הרשמה

מסאהירו סאקוראי נתן ל-Epic Games שיעור באיך לתת כבוד לדמות אורחת

שמואל כותב לנו טור דעה קצר על איך משחק יכול להכיל הופעת אורח של משחק אחר ולתת לה את הכבוד הראוי לה.

כשבוע לאחר התרעומת הגדולה על קרייטוס ב-Fortnite, מגיע מסאהירו סאקוראי ופשוט מראה לכל העולם מה מעריצי God of War רצו שיקרה עם הדמות האהובה עליהם.

את הטור הזה אני כותב ממש כמה דקות אחרי שצפיתי בסרטון ההצגה של הדמות החדשה שמגיעה למשחק הלחימה לכל המשפחה של נינטנדו: Super Smash Bros. Ultimate. מי הדמות החדשה שמגיעה למשחק אתם שואלים? אז אם זה לא היה ברור מהצרחה שלי שהעירה חצי מאזור גוש דן בלילה שבין שישי לשבת לפני שבוע, מדובר בלא אחר מהנבל האלמותי של המשחק Final Fantasy VII, המלאך בעל הכנף האחת - ספירות'. ההצגה עצמה שארכה כ-35 דקות הראתה לנו את המהלכים של הדמות, את מצב ה-Classic שלה שהוא פשוט Boss Rush ארוך ומגניב יחד עם תאריך יציאה של ה-23 בדצמבר. אבל עד כמה שנהניתי לראות את הדמות עצמה ואת המהלכים שלה, הסרטון הזה היה כל-כך מהנה בעיקר בגלל העובדה שכל פעם שהציגו משהו חדש לגבי הדמות הרגשתי את הכבוד וההערכה ליצירת המקור.

מאסהירו סאקוראי (Masahiro Sakurai), היוצר של המשחק Super Smash Bros. Ultimate הוא משוגע. על זה אין כמעט שום וויכוח בקהילה. הבן אדם נותן שנים מהחיים שלו כדי לדאוג שכל פיסת לבוש, כל מתקפה וכל מכה שהדמות נותנת תהייה נאמנה למקור ותייצג את המשחק או הסדרה ממנה הדמות מגיעה בצורה הכי טובה שרק אפשר. הדבר היה נכון גם עם ספירות': מהאורך הארוך בצורה קומית של החרב שלו, עד למשפטים שמצטטים ישירות את המשחק או את סרטי Advent Children, למתקפות עצמן ועד ה-Final Smash המדהים שליטרלי גורם לשינוי סטטוס רנדומלי אצל הדמויות שנפגעו ממנו (בדיוק כמו במשחק עצמו). אם אתם מעריצים של FF7 ואתם אוהבים את המשחק כמו שאני ועוד רבים אחרים אוהבים, אתם ישר תזהו את הדמות האייקונית ותתחברו אליה מחדש.

אבל אז אני תוהה לעצמי - רגע, למה אני כל כך מתרגש מזה דווקא עכשיו? אני מאוד אוהב את הדמות של ספירות', ברור, אבל היו עוד דמויות אחרות שאני אוהב, הגיעו לסמאש וייצגו את היצירה המקורית שלהן נאמנה: ג'וקר מ-Persona 5 ליטרלי נותן לנו לזמן פרסונה לזירה בשעת צרה ולהשתמש באקדחים של הדמות; הירו מסדרת Dragon Quest יכול לבחור ולהטיל כישופים על היריבים שלו בדיוק כמו במשחק ה-JRPG עליו הוא מבוסס; ואי אפשר לשכוח את ההוספה של טרי בוגארט שייצגה בצורה מדהימה את כל ז'אנר משחקי הלחימה בכלל ומשחקי הלחימה של SNK בפרט, עם ההוספה של קומבואים וביטולים לקומבואים שמובילים למתקפות מיוחדות ואפילו את תנועת הבייגלה (Pretzel) הידועה לשמצה. אז למה דווקא עכשיו אני יושב לכתוב את טור הדעה הזה? ואז זה הכה בי.

קרייטוס.

בשבוע שעבר גילינו כי אל המלחמה מגיע למשחק הבאטל רויאל הסופר פופולרי, Fortnite, והאינטרנט געש כמו שהוא לא געש שנים. לא בגלל ההוספה של הדמות למשחק עצמו, ממש לא - זאת כבר הייתה הנורמה פחות או יותר: אחרי תוספות של דמויות של DC, Marvel ואפילו מסרטי מלחמת הכוכבים, זאת הייתה רק שאלה של זמן עד שהתותחים הגדולים של חברות גיימינג כאלה ואחרות יגיעו גם למשחק הזה. הסיבה שבגינה הרשתות החברתיות השונות תפקדו כשדה לחימה בוער לכמה ימים היו סרטונים של קרייטוס רוקד ריקודים מהמשחק הפופולרי ונראה מאוד מטופש כתוצאה מכך.

הגיימרים התחלקו לשתי מחנות: המחנה הראשון טען כי בעוד שזהו משהו ממש לא אופייני לדמות, מדובר במשחק צד שלישי וכזה שלא משפיע על המשחק והסדרה מהם הדמות הזו מגיעה. זה נכון, אנחנו לא מצפים מאל המלחמה לשעבר, הדמות שבמו ידיה רצחה את רוב אלי האולימפוס ואז הגיעה לממלכת האלים הנורדיים כדי לעשות את אותו הדבר (לא בכוונה - הם התחילו הפעם!), להתחיל לרקוד את הריקוד של קרלטון מהנסיך המדליק מבל-אייר, אבל זה לא ישפיע בכלל על ההרפתקאות של קרייטוס והוא עדיין אותה הדמות הקשוחה והמורכבת מהמשחקים המקוריים. המחנה השני, כפי שאתם יכולים להסיק בעצמכם, חשב אחרת.

מבחינתם מדובר היה בזלזול מוחלט בדמות המקור, קרייטוס - אל המלחמה מסדרת משחקי God of War, הדמות שעד לא מזמן ליווינו באחד המסעות המרגשים ביותר על ה-PS4, מסע בו הדמות התפתחה וצמחה אל מעבר ללוחם הכועס והברוטאלי והפכה לאבא מחנך שלומד לאהוב את הבן שלו ולראות מעבר לטרגדיה האישית והכעס שלו. אחת הדמויות הכי מורכבות ומדהימות בגיימינג, עם סיפור שמיליוני גיימרים עוקבים אחריו כבר יותר מ-15 שנה. דמות אייקונית... וזה מה שאתם עושים איתה? זה מה שעשיתם ממנה? הפכתם אותה לעוד סקין גנרי במשחק הבאטל רויאל שלכם? מי נתן לזה לקרות? איפה הכבוד ליצירה המקורית? איפה הכבוד למעריצים של המשחק המקורי?

בדיעבד, אפשר להסתכל על הטענה של אותו המחנה המתוסכל ולומר לעצמכם: "נו, הנה עוד כמה גיימרים ממורמרים שמכלים את זעמם ב-Fortnite כי זה כיפי לשנוא את המשחק הזה", ואני בטוח שיש קצת אמת במשפט הזה, אבל אז אני חוזר בראש שלי ל-Super Smash Bros. Ultimate ודמויות ה-DLC שהוא הוסיף לאורך השנים. כפי שציינתי קודם, כל דמות שנכנסה למשחק, הגיעה עם היסטוריה רבה מסדרת המשחקים שלה. מביונטה ועד ריו וקן מ-Street Fighter, לכל דמות שנכנסה למשחק הענק של נינטנדו היה את קהל המעריצים שלה, את ההיסטוריה שלה ואת הסיפור שלה. אני בטוח שסאקוראי יכל לעשות חצי עבודה ולשחרר את הדמויות הללו עם Moveset מאוד מוגבל ואפילו גנרי בכמה מקרים, אבל הוא תמיד עשה את האקסטרה צעד הזה והביא לנו דמות שכשנשחק בה אנחנו נרגיש כאילו אנחנו משחקים עם הדמות במשחק ממנה היא הגיעה. והוא עשה את זה לא רק כדי לרצות את החברה שנתנה להם את הזכויות להשתמש בדמות, אלא בעיקר בשביל המעריצים של אותה הדמות.

כל הכרזה של דמות לוותה לרוב בצעקות שמחה של המעריצים ששמחו לראות את הדמות האהובה עליהם מגיעה ל-Super Smash Bros. Ultimate, גם אם הם עצמם לא חובבי סדרת משחק סמאש, או משחקי לחימה באופן כללי (מספיק לראות את התגובות להוספה של ג'וקר לסמאש). כל השמחה הזו הגיעה בין היתר בגלל הצורה בה סאקוראי נתן כבוד לדמות האהובה עליהם כשהוא דואג שכששחקנים ישחקו עם בנג'ו וקאזואי, שתי דמויות שגדלתי עליהן באופן אישי, הם ירגישו את החן והדינמיקה של הצמד הנהדר הזה. הוא דאג שכשחקן בוחר לשחק עכשיו עם סנייק, הוא יבין שאכן מדובר בחייל האייקוני מתקופת ה-PS1. כנ"ל לגבי סוניק וכנ"ל לגבי סטיב מ-Minecraft שהוצג ממש לפני ספירות'. זה לא אומר שכל קרוסאובר שכזה חייב להיות מושקע לעילה ולעילה ושמפתחים צריכים להיות עכשיו פדנטיים כמו סאקוראי, אבל הכבוד הבסיסי הזה שהיוצרים המקוריים מקבלים במשחק הזה הוא משהו שבאמת היה חסר ב-Fortnite.

ואני חושב שזאת הדרך הכי טובה לסכם את טור הדעה הזה: כבוד. אני מאמין גדול בגישה שאומרת שכבוד הוא משהו שלא מגיע לך סתם - כבוד הוא משהו שאתה מרוויח. ברגע שאתה נותן כבוד לאנשים אחרים, לעבודה שהם עושים אתה ראוי להרוויח כבוד בחזרה. הדבר עובד גם הפוך: אין סיבה לתת כבוד למישהו או משהו שלא מכבד אדם שאתם מעריכים בעצמכם. לחלקכם זה אולי ייראה מוגזם כי זה רק סקין במשחק שרוב מי שמתלונן עליו בכלל לא משחק, וזה שיהיו אנשים שזאת תהייה החוויה הראשונה שלהם מקרייטוס לא אומר שזה ישפיע באיזושהי צורה על הדמות עצמה והמיקום שלה בהיכל התהילה של הגיימינג - כן, אני לגמרי מודע לזה ואני מסכים עם כל הטענות הללו - אני בעצמי משתייך למחנה הראשון שהזכרתי. אבל אין מה לעשות, אני פשוט מבין את אלו שכועסים.

מעריצי God of War רבים פשוט רצו שהדמות האהובה עליהם תקבל את הכבוד שבאמת מגיע לה ולא תהייה עוד דמות שמגיעה לפורטנייט כסקין. מזל שסאקוראי קיים כדי להראות לנו איך עושים את זה נכון ואני רק יכול לקוות שכשדמויות אחרות תגענה ל-Fortnite, המפתחים ישכילו לתת להן קצת יותר מסקין בסיסי. או כמו שקרייטוס בכבודו ובעצמו אמר: "אל תצטערו, תהיו טובים יותר".

בכל מקרה, אני אשמח לשמוע מה דעתכם בנושא! מה אתם חושבים על כל הסיפור הזה? אתם בצד של המחנה שבסדר עם ההוספה הזאת של הדמות ל-Fortnite או שאתם חושבים שהיו צריכים לפתח אותה להיות יותר מעוד סקין במשחק? שתפו אותי בתגובות כאן או ברשתות החברתיות!

שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:55 18.12.2020 | ohadcal ohadcal

    מסכים מאוד!

  2. 2

    21:23 20.12.2020 | shiling shiling

  3. 3

       | פורסם ע"י