הרשמה

ביקורת: ASUS ROG Ally חלק ב' - השוואה ל-Steam Deck, אימולציה ותמיכה

החלק השני של הביקורת מוקדש כולו להשוואה בין שני מכשירי ה-PC Gaming הכי חמים בשוק! בואו לקרוא את ההשוואה של שמואל בין ה-Steam Deck ל-ROG Ally!

אז האם ה-ASUS ROG Ally הוא ה-Steam Deck Killer? לא באמת, אבל גם לא רחוק מכך. יש הרבה נקודות חיוביות לכל צד, למרות שבגזרת הכוח ה-ROG Ally הוא דרגה מעל התחרות

מוכנים לקצת כיף? החלק השני של הביקורת שלי ל-ASUS ROG Ally הולכת להיות מאוד שונה ממה שאני עושה ביום יום עם הביקורות שלי ואני הולך לעשות השוואת "ראש בראש" שכזו בין שני המכשירים הכי חזקים בעולם ה-PC Gaming הנייד: ה-ROG Ally וה-Steam Deck. ממילא רוב האנשים שואלים את עצמם "מה עדיף לי לקנות", אז לקחתי שבע קטגוריות שונות שבהם אני חושב שכל אחד מהמכשירים רוצה להצטיין והשוויתי ביניהם תוך כדי שאני בוחר מנצח.

בחלק של השורה התחתונה אני הולך לסכם את מה שאני חושב בגדול על ההבדלים בין שני המכשירים. בין אם אתם מסכימים ובאין אם לא, תכתבו לי בתגובות מה אתם חושבים על ההשוואה ואל תשכחו לקרוא את החלק הראשון של הביקורת בקישור כאן למעלה. יאללה בואו נצא לדרך עם ההשוואה!

ביצועים - ASUS ROG Ally

אין פה באמת שאלה, נכון? ה-Steam Deck, כבודו במקומו מונח, אבל ברמת הביצועים, ה-ASUS ROG Ally לוקח אותו בכל מובן... נכון?

אז זהו שלא באמת. בעוד שבהבדל הכללי בין השניים ה-ROG Ally בהחלט לוקח ברמת הביצועים, זה קצת יותר מסובך ממה שאתם אולי תחשבו. נתחיל דווקא עם החלק שהכי קל לבדוק, הביצועים ב-15W. שני המכשירים תומכים ב-15W אז היה לי מאוד קל לקחת את ה-Ally וה-Deck, לשים את שניהם במצב של 15W, לדאוג שההגדרות הגרפיות יהיו אותן הגדרות בדיוק ולרוץ. התוצאה לפניכם (FPS ממוצע. בכחול, ה-Steam Deck):

כפי שאפשר לראות הביצועים ב-15W על ה-ROG Ally משמעותית טובים יותר, כשבמקומות מסוימים מדובר בפער של עשרות אחוזים. וזה מבלי שאני מדבר על מצב הטורבו שמוסיף עוד כוח ל-ROG Ally והמסך עם ה-VRR שבכלל מעיפים את התחרות הזאת. את ה-Steam Deck אפשר אפשר לכוונן בעזרת OC ולהגביר את עבודת ה-CPU וה-TDP שהמכשיר צורך אבל זה לא אותו הדבר. אני גם מזכיר שכל ההפרש הגדול הזה הוא כשה-ROG Ally עולה רק 50 דולר יותר בחו"ל. זה הכל - זה ההפרש שאתם צריכים לשלם בשביל לקבל עוד המון כוח בידיים ופוטנציאל למחשב ווינדוס שולחני לגיימינג ב-1080p.

תמונה: דימה חריטונוב, YallaBalagan

משהו שלא בדקתי כאן הוא הביצועים ב-10W. החברים ב-Digital Foundry כבר עשו זאת בשבילי. ה-Steam Deck מביס את ה-ROG Ally כמעט בכל בדיקה שוק על ירך. הוא פשוט מתאים לטווחים האלה כמו כפפה ליד. השאלה החשובה באמת היא: האם זה בכלל משנה בבדיקה כזאת? התשובה היא לא ממש. ה-ROG Ally במצב הבסיס שלו הוא מכשיר יותר חזק וכשמסתכלים על הטווח הרחוק הוא כנראה יחזיק מעמד קצת יותר זמן עם המשחקים החדשים שמגיעים בקרוב.

זמן סוללה - Steam Deck

זה מתקשר ישירות לחלק הקודם של הביקורת אז לא מן הנמנע שאני אדחוף את החלקים הללו אחד אחרי השני. בזכות היכולת של ה-Steam Deck לרדת אפילו מתחת ל-6W אני יכול להוציא ממנו זמני תפעול שלא היו מביישים Nintendo Switch. העובדה שהמכשיר עובד כל-כך טוב בטווחים שמתחת ל-10W שם אותו בקטגוריה מעל ה-ROG Ally ומתחרים אחרים שהם לא Pocket PC. ה-ROG Ally לא הולך לשם בכלל, כן? זה דיי ברור. זה מכשיר שנועד להמון כוח ולביצועים מעולים ב-15W ומעלה, אבל אנחנו בוחנים פה פונטציאל לזמן סוללה וכאן Valve פשוט עושה עבודה מצוינת.

רעש וקירור - ASUS ROG Ally

אני רוצה לפתוח את החלק הזה בהצהרה שהיא מאוד חשובה לי: פתרון הקירור של ה-Steam Deck טוב מאוד. המכשיר, בכל הבדיקות והמשחקים וה-OC ומה שתרצו שהעברתי אותו, תמיד ידע לנהל את החום ואת זרימת האוויר שלו כדי למנוע מצב של Throtteling. אבל עם כל הכבוד, הפתרון של ה-Ally מצוין. בין אם מדובר בזרימת האוויר הטובה מאוד, פתרון ה-Heatsinks הנפלא שהם יישמו כאן והרעש המועט שהמכשיר מוציא - ה-ASUS ROG Ally הוא פשוט פתרון מהשמיים לאנשים שמפריע להם הרעש של המאווררים בזמן שהם משחקים.

נוחות שימוש, מקשים וארגונומיה - שיוויון

כן, כאן זה לגמרי עניין של "דבר כנגד דבר". מבחינה ארגונומית ל-Steam Deck יש יתרון קל בזכות מיקום המקשים והעיצוב העגול של הקצוות שלו. מבחינת משקל ה-ASUS ROG Ally לוקח עם משקל נמוך יותר (608 גרם מול 669 גרם). מבחינת איכות מקשים, הגודל של הכפתורים והאיכות של ה-D-Pad של ה-ROG Ally הם מדהימים, אבל ארבעה מקשים אחוריים ושני Trackpads זה משהו שקשה לנצח.

אז מי מנצח פה? בתכל'ס, כולנו. שני המכשירים מעוצבים בצורה נהדרת, מרגישים טוב בידיים ומשחקים באמת נפלא. אם אתם משחקים רק משחקים שדורשים שלט Xbox רגיל לא יחסרו לכם ה-Trackpads, אבל זה עדיין משעשע אותי שהמכשיר שיש בו ווינדוס - דווקא הוא מגיע בלי Trackpads. אלוהים נותן אגוזים וזה.

אימולציה - ASUS ROG Ally

הניצחון הזה הוא ממש ניצחון בשניות הסיום, כי ברוב המוחלט של הבדיקות, שני המכשירים עמדו יפה בכל הנושא של אימולציה. אם כבר, ל-Steam Deck יש את היתרון של Emudeck שמאפשר גישה נוחה לעשרות אימולטורים עם הגדרות ישר לתוך ה-SteamOS ופתיחה קלה ומהירה שלהם. אז למה ה-ROG Ally לקח? שלוש סיבות מרכזיות: ה-WiiU, ה-Nintendo Switch וה-PS3.

בדיוק כמו בביקורת שלי ל-Steam Deck גם כאן אני לא הולך להציג לכם תמונות או מדריכים, גוגל, יוטיוב ורדיט מלאים במדריכים ואני מעדיף שהאתר לא יסתבך עם מפיצות (למרות שכל המשחקים שבדקתי הם שלי ועברו בצורה חוקית למחשב). אבל בכל נושא ה-Nintendo Switch וה-PS3, הביצועים של ה-ROG Ally היו פשוט טובים יותר. ככה זה כשיש תוכנות שמסתמכות בעיקר על CPU. אם אימולציה של דברים כבדים מאוד זה משהו שמדבר אליכם - ה-ASUS ROG Ally הוא פשוט לא באותה הליגה כמו המתחרות.

תמיכת חברה - שיוויון

שני המכשירים נהנים מתמיכה גדולה מאוד של החברות שלהם. זה נכון משלב התכנון (שני המכשירים מגיעים עם צ'יפים המותאמים להם), לשלב ההפצה ועד לשלב התמיכה השוטפת בגזרת עדכונים, הקשבה לרחשי הקהילה ותיקון של באגים. Valve שיפרה את SteamOS ואת Proton לרמת אמן. היא גם ממש לאחרונה התחילה לתקן ולהוסיף פיצ'רים שהקהילה הוסיפה (עוד על כך בהמשך).

ASUS מהצד השני מראה לנו שמבחינתה המכשיר הזה שהיא מביאה לנו הוא מכשיר הדגל שלה לשנים הקרובות. היא מגיבה מאוד מהר לכל מיני בעיות ותקלות עם פתרונות זמניים/קבועים וכבר הבטיחה שהיא עובדת באופן אקטיבי על שיפורים לכל מיני דברים כמו זמני סוללה, הבעיות של ה-MicroSD שכתבתי עליהם בחלק הקודם של הביקורת, ה-Bios שכבר תוקן ועוד.

תוסיפו לכך אופציות קלות לפתיחה וטיפול במכשיר ושתי החברות מראות לנו שהן מתכוונות לשחק את המשחק ארוך הטווח ולא משאירות לרוכשים ספק לגבי האם כדאי להם לרכוש את המכשיר או לחכות עד שהם יוציאו משהו טוב יותר בחצי שנה/שנה הקרובות. על כן, יש לנו שיוויון בין המכשירים בגזרה הזאת.

תמיכת קהילה - Steam Deck

פה כבר אין לנו שום שיוויון ושום נעליים. ה-Steam Deck הוא פשוט 43 שנות אור אחרי ה-ASUS ROG Ally בכל הנושא של התמיכה של הקהילה בו. רק בביקורת שלי ל-Steam Deck לבדה ציינתי איזה שני פלאגינים ודברים שאפשר לעשות עם המכשיר, ואז בכתבת "המדריך לרוכש המאושר" פירטתי על עוד כלים שפותחו על ידי קהל המשתמשים של המכשיר וזה לא הספיק כי הייתי חייב לכתוב כתבה גם על Decky והתוספים שהוא נותן. זה פשוט מכשיר ענק במובן הזה.

כל Steam Deck מרגיש שונה מהשני - שלי נפתח עם אנימציה של Steam Deck שמזכירה את מסך הפתיחה של ה-Game Boy Advanced, לפני כן הייתה אנימציית פתיחה שמישהו הכין בסגנון Persona 5. ה-SteamOS מראה לי כמה שעות ייקח לי לסיים משחק בעזרת תוסף ה-HLTB (או How Long to Beat), אני יכול לשנות את איך שמשחקים נראים במערכת ההפעלה בעזרת SteamGridDB, אני יכול לשנות את איך שה-UI נראה מהיסוד!

כל הדברים האלה אפשריים מהסיבה הפשוטה שזה לא מכשיר של ווינדוס. זה מכשיר לינוקס עם גישה נוחה ל-Root, גישה נוחה לשינויים במערכת ההפעלה, שינויים שאפשר לעשות בכמה פקודות פשוטות ועוד. ככה אתה נותן לקהילה חופש לעבוד וככה אתה מעניק לרוכשים שלך את הקאסטומיזציה שתחבר אותם למכשיר. זה נפלא וזה משהו שהלוואי ש-ASUS תוכל להוסיף איכשהו למכשיר.

השורה התחתונה

אז האם ה-ASUS ROG Ally הוא ה-Steam Deck Killer? לא באמת, אבל גם לא רחוק מכך. יש לו הרבה נקודות בהן הוא פשוט מחסל את ה-Steam Deck ללא עוררין, כמו ביצועים (כמובן), רעש וקירור ואימולציה שמנצלת את המכשיר בצורה מקסימלית. מצד שני ה-Steam Deck בהחלט יתאים לאלו שאוהבים לקאסטם את המכשירים שלהם מהיסוד ולאלו שחשוב להם זמן הסוללה של המכשיר. בכל מקרה, גם ה-Steam Deck הושק עם בעיות ולקח זמן עד שהוא מצא את הנישה שלו. אני בטוח כבר מעכשיו שהנישה של ה-ROG Ally תהייה מכשיר אולטרה חזק לאלו שרוצים את המשחקים הגדולים אצלם בכל זמן ובכל מקום.

מה אתם חושבים על הביקורת? מסכימים? פספסתי משהו שרציתי שאדבר עליו ופשוט לא חשבתי שהוא מעניין מספיק? ספרו לי בתגובות ושתפו עם חבריכם אם זה עזר לכם!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י