הרשמה

כתבת אורח: המלצות למשחקים שכדאי לכם להוריד מה-Xbox Game Pass

כתבת אורח חדשה! הפעם מצטרף אלינו הקורא אייל לנצמן להמליץ לכם על משחקי ה-Game Pass שאסור לכם לפספס!

חדשים ל-Xbox ול-Game Pass? הגעתם מהפלייסטיישן או מה-Switch? השלימו פערים עם המשחקים הבלעדיים שפספסתם לאורך השנים.

רגע לפני שנתחיל לצלול להמלצות עצמן, בואו נדבר קצת על Game Pass - הפיבוט שמיקרוסופט ביצעה במהלך הדור הקודם כבר דובר רבות. למי מכם שאיננו מעודכן, נזכיר כי תחת הנהגתו של פיל ספנסר, ראש מחלקת Xbox שלקח לידיו את המושכות מדון מטריק אי שם ב-2014 (לאחר תקופת ההשקה הבעייתית-משהו של ה-One), הענקית מרדמונד הכריזה על שורת צעדים תקדימיים בשנים האחרונות. בראשם, ההחלטה על זניחת המודל המסורתי של מכירת משחקים הנעולים לסוג בודד של חומרה: היא הודיעה כי כל משחקי צד א' העתידיים שלה יושקו לא רק למכשירי ה-Xbox שלה, אלא במקביל גם למחשבים שמריצים את "חלונות". בד בבד, כחלק ממימוש האסטרטגיה החדשה, מיקרוסופט השיקה שירות נסיוני בשם Game Pass, שהציע מבחר מצומצם יחסית של משחקים ישנים במחיר נוח.

לקח לא מעט זמן עד שהשירות הזה הפך למפלצת שמאיימת לטרוף את כל הקלפים בתעשיית הקונסולות: כשהצטרפתי לגרסת הבטא של השירות לראשונה על ה-One, אי שם לפני שלוש וחצי שנים, הוא היה בוסרי מאוד וקטלוג המשחקים לא הפיל אף אחד מהכסא. לכן, קשה להאשים אותי על כך שהייתי בטוח שהשירות החדש נועד בסך הכל להוות אפיק הכנסה משני יחסית עבור מיקרוסופט בשנים הבאות, ושההשקעה בו תהיה בהתאם. אבל אוי, כמה אני שמח שטעיתי. מיקרוסופט שמה את כל הביצים בסל מודל מינוי ובנתה את כל האסטרטגיה שלה סביבו, וזה ניכר. מאז נחתמו עשרות עסקאות עם מפיצות משחקים ועם מפתחי אינדי, ורשימת המשחקים תפחה למימדים מרשימים. השירות התרחב גם למחשב האישי ולטלפוני אנדרואיד בהתאם לחזון של חטיבת Xbox, ומיקרוסופט הודיעה שכל משחקי צד א' העתידיים שלה יגיעו ביום ההשקה למינוי, ויישארו בו לעד.

כאמור, הקטלוג האנמי מתקופת הבטא התרחב בצורה דרמטית: גם אם נתעלם לרגע מההזרמה לטלפונים, מדובר היום על מעל 200 כותרים שזמינים לשחקני המחשב ומעל 300 שזמינים לבעלי קונסולות ה-One לדורותיה או ה-Series X|S. עם השקת הדור הבא, נחתו בשירות מספר משחקים מעניינים חדשים, ואפילו כלל המשחקים במינוי של EA הצטרפו לאחרונה ל-Game Pass ללא תוספת תשלום, הן על הקונסולה והן על המחשב (החל מתקופת החגים הקרובה).

לכן, אם קפצתם על העגלה ממש לאחרונה ורק לא מזמן חיברתם את קונסולת ה-Xbox הראשונה שלכם לחשמל, בין אם זו ה-Series X או ה-S, למינוי המשחקים של מיקרוסופט יש משהו להציע לכם. ואם מעולם לא היתה ברשותכם קונסולת Xbox, מוטב שתתחילו במלאכת השלמת הפערים ותשחקו בכמה מהלהיטים הבלעדיים של המותג שעמדו בראשו במהלך עשרים השנים האחרונות, כמו גם במשחקי Xbox One בלעדיים שייתכן שהחמצתם.

למזלכם, הקונסולות החדשות (וה-One) תומכות אחורנית במגוון משחקי Xbox 360 - כמעט בשליש מהספריה המקורית - כמו גם בכמה עשרות בודדות של להיטים מה-Xbox המקורית. למרות זאת, רבים מהם לא זמינים בשירות נכון לעכשיו ולכן לא יזכו ליחס בכתבה הזו. נתמקד היום רק במה שזמין לכם במסגרת המינוי נכון לכתיבת שורות אלה, ובמשחקים בלעדיים בלבד, שלא תוכלו לשחק על קונסולות אחרות בשוק, אפילו אם הם שוחררו ל-Xbox במקור (ע"ע Ori, Cuphead).

נתחיל בתותחים הכבדים, סדרות להיטים עם היסטוריה, ונמשיך אט אט לבלעדיים בודדים מהדורות האחרונים. אז מה מורידים?

סדרת Gears of War (מפתחות: Epic Games, People Can Fly והקואליציה)

בשורה אחת: משחקי יריות-מחסה מגוף שלישי שהיו להיט ענק לאורך כל תקופת ה-360. הקמפיינים לשחקן יחיד הם כמו סרט אקשן קיצי, ומצב המולטיפלייר קשוח ולא סלחני.

בקצת יותר: כש-Gears of War יצא אי שם ב-2006, בתור הבייבי החדש של מעצב המשחקים קליפי בי, לא היה כמעט שום דבר בשוק שדמה לו באף אספקט. הוא היה תצוגת תכלית גרפית ראשונה של ה-Xbox 360 והצעיד מבול של שחקני Xbox לשדרג את הטלויזיות הישנות שלהם לטלויזיות תומכות HD, הוא הכיל מצב קמפיין סינמטי ומעניין לצד מולטיפלייר קשוח עם תקרת סקיל גבוהה במיוחד, והוא גם נחשב לאחד המשחקים המשפיעים ביותר בכל הזמנים הודות למערכת המחסה שלו. גירס לא המציא את מערכת הקאבר במשחקי גוף שלישי - היא הופיעה כבר במשחקי יריות בעבר, כולל ב-Kill.Switch מתקופת הדור השישי, אבל הוא שכלל אותה לידי שלמות ובנה את המשחק כולו מסביבה. מומלץ לחוות את המשחק הראשון גם היום, אם כי ההמשכים התיישנו מעט טוב יותר. לפחות הוא זכה לרימאסטר שזמין במינוי , אז ניתן לשחק בו במקום בגרסה המקורית.

משחקי ההמשך בטרילוגיה שיפרו אותו בכל צורה וליטשו את הנוסחה היטב, ובשניהם יש אינספור קטעים איקוניים בכיכוב "צוות דלתא". המשחק השני במיוחד מהווה שיפור משמעותי והצעיד את הקמפיין קדימה.

לאחר שאפיק סיימה את חלקה, People Can Fly (משחקי Painkiller, Bulletstorm) עבדה על ספינאוף בשם Gears Judgement שיצא בשלהי תקופת ה-360, ונחשב למשחק בינוני למדי. הוא יכול לספק את מי מכם שעשוי להתעניין בספין ארקיידי על המשחקיות של גירס, שכולל אתגרים וניקוד על הביצועים לאחר כל שלב. השרביט עבר לאחר מכן ל"קואליציה", הסטודיו החדש שקיבל את שמו מיקום Gears. הם פיתחו את Gears 4 ו-5, משחקים מודרניים ל-Xbox One שזכו לביקורות טובות, אבל קצת נשענו יותר מדי על המכניקות הישנות והתקשו להציע חלופה מספקת לצוות הגיבורים המקורי בדמות קאסט מעניין ברמה זהה. המשחק הרביעי מעט פושר ונוסחתי מדי לטעמי, אבל Gears 5 כבר היה מוצלח למדי בגזרת הקמפיין, וניתן אף לשחק במצב המולטיפלייר שלו ב-120 פריימים לשניה על קונסולות הדור החדש.

ראוי גם להזכיר כאן את Gears Tactics, ספינאוף שיצא השנה ומנצל היטב את יכולות הקונסולות החדשות. מדובר במשחק אסטרטגיה בתורות ברוח XCOM, והוא זכה להצלחה יחסית בביקורות. העדכון עבור הקונסולות מוסיף גם תוכן ודמויות חדשות למשחק, כולל ג'ק הרובוט מהסדרה הראשית.

סדרת Halo (מפתחות: 343 ו-Bungie)

בשורה אחת: Halo הוא Xbox הוא Halo. מומלץ לכל חובבי היריות.

בקצת יותר: קשה להפריז בחשיבות של Halo - גם עבור המותג שנקרא Xbox וגם עבור נוף משחקי הקונסולות בכלל. כל אחד מהמשחקים בטרילוגיה המקורית של Bungie השפיע בצורה דרמטית על שוק המשחקים.

המשחק הראשון, Combat Evolved, יצא לשוק בעונת החגים של 2001 יחד עם הקונסולה המקורית, ושינה כליל את הקונספציה לגבי משחקי יריות מגוף ראשון על קונסולות. לא עוד Golden-eye או Time Splitters עם סכמת שליטה מסורבלות ועולם מוגבל - Halo ישב בדיוק כמו שצריך על שלט קונסולה והתאים לו כמו כפפה ליד. בנוסף, כיכבו בו שלבים פתוחים גדולים, שהיו מלאים אויבים עם בינה מלאכותית שהיתה רמה מעל רוב המשחקים בשוק, ואווירת מסתורין מד"בית שעטפה אותו מכל עבר. במבט לאחור, הקמפיין לא חף מבעיות, אבל ההשפעה שלו היתה חסרת תקדים. יתרה מזאת, מצב המולטיפלייר המקומי של המשחק הפך ללהיט בקולג'ים אמריקאים, זאת עוד בטרם הושק בכלל שירות Xbox Live עבור ה-Xbox המקורית.

משחק ההמשך, Halo 2, הפך לתופעה אפילו יותר גדולה. הוא הושק לקראת סוף חייה של ה-Xbox המקורית, כששירות ה-Live כבר צבר ותק, הפך במהרה למשחק הכי פופולארי בו והוכיח שמולטיפלייר על קונסולות כאן כדי להישאר. הוא הניח את היסודות למאצ'מייקינג ול-Playlists במצב המולטיפלייר, מערכות שבהן עושה שימוש פחות או יותר כל משחק קונסולה מודרני. Halo 3 חתם את הטרילוגיה כבר על ה-360, כלל כמה קטעים בלתי נשכחים בקמפיין שלו לשחקן יחיד, והפך גם הוא בעצמו לסופר-פופולארי ב-Xbox Live. בין החידושים המרשימים שהציג היה מצב ה-Forge שאיפשר למשתמשים לערוך מפות ביתר קלות וזכה להצלחה אדירה, וכן שיתוף קבצי וידאו היישר מהמשחק לרשת או לכונן ה-360. בנוסף לטרילוגיה הראשית, Bungie פיתחה גם שני משחקי ספינאוף, Halo Reach ו-ODST, שניהם מוצלחים מאוד גם כן.

לאחר ש-Bungie נפרדה ממיקרוסופט, השרביט הועבר ל-343i, סטודיו פיתוח שמוקדש בלעדית ל-Halo וזה שעומל על הפרקים המודרניים בסדרה. המשחק המקורי הראשון שלו היה היילו 4 שיצא לקראת סוף דור ה-360, שהקמפיין לשחקן יחיד שלו נחשב מוצלח למדי. המשחק האחרון בסדרה הראשית היה היילו 5 שיצא לפני 5 שנים על ה-Xbox One, והדעות לגביו חלוקות: הכל מסכימים שהמערכה לשחקן יחיד לוקה בחסר, אבל חלק מהקהילה בטוחה שהמכניקות החדשות במצב המולטיפלייר מיטיבות עם המשחק וחלקה השני בטוח שהן החריבו אותו עד עפר. אישית, מצב המולטיפלייר של היילו 5 הוא המולטי ממנו הכי נהניתי במהלך הדור החולף, ואני ממליץ לכולם לשחק בו - גם אם אתם לא מעוניינים במערכה לשחקן יחיד.

את כל המשחקים פרט ל-5 (שנמצא במינוי כמשחק נפרד) תוכלו למצוא בגיים פאס באוסף Master Chief Collection, שמכיל את כל הקמפיינים כולל את גרסאות הרימאסטר/רימייק המרשימות של המשחקים הראשון, השני והרביעי. מומלץ בחום לשחק בכולם ברמת Heroic, או Legendary לאמיצים. ניתן לשחק בכולם בקו-אופ עם חבר, הן דרך הרשת והן במסך מפוצל, וזו חוויה נהדרת. לאחר מכן תוכלו לקפוץ למולטיפלייר. הקהילה עדיין תוססת וקל למצוא משחקים פעילים, ולבחור באיזו Playlist של איזה משחק לשחק - כולל אופציה לערבב בין המשחקים. גם אוסף המאסטר צ'יף זכה לשדרוג ל-120 פריימים לשניה על הקונסולות החדשות.

אה, ורק מילה על Halo Wars, שזמין יחד עם משחק ההמשך שלו במינוי גם כן: מדובר במשחקי אסטרטגיה שמתרחשים ביקום היילו. Halo Wars, שיצא במקור ל-360, מתרחש לפני המשחק הראשון, וההמשך שיצא ב-2017 מתרחש לאחר המשחק החמישי. שניהם משחקים לא רעים בכלל, כל עוד אינכם אניני טעם בז'אנר האסטרטגיה (דהיינו: שחקני מחשב). הם נשלטים היטב עם בקר ה-Xbox, ומאתגרים בדיוק במידה שתרצו. אם חיבבתם את המשחקים הראשיים, מומלץ לדגום גם אותם.

סדרת Fable (מפתחת: ליונהד)

בשורה אחת: משחקי תפקידים שמתרחשים באלביון, עולם פנטזיה ימי-ביניימי/תעשייתי - כתלות בכותר. המכניקות בכל המשחקים לא עמוקות במיוחד, אבל הם מלאים בהומור בריטי ובבחירות טוב-רע מעניינות למדי.

בקצת יותר: Fable היה עוד משחק בשורה ארוכה של משחקים שפותחו במקור עבור קונסולת הדרימקאסט של סגה, ואשר פיתוחו הועבר ל-Xbox המקורית כאשר זו מתה בטרם עת אי שם בראשית המילניום. פיטר מולינו, מעצב המשחקים הידוע שמרבה להפגין התלהבות רבה ממשחקיו נמצאים בפיתוח, חשף אותו לראשונה עבור ה-Xbox כ-Project Ego, ופיזר הבטחות על כך שהוא הולך לשנות את משחקי הוידאו לעד באמצעות מערכת המוסר ובחירות השחקן ש-Lionhead הטמיעה במשחק (גם הביטוי "זה הולך להיות המשחק הטוב בכל הזמנים" נזרק לחלל האוויר, אבל בסדר, החלקנו). בסוף, כמובן, פייבל לא הבעיר את השוק, אבל מערכת המוסר הפרימיטיבית שלו והקסם הנערי עדיין קסמו למבקרים ולשחקנים, והוא נחשב להצלחה וזוהה מאז עם הקונסולה. המשחק הראשון לא התיישן בצורה מוצאת חן לדעתי, אבל אם חשקה נפשכם לשחק בו, הוא זמין במהדורה מחודשת שיצאה ל-Xbox 360, וכמובן נכללת במינוי. היא לא חפה מבעיות ביצועים, אבל יכול מאוד להיות שה-Series X|S החדשות כבר מתקנות את המצב.

הקונצנזוס הוא שמשחק ההמשך שיצא ב-2008 הוא המוצלח בסדרה, ואני נוטה להסכים. פייבל 2 לקח את כל מה שהיה טוב במשחק הראשון ושם עליו דגש. העולם התרחב אבל הקסם נשאר, מכניקות הקרב שופרו בצורה ניכרת, מערכת המוסר היתה קצת פחות גולמית ועם יותר ניואנסים ואלמנטי הסימולציה (כמו עבודה אצל הנגר המקומי או נישואין עם בחירת לבכם בכפר) והאינטרקציות המשעשעות מול ה-NPCs התיישנו היטב לטעמי. יש גם כלב שילווה אתכם לאורך המשחק, אותו אפשר ללטף כאוות נפשכם. עדיין לא מדובר במשחק פורץ דרך, אבל הוא מוצלח למדי. המשחק השלישי, שמתרחש 50 שנה לאחר מכן, עדיין זכה לביקורות טובות יחסית, אבל הוא נחשב

למשחק המשך שדרך במקום, במיוחד בגזרת המכניקות הפשוטות וחסרות המעוף. למרות זאת, יש בו כמה קווסטים יצירתיים במסגרת העלילה הראשית. פייבל 2 ו-3 זמינים גם הם ב-Game Pass, כמובן.

סדרת Forza (מפתחות: Turn10, Playground)

בשורה אחת: סדרות משחקי מירוצים מהנים ומרשימים גרפית, שיציגו את הכוח של הקונסולה החדשה שלכם.

בקצת יותר: סדרת המירוצים "Forza Motorsport" מלווה את ה-Xbox כבר זמן רב. המשחק הראשון יצא ל-Xbox המקורית חודשים ספורים לפני השקת ה-360, ובכל דור הוסיפו לצאת המשכים שכללו שיפורים גרפיים, מסלולים ומכוניות חדשות. משחקי Motorsport, של המפתחת המקורית Turn10, הם משחקי סימולציה מורכבים ששואפים לריאליזם א-לה "Gran Turismo" ומתמקדים בנהיגה מקצועית במסלולים ברחבי העולם. לעומתם, משחקי Horizon, שהם למעשה ספינאופים שמפתחת Playground הבריטית, שמים דגש בכל איטרציה על מדינה או איזור אחר בעולם בעלי נוף ייחודי, ונותנים לשחקן להתפרע בתוך עולם פתוח ולהשתתף בפעילויות משותפות. השליטה במשחקי הורייזן היא יותר ארקיידית וסלחנית, והיא מכוונת לקהל יעד רחב יותר.

המשחקים האחרונים בסדרה, Motorsport 7 ו-Horizon 4, זמינים במינוי ושניהם נהדרים. גם אם אינכם חובבי מירוצים, הם מהווים תצוגה גרפית מהממת לקונסולה החדשה שלכם.

Rare Replay, Sea of Thieves, Killer Instinct (מפתחת: Rare ושות')

בשורה אחת: משחק מכות מצוין, משחק פיראטים בעולם שיתופי ואוסף משחקים ישנים שכולל להיטי נינטנדו וארקייד. כדאי להוריד.

בקצת יותר: Rareware אולי כבר איננה ה-מפתחת של התעשיה כפי שהיתה בשנות התשעים המאוחרות, עת סיפקה להיט אחר להיט עבור נינטנדו. למרות זאת, נדמה שאחרי שנים של התמקדות במשחקי קינקט בעידן ה-360, היא חזרה לאט לאט למרכז הבמה בדור החולף.

בתחילת הדור היא סיפקה, יחד עם Double Helix, את Killer Instinct, ריבוט למשחק המכות הקלאסי. עדכוני התוכן מאז השקתו שיפרו אותו משמעותית והוא נחשב לאחד ממשחקי המכות המוצלחים על הקונסולה, וידידותי במיוחד למתחילים. מומלץ להוריד ולנסות, גם אם מורטל קומבט X וסול קאליבר האחרון, שיושבים גם הם במינוי, קורצים לכם יותר.

לאחר מכן שיחררה את Rare Replay, אוסף מרשים במיוחד שמאגד 30 שנות היסטוריה של החברה תחת קורת גג אחת בצורה נגישה, כולל תוספי Quality of Life כמו אצ'יבמנטס ואפשרויות Rewind למשחקים ישנים. הקטלוג מגוון במיוחד וכולל משחקים כמו Jetpac שהגיע במקור ל-ZX Spectrum, המשחק Battletoads הקלאסי, Blast Corps מה-Nintendo 64, להיטי ענק כמו Banjo Kazooie ו-Perfect Dark (כולל הרימאסטר שלו שיצא בתקופת ה-360 לשירות ה-Live Arcade) ועד למשחקי 360 כמו Kameo ו-Viva Pinata. אי אפשר שלא להמליץ להוריד את האוסף הזה: הוא אמנם לא מושלם, אבל הוא פשוט פנטסטי והוא בקלות אחת הסיבות הכי טובות להחזיק בקונסולה. לשחקנים חדשים, מומלץ להוריד כמה ממשחקי ה-360 כמו אלו שהוזכרו - הם עומדים יפה במבחן הזמן, וחלקם גם קיבלו שדרוגים גרפיים כמו הקפצת רזולוציה.

המשחק האחרון של Rare הוא Sea of Thieves, משחק שהוא חלומם הרטוב של חובבי הים הפתוח ותרבות הפיראטים. הוא מתרחש בעולם פתוח שיתופי ומעודד משחק קואופרטיבי. במהלך המסעות בים תנווטו ספינות, תיפגשו עם קבוצות פיראטים אחרות ותבצעו מגוון משימות. למשחק יש סגנון אמנותי ציורי נעים לעין, ולטעמי גם את המים היפים ביותר שראיתי במשחק. המשחק מתעדכן באופן תדיר ופעיל מאוד, אך מומלץ לשחק עם חברים.

Sunset Overdrive (מפתחת: Insomniac)

בשורה אחת: משחק אקשן-פלטפורמה צבעוני וכיפי מבית היוצר של מפתחת משחקי Spider-Man ו-Ratchet and Clank.

בקצת יותר: רבים מתארים את Sunset Overdrive, שנחת על ה-Xbox One לפני כשש שנים, כמעין אב-טיפוס מוזר של ספיידרמן, הלהיט המלוטש של סוני עבור הפלייסטיישן 4. יש בזה מן האמת, אבל האמת היא גם ש-Sunset עומד לגמרי בפני עצמו כמשחק פארקור ואקשן עם מכניקות מגניבות ועולם צבעוני, שמזכיר יותר משחקים נוטפי סטייל כמו Jet Set Radio מאשר פרויקטים אחרים של Insomniac. אמנם לוקח זמן להקליק עם המכניקות ועם צורת השליטה, אבל ברגע שזה קורה - לשחק בו הופך לכיף גדול. גם הוא, כמובן, זמין במינוי.

Ninja Gaiden II (מפתחת: Team Ninja)

בשורה אחת: משחק מומלץ לחובבי אקשן מגוף שלישי שאוהבים אתגר.

בקצת יותר: עבר כמעט עשור וחצי בין המשחק הקודם בסדרת נינג'ה גאיידן לבין Ninja Gaiden 2004, אז Team Ninja, בהובלת טומונובו איטגאקי, החזירה לחיים את הזיכיון הרדום הזה מתקופת הארקייד וה-NES.

Ninja Gaiden של שנת 2004 והגרסה המורחבת שלו, Ninja Gaiden Black, נחשב לאחד ממשחקי הפעולה מגוף שלישי הטובים בכל הזמנים. השליטה בו מצוינת, הוא אלים, קשוח, שואב פנימה את השחקנים שמשחקים בו והוא מאוד, מאוד קשה. המשחק זמין בתאימות לאחור לקונסולות המודרניות כולל שדרוג רזולוציה ל-4K, ואף היה זמין במינוי בעבר, אם כי הוא הוסר לאחרונה, כך שתיאלצו לרכוש אותו בתשלום בחנות הדיגיטלית או לאתר עותק פיזי כדי לשחק בו.

אך אל חשש: משחק ההמשך, Ninja Gaiden II, עודנו זמין, וגם הוא מצוין. הוא יצא במקור ל-360 ב-2008, ולמרות שלא נחשב שיפור משמעותי על פני Black, הוא זכה לביקורות טובות וגם קיבל טלאי שדרוג משלו לקונסולות המודרניות. מומלץ לבעלי עצבי ברזל. כהערת אגב, NGII Sigma, פורט של גרסת ה-360 עם תוכן חדש, הגיעה בזמנו לפלייסטיישן 3, אך שנמוכים שונים הפכו אותה דווקא לגרסה של המשחק שנחשבת לפחות מומלצת למשחק היום.

Quantum Break, Alan Wake (מפתחת: Remedy)

בשורה אחת: שני משחקים אווירתיים, קצת נסיוניים, קצת מוזרים וקצת לא מלוטשים, אבל מרעננים כמו משחקי רמדי.

בקצת יותר: יודעת לעשות משחקי אקשן עם אווירה ייחודית, והיא כבר הוכיחה זאת פעם אחר פעם. בדור ה-360 היא הוציאה את Alan Wake, משחק אקשן-אימה שבו משחקים סופר מתח מצליח, שיוצא בתחילת המשחק לחופשה עם אשתו - ומשם הכל משתבש. המשחק, לדעתי, לא מצטיין במכניקות האקשן ובגאנפליי, אבל מפצה על זה באווירה נהדרת, ועל כן זכה לביקורות אוהדות ונחשב לאחד המשחקים האהובים ביותר של Remedy ושל הדור ההוא.

בתחילת דור ה-One, לאחר שההמשך ל-Alan Wake שתכננה לא יצא לפועל, רמדי הגתה מעין ניסוי שמשלב בין סדרת טלויזיה אפיזודית בלייב אקשן לבין משחק אקשן מגוף שלישי, והתוצאה היתה Quantum Break. המשחק, שעוסק בעיקרו במסע בזמן, מחולק לחלקים ביניהם מתנגנים פרקים של הסדרה המקדמת את העלילה. הגיימפליי עלול להרגיש קלאנקי למדי, אבל אפקטי ה-Bullet Time מגניבים במיוחד, ובעיות הביצועים שהשפיעו קשות על ה-Xbox One לא אמורות לנדנד ל-Series X|S. המשחק קצר וניתן לשחק בו בסופ"ש, ולחובבי משחקי Remedy, אני ממליץ לעשות את זה ולו בשביל סיפור המסע בזמן, שהיה עקבי באופן מפתיע. בנוסף, אנסמבל השחקנים מרשים למדי, וכולל את לאנס רדיק (הסמויה), איידן גילן (הסמויה, משחקי הכס), שון אשמור (אקס-מן) ואפילו את קורטני הופ - כן, נו, זו שמכבבת ב"קונטרול". שני המשחקים זמינים בשירות של מיקרוסופט.

עוד בלעדיים שזמינים כעת במינוי וראויים לציון: משחקים שלא זכו לעדנת המבקרים אבל לטעמי הם דיי מוצלחים, ובראשם Crackdown 3 (משחק יריות מגוף שלישי, ארקיידי ומהנה עם קמפיין קצר), Re:Core (אקשן-פלטפורמה מגוף שלישי) וכן State of Decay 2 (אונליין Co-op או סינגלפלייר, הישרדות זומבים המשלבת בניית ותחזוקת בסיסים).

אבל רגע, אתם שואלים, מה באשר לכל שאר המשחקים? מה לגבי בלעדיים שאולי דווקא לא זמינים להורדה דרך הגיים פאס כרגע, או פשוט משחקים נהדרים שאינם בלעדיים וכן זמינים בו? לצערי, זמננו תם להיום – אולי בפעם הבאה הם יזכו ליהנות מאור הזרקורים. בינתיים, תהנו מהקונסולה החדשה שלכם!

תודה רבה לאייל לנצמן על הכתבה המסקרנת! האם היא עזרה לכם באיזושהי צורה? קניתם קונסולת Xbox Series X ואתם מרוצים ממנה? שתפו אותנו!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:23 13.12.2020 | Thunder Cats Thunder Cats

    תודה על ההמלצות. Quantum Break נמצא גבוה אצלי ברשימה העתידית יחד עם Star Wars Fallen order.
    מאוד נהניתי מSTATE OF DECAY הוא מיוחד בחוויה שלו.
    אני יכול להמליץ על OVERCOOKED ו-MOVING OUT אם יוצא לכם לארח חברים שהם לא גיימרים :)

  2. 2

    17:43 15.12.2020 | Eliz123 Eliz123

    הרימסטר של GOW1 לא מופיע בגיימפאס, בניגוד למה שכתוב בכתבה.

  3. 3

    03:53 16.12.2020 | אייל לנצמן אייל לנצמן

    Eliz: הוא מופיע, גם בקונסולה וגם במחשב. נקרא Ultimate Edition

  4. 4

       | פורסם ע"י