הרשמה

ביקורת: JSAUX Transparent Back Plate for ROG Ally

סיקורי JSAUX חוזרים ל-Vgames! פותחים את 2024 עם סיקור למוצר מגניב ל-ASUS ROG Ally - בואו לקרוא על הפלטה האחורית השקופה של החברה

מבחינתי, אם אתם מחפשים מכסה אחורי שקוף ל-ROG Ally שלכם, זה פתרון נהדר ולדעתי גם הכי טוב שקיים כיום בשוק.

המוצר סופק לנו לסיקור על ידי JSAUX, תודה רבה!

מקווה שלא התגעגעתם יותר מדי ל-JSAUX - חברת המוצרים המשלימים/מיוחדים למכשירים ניידים - כי הם חוזרים עלינו עם רצף של מוצרים שלהם, הפעם ל-ASUS ROG Ally! בשבועות הקרובים נביא כאן סיקורים לכמה מוצרים דיי מגניבים של החברה, כשאנחנו מתחילים עם ה-Transparent Back Plate, הפלטה השקופה האחורית של החברה למשתמשי המכשיר הנייד של ASUS. המוצר הדומה ל-Steam Deck היה מאוד חמוד, אבל גם היו לו בעיות שהחברה הייתה צריכה לתקן (וגם בהחלט תיקנה בגרסה חדשה). בואו נראה האם JSAUX למדה עם המוצר הזהה, אך שונה הזה שלה.

ראו הוזהרתם

לפני שאני אתחיל עם הסקירה, התמונות וכל השבאנג: מילת אזהרה שגם JSAUX נותנים וגם חוויתי אותה בעצמי: בניגוד לפלטה האחורית של ה-Steam Deck שהיא עניין של כמה ברגים וסיימנו, כאן יש צורך בכלים נוספים ואולי אפילו יותר חשוב: ידע בסיסי בפירוק והרבה של מכשירים אלקטרוניים. אני אדבר על זה עוד מעט, אבל בעוד שהחברה מספקת מברג דיי טוב באריזה עצמה, יש פה גם עניין של פירוק הטריגרים, הכפתורים האחוריים ועוד.

אם אתם לא מנוסים/לא בטוחים בעצמכם/חושבים שאתם אולי בטעות תהרסו את המכשיר - אל תקנו את המוצר, או לחילופין, תקנו ותנו למישהו שכן יש לו ניסיון בפירוק שכזה. אני, ברוך השם, יש לי ערכה של iFixit בבית ופירקתי בעבר ובהווה המון מכשירים, כולל את ה-Steam Deck, ה-AYANEO וה-ROG Ally הנוכחי שלי (לא את של ASUS, כמובן). אבל אם אין לכם את הניסיון הזה, עדיף שתתנו למישהו/מישהי אחרת לעבוד על המכשיר, במקום שבטעות תפרקו משהו או תפגעו באיזשהו חלק של המכשיר.

מנסה להיות שקוף איתכם

זהו, סיימנו עם האזהרות, זמן לביקורת: קודם כל, מה יש לנו בקופסא: בתוך האריזה של המוצר נוכל למצוא את הפלטה האחורית השקופה, ובתכל'ס את כל מה שאנחנו נצטרך כדי להרכיב אותה: מברג פיליפס (נראה כמו 00), מפרט לעזרה לפירוק הפלטה המקורית, תאורת ה-RGB שמגיעה עם המכשיר, מדבקות לחיישן האור (נסביר על כך עוד מעט) ומדבקה לסוללה בשביל הנראות. אה כן, וכרגיל יש גם כפפות בערכה (משום מה). פשוט תשטפו ידיים עם סבון, ותייבשו טוב טוב לפני שתתחילו לעבוד (בעמדה נקייה כמובן).

העיצוב של הפלטה השקופה הוא סופר פשוט: הוא מעוצב באותה הצורה של הפלטה המקורית, רק שבמקום הפתחים המעוצבים היפים של המכשיר המקורי, יש שני פתחים גדולים בשני הצדדים של המכשיר. תהליך ההרכבה הוא כאמור, פשוט על הנייר, אבל באמת דורש ידע מסוים ששווה שיהיה לכם לגבי איך טריגרים עובדים, עמדה מסודרת כדי שלא תאבדו חלקים כמו הקפיצים של הכפתורים האחוריים ועוד. ועדיין, מה ש-JSAUX הביאו כדי לעשות כמה שיותר חיים קלים לקונים הוא באמת מעל ומעבר: המדבקה של הסוללה נועדה לעזור להסתיר את הסוללה ולתת מראה יותר טוב למכשיר, בעיית חיישן האור שעכשיו לא יהיה מכוסה ובכך ימנע מהמכשיר להתעורר, נפתרת בעזרת מדבקות ייעודיות שהחברה מספקת לצרכן ועוד.

משהו קצת צדדי, אבל כזה שאני חייב לציין: המברג שהחברה נותנת עם הערכה הוא טוב. לא "דיי טוב" - טוב. ב-40 דולר לקבל גם מברג שכזה, בעיקר אם אין לכם ערכת תיקונים, זה נהדר. אני אהבתי לראות ש-JSAUX דיי דאגו להכל במובן הזה: הפלטה מתחברת בצורה מושלמת למכשיר (בהינתן שעשיתם הכל נכון), כשתאורת ה-RGB מאחורה מוסיפה עוד נדבך נחמד למראה של ה-ROG Ally. התאורה שנמצאת במרכז המכשיר פועלת מסוללה נפרדת וייעודית, כך שהיא לא שואבת עוד כוח שהמכשיר יצטרך מהסוללה (בכל זאת, לא סוללה גדולה במיוחד).

את הכיתוב על התאורה אפשר להחליף, כש-JSAUX אפילו מספקים לוחות נקיים ומדריך למי שרוצה להכין כיתוב משלו ולשים במקום התאורה. אגב, תאורת ה-RGB הזאת היא בכלל לא חובה: היא לא מתחברת לשום חלק במכשיר עצמו או בפלטה האחורית ויושבת בפני עצמה. אם תרצו, אתם יכולים לוותר עליה לחלוטין, למרות שהיא לא מוסיפה משקל גדול למכשיר (5 גרם בערך). בסוף תהליך ההרכבה מה שקיבלתי בסוף הוא מכשיר שאם הייתי אומר למישהו שככה הגיע ה-ROG Ally הוא אולי היה אפילו מאמין לי. תוסיפו לכך עוד אביזרים קטנים וחמודים כמו כיסויים למקלות התזוזה, וכיסוי לבן לחיבור הטעינה שמסתיר את החיבור של ה-XG Mobile ונותן מראה יותר נקי לחלק העליון של המכשיר, ואתם מקבלים פה דיל מהמם לאלו מכם שפשוט רוצים ROG Ally קצת יותר שקוף.

מה פחות אהבתי? זוכרים שאמרתי שאתם לא חייבים את תאורת ה-RGB? אז זהו, שבגלל שהתאורה משתמשת בסוללה משל עצמה יש בפלטה האחורית שני חורים ייעודיים לכפתור הדלקה והטענה של התאורה. אם אתם לא שמים את ה-RGB מסיבה כלשהי (משקל, אתם משתמשים במוד שנותן לכם לשים SSD רגיל על המכשיר, סתם לא בא לכם), זה אומר שיהיו שני חורים דיי גדולים בחלק העליון של הפלטה האחורית. אתם יכולים לחסום אותם בעצמכם, אבל זה יהיה מכוער. JSAUX יכולים וצריכים להביא כיסויים ייעודיים לפורטים הללו למקרה שלקוח בוחר לא לשים את תאורת ה-RGB.

אבל חכו - יש עוד!

משהו קטן לסיום: העיצוב של הפתחים של הפלטה האחורית של המוצר של JSAUX הוא אולי לא יפה ומגניב כמו זה של ה-ROG Ally הבסיסי, אבל יש לפתחים הללו יתרון אחד ברור על פני הקודמים: הם גדולים יותר, רחבים יותר ואין להם שום סקרין מאחוריהם שיפריע לזרימת אוויר. עכשיו הגיע הזמן לשיעור מתמטיקת חומרה: פתחים גדולים יותר = יותר אוויר קר שהמאווררים של ה-ROG Ally יוכלו לשאוב לתוך המכשיר. יותר אוויר קר שנכנס פנימה = טמפרטורה כללית של המכשיר שיורדת./p>

בעוד שאני מתייחס לזה בהקשרי בריאות המכשיר (מכשיר קר יותר לאורך זמן, כנראה ישרוד יותר זמן), לירידה הזאת שצפיתי בה בזמן הכנת הביקורת של בין 3 ל-5 מעלות יש גם השפעה קטנה על הביצועים: מכשיר קר יותר יצליח לדחוף את המעבדים שלו למהירויות גבוהות יותר. בגזרה הזאת לא ראיתי שיפור מטורף, אבל זה משהו שיהיה שווה לבדוק לאורך זמן. אני כן יכול לומר שגם במצב Turbo של 30w, המכשיר עדיין מזנק ל-90+ מעלות, אבל זה פתרון נהדר לאלו מכם שמשתמשים ב-ROG Ally בעיקר כמכשיר נייד.

השורה התחתונה

ה-Back Plate הקודם של החברה ל-Steam Deck ניסה יותר מדי ובעוד שהוא היה מוצר טוב, היו לו גם כשלים כאלה ואחרים. הפלטה האחורית השקופה הזו היא באמת על גבול המושלמת. עיצוב יפה, פתרונות פשוטים לבעיות תפעוליות/עיצוביות שעלולות להיווצר עם ההתקנה של המכסה, תוספת נהדרת שמצליחה להעלות את אפקט הוואו של המוצר מבלי להגדיל את המשקל של המכשיר יותר מדי ואפילו בונוס נהדר בדמות טמפרטורה כללית נמוכה יותר בעזרת הוונטות הגדולות יותר. מבחינתי, אם אתם מחפשים מכסה אחורי שקוף ל-ROG Ally שלכם, זה פתרון נהדר ולדעתי גם הכי טוב שקיים כיום בשוק.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10

הטוב

  • המראה הסופי של הפלטה על המכשיר נהדר
  • תאורת ה-RGB לא שואבת כוח מהסוללה של המכשיר
  • אופציית העיצוב האישי ב-RGB מקסימה בעיניי
  • החברה מספקת את כל ערכת ההחלפה לקונה
  • בונוסים נחמדים כמו כיסויים לפתח ההטענה של ה-Ally
  • תוספות ובונוסים

הרע

  • אין כיסויים לפתחים לאלו שבחרו לא להרכיב את ה-RGB

ובוראט

  • GREAT SUCCESS!
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י