הרשמה

ביקורת: Lenovo Legion Y34wz-30

המסכים הקעורים חוזרים אלינו לביקורת! בואו לקרוא מה שמואל חשב על ה-Lenovo Legion Y34wz-30

זהו מסך שעושה הכל נכון - אבל לא הרבה מעבר. זהו בסך הכל יופי של מסך - אם אתם מחפשים משהו סולידי ויציב.

המסך סופק לנו לביקורת על ידי לנובו ישראל, תודה רבה!

את השנה שעברה התחלנו עם ביקורת למסך ה-Lenovo Monitor Y32p-30 של לנובו, ועכשיו אנחנו עם אחיו הגדול והקעור. המסכים של לנובו לרוב הולכים מאוד חזק על הגבול בין מסכי עבודה למסכי גיימינג - זה לא המצב כאן. ה-Lenovo Legion Y34wz-30 מכוון לעולם הגיימינג מהשנייה הראשונה שמוציאים אותו מהאריזה הענקית שלו. האם הוא מצליח להרשים? את זה נגלה בביקורת החומרה כאן למטה!

איכות בנייה וחיבורים

העיצוב של המסך החדש של לנובו עדיין נמצא בחלק היותר "משעמם" של הספקטרום, אבל העיצוב הסולידי הזה עובדה בצורה טובה יותר עם סגנון של מסך קעור. כרגיל וכיאה למכשירים של סדרת Legion, תוכלו למצוא המסך סט של נורות RGB בתחתית הפאנל עצמו שיעשו לכם מסיבת דיסקו על העמדה - אם זה משהו שאתם מחפשים. המסך עצמו תומך בזרועות VESA, כשהוא מגיע גם עם רגליי מתכת יציבות ועמידת בהחלט. בסך הכל, עיצוב סולידי, מרשים ועם נגיעות גיימינג למי שמחפש אותן.

מבחינת החיבורים השונים של המסך, הוא מגיע עם שני חיבורי HDMI 2.1, חיבור DP1.4,  שלושה חיבורי USB-C, ארבעה חיבורי USB 3.2 וחיבור LAN. זאת כמות חיבורים שאני יכול לומר לכם בלי שום צל של ספק שהיא אחד מהגדולות שיצא לי לסקר. כמעט כל דבר יוכל להתחבר לכאן והמסך הזה יכול לעבוד כ-Docking Station בפני עצמו. צמד הרמקולים שלו הפתיע אותי לטובה - זוהי איזו תמה חוזרת עם מסכי לנובו לאחרונה: זה באמת מרגיש כאילו למישהו מהמהנדסים שם באמת אכפת מאיכות השמע שהרמקולים של המסך מפיקים. זה עדיין לא באיכות מרהיבה, אבל למי שלא רוצה להשתמש באוזניות, זאת יופי של אופציה, בעיקר בהקשרי הווליום.

עוד שני דברים אחרונים לגבי איכות הבנייה של המסך: הראשון הוא שכיאה למסך קעור, אין הרבה צורך ביכולות התזוזה של המסך. הזזה של 30 מעלות לכל כיוון זה יפה, אבל לא מצאתי סיבה לעשות את זה. הדבר השני הוא הגודל של המסך: זהו מסך 3440x1440, כלומר 1440p בתצורה של 21:9, בגודל של 34 אינץ' ובקיעור של 1500R. זה מבחינתי היחס המושלם. באמת. אם אתם הולכים לכיוון של מסך קעור לעמדה שלכם בבית, תדאגו שזה יהיה איפשהו באזורים הללו, כי החוויה הרגישה לי בול. המסך היה גדול מספיק כדי שהוא ירגיש שהוא "עוטף" לי את טווח הראייה, אבל לא עצום כך שפספסתי דברים בצדדים. תוסיפו לכך מסך עם שוליים יחסית קטנים ואתם מקבלים יופי של מוצר מבחינת איכות בנייה.

איכות תמונה וביצועים

בניגוד לביקורת המסך הקודמת שלי, כאן היו לי לא מעט התעסקויות עם ההגדרות עד שהגעתי לאיכות הצבעים שאני מחפש. למזלי הגישה לתפריטים היא מאוד נוחה (כבר התרגלתי לכך שהם בצד המסך, בעיקר במסך קעור) וכמות ההגדרות לא רעה בכלל. אחרי שסיימתי עם הכיוונונים שלי, נזכרתי למה אני כל-כך אוהב מסכי miniLED: השילוב הזה בין איכות תמונה נהדרת לבהירות סופר גבוהה הוא פנטסטי. 750 ניטים על פאנל VA של 99 אחוז ב-sRGB ו-95 אחוז של כיסוי ב-DCI-P3 זה פשוט נפלא ורואים את זה על המשחקים ששיחקתי על המסך הזה.

כמו עם מסכים אחרים של החברה, גם המסך הזה מאפשר לשחקנים לעשות סוג של OC, רק שהפעם הוא מעלה את קצב הרענון ל-180 הרץ. אני אהיה כן איתכם, אל תטרחו. 165 הרץ זה המון מבחינת קצב ריענון וההגדלה ל-180 הרץ לא שווה את זה - או עובדת טוב אם לומר את האמת. ה-OC הזה מעלה את ה-Ghosting על המסך וגם משם מה היה מפסיק אחרי כמה זמן. עדיף לרובכם - במקרה ותרכשו את המסך הזה - לעזוב את ההגדרות האלה בצד ולהסתמך על זמן התגובה הרגיל של המסך וקצב הריענון הדיפולטי של המסך הזה. איכות התמונה לא נפגעת מקצב הריענון הגבוה, אין המון Ghosting (אם בכלל) על המסך ב-165 הרץ והכל עובד כמו שצריך.

הדבר האחרון שצריך לדבר עליו הוא ה-HDR במסך הזה שלצערי - כמו עם הרבה מסכים אחרים - גם כאן לא מצליח להרשים במיוחד. אני באמת לא יודע מה עוד צריך כדי לגרום ל-HDR לעבוד כמו שצריך על מסכים עם פאנל VA או IPS. אולי זה אני, אולי אלה העיניים שלי שמטעות אותי, אבל הפעלה של HDR פשוט לא עושה את העבודה ואני כבר מעדיף להשאיר את המסך בהגדרה הדיפולטית ללא HDR. לפחות ה-FreeSync עובד כמו שצריך גם עם קונסולות הודות ל-HDMI 2.1 שיש למסך הזה, למרות שהוא באמת מציג את היכולות שלו על מחשבים חזקים כמו ה-3080Ti שיש ברשותי או כרטיסי מסך שתומכים ב-DLSS ויכולים לאפשר לכם להגיע ל-FPS גבוה ברזולוציה המתאימה.

השורה התחתונה

זהו מסך שעושה הכל נכון - אבל לא הרבה מעבר. לא שזה דבר רע במיוחד: פאנל ה-miniLED של ה-Y34wz-30 מהמם ומצליח לספק אחלה צבעים ביופי של בהירות, יכולות ה-VRR של המסך ראויות לציון, המימדים של המסך הם ביחד המושלם של קיעור מול גודל וקצב הרענון הגבוה מהמם (למרות שהיה אפשר לוותר על ה-180 הרץ אם הוא לא עובד כל-כך טוב). בסך הכל יופי של מסך - אם אתם מחפשים משהו סולידי ויציב. אם אתם רוצים משהו יותר מטורף ומוכנים לרדת קצת בגודל ובפיצ'רים, אתם תוכלו למצוא דברים יותר מטורפים בטווח המחירים שלו (4000 ש"ח).

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • איכות תמונה טובה עם כיסוי צבעים נהדר
  • כמות חיבורים נהדרת עם יכולת לתפקד כ-USB Hub
  • ביצועים מעולים עם קצב ריענון גבוה
  • יחס נהדר בין גודל מסך לקיעור

הרע

  • HDR עדיין לא מרשים במיוחד
  • אין צורך ב-OC של המסך - 180 הרץ לא עובד טוב

והקיעור

  • מכוער הוא לא.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:23 25.03.2024 | לירן לירן (אורח)

    בחיים אבל בחיים לא לקנות מסך של חברה סינית, לא משנה כמה טוב הוא יהיה על הנייר

  2. 2

       | פורסם ע"י