הרשמה

תערוכת CES בפתח, למה אפשר לצפות ממנה השנה?

תערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם בפתח, מה צפוי לנו ממנה?

מסכים, הדור הבא, אלקטרוניקה, RGB, חומרה וכל מה שבניהם

ככל שהימים עוברים ואנחנו סוף סוף מתקרבים לסופה של שנת 2020, אנחנו גם מתקרבים בו בזמנית ל-2021 שכמו כל שנה, צפויה להיפתח עם תערוכת האלקטרוניקה הגדולה ביותר בעולם- CES. כמובן שכמו כל דבר שקורה בחודשים האחרונים, גם CES צפויה להתקיים באופן דיגיטלי, אבל זה לא יעצור את כל חברות הטכנולוגיה בעולם להציג את המוצרים החדשים והמעניינים שלהן. בדרך כלל תערוכת CES מתקיימת בשבוע הראשון של השנה והתערוכה משמשת כסוג של "מגדלור" שמלווה ומכווין את כל עולם הטכנולוגיה והאלקטרוניקה לחודשים והשנה הבאה, גם אם מוצגים בתערוכה רק דוגמאות ליכולות של החברות ולא מוצרים ספציפיים שמוכנים להימכר, סביר להניח שבהמשך אותה השנה ניראה כבר מוצרים שמביאים לידי ביטוי את אותן יכולות ונוכל לשים את ידינו עליהם. אז בין כל מה שסביר להניח שיציגו באירועים ומסיבות העיתונאים השונות והרבות שיתקיימו, מה הם הדברים המרכזיים שאנו צפויים לראות מהיצרניות הגדולות בשוק? ומה הצפי שלו לשנת 2021 מבחינה טכנולוגית?

הדור הבא נמצא בכל מקום

אנחנו כבר יודעים שאינטל צפויה לחשוף את דור 11 שלה בתחילת שנת 2021, ובעבר היא חשפה את המעבדים החדשים שלה בסמוך או במהלך CES אז אפשר לשער בביטחון שגם השנה זה מה שיקרה. המעבדים החדשים שיקראו Rocket Lake S צפויים להיות בעלי יכולות גרפיות מתקדמות לצד שיפור "דו סיפרתי בביצועי IPC" ותמיכה ב-20 נתיבי PCIe Gen 4.0. אבל לצד ההכרזה על הדור הבא של אינטל שתגיע או לא תגיע, קונסולות הדור הבא כבר כאן ואנו צפויים לראות עוד הרבה מאוד מהן במהלך CES. בשנים הקודמות ראינו הרבה מאוד חברות שמציגות תוספים ושלטים מיוחדים לקונסולות של Xbox וסוני, וסביר להניח שזה גם מה שניראה הפעם. בנוסף לכל השלטים המתקדמים מחברות כמו Razer, כרטיסי לכידה וסטרימינג של חברות כמו Elgato שעומדים בעומס של הקונסולות החדשות או אוזניות עם 3D Sound מחברות כמו HyperX, סביר להניח שבתערוכה גם נתחיל לראות כל מיני פתרונות איחסון לקונסולות החדשות, בין אם זה כונני M.2 שיעבדו באופן מלא עם ה-PS5 או כרטיסי הרחבת איחסון עבור ה-Series X|S.

מלחמת היצרניות במלוא הדרה

אפשר להגיד שהמלחמה בין ענקיות החומרה כבר מתקיימת אבל לפי דעתי, CES רק תקח את כל העניין צעד קדימה. במקביל למלחמת המעבדים שצפויה רק לגדול עם מוצרים חדשים מבית אינטל ו-AMD, מתקיימת עוד מלחמה בגזרת כרטיסי המסך. אחרי שראינו את ההכרזות של Nvidia עם סדרת RTX 3000 ואת התשובה של AMD עם סדרת RX 6000, מתחילות לצוץ יותר ויותר שמועות על הכרזה מתקרבת לכרטיסי ה-RTX 3080Ti וה-RTX 3060. על כרטיס ה-3080Ti אנחנו שומעים כבר תקופה ארוכה אז סביר להניח ש-Nvidia תכריז עליו באירוע שהיא מקיימת לצד CES ב-12.1, מפני שהוא הכרטיס הבשל ביותר. אבל בקרוב ניראה שזירת כרטיסי המסך תפסיק להיות דואופול של Nvidia ו-AMD כשאנו יודעים שגם אינטל עובדת בשנים האחרונות על כרטיסי מסך מתוצרתה כדי להיכנס לשוק הגרפי. אינטל עשתה בשנים האחרונות קפיצת מדרגה משמעותית בכל הקשור לעיבוד גרפי, בין אם זה בלפטופים עם שבבי Iris Xe Max או בנייחים עם כרטיסי בסגנון ה-DG1 שניראו מוקדם יותר השנה. אולי CES תביא לנו טעימה נוספת מהיכולות של אינטל בשוק הגרפי.

אבל כל הכיף הגרפי הזה לא יהיה רק נחלתם של המחשבים הנייחים כאשר אנו מקווים שבמהלך CES נקבל גם הכרזות על הגירסאות הניידות של סדרת RTX 3000 ושל RX 6000. ההכרזות על כרטיסי מסך חדשים לא תיהיה מפתיעה, הכרטיסים "המלאים" נמצאים בשוק כבר כמה חודשים כשרוב חבלי הלידה עברו והאופטימיזציה הדרושה עבורם כבר נעשתה בצורה טובה שרק משתפרת מיום ליום. לכן, אחרי שחברו החומרה וכרטיסי המסך השונות הספיקו ללמוד את הכרטיסים ולהתנסות איתם בתקופה האחרונה, זה רק הגיוני שעכשיו יגיע תורם של כרטיסים החדשים להיכנס ללפטופים. דבר זה ידחוף את השוק הלפטופי גיימינג שוב לקידמת הבמה מפני שכרגע כל החברות לא מכריזות על מוצרים חדשים כשהן יושבות ומחכות לכרטיסים (והמעבדים) החדשים כדי לכלול אותם במחשבים החדשים שלהן.

מסכים, מסכים ועוד מסכים

כמו שציינתי כבר כמה פעמים, הגעתן של חומרות הדור הבא יביאו גם ל"בייבי בום" בכל עולם המסכים. את השיפורים שאני צופה שניראה בעולם המסכים אפשר לחלק לשתי קטגוריות- שיפורים בצד הטכנולוגי ושיפורים בצד הטכני של המסכים. כשאני מתכוון לשיפורים בצד הטכנולוגי אני מדבר על האפשרות שניראה הרבה יותר מסכים שמופעלים בעזרת טכנולוגיות תצוגה חדשות כמו OLED, QLED ו-AMOLED. כבר השנה התחלנו לראות יותר ויותר טלויזיות שתומכות בטכנולוגיות האלו כמו ה- CX OLED 65 של חברת LG שבאמת מצליחה לדחוף את הטכנולוגיות האלו שעד לפני שנתיים או שלוש רק ראינו הדגמות טכניות שלהן לעוד בתים. לפי דעתי זה לא תלוש מהמציאות שב-CES נתחיל לראות יותר מסכי מחשב שתמוכים גם הם בטכנולוגיות המרשימות הללו. עוד טכנולוגיה חדשה שאני מעריך (ומקווה) שנתחיל לראות ביותר מסכי גיימינג כבר מ-CES זאת Nvidia Reflex. אם עוד לא נתקלתם בה, Reflex היא טכנולוגיה חדשה אשר מצמצמת את זמני הפקת הפריימים וכך מקטינה משמעותית את זמני התגובה של המסכים התומכים ומשפרת את הביצועים במשחקים תחרותיים.

עם כבר נגעתי בזמני תגובה ומשחקים תחרותיים אז אני אמשיך ואספר על השיפורים בצד הטכני שצפויים להגיע וישפיעו גם על תחום ה-Esport. ככל הניראה שאת ההתקדמות הטכנית ניראה בדמות הרבה יותר מסכים שתומכים ברזולוציית 4K עבור קונסולות הדור ואפילו נתחיל לראות גם יותר מסכי 8K עבור הכרטיסים החדשים כמו ה-RTX 3090. לצד הגידול ברזולוציה ניתן להניח שניראה גם עליה בקצבי הריענון בין אם זה יותר מסכי טלוויזיה שמגיעים ל-120Hz או יותר מסכי מחשב בעלי קצבי פריימים גבוהים מאוד כמו 360Hz ומעלה. הדבר האחרון שאני חושב שניראה יותר ויותר עם המסכים החדשים זאת תמיכה מלאה בתצוגת HDR שתיראה נהדר ותוציא מהמסכים והחומרה החדשה שלכם את המקסימום שלה.

מהר יותר, חזק יותר

אחד הדברים ששמענו מהם הרבה מאוד השנה וכניראה שרק נמשיך לשמוע מהם עוד במהלך 2021 אלו טכנולוגיית WIFI-6 (מוכר לעיתים כ-802.11AX) והדור החמישי הידוע לשימצה (שמפיץ קורונה) ה-5G. בחודשים האחרונים של 2020 כבר התחלנו לראות מכשירים ניידים ולפטופים שתומכים ב-WIFI-6 אבל התקן החדש והמתקדם קיבל גם הוא בעיטה קדימה עם הגעתן של ה-PS5 וה-Series X|S שתומכות בו. אם עוד לא שמעתם על WIFI-6 או על 5G אז נספר שראוטרים, קונסולות, לפטופים ומכשירים ניידים שיתמכו בתקנים החדשים יקבלו קפיצה משמעותית במהירויות אינטרנט (בין אם בגלישה או בהורדה) לצד שיפורים בזמני התגובה. עוד שיפורים משמעותי שיתקבל משידרוג לדור הבא של התקשורת הוא היכולת של אותו "מפיץ" (אנטנה סלולארית או ראוטר) לנהל בצורה טובה יותר את התקשורת עם המכשירים שמחוברים אליו. בעזרת תקן חדש (MU-MIMO) ראוטר שתומך ב-WIFI 6 יוכל לתקשר עם כמה מכשירים בו זמנית במקום לתקשר איתם אחד אחרי השני, שיפור שמוביל לזמני תגובה הרבה יותר מהירים ולהרבה פחות לאגים בזמן משחק.

עלייתו של הלייב סטרים

לייבסטרים נמצא היום בכל מקום ולאן שלא נסתכל אנחנו נוכל לראות כל הזמן אלפי ועשרות אלפי סטרימרים. אמנם Twich הייתה אחת מהפלטפורמות הראשונות שהביאו את בשורת השידורים החיים לעולם הגיימינג אבל מאז קמו (וגם הספיקו ליפול) עוד כמה פלטפורמות מוצלחות כמו Youtube ו-Facebook Gaming. הלייבסטרימים שהיו עד לפני שנה בעיקר נחלתם של הגיקים הפכו להיות מוצר צריכה בסיסי במציאות הקורונה כשהיום כמעט הכל קורה דרך תוכנות כמו זום ואחותיה השונות. כניראה שהעליה התמידית בצופי סטרימים בעולם הטכנולוגיה והגיימינג לצד הזינוק מצד הקורונה יביאו לנו השנה ב-CES הרבה הכרזות על מוצרים חדשים שמוקדשים רק לעולם הזה. זאת לא תיהיה הפתעה אם ניראה הכרזות על מלצמות רשת חדשות עם מיקרופונים ואו איכות תמונה משופרים, מוצרים חיצוניים כמו Stream Deck שנועדו לשיפור הנוחות עבור השדרנים או אפילו ראוטרים שנבנו ותוכנתו לתיעדוף של תעבורת סטרימינג. רכבת הלייבסטרים יצאה כבר מזמן מהתחנה, עכשיו זה הזמן של כל חברות החומרה לעלות עליה גם הן בכל הכח.

חברות שכדאי לשים את העין עליהן:

  • Aorus
  • Intel
  • ASUS
  • Razer
  • MSI
  • Alienware
  • LG
  • AMD
  • Westren Digital
  • HyperX
  • Nvidia
  • Samsung
  • Corsair

זאת רק נגיעה קטנה בכל מה שצפוי לנו מהתערוכה הגדולה בעולם כשיש עוד המון תחומים וטכנולוגיות שאנו צפויים לראות ב-CES כמו מציאות מדומה ורבודה, חידושים בעולם הסאונד, רובוטים בינה מלאכותית ועוד הרבה מאוד אחרים. תערוכת CES יוצאת לדרך בעוד שבועיים וחצי מה-6 ועד ה-9 לינואר ואנו נשתדל להביא לכם את כל המוצרים המעניינים והחדשים ביותר מהיצרניות הגדולות בשוק. נשמח לשמוע מכם לאיזה טכנולוגיה אתם הכי מחכים או איזה חברה לפי דעתכם תיהיה מלכת CES השנה? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י