הרשמה

דעה: הגיעה השעה של הסוויץ' לבחון את הביטוח צד ג' שלו

או "למה חודש נובמבר הוא החודש החשוב ביותר בשנה הראשונה של הקונסולה"

שמואל פורס בפנינו קצת מההיסטוריה האחרונה של נינטנדו עם מפתחי צד שלישי ומסיק מזה על חשיבות החודש לקונסולה

איזו שנה מסחררת יש לנינטנדו השנה. החברה שדשדשה עד כה בקרב מול המתחרות שלה (אלא אם כן מדובר בתחום הקונסולות הניידות), פתחה את 2017 בסערה עם הקונסולה החדשה שלה, ה-Nintendo Switch ותפסה את העולם בסערה. הקונסולה הלא כל כך נוצצת של נינטנדו שבתה את לבם של רבים שהתאהבו בקונספט של קונסולת משחקים ביתית שאפשר לקחת איתכם לכל מקום ובנוסף רצו לשחק במשחק החדש ודווקא מאוד נוצץ של נינטנדו, The Legend of Zelda: Breath of the Wild. מחברה שהייתה ברשותה את אחת מהקונסולות הפחות מוצלחות של השנים האחרונות נינטנדו חזרה לטופ של התעשייה עם קונסולה שכמעט ולא ניתן היה למצוא בחנויות מרוב שהיא נחטפה. הרבה אנשים (גם אני ביניהם) היו סקפטיים לגבי ההצלחה של המכשיר ובעוד שזה יכול להיות נושא לכתבה שלמה, כמעט כולם: מבקרים, עיתונאים וגיימרים כאחד הסכימו על שני דברים: ה-Wii U נכשל כי לא הייתה לו תמיכה רחבה של מפתחים חיצוניים וכדי שהסוויץ' יצליח הוא חייב את התמיכה הזאת אחרת הוא ייכשל בצורה קולוסאלית.

אז את התמיכה הרחבה זה נראה שנינטנדו השיגה: הרבה התחייבויות לתמיכה של משחקים שונים הגיעו כבר בכנס ההכרזה על המוצר כחודשיים לפני היציאה המקורית שלו. התחייבויות של חברות כמו Ubisoft, Bandai Namco ו-Bethesda בישרו על עתיד יותר מוצלח עבור הקונסולה של נינטנדו, אבל אז הגיע החלק של EA בפרזנטציה והיה לי איזה דז'ה-וו קטן.

השנה היא 2011, אנחנו נמצאים בכנס E3 המפורסם. נינטנדו מציגה לעולם את ממשיך דרכו של ה-Wii הסופר פופולרי ומוצלח - ה-Wii U. באותו המעמד, עלה נשיא EA באותה התקופה, ג'ון ריקיטלו לבמה ודיבר על הקשר חסר התקדים שיש בין שתי החברות. "מה שנינטנדו מביאה לשולחן עם הקונסולה החדשה שלה, מדבר ישירות אל השחקנים של EA Sports ו-EA Games", אמר ריקיטלו. "אנחנו מצפים לראות תוכן נהדר של EA על הפלטפורמה החדשה הזאת... תדמיינו לכם משחק יריות כמו Battlefield שיהיה מסוגל להביא גרפיקה מדהימה ואנימציה נהדרת עם מנוע ה-Frostbite... וכל זה מונע על ידי מערכת יחסית חסרת תקדים בין נינטנדו ל-EA". זה היה ב-2011. מכאן ההתדרדרות רק החלה: משחקים שהשתמשו במנוע ה-Frostbite של EA שלא רצו כמו שצריך על הקונסולה של נינטנדו, משחקים שבכלל לא הגיעו ל-Wii U כמו Madden NFL 25 וסכום כולל של - תחזיקו חזק - ארבעה משחקים בלבד לקונסולה (אפילו FIFA, משחק שיוצא כמעט לכל קונסולה אפשרית לא חזר לנינטנדו עד FIFA 18 שיצא לא מזמן).

אז קצת פחות מ-6 שנים לאחר מכן, EA שוב עומדת על הבמה של נינטנדו ומדברת על כך שהיא תומכת בקונסולה ואפילו מביאה את FIFA לנינטנדו סוויץ'. חדשות טובות? אולי, אבל אני לא נופל לזה עוד פעם; כמו שאומרים: "Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me". אז שמרתי את הציפיות שלי נמוכות וכמו שציפיתי, החשש שלי לא איחר לבוא. זה התחיל מהעובדה שגרסת ה-FIFA שהקונסולה של נינטנדו מקבלת היא גרסה סוג ב' של המשחק שדומה יותר לגרסה לדור הקונסולות הקודם. המשיך בטענות שהקונסולה של נינטנדו "מאוד קשה" והסתכם באמירה האחרונה של EA שרוצה "להבין לעומק מה הדרישה של הקונסולה" לפני שהיא משקיעה עוד משאבים בו. במילים אחרות: "נראה כמה הסוויץ' מצליח ולפי זה נדע אם לתמוך או לא".

אז אחרי כל הדיבורים של החברה על הרצון לתמוך בקונסולה עכשיו זה דיי ברור - התמיכה של חברות כמו EA תלויה בהצלחה של הקונסולה, אבל אני חושב שזה אפילו יותר עמוק מכך: היא תלויה בהצלחה של משחקים על הקונסולה, ואם להיות אפילו יותר מדויק מזה - משחקים שלא מגיעים מבית היוצר של נינטנדו. משחקים כמו The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Splatoon 2, Mario Kart 8 Deluxe ו-Super Mario Odyssey, כולם סופר מוצלחים ומכרו עותקים במיליונים, אבל אלו משחקים של נינטנדו. גם בקונסולת ה-Wii U, משחקים בלעדיים של נינטנדו נמכרו במיליונים, אפילו שהקונסולה עצמה מכרה כמות זעומה יחסית של יחידות: אחד המשחקים הנמכרים ביותר לקונסולה היו Mario Kart 8 שמכר 8.3 מיליון יחידות, רק כ-6 מיליון יחידות פחות מהקונסולה עצמה. אז לא את זה EA או Capcom (בעבר) מחפשות - הן מחפשות את החברות האחרות, אלו שכבר אמרו שיתמכו במוצר ומוציאות אליו משחקים. אם המשחקים הללו ימכרו בכמויות ויראו שיש רווח ממשי בלהוציא משחק טוב לסוויץ' אז הן יגידו לעצמן שבהחלט שווה להוציא כסף ומשאבים על הקונסולה הקטנה הזו של נינטנדו.

וזה, בדיוק זה, למה דווקא החודש, חודש נובמבר, הוא החודש החשוב ביותר של הנינטנדו סוויץ'. נכון, זה לא החודש הראשון שמגיעים בו משחקים שפותחו על ידי חברות צד ג' ולא על ידי נינטנדו: כבר קיבלנו את Mario + Rabbids המצוין של Ubisoft, אבל בחודש הקרוב אנחנו מקבלים לא אחד, לא שניים, לא שלושה, ואפילו לא ארבעה: אנחנו מקבלים ששה משחקים בסדר גודל כביר: Doom שהגיע ב-10 בנובמבר, Rocket League ו-LA Noire, שניהם מגיעים ב-14 בנובמבר, את The Elders Scrolls V: Skyrim שמגיע ב-17 בנובמבר ואת שני משחקי Resident Evil: Revelations ב-28 בנובמבר. כל אלו נחשבים למשחקים ענקיים (אפילו שאחד מהם נחשב למשחק ישן, אבל הוא מבוסס על הגרסאות שיצאו ל-PS4 ו-Xbox One) והם לא משחקים של נינטנדו. אם המשחקים האלה לא יזכו לנתוני מכירות מרשימים או לביקורות מאכזבות שקשורות לעובדה שהן על הסוויץ', אז EA בוודאות תדיר עצמה מרכבת התמיכה של הקונסולה ויש סיכוי שרבים ילכו אחריה. אבל אם אותם המשחקים יזכו למכירות אדירות אז לא רק שנוכל לצפות לעוד משחקים שיגיעו לקונסולה מאותן החברות (אני עדיין מתפלל ל-Fallout 4 על הסוויץ'), אלא גם חברות יותר זהירות כלכלית כמו EA יבינו שפשוט משתלם להן להוציא משחקים ולהעביר משאבים לקונסולה של נינטנדו.

אנחנו נזכה לאופטימיזציה יותר טובה של מנועים כדי שיוכלו לעבוד על הקונסולה הקטנה של נינטנדו, צוותים עם יותר כוח אדם ותקציב כדי לפתח את המשחקים לסוויץ', יותר משחקים שמקבלים תאריך יציאה שכולל את הסוויץ' אוטומטית ולא נצטרך יותר לראות כתבות של "האם משחק X יגיע לסוויץ'? אם הדרישה תהייה מספיק גדולה, נשים את המשחק שלנו על הקונסולה". חברת Capcom כבר התחילה לשנות פאזה אחרי שהיא ראתה את ההצלחה שיש לשני המשחקים הגדולים שהיא הוציאה לקונסולה, Ultra Street Fighter 2 ו-Monster Hunter XX, כשכבר מתחילות שמועות על הגעה של הטרילוגיות של Ace Attorney ועל משחק חדש בסדרה לסוויץ' שזה כבר נשמע נהדר וזה עוד לפני היציאה הצפויה של Resident Evil: Revelations ומשחק ההמשך שלו בסוף החודש הקרוב. Square Enix משתעשעת עם ההבאה של Final Fantasy XV לסוויץ' ואני באמת בטוח שהיא רק מחכה לראות כמה הצלחה תהייה לחברות אחרות כדי לתת את האור הירוק לפרויקט ולא לעשות לנו טיזינג במשך כמה שבועות.

נכון - זו ממש לא הקונסולה הכי חזקה בשוק וכמובן שמשחקים כמו Call of Duty: WWII או Assassin's Creed: Origins המצוינים כנראה לא יצליחו לרוץ עליה בצורה הכי טובה אם בכלל - אבל אם לשפוט מהיציאה המפתיעה של Doom על המכשיר והכוונה של Bethesda להביא גם את Wolfenstein II אליו, הכל אפשרי. כל מה שצריך לעשות זה לתת להם סיבה טובה לנסות, ואני חושב שהחודש הקרוב יקבע אם חברות משחקי הוידאו הגדולות הולכות על הקונסולה הזו בכל הכוח ונותנות לה את אותו היחס כמו לשתיים האחרות, או שדווקא ניאלץ להסתמך שוב על נינטנדו כדי לקבל את המשחקים שלנו.

למרות שאחרי היציאה של Breath of the Wild ו-Super Mario Odyssey ששניהם מדהימים ולקראת היציאה של קירבי, מטרויד ויושי, זה טרייד אוף לא רע בכלל.

שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י