הרשמה

ביקורת: Animal Crossing: New Horizons - זהו ביתי

בלי לצאת מהבית, שמואל טס לאי מרוחק כדי להתחיל חיים חדשים במשחק החדש של נינטנדו! אז מה הוא חשב על המשחק החדש?

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 20/03/2020

סדרת Animal Crossing תמיד הייתה ממכרת ונהדרת, אבל אני מאמין ש-New Horizons הוא באמת השיא של סדרת המשחקים עד כה.

הביקורת התאפשרה בעזרת עותק סיקור מנינטנדו ישראל, תודה רבה!

במהלך החודשים האחרונים האינטרנט געש וסער לקראת היציאה של שני המשחקים הגדולים של השנה: Doom Eternal (שאותו כבר סיקרתי באתר) ו-Animal Crossing: New Horizons. בעוד שברוב העולם ההייפ לשני המשחקים היה פחות או יותר זהה, דווקא כאן בישראל המצב היה שונה לחלוטין: בעוד ש-Doom Eternal קיבל ארגזי הייפ והתרגשות, Animal Crossing החדש התקבל בעיקר בהרמות גבה של "על מה ההתרגשות הרבה כל-כך?", תהיות לגבי הסדרה ה"לא מוכרת" הזו ואפילו כמה מקומות ברשתות החברתיות בהם אנשים סירבו לתת לו ול-Doom Eternal את אותו המקום באור הזרקורים.

אז נכון, סדרת Animal Crossing הסופר מצליחה לא הצליחה לתקוע טריז בארץ הקודש כמו בשאר העולם, אבל מצד שני גם נינטנדו לא עשתה זאת כמו שצריך עד השנה שעברה. אז אולי דווקא עכשיו, דווקא בשנה בה נינטנדו נכנסה לישראל, בשנה בה ה-Switch כל-כך מצליח ברחבי העולם - אולי גם Animal Crossing יצליח להשתלב בארץ. אבל בשביל שזה יקרה, המשחק החדש בסדרה, Animal Crossing: New Horizons, צריך להיות טוב. האם הוא אכן עומד בציפיות? 

אי (לא כזה) בודד

הרבה אנשים לא מכירים את סדרת המשחקים הזו, אז הנה הסבר קצר על Animal Crossing. סדרת המשחקים של נינטנדו היא בעצם סימולציות חיים בדומה למשחקים כמו Stardew Valley או Harvest Moon: אתם מגיעים לעיירה בה תוכלו לצבור כסף ולשדרג את הבית שלכם, לדבר עם התושבים בעיירה ולבלות עם חברים במולטיפלייר. הדגש בסדרת המשחקים הזו בניגוד לאחרות בז'אנר הוא על בניית הקהילה שלכם והעובדה שהזמן של המשחק מסונכרן עם הזמן בחיים האמיתיים - יום במשחק שווה ליום בחיים האמיתיים. 

אם כל משחק אחר בסדרת המשחקים הזו הביא אתכם לעיירה חדשה ונתן לכם להתוודע ולבלות עם התושבים הנוכחים, המשחק הנוכחי מחליט לרענן את הפורמולה והוא זורק אתכם על אי בודד יחד עם עוד שני דיירים אחרים (וכמובן טום נוק, הטאנוקי המפורסם של הסדרה, ושני בניו). אתם תבחרו באיזה חלק בעולם האי שלכם יהיה (החצי הצפוני או הדרומי של העולם), איך הוא יראה מבחינת השטח עצמו ומאותו הרגע, החיים החדשים של כולכם מתחילים. אתם תציבו את האוהל הראשון שלכם על האי, תעזרו לדיירים האחרים למצוא את המקום שלהם ותפתחו את האי להיות הבית הפרטי שלכם.

זהו שינוי מאוד מרענן לפורמט: כשהמשחק הוכרז אי שם בדיירקט ב-2019, כבר התחלתי לחשוש שאנחנו הולכים שוב לעוד עיירה חדשה עם איזה גימיק אחר ואני שמח לראות שטעיתי לגמרי ושהם החליטו להביא לנו משהו חדש ומרענן לחלוטין. אם כבר מדברים על רעננות, בעוד שפעילויות מוכרות ממשחקי Animal Crossing כמו דיג, תפיסת חרקים ושיחות עם התושבים שלכם חזרו, המשחק גם הביא איתו אלמנט נוסף ממשחקי ההישרדות הרבים שיצאו במהלך השנים: מנגנון יצירת חפצים, או כמו שהם נקראים כאן: ה-DIY Workshops.

לראשונה במשחק ראשי בסדרת המשחקים, תוכלו לאסוף משאבים שונים כמו אבנים, עצים, ברזל ועוד כדי ליצור כלים איתם תוכלו לתפוס חרקים, לחטוב עצים, לשתול פרחים ופירות, לדוג ולבצע את כל הפעולות שתרצו לעשות באי. בנוסף, לראשונה במשחק תוכלו לבנות את הרהיטים שלכם בעצמכם, במקום לבקש מתושב אחר בעיר לעשות זאת בשבילכם ולהכין ולעצב את הבגדים שלכם. כל אלו מוסיפים עוד אלמנט של עשייה למשחק בו מוטלת עלייך כשחקן החובה למצוא את העיסוק שלך והמטרות שלך במשחק לאותו היום. ואני שמח לבשר שיש מספיק מה לעשות - תמיד: כל עונה וכל חודש מביאים איתם דגים חדשים לתפוס, כל יום מביא איתו פעילות חדשה ומבקרים חדשים ולתושבים באי תמיד יהיו בקשות שונות לשיפור חייהם (וחיי כולם) על האי.

בנוסף לעזרה לתושבים על האי שלכם, תוכלו לבנות מבנים שימושיים כמו חנות לאי ועירייה, לשדרג ולסדר את הבית שלכם וגולת הכותרת של המשחק: לטוס לאיים אחרים כדי לחקור אותם ולהשיג משאבים חדשים, פירות חדשים לשתול באי או אולי אפילו חרקים ודגים שלא יכלתם למצוא אצלכם. על הכרטיסים לאי תשלמו בעזרת ה-Nook Miles - סוג חדש של מטבע שנוצר במיוחד למשחק הזה. Nook Miles תוכלו להשיג על ידי כך שתסיימו משימות מיוחדות על האי, כמו תפיסה של כמות חרקים מסוימת, שבירה של כלים כמות מסוימת של פעמים ועוד כל מיני הפתעות מיוחדות.

ה-Nook Miles הם סוג של מנגנון ה-Achievements במשחק והוא מנגנון ממכר בדיוק כמוהם ובדיוק כמו שהייתם מצפים ממשחק Animal Crossing. מצאתי את עצמי יושב עד 2 בלילה כדי להשיג את אחד מה-Nook Miles הכי קשים במשחק, בדומה לכל גיימר אחר שמנסה להשיג את אותו ההישג הבלתי אפשרי במשחק כמו Devil May Cry V למשל. בכלל, המשחק עושה עבודה מצוינת בלהראות את ההתקדמות שלכם במשחק ולמשוך אתכם לעוד שעה ועוד שעה של משחק בה תוכלו להשיג עוד מתכון שווה ולשדרג את הבית עוד קצת ולהשיג עוד Nook Mile. 

הכל יותר טוב עם חברים

בעוד שרוב ה-Nook Miles קשורים לדברים שתעשו באי שלכם בעצמכם, בחלקם תצטרכו עזרה של חברים. לכאן נכנס אלמנט המולטיפלייר של המשחק. המשחק מאפשר לכם ללכת ולבקר לא רק באיים נידחים ושכוחי אל אלא גם באיים של שחקנים אחרים. אתם יכולים לבקר חברים מאיים אחרים בעזרת טיסה משדה התעופה הפרטי שלכם או לפתוח את הדלתות למבקרים שיגיעו אליכם (אם בעזרת קוד מיוחד שתוכלו לשלוח למי שתרצו או רק לחברים שלכם בקונסולת ה-Switch). 

אותם הביקורים יכולים להיות סתם ביקורים כדי לראות את האי ולהתרשם מהעיצוב של אותו החבר או חברה שהזמינו אתכם אבל לאלמנט המולטיפלייר של המשחק יש יתרונות רבים חוץ מזה: יכול להיות שלחברים השונים שלכם יש איזה מוצר שאתם בדיוק צריכים כדי לבנות את החנות החדשה שלכם באי, אולי בחנות באי שלהם יש איזה רהיט שבדיוק משלים לכם את הסט שרציתם לחדר המקלחת בבית שלכם.

התקשורת בין השחקנים היא מאוד מינימלית ומתנהלת בעיקר בטקסט ובתגובות במשחק עצמו, אבל האפליקציה של Nintendo בטלפון מאפשרת לדבר עם שחקנים אחרים במשחק בעזרת Voice Chat מה שמשפר את החוויה עוד טיפה. המשחק מאפשר לכם להשאיר תגובות לשחקנים על לוח המודעות באי שלהם, להשאיר להם מתנות (במכתב או באי עצמו) ואם אתם הופכים לחברים טובים מאוד במהלך המשחק, תוכלו לעזור אחד לשני עם פעולות יומיומיות באי ולהשתמש בכלים שונים באיים שלכם (תיזהרו עם זה!).

מנגנון המולטיפלייר הוא אולי מאוד בסיסי אבל הוא עובד בצורה נהדרת, ומשרת את המטרה העיקרית של המשחק: לחיות ביחד, לעזור אחד לשני וליהנות מהדברים הפשוטים שיש למשחק להציע. חלק מהרגעים הכי טובים שלי במשחק היו בסיורים שעשיתי לחברים על האי שלי והצגת האתרים המיוחדים באי שלי כמו משכן הלהבה הנצחית על האי, האזור מלא הבמבוקים, ערוגת הפרחים שלי והאזור בו אני נרגע באי. בעוד שאפשר לשחק את המשחק לגמרי לבד, המולטיפלייר מוסיף כל-כך הרבה למשחק שקשה לי להמליץ שלא לשחק עם חברים באיזשהו שלב.

לא הכל טוב בגן עדן

מילה אחרונה (ורעה לצערי) אני אגיד על העובדה שהמשחק מאפשר רק אי אחד לקונסולת Switch בודדת. זה אומר שרק משתמש אחד על קונסולת סוויץ' יוכל להקים אי, וכל שאר המשתמשים יהיו צריכים להשתכן באי שכבר הוקם על הקונסולה. זו לא בעיה של ממש לאנשים עם Switch משלהם, אבל בבית עם משפחות להן כמה ילדים שירצו לשחק במשחק, זה יכול ליצור בעיה של ממש: לא בטוח שכולם יהיו מרוצים מהאי שנבחר, מהתושבים שהגיעו לאי ועוד.

בנוסף, במשחק יחד עם שחקנים אחרים על אותה הקונסולה, רק למשתמש הראשי תהייה גישה לכיסים שלהם ולאביזרים שהם אספו, בעוד שלשאר השחקנים לא תהייה גישה כזו. זה לא כזה נורא כשיש משתמש ראשי אחד ושאר השחקנים מצטרפים רק כדי לעזור לו, אבל כשיש יותר משחקן מרכזי אחד על האי זה אומר שאם הם ירצו לשחק ביחד, הם יצטרכו להחליף את המנהיג באי באופן תדיר. המנגנון הזה, יחד עם העובדה שלא ניתן להעלות את השמירות לענן והעובדה שהשליטה באביזרים ובכיסים שלכם יכולה להיות מסורבלת לעיתים, טיפה גורעים מהחוויה הכללית של המשחק.

השורה התחתונה

סדרת Animal Crossing תמיד הייתה ממכרת ונהדרת, אבל אני מאמין ש-New Horizons הוא באמת השיא של סדרת המשחקים עד כה. המשחקיות יותר מגוונת (גם אם עדיין מסורבלת לעיתים), התוספות החדשות בסדרה כמו בניית החפצים השונים להישרדות על האי והעובדה שאתם בונים את האי שלכם מאפס הן נהדרות, אלמנט המולטיפלייר עם חברים עובד בצורה מאוד טובה עם המון רגעים של כיף וצחוק, ותמיד - אבל תמיד - יש מה לעשות על האי. הדמויות השונות על האי נהדרות ומצחיקות, הכתיבה של המשחק (שאיכשהו לא נגעתי בה בכל הביקורת הזאת) היא מצחיקה ומעלה חיוך כמעט בכל רגע בו אתם יכולים לבחור מה לומר, המשחקיות ממכרת, העולם עצמו נראה נפלא - באמת שקשה לי לומר דברים רעים על המשחק הזה.

Animal Crossing: New Horizons הוא בראש ובראשונה משחק של ביטוי עצמי, וזה מורגש כשכל אי שביקרתי בו היה שונה וכל חוויה שלי על האי הייתה שונה מהחוויה של אנשים אחרים ששיחקתי איתם. פתחתי את הביקורת בעובדה שסדרת המשחקים הזו לא הייתה פופולרית בישראל כמו סדרות משחקים אחרות, אבל אם יש משחק שאולי ישנה את זה בישראל - אולי יהיה המשחק הזה.

9
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • משחקיות ממכרת ומהנה
  • האי נראה פשוט מקסים בכל שעה ביום
  • מנגנון המולטיפלייר כיפי ומעודד נתינה
  • הכתיבה של המשחק נהדרת
  • אפשרויות היצירה הרבות גורמות לכל אי להיות יחודי
  • המון תוכן והמון מה לעשות בכל יום

הרע

  • השליטה במשחק יכולה להיות מסורבלת לעיתים
  • בחירות מפוקפקות של נינטנדו בניהול השמירות במשחק

והלהבה

  • תבואו לבקר באי שלי ותמחאו כפיים ללהבה הנצחית, זה נותן מזל.
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    01:10 29.03.2020 | ohadcal ohadcal

    משחק נפלא והראשון בסדרה בשבילי, לגמרי קנו אותי למשחקים הבאים! פשוט נהדר. הדבר היחיד שמעייף קצת זה החוסר אפשרות לעשות קראפט לכמה דברים בבת אחת. לעשות קראפט לאותו מוצר שוב ושוב ושובבב מאוד מייגע

  2. 2

    13:54 29.03.2020 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    זה חלק מה"שליטה המסורבלת במשחק" - זה לא גיים ברייקר או אפילו קרוב לכך, זה פשוט מציק. מצד שני, אני בטוח שעדכונים בעתיד יטפלו גם באירוע הזה, אז אני לא דואג.

  3. 3

    21:15 29.03.2020 | ohadcal ohadcal

    אין ספק שזה לא גיימ ברייקר, עדיין מקווה שבאמת ישונה בעתיד.
    משחק נפלא non the less, בלעדיו הייתי מאבד את זה בהסגר!

  4. 4

       | פורסם ע"י