הרשמה

ביקורת: טלוויזיית LG OLED CX 65

שמואל התנסה עם אחת הטלוויזיות המדוברות ביותר לקראת יציאת קונסולות הדור הבא וחזר לספר לנו האם היא שווה את הכסף שלכם!

יש טובות כמוה? כנראה, אם תחפשו ממש טוב. אבל האם יש טובות ממנה? כנראה שלא.

המסך סופק לנו לביקורת על ידי LG ישראל, תודה רבה!

לקראת יציאת קונסולות הדור הבא שמענו המון דיבורים ברשתות החברתיות בנוגע לטלוויזיות הכי טובות לקנייה לקראת היציאה של קונסולות הדור הבא ואחת הטלוויזיות שעלתה כל פעם בשאלות של גיימרים שונים הייתה ה-OLED CX של LG. אז פנינו לחברינו ב-LG ושאלנו אותם אם הם יוכלו לעזוור לנו לענות על השאלה הזו והם נענו בחיוב ובשמחה רבה. אז לכל אלו שמתלבטים האם לקנות את הטלוויזיה הפופולרית של LG אבל תוהים לגבי האם היא שווה את המחיר, הגיע הזמן לבדוק: האם ה-OLED CX היא הטלוויזיה הכי טובה שתוכלו לקנות כדי להיות מוכנים לקונסולות הדור הבא או שמא המחיר הגבוה שלהן לא מוצדק?

עיצוב וחיבורים

את הטלוויזיה ניתן לחבר לקיר או להעמיד על השידה בבית ולא משנה במה תבחרו, מדובר באחת הטלוויזיות היפות שייצא לכן לרכוש. הטלוויזיה עצמה מורכבת בעיקרה ממסך דק מאוד (הודות לטכנולוגיה שמוותרת על Back Light כמו שאנחנו מכירים אותו), אז בין אם על הקיר או על שידה בבית, המסך הדקיק ייראה כמו הדבר היקר ביותר בבית שלכם - ובהתחשב בכמה שהוא עדין, אתם אולי תרצו להתייחס אליו כך ולהזיז אותו כמה שפחות (אם אתם ממש חייבים להזיז את הטלוויזיה, תדאגו שיגיעו חבר או חברה לעזור לכם עם זה, או לקרוא לאנשי מקצוע). גם אם בחרתם להעמיד את הטלוויזיה על השידה, המעמד שמגיע עם הטלוויזיה יציב מאוד וניתן להסרה בקלות, למקרה ותבחרו כן לתלות את הטלוויזיה על הקיר אצלכם בסלון.

בחלק האחורי והעבה יותר של הטלוויזיה תוכלו למצוא את החיבורים השונים של הטלוויזיה ויש לא מעט מהן. לטלוויזיה של ארבעה חיבורי HDMI 2.1 - שלושה בצד הטלוויזיה לגישה נוחה ואחד מאחור - כשאחת מהיציאות תומכת גם בטכנולוגיית ARC לאלו מכם עם מערכת קולנוע ביתי. בנוסף תוכלו למצוא שלושה חיבורי USB, חיבורי כבלים ולווין, כניסה לכבל חיבור לרשת האינטרנט ואפילו כניסת AV (המבוגרים פה באתר בוודאי זוכרים את זה).

התמיכה הזו ב-HDMI 2.1 מאפשרת את הניצול המקסימלי של טכנולוגיות הדור הבא (בין אם מדובר בקונסולות הדור הבא, או בכרטיסי המסך החדשים של Nvidia מסדרת ה-RTX 30XX). כמובן שאתם תוכלו לנצל את כרטיסי המסך החדשים גם על מסך גיימינג רגיל עם קצב ריענון של 144 הרץ, אבלו בואו נגיד את האמת כאן - אתם לא מתלבטים לגבי הטלוויזיה הזו בגלל קצב הרענון שלה, אלא ככל הנראה בגלל איכות התמונה שהיא תפיק.

איכות התמונה

טלוויזיות ה-OLED מסדרת ה-CX של LG הן מהטלוויזיות עם הצבעים הכי מדוייקים שתוכלו למצוא כיום בשוק. השילוב בין טכנולוגיית ה-HDR שמאפשרת לנו לקבל צבעים מציאותיים ויפים יותר בסיטואציות בהירות ומוארות יותר, לבין היכולת של המסך של LG להציג תמונות חשוכות יותר כמו סמטאות ורחובות בלילה או מוסכים חשוכים בצורה שבה הם נראים מציאותיים והתמונה לא מאבדת מהאיכות שלה בגלל הבהירות הנמוכה יוצרת חוויה מדהימה בכל סיטואציה שתיתקלו בה. יצא לי להשתמש בטלוויזיה הזו עם משחקים כמו Marvel's Spider-Man, Horizon Zero Dawn ו-God of War וחווית הצפייה במשחקים הללו הייתה לא פחות מעוצרת נשימה (בעיקר ב-Horizon שפשוט מרוויח מיכולת הצגת הצבעים שבטלוויזיה הזאת).

לאלו מכם עם ממירים בבית (כמוני), תשמחו לשמוע שהמסך של LG מכיל גם מעבד שעובד על שיפור התמונה שאתם רואים על המסך בעזרת בינה מלאכותית ו-Deep Learning. הטכנולוגיה ש-LG יישמה עוד בשנה שעברה עושה עבודה נהדרת עם שיפור האיכות של התצוגה של סדרות וסרטים שאתם תראו על המסך, גם אם הם משודרים ב-1080p או אפילו 720p. בעת כתיבת הביקורת יצא לי לראות את הקלאסיקו וגם כשהתמונה הייתה ב-1080p האיכות של התמונה הייתה מצוינת ונראתה טוב על הטלוויזיה הזו. ה-CX גם מציג מוד צבעים חיים שמאפשר לכם לזנוח טיפה את המציאות בשביל צבעים חזקים ומרהיבים ובמשחקים מסוימים אני מאמין שזה יהיה מוד שתרצו להשתמש בו.

הטלוויזיה באה עם קצב רענון של 120 הרץ, שזה כלשעצמו נחמד, אבל הרבה יותר חשוב, היא תומכת בשתי טכנולוגיות ה-VRR (קיצור ל-Variable Refresh Rate, או קצב רענון משתנה) הפופולריות בשוק: ה-G-Sync של Nvidia וה-FreeSync של AMD. שתי הטכנולוגיות הללו עוזרות לתמונה להישאר חלקה ומונעות ״קריעה״ של התמונה על המסך גם בזמן שהביצועים לא יציבים או מתחת לקצב הרענון הדיפולטי של המשחק. החוויה שהפיצ׳ר הזה נותן במשחקים כמו Horizon Zero Dawn ו-God of War שמגיעים עם מודי ביצועים משלהם, או משחקים ששיחקתי על המחשב שלי כמו Red Dead Redemption 2 הייתה מהממת וכיפית במיוחד. השילוב הזה בין העלאת איכות התמונה ב-1080p לבין ה-VRR גורם לכך שמוד הביצועים של המשחקים השונים הופך לאופציה הגיונית לחלוטין למשחק על הקונסולות, למרות שמשחקים ב-4K הם עדיין הדרך הכי טובה לחוות את מה שהטלוויזיה הזו יכולה להציע לכם.

לטלוויזיה יש עוד מודים מעניינים לצבעים השונים כמו מוד כדורגל שיחזק את הצבעים של הדשא והמדים של הקבוצות כדי לתת חווית כדורגל מדהימה, מוד משחק שמסיר חלק מהפיצ׳רים המיוחדים ועבודת העיבוד ונותן תמונה פחות ״חלקה״ אבל עם זמן תגובה טוב בהרבה וגם מצב Film maker שיסיר את כל הטכנולוגיות השונות כדי שתראו את התמונה "כמו שבמאים רצו שתראו אותה" ( אני אהיה כנה, זה מוד מוזר בעיניי, אבל אני בטוח שיהיו אנשים שישמחו לקבל אופציה שכזו ואני שמח שהיא שם). הצבעים היפים מגיעים עם חיסרון קל: התמונה יכולה לפעמים להיראות חשוכה יותר מתמונה על מסך LED רגיל, אבל אני חושב שזה Trade-off שהייתי לוקח בקלות בהתחשב באיכות התמונה שאני מקבל.

זוויות הצפייה של הטלוויזיה גם טובות: בעוד שהמסך כן יציג את ההשתקפות של העצמים שמולו, זה נראה שהוא מסתדר בצורה טובה מאוד עם תאורה חיצונית, בין אם מדובר בחלונות פתוחים באמצע היום או התאורה החזקה בתקרה של הסלון שלי. כמובן שלכל דבר יש גבול ואם תאירו בצורה מאוד חזקה על הטלוויזיה תשימו לב לאור, אבל בשימוש סביר, תוכלו לצפות בטלוויזיה בזוויות רחבות מאוד ועדיין ליהנות מכל האלמנטים השונים בתמונה שאתם מנסים להסתכל עליה, כשאני כמובן מדבר בעיקר על צבעים כהים יותר, צללים וכו׳.

דבר חשוב שצריך לציין בנוגע למסכי OLED קשור לנושא ה-Burn-in או צריבת המסך שהמסכים הללו יכולים לחוות אחרי שימוש ממושך. אם אתם דואגים לגבי הנושא הזה אז חשוב להזכיר שכל עוד השימוש שלכם בטלוויזיה מגוון (צופים בהרבה ערוצים וסדרות, משחקים הרבה משחקים שונים וכו'), אין לכם סיבה מיוחדת לדאגה. מה שכן, זה נראה שבשנים האחרונות LG הוסיפה לאחריות שלה גם החלפה של המסך במקרה של צריבת מסך גדולה שלא ניתן לתקן (להבדיל מסיטואציה אחרת שנקראת Image Retention, שגורמת לאפקט דומה אבל עוברת תוך כמה שעות בודדות). בכל מקרה, LG העולמית טוענת כי הדגמים של השנה יכולים להחזיק מעמד עד 100 אלף שעות שימוש, אז אתם מכוסים בכל מקרה.

סאונד 

בקטגוריית הסאונד, ה-CX עדיין עושה עבודה טובה מאוד: מערך הרמקולים שמגיע עם המסך מגיע עם 2.2 ערוצים והספק של 40W ושתי טכנולוגיות שונות שמשפרות את הצליל שה-OLED CX יפיק: ה-Dolby Atmos וה-AI Sound Pro. אם להיות כנה, שתי האופציות עשו עבודה טובה אבל לא באמת מרהיבה מבחינת הסאונד, כשלרוב הייתי צריך להגביר את הווליום של הטלוויזיה כדי לשמוע את כל הצלילים שבוקעים ממנה בצורה טובה. הבסים של הרמקולים של ה-OLED CX נשמעו מצוין לא משנה באיזו עוצמה השתמשתי - פיצוצים וחבטות כששיחקתי כאיש העכביש או כקרייטוס נשמעו נהדר על הטלוויזיה של LG.

לאלו מכם שמחפשים עוד הגדרות סאונד שונות, אז LG מאפשרת לכם להשתמש בפרופילי סאונד שונים, בנוסף למשחק עם ההגדרות בעצמכם כדי להגיע לאיזון שאתם מחפשים לפי הסיטואציה שאתם נמצאים בה באותו הרגע. עכשיו גילוי נאות קטן - אני לרוב משתמש באוזניות כשאני משחק: ה-HyperX Cloud Revolver S שלי שרצות איתי כבר שלוש וחצי שנים עושות עבודה מהממת מבחינת קומבו אוזניות + מיקרופון למשחקים, אז בעיניי העובדה שמערך הסאונד של הטלוויזיה הזו הוא לא "מושלם" פחות מציקה לי, אבל חשבתי שכדאי לציין את זה, בעיקר לאנשים שירצו להשתמש בטלוויזיה הזו כמכשיר המולטימדיה הכולל שלהם.

פיצ'רים נוספים

הטלוויזיה מגיעה עם מערכת הפעלה WebOS 5.0 וכמה אפליקציות מובנות כמו Netflix, Youtube, Prime Video ו-Twitch. את הטלוויזיה אפשר לחבר לאינטרנט כדי להוריד עוד אפליקציות אחרות שיופיעו בצורה ממש נוחה בפס בתחתית הטלוויזיה. ה-CX תומך גם באפליקציות כמו Spotify, שירותי סטרימינג כמו סלקום TV ועוד. בנוסף, כיאה לטלוויזיה חכמה, תוכלו לחבר את הטלפון שלכם לטלוויזיה כדי להציג את מה שמופיע לכם על מסך הטלפון באותו הרגע. LG כיוונה כאן לאזור ״מכשיר המולטימדיה המושלם״ עם הטלוויזיה הזו וזה נראה שדיי הצליח להם - אני מצאתי את עצמי פשוט ממשיך לצפות בטלוויזיה ועובר דרכה מהסוני, לנטפליקס וליוטיוב בקלות רבה. אני אשאיר את הדיונים הפילוסופיים בנושא הזה לפרקים של מראה שחורה - אני באופן אישי מאוד נהנה מזה.

השלט של הטלוויזיה מכיל את כל הפיצ׳רים שאתם צריכים ממנו ועוד קצת. חוץ מגישה לכל התפריטים השונים, הוא מאפשר שליטה בעזרת מצביע שמופיע על מסך הטלוויזיה, מה שמקל עוד יותר את הבחירה באפליקציות השונות והמעבר בין החיבורים השונים בטלוויזיה. בנוסף, השלט גם מאפשר לכם חיפוש קולי ביוטיוב בעזרת מיקרופון מובנה שאליו תוכלו לדבר. זהו פיצ׳ר מאוד נישתי וגם אם הוא היה מאפשר שליטה בטלוויזיה עצמה (מעבר בין חיבורים וכו׳), אני עדיין לא רואה את עצמי משתמש בו יותר מדי. עדיין, נחמד מאוד שהוא שם ורק מוסיף לחוויה המגניבה שהיא הטלוויזיה הזו.

השורה התחתונה

הטלוויזיה הזו עולה בכל הדיונים בצדק - זוהי באמת פיסת טכנולוגיה מרשימה. הצבעים, כיאה לטלוויזית OLED, נהדרים ומטשטשים את הגבול בין הטלוויזיה למציאות, הסאונד של הטלוויזיה מספק (גם אם הוא יכל להיות טיפה טוב יותר), כמות החיבורים של הטלוויזיה והסוג שלהן מוכיחים שהטלוויזיה מוכנה לקונסולות הדור הבא והפיצ'רים שכבר קיימים בטלוויזיה כמו ה-webOS, האפליקציות השונות וטכנולוגיות ה-G-Sync וה-FreeSync מבטיחות שהכסף הרב שתשלמו על הטלוויזיה יהיה משתלם עבורכם (החל מ-10,000 ש"ח לגרסת ה-65 אינץ', החל מ-7000 ש"ח לגרסת ה-55 אינץ'). אני בטוח שיש הרבה מאוד אנשים שיתלבטו לגבי הטלוויזיה הבאה שלהם לקראת היציאה של קונסולות הדור הבא, ולהם אני אומר: האם תוכלו למצוא טובים כמוה? כנראה, יש לסוני לדוגמא טלוויזיות לא רעות בכלל עם פיצ'רים שיתאימו לקונסולות הדור הבא. אבל האם יש טובים ממנה? אני באמת לא חושב. זאת אחת הטלוויזיות הטובות בשוק, ואחת הטלוויזיות המושלמות לדור הבא שבא עלינו לטובה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10

הטוב

  • איכות תמונה מהטובות שתוכלו למצוא בשוק
  • מתמודדת יפה עם Glare ותאורה חיצונית חזקה
  • תמיכה ב-G-Sync ו-FreeSync לתמונה חלקה יותר
  • מנעד רחב ומגוון של חיבורים נחוצים
  • פיצ'רים נוספים מצוינים
  • אפשרויות קאסטומיזציה רחבות

הרע

  • הסאונד יכל להיות טיפה יותר טוב
  • מחיר גבוה מאוד (גם אם הוא שווה את זה)

והדור הבא

  • קדימה PS5 ו-Xbox Series X - בואו נראה מה יש לכן להציע.
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:05 25.10.2020 | Thunder Cats Thunder Cats

    יאאאא איזה כיף לך!
    אני בדיוק התחלתי לההסתכל קצת על טלוויזיות כי בא לי לשדרג את הטלוויזיה לקראת הדור הבא ובכל אתר הטלוויזיה הזאת במקום הראשון כנראה שבצדק.

  2. 2

    12:58 26.10.2020 | WarFox89 WarFox89

    ואוו מכשיר רציני מאוד ...
    בדיוק לפני כמה ימים ראיתי איזה טלוויזיה חדשה של סוני או LG אני לא זוכר בדיוק בסביבות ה-35K שקל. 0_0
    אני מניח שזה בור ללא תחתית ...

  3. 3

    19:01 26.10.2020 | NZGmaster NZGmaster

    כתבה מעולה, ובול בזמן :)
    הייתי שמח אם במסגרת הביקורת או אולי בכתבה ייעודית היו עומדים קצת על ההבדלים בין הדגמים השונים של טלוויזיות ה- OLED של LG.
    לדוגמה סדרת ה-CX שנבחנה כאן אל מול סדרת ה-GX או הסדרה של דור המעבדים הקודם (C9, B9 ו-E9) בראי הגיימינג כמובן.
    לסדרות השונות, כמו גם לדגמים השונים בכל סדרה, ישנם פערי מחיר מטורפים, יהיה נחמד לדעת איך הפער בא לכדי ביטוי בחוויית המשחק.
    בכל מקרה ביקורת מעולה ותודה !

  4. 4

       | פורסם ע"י