הרשמה

ביקורת - Mario Kart 8 Deluxe

שמואל יצא לבדוק מה הוסיפו ושיפרו למשחק המירוצים הקלאסי של נינטנדו בגרסה החדשה לסוויץ'

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 28/04/2017

הגרסה האולטימטיבית למשחק המירוצים הטוב ביותר שקיים בשוק

כשרוב האנשים חושבים על מירוצים הדבר הראשון שעולה להם בראש זה Need For Speed, או אוליי Forza, או שאולי אתם מהסוג שנורא התחבר למשחקי Dirt או Project Cars. אבל אם תגידו לי שבא לכם משחק מירוץ טוב לשחק עם החברים, אני כנראה פשוט אמליץ לכם על מריו קארט. סדרת משחקי המירוצים שהתחילה אי שם בשנת 1992, הגיעה לפי הרבה מהמבקרים והמעריצים שלה לשיא שלה במשחק Mario Kart 8 שיצא בשנת 2014 לקונסולת ה-WiiU והביא איתו את כל הדברים החיוביים מהמשחקים הקודמים יחד עם גרפיקה מקסימה, מסלולים חדשים ומוזיקה נהדרת. נינטנדו החליטה להוציא גרסה מחודשת של המשחק עם כל ה-DLC שלו ועם כל מיני תוספות חדשות לקונסולה החדשה שלה, ה-Nintendo Switch, ויצאתי לבדוק כמה המשחק מחדש לאנשים שכבר יש להם את המשחק הקודם והאם התוספות שוות את הקנייה המחודשת של המשחק במחיר מלא.

אותה הגברת, בשינוי קטן של האדרת

למי שלא שיחק במריו קארט 8, הנה סיקור קצר של המשחק: מריו קארט 8 הוא המשחק השמיני בסדרת משחקי המירוצים של נינטנדו והוא יצא לקונסולת ה-WiiU בשנת 2014. המשחק הפעם לקח קצת מכל המשחקים הקודמים בסדרה, הוסיף מסלולים חדשים לחלוטין בנוסף לחידושים של מסלולים ישנים ממשחקי מריו קארט קודמים בסדרה. המשחק החדש גם הוסיף דמויות חדשות, סאונדטרק מרשים ביותר וגרפיקה משופרת שהפכה אותו לאחד המשחקים הכי יפים על הקונסולה. מריו קארט 8 נחשב בעיניי רבים וגם בעיניי כחווית המריו קארט הכי טובה שאפשר להשיג על קונסולה. המשחק שבא לפניו בסדרה, מריו קארט 7 שיצא ל-Nintendo 3DS, נחשב עד התקופה האחרונה לחווית המריו קארט הכי טובה שאפשר להשיג על קונסולה ניידת.

מריו קארט 8 דלוקס גונב את התואר של שני המשחקים הקודמים. בעיקרון, המשחק לסוויץ' הוא אותו המשחק שיצא ל-WiiU: המשחק מגיע עם אותם המסלולים והתחרויות של המשחק הקודם בסדרה, ובנוסף אליהם כולל את כל המסלולים שיצאו למשחק כ-DLC לאורך החיים שלו על ה-WiiU מה שמביא אותנו לסכום הכולל של 48 מסלולי מירוץ שונים במשחק. הגרסה החדשה של המשחק גם מביאה לנו דמויות חדשות: עכשיו אפשר גם לשחק כאחד מה-Inklings מהמשחק Splatoon והדמויות של Dry Bones, Bowser Jr., King Boo ו-Gold Mario חוזרות לסדרה. ואם בדברים שחוזרים לסדרת המשחקים עסקינן - המשחק מחזיר שני דברים שמעריצים רצו לראות שוב במשחק הרגיל והגיעו לגרסה לסוויץ': הראשון הוא הDouble powerup שזכור לטובה מהמשחק ל-Gamecube, Mario Kart: Double Dash שמאפשר לנהג לקחת שתי יכולות שונות במקום רק אחד כמו במשחק הקודם. השני הוא הזירות הייעודיות למצב ה-Battle Mode.

המשחק הקודם בסדרה הלך לכיוון שונה משאר המשחקים בסדרה והחליט שבמצב ה-Battle Mode שמציב אותך בזירה עם כמות בלונים מסוימת והרבה נשקים התקפיים במטרה לפוצץ כמה שיותר בלונים של היריבים שלך בזירה, לא הולכות להיות זירות יעודיות לכך ובמקומן יהיו מסלולים רגילים שהותאמו טיפה למצב המיוחד הזה. לטעמי, הבחירה הזאת הייתה לא נכונה ולא במקום ואני שמח לראות שהם החליטו לתקן את העניין הזה בכך שבגרסת ה-Deluxe החדשה יש 8 זירות יעודיות למצב ה-Battle Mode (כש-5 הן חדשות ו-3 שהן חידושים של זירות ממשחקים קודמים) והן נהדרות ומרגישות כאילו הן מעולם לא עזבו אותנו. בנוסף, המשחק הוסיף עוד 4 סוגים שונים בנוסף ל-Battle Mode הרגיל: החדש מביניהם נקרא Renegade Roundup והוא סוג של תופסת בו 4 נהגים משחקים כשודדים וצריכים לברוח מ4 נהגים אחרים שמתפקדים כשוטרים וצריכים לתפוס אותם בעזרת פרחי הפיראנה שלהם. זה מוד מאוד אינטנסיבי ויצירתי ואני ממליץ לשחק אותו עם חברים כי אני מניח שזה יהיה יותר כיף כשאפשר לדבר אחד עם השני. שלושת המצבים האחרים הם מצבים שחוזרים ממשחקים אחרים: Bob-Omb Blase, Coin Runners ו-Shine Thief.

עוד תוספת ששווה לציין רק בשביל להזהיר אנשים מזה מראש: המשחק הוסיף אופציה של מה שאני קורא לו "גלגלי עזר". כשהאופציה הזו מופעלת המכונית דואגת להרחיק אותך מהצדדים של המסלול ועוזרת לך לא ליפול. טוב מאוד למתחילים, רע מאוד לשחקנים מנוסים שמנסים לעשות דריפטים ולא מצליחים בכלל. אפשר להסיר את האופציה הזו כשבוחרים את סוג המכונית שלך אז זאת לא באמת בעיה.

התלונה היחידה שבאמת יש לי היא העובדה שהמשחק עצמו מאוד לוקה בחסר בגזרת האונליין שלו. האונליין הוא מאוד פשוט ובסיסי מאוד ולא כולל דברים שאנחנו רגילים לראות במשחקים אחרים ומחשיבים כסטנדרט כמו האפשרות לצפות בשחקנים אחרים ולהזמין חברים ישירות למשחק (למרות שכן אפשר לשחק עם חברים, לא מצאתי דרך להזמין אנשים ישירות למשחק איתי). זה משהו שבתכל'ס אפשר לתקן עם פאצ'ים והייתי שמח אם הם היו עושים את זה.

רכב היברידי

הזכרתי קודם לכן את מריו קארט 7, המשחק שיצא לקונסולה הניידת של נינטנדו ואת העובדה שהגרסה הזו לוקחת לו את התואר של משחק המריו קארט הנייד הכי טוב. המשחק רץ במצב נייח ברזולוציה של 1080p וברזולוציה של 720p כשהקונסולה נמצאת במצב נייד. בקונסולת ה-WiiU המשחק היה רץ ברזולוציה של 720p על מסך הטלוויזיה, כך שמדובר בשיפור ניכר על גבי המשחק בגרסתו הקודמת. בנוסף, בגלל שהמשחק רץ על רזולוצית HD במצב נייד וב60 פריימים לשנייה בכל מקרה זה הופך אותו לחווית המריו קארט האולטימטיבית הן בבית והן בחוץ. אני באמת לא בטוח איך או אם אני אי פעם אחזור לשחק מריו קארט 7 אחרי המשחק הזה. ומגיעה גם מילה טובה לסאונדטרק של המשחק: לא היה שום שינוי של המוזיקה המקורית של המשחק שהייתה מהטובות בסדרה (דוגמאות טובות: הטראק של המסלול Big Blue, הטראק של המסלול Hyrule Castle, הטראק של המסלול Cloudtop Cruise) ויש את התוספות החדשות לזירות ממצב ה-Battle Mode שהן גם מעולות ומוסיפות לאווירה (הטראק של Urchin Underpass פשוט נהדר). סה"כ אני ממש נהנה מהעובדה שאני יכול לקחת את המשחק הזה איתי לכל מקום שאני יכול ועדיין להנות ממנו ממש.

השורה התחתונה

Mario Kart 8, בעיניי, הוא משחק המירוצים הכי כיף שאפשר לשחק עם חברים לכן אני שמח לראות שהגרסה החדשה של Mario Kart 8 לנינטנדו סוויץ' היא גם הגרסה האולטימטיבית של המשחק. הגרסה הזאת כוללת את כל ה-DLC שיצאו (שמסתכמים בעוד 16 מרוצים ישר מהקופסא לעומת המשחק המקורי) וזירות חדשות שלא היו במשחק המקורי במיוחד בשביל אותם השחקנים שממש התגעגעו לזירות הקלאסיות של Battle Mode. השאלה הכי חשובה היא: האם שווה לכם לקנות את המשחק אם כבר יש לכם את הגרסה ל-WiiU? לא בהכרח. אם אתם ממילא משחקים רק בבית ולא באמת אכפת לכם מכל זירות ה-Battle Mode ומצבי המשחק החדשים אז אין לכם באמת סיבה לקנות את המשחק. אבל אם כן אכפת לכם מכל התוספות, לא קניתם את ה-DLC הקודמים או את המשחק הקודם ויותר מכך: רוצים לשחק את משחק המריו קארט הטוב ביותר שיצא בכל מקום שתרצו, אז הגרסה לסוויץ' היא בשבילכם.
 

9.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • שיפור בביצועי המשחק ועלייה ברזולוציה
  • הזירות החדשות עבור ה-Battle Mode מצוינות
  • כל ה-DLC מהקופסא
  • דמויות חדשות
  • עדיין כיף גם לבד וגם עם חברים

הרע

  • אונליין בסיסי מאוד

והזירה

  • ברצינות, איך הם לא שמו את זה קודם?
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:49 03.05.2017 | zig zig (אורח)

    למריו קארט יש זירה תחרותית רצינית בקרבות רשת וטורנירים מבוססי רייטינג. יש המון ניואנסים קטנים במשחק ששמורים לשחקנים הכבדים יותר, כמו בלימות בסוף דריפט ב200cc ותזמון האצה כדי להתחמק מהשריון הכחול המוכר והכואב.
    אבל כן, מי שנמצא בראש המירוץ בדרך כלל צריך לקחת בחשבון שהוא מטרה .

    משחק נפלא לכולם. החל ממי שלא מכיר משחקי מירוצים ועד למי שרוצה את הקושי שבקרבות הרשת.

    משחק חובה לכל מי שמחזיק בסוויצ'.

    ממש מזכיר לי משחק קרטינג ישן בשם 'ריוולט'

  2. 2

       | פורסם ע"י