הרשמה

ביקורת: MSI Katana 15 B13V

גרסת 2023 של מחשב הגיימינג הנייד של MSI הגיעה אלינו לביקורת! בואו לקרוא מה חשבנו על ה-Katana!

המחשב הזה היה כל-כך עסוק בלהיות מחשב גיימינג טוב במחיר סביר, שהוא קצת הזניח חלקים אחרים בו. מי שמחפש גיימינג ייהנה. מי שרוצה לשלב בין גיימינג לעבודה קצת יתאכזב.

המוצר סופק לנו לביקורת על ידי MSI ישראל, תודה רבה!

וואי וואי - אני כל-כך רגיל לביקורות של Lenovo ו-ASUS שכש-MSI פנו אליי לטובת ביקורת של גרסת 2023 של מחשבי ה-Katana שלהם, זה הרגיש כמו כניסה לטריטוריה חדשה ולא מוכרת. מצד שני, אני לא צריך להיבהל יותר מדי: ל-MSI יש כבר שם מאוד טוב בשוק, החברה יודעת מה היא עושה ובתכל'ס, גם אני יודע מה אני עושה. בעוד שזה הרודיאו הראשון שלי עם החברה, זה ממש לא הראשון שלי עם ביקורות למחשבי גיימינג ניידים. בואו נראה מה יש ל-MSI להציע בגזרת הניידים עם ה-MSI Katana 15 B13V!

איכות בנייה והמסך

טוב נו, מה כבר אפשר לומר על MSI בגזרה הזו? איכות הבנייה נהדרת. המחשב בנוי בצורה מאוד טובה עם מעט בולשיט והרבה חשיבה טקטית. כן, המקלדת היא מקלדת RGB והכל וכן, לא מדובר במחשב קליל במיוחד (שוקל 2.25 קילו), אבל יחס המשקל מול איכות הבנייה נהדר, כשהצירים עושים שעות נוספות בכמה שהם עמידים וביכולת של המחשב הזה להגיע לכמעט 180 מעלות עם המסך שלו (שאם להיות כן, זה אומר לא מעט לגבי העמידות שלו). המחשב גם מכיל שני ספיקרים שעושים עבודה סבירה לגמרי, למרות שאני כרגיל מפציר בכם להשתמש באוזניות טובות כשאתם משחקים.

מבחינת חיבורים, המחשב מכיר חיבור USB-C אחד (שיכול לתפקד גם כ-Displayport), שלושה חיבורי USB-A (שני חיבורי USB3.2 ואחד USB 2.0), חיבור HDMI 2.1, חיבור LAN וחיבור לאוזניות 3.5 מ"מ. אני לא חושב שהיה חסר לי משהו בגזרת החיבורים. אם כבר, היה נחמד לראות כל-כך הרבה חיבורי USB-A בעידן בו יצרנים רק מחפשים לשים כמה שיותר חיבורי USB-C על המכשירים שלהם. גם חיבור ה-HDMI 2.1 מבורך מאוד. בעוד שה-Trackpad של ה-Katana לא מרשים במיוחד,ֲ המקלדת של המחשב הזה מעולה ונוחה מאוד, למרות שהיה אפשר לוותר על ה-Numpad. הוא לא מפריע אבל הוא גם קטן מאוד ולא מועיל במיוחד.

המסך זה אירוע אחר לצערי. מדובר במסך 1080p בגודל של 15.6 אינץ', עם קצב ריענון של 144 הרץ. האם הוא עושה את העבוודה שלו? כן. האם הוא עושה את העבודה שלו בצורה מדהימה? לצערי, לא. זה אחד המסכים היותר חלשים שיצא לי לראות בגזרה הזאת, כשהצבעים, הבהירות והתמונה לא בהירה מספיק - זאת בדומה לרמות של מחשבים אחרים באותה דרגת מחיר. כפי שתראו בהמשך, זה אחד הדברים הבודדים שהצליחו לאכזב אותי ברמה גבוהה, וחבל ש-MSI לא השקיעו עוד טיפה ביצירה של מסך שיתאים לחווית הגיימינג שהם מנסים ליצור פה.

ביצועים ויכולות גרפיות

זה לא כרטיס המסך הראשון מבית סדרת RTX 40XX שעובר אצלנו באתר בגזרת המחשבים הניידים, אז ברשותכם אני פשוט אשים כאן את התוצאות של הבדיקות שעשיתי בעבר, בעיקר כי הן יצאו כמעט זהות (פריים לפה, פריים לשם - באמת לא משהו ששווה לכתוב עליו או לשנות). בנוסף, אני לא הולך לדבר על Frame Generation וההשפעה שלו על כרטיסי מסך ניידים מהסוג הזה שנהנים מחווית משחק חלקה יותר, גם אם המשחקים רצים ב-FPS נמוך. הנה המפרט המלא, כאן למטה. מתחתיו אני אשים את גרף הביצועים מהבדיקות שעשיתי על ה-4060 הקודם שהיה אצלנו.

  • מעבד:ֲ Intel Core i7-13620H
  • זיכרון:ֲ 16GB DDR5-5200
  • אחסון:ֲ 2TB SSD M.2 2242 PCIe 4.0
  • כרטיס מסך:ֲ NVIDIAֲ GeForce RTX 4060 8GB GDDR6
  • קישוריות:ֲ WiFi 6 802.11AX, Bluetooth 5.1

הביצועים נהדרים, אבל אני גם אוהב את פתרון הקירור ש-MSI בחרה ליישם. המיקום והגודלֲ של המאווררים וה-Heatpipes גורם למחשב להיות יחסית קר, כשהוא הגיע ל-78 מעלות בשיא הבדיקות שלי (שכאמור, לא כוללות Stress Test אלא שימוש גיימינג כבד).ֲ לצערי פה גם ממשיכה האכזבה שלי מהמסך: עם כל הכבוד לניסיון של MSI לחסוך בכסף לצרכן וליצור סוג של "מחשב הגיימינג הראשון שלי" עם ה-Katana 15, לצייד את המחשב הזה עם איזו טכנולוגיה של VRR היה מסייע בצורה מופלאה לתחושה ולנראות של משחקים על המכשיר. יקר לכם לבחור מסך עם G-Sync? אחלה, תנו אחד עם FreeSync שאולי יעבוד טיפה פחות טוב מאחד עם G-Sync, אבל יספק פתרון VRR מעולה למחשב שכנראה לא יצליח להגיע ל-144FPS ברוב המשחקים שתשחקו.

אם המסך היה הדבר הראשון שאכזב אותי, הסוללה היא הדבר השני שאכזב אותי במחשב של MSI. אני לא צוחק כשאני אומר שהמחשב הזה מזכיר לי מחשבי גיימינג ניידים מפעם - כאלה שלא היה אכפת להם לתת זמן סוללה מזערי, רק שהביצועים יהיו טובים. אז אולי ה-Katana 15 לא כבד כמו המחשבים ההם (וטוב שכך!), אבל עם זמן סוללה של כ-3 שעות בזמן עבודה רגילה (גלישה באינטרנט, עבודה על ביקורות, הדברים הרגילים שאני עושה), זה פשוט לא מחשב שאני יכול לסמוך עליו בדרכים. אני יודע, מחשבי גיימינג ניידים נועדו שיחברו אותם לחשמל לצורך משחק ברמה הכי גבוהה, אבל עדיין, זה מרגיש כאילו התקדמנו הרבה בשנים האחרונות ושוב, MSI בחרה ללכת לכיוון מסוים כדי לחסוך בכסף לצרכן ואני לא חושב שזה היה המקום הנכון.

השורה התחתונה

המחשב הזה היה כל-כך עסוק בלהיות מחשב גיימינג טוב במחיר סביר, שהוא קצת הזניח חלקים אחרים בו. הביצועים שלו מעולים, כשהבחירה ב-4060 עם מסך 1080p הייתה מעולה ובמקום, פתרון הקירור שלו נהדר, הוא יחסית שקט והרמקולים שלו עושים עבודה טובה ביחס לעובדה שמדובר בלפטופ. תוסיפו לכך מקלדת סבבה ואתם מקבלים מחשב גיימינג נייד טוב - אולי אפילו טוב מאוד ביחס למחיר שלו בשוק. מצד שני, עם מסך ממוצע למדי, Trackpad בינוני וחיי סוללה שמזכירים נשכחות, יהיה קשה לי להמליץ על המחשב הזה לכל מי שרוצה לשלב בין עבודה לגיימינג.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7.5
מתוך 10

הטוב

  • ביצועים מעולים לעומת המחיר
  • איכות בנייה נהדרת עם עיצוב לא רע בכלל
  • פתרון קירור דיי מרשים ושקט יחסית
  • מקלדת פשוט נהדרת

הרע

  • מסך ממוצע למדי - גם לגזרת המחיר שלו
  • חיי סוללה לא קיימים באמת
  • בעוד שהמקלדת מעולה, ה-Trackpad לא מדהים

והצבת

  • עם כל הכבוד למחשבים הניידים... אני מחכה ל-Claw.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י