הרשמה

לפטופים ראשונים עם יכולות גרפיות משופרות מאינטל יוצאים לשוק

תגידו שלום, אינטל נכנסת לשוק כרטיסי המסך

עוד שחקנית גדולה צועדת לעבר גרפיקה משופרת

עד היום שוק כרטיסי המסך בלפטופים היה מעט בעייתי עם מבחר יחסית מצומצם. ברף העליון והבינוני המצב עוד היה יחסית טוב כשהיו מחשבים שעולים עשרות אלפי שקלים עם כרטיסים מפלצתיים כמו ה-RTX 2080 Super ודומיו או מחשבי שנעו סביב הכמה אלפי שקלים עם כרטיסים כדוגמאת ה-GTX 1650. אך הבעיה נראתה ברורה יותר כשאר מסתכלים על פלח השוק התחתון של הלפטופים, שם היו בעיקר מחשבים עם כרטיסי מסך נחותים מאוד כמו סדרת MX מ-Nvidia ו-Radeon Garphics של חברת AMD. גם אינטל נכחה באותו פלח שוק תחתון עם מעבדים שהיו בעלי יכולות גרפיות מינימאליות, אך עכשיו ניראה שהיא רוצה לשנות את המצב ולקחת את נושא הגרפיקה כמה צעדים קדימה.

היום בבוקר אינטל הכריזה על השקה של כרטיס גרפי חדש בשם Intel Iris Xe Max שמיועד למחשבים ניידים. הכרטיס החדש מבוסס על ארכיטקטורת Xe-LP שאפשר למצוא כיום ברכיבי הגרפיקה של מעבדי Tiger Lake החדשים. מאינטל נמסר שהכרטיס החדש אינו מיועד להתחרות ראש בראש מול כרטיסים חזקים כשהוא מיועד בעיקר ליוצרי תוכן ניידים וגם עבור גיימרים קלים. למרות זאת, אינטל טוענת שה-Iris Xe Max מביא "ביצועים מצוינים" ב-1080p גם במשחקים תובעניים כמו Hitman 2 ו-Metro Exodus. בנוסף לאלו, נמסר מאינטל שלצד הכרטיס החדש תגיע גם טכנולוגיה חדשה בשם Intel Deep Link שתאפשר לחלק משאבים במחשב בצורה טובה יותר, טכנולוגיה שהובילה לשיפור של עד 20% בביצועי המעבד והקטנת זמני הפקת סירטונים. 

אינטל שואפת להגדיל את יכולתיה בשוק הגרפי ולהביא כבר בחצי הראשון של שנת 2021 שבבי עיבוד גרפי (כרטיסי מסך) מבוססי Xe-LP לשוק המחשבים הנייחים. יכול להיות שניראה את אותם שבבים מגיעים כחלק או לצד מעבדי Rocket Lake S שצפויים להגיע בחלון זמנים דומה.
שלושת המחשבים הראשונים שעושים שימוש ב-Xe-LP ובטכנולוגיית Intel Deep Link הם Acer Swift 3, Asus VivoBook TP470 ו-Dell Inspiron 15 7000 אשר זמינים לרכישה כבר מרגע זה.

מה דעתכם על המהלך האחרון של אינטל? האם תקנו מחשב מבוסס Xe-LP? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י