הרשמה

הפסקולים הטובים ביותר בגיימינג לשנת 2023 - מקומות 10-1

החלק השני של הרשימה כאן! בואו לקרוא מי נכנס לעשירייה הראשונה של רשימת פסקולי השנה לשנת 2023 בגיימינג!

הרשימה הקודמת הייתה מטורפת, אבל אפילו היא לא יכלה אל מול רשימת עשרת פסקולי השנה לשנת 2023! המשחק האהוב עליכם ברשימה?

ברוכים השבים! אם לא כתבתם את זה בכתבה הקודמת, אשמח לדעת בתגובות מה חשבתם על מקומות 20-11 של פסקולי השנה שלי! למי שעוד לא קרא על רשימת הפסקולים במקומות 20-11, אני אשים קישור כאן למטה לפני שנתחיל לעבור על העשירייה הפותחת של פסקולי השנה שלי. לאלו שכבר קראו את את הכתבה הקודמת ומוכנים לעשירייה הפותחת, רק תזכורת קטנה: זהו הדירוג האישי שלי: חלקכם בוודאי לא יסכימו איתי, וזה סבבה לגמרי - אתם יותר ממוזמנים לומר לי אם לפי דעתכם פספסתי איזה פסקול אהוב או אם דירגתי לא נכון איזה משחק ברשימה בתגובות כאן למטה או ברשתות החברתיות שלנו.

הפסקולים הטובים ביותר בגיימינג לשנת 2023 - מקומות 20-11


עכשיו יאללה, הגיע הזמן לעשרת פסקולי השנה שלי לשנת 2023! כל הפסקולים כאן ברשימה (וגם בקודמת) נהדרים, אבל אלו היו הפסקולים שבאמת הזיזו אצלי משהו בגוף. רק שנייה אחת לפני שנתחיל, אזכורים בשמות לכמה פסקולים חמודים שלא נכנסו לאף אחת מהרשימות:

  • Super Mario Bros. Wonder
  • Sonic Superstars
  • Marvel's Spider-Man 2
  • Star Wars Jedi: Survivor
  • Trinity Trigger
  • Lies of P
  • Cassette Beasts
  • Super Mario RPG

זהו, אין יותר הפרעות, אני מבטיח. עכשיו באמת אפשר להתחיל!

10. Gravity Circuit - Dominic Ninmark

הסיבה שאני פותח את הרשימה הזאת עם Gravity Circuit נעוצה חזק בעובדה שמדובר בפסקול שמייצג את מה שאני מחפש כשאני מכין את הרשימות האלה זו השנה השביעית ברציפות. הפסקול של Gravity Circuit הוא יופי של פסקול 16-ביט, זה אפשר להבין מהקשבה לרצועות השונות שלו. דומיניק נינמארק עשה עבודה טובה עם הפסקול הזה במובן הזה. מצד שני, מדובר גם בפסקול חכם עם ויז'ן מהתחלתו ועד סופו.

נינמארק הכין את מוזיקת השלבים השונים כדי שתשלב בצורה כמעט מושלמת לתוך מוזיקת הבוסים השונים, ומשם לתוך השלבים הסופיים והבוס האחרון. Gravity Circuit הוא פסקול כיפי, עד שאתם מקשיבים לרצועה שמחברת את כל מוזיקות הבוסים ביחד ומבינים שזה גם פסקול גאוני.

רצועות אהובות: Deletion Duel (Megamix), Optic Circuit, Shift Circuit, Power Circuit, Ark (All Phases), Opening Stage

9. Hogwarts Legacy - Chuck E. Myers, J. Scott Rakozy, Peter Murray, Alexander Horowitz

אני לרוב משתדל שלא להכניס לרשימה שלי פסקולים שנשענים על מדיה מוכרת או תמה מבוססת, כמו מנגינות ונעימות Harry Potter, עליהן מתבסס הפסקול של Hogwarts Legacy. מצד שני, הוא עושה עבודה כל-כך טובה עם התמה הכללית הזאת של הארי פוטר, שאני באמת שלא יכול שלא להתרשם מהפסקול הזה. את Hogwarts Legacy (שקיבל ציון 10 מהמבקרת שלנו), יצא לי לשחק יחסית מאוחר השנה ובעוד שאני לא מסכים עם העשירייה הזאת בגלל כל מיני סיבות (בפרט מבנה העולם והמשימות השונות), הפסקול פשוט נשאר איתי.

זהו פסקול קסום, בדיוק כמו המשחק שאנחנו משחקים. הליכה בהוגוורטס, הגעה להוגסמיד, סצנה סינמטית בכספות של גרינגוטס, קרב עם קוסמים אחרים - את כולם מלווה פסקול עוצמתי ומרגש שמעריצי המותג פשוט יתחברו אליו מיד. אני מניח שזאת אחת הסיבות ללמה המשחק הזה מועמד לגראמי על הפסקול שלו בקטגוריה של מדיות נוספות. אני גם לא מבין איך הפסקול הזה לא היה מועמד בטקס פרסי הגיימינג, אבל זאת שיחה ליום אחר.

רצועות אהובות: Overture to the Unwritten, A Proper Hogwarts Welcome, Hog’s Head Jig, Legacy of Magic, Everybody Grab a Broom

8. The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom - Masato Ohashi, Maasa Miyoshi, Manaka Kataoka, Tsukasa Usui

כמו עם Breath of the Wild לפניו, גם הפסקול של Tears of the Kingdom מסתמך באופן מאוד חזק על ליצור אווירה של "אחד עם הטבע". מעט מאוד מוזיקה מפוצצת או אפילו נשמעת במיוחד בזמן חקר העולם, כשאירועים עם חשיבות כמו קרבות בעולם וכניסה למקומות חדשים תלווה באיזו רצועת סאונד שתדגיש את הרגע הזה. ההבדל הגדול בין Breath of the Wild למשחק הזה נעוץ בעובדה הפשוטה שזה מרגיש הרבה יותר כמו פסקול.

השילוב של קרבות בוס אמיתיים וממשיים הביאה איתה שימוש בהרבה יותר רצועות סאונד ומוזיקה אמיתית. סצנות סינמטיות לוו במוזיקה מרגשת, קיבלנו רמיקסים לשירים ממשחקי עבר של Legend of Zelda, והקרבות הרגישו הרבה יותר אינטנסיביים. השימוש במעמקים גם הביא איתו קרבות חדשים, אזורים חדשים וכמו-כן גם מוזיקה מרגשת. בכלל, זאת תעודה של כבוד שמוזיקה של משחק לבדה הביאה אותי לכדי דמעות בסיום של המשחק. זה אומר הכל לגבי Tears of the Kingdom.

רצועות אהובות: Saving Zelda (Final Dive), Colgera Battle, Main Theme, Korok Forest, Lookout Landing

7. Bomb Rush Cyberfunk - Hideki Naganuma, Various indie artists

הכותרת נראית לכם מוזרה? סבבה, תתמודדו - אני לא הולך לשים כאן 25 אמנים שונים. Bomb Rush Cyberfunk הבטיח להחזיר קצת מהפאנק של שנות ה-2000 המוקדמות עם משחק שכולו הומאז' ואהבה לסדרת משחקי Jet Set Radio. לאלו מאיתנו שזכו לשחק במשחקים המקוריים, זכור בעיקר הפסקול של המשחק שהכיר לרובנו שני דברים: סגנון ה-Breakbeat ואת הגאון שנקרא הידקי נאגאנומה.

היוצר היפני המדהים חוזר גם למשחק הזה והוא מביא איתו רצועות נהדרות (כנראה הכי טובות במשחק). "Da People", "Jack Da Funk" ו-"Get Enuf" הבלתי נגמר. יחד עם כל אלו יש בפסקול הזה כמה רצועות ממש חמודות כמו "Condensed Milk" של CYBERMILK ו-"I Wanna Kno" של "2Mello" שעבד גם על כמה רצועות במשחקים אחרים. זה פסקול שגרם לי להרגיש כאילו חזרתי לשנות ה-2000 המוקדמות וזה איכשהו דבר חיובי. רק תעשו לי טובה ואל תחתכו את התור ב-Jake's.

רצועות אהובות: Get Enuf, Jack Da Funk, Condensed Milk, Da People, Big City Life

6. Alan Wake 2 - Petri Alanko, Poets of the Fall

וואלה, על Herald of Darkness ו-"We Sing" לבדם מגיע לפסקול של Alan Wake 2 מקום ברשימה. מה שהם עשו עם השלב הזה והשיר הזה לגיימרים ברחבי העולם לא יסולא בפז. ליצור שלב שכולו מחזמר אחד גדול של שיר רוק אחד ארוך עם כמה וכמה אלמנטים שונים בו? זאת גאונות לשמה. Poets of the Fall (או כמו שהם ידועים במשחק הזה - Old Gods of Asgard), עשו עבודה נהדרת עם השירים במשחק הזה (כיאה לחברה שעובדת עם Remedy כל-כך הרבה שנים). 

אני יודע שקשה לצאת מהצל של השיר הבודד הזה שתפס את האינטרנט ועולם הגיימינג בסערה, אבל גם אם אני שם אותו בצד, זהו פסקול מצוין שבהחלט מגיע לו להיות ברשימת פסקולי השנה שלי. אגב, אם למישהו מפריע המיקום של הפסקול ברשימה (לא משנה מאיזה כיוון), אז בואו נעשה דיל: אתם תראו לי את האלוף של האור ובתמורה, אני אראה לכם מביא החושך, סבבה? סבבה.

רצועות אהובות: Herald of Darkness, Follow You into the Dark, Superhero, Dark Ocean Summoning

5. Baldur's Gate 3 - Borislav Slavov

בוריסלב כפרה עלייך איזה פסקול הפלת עלינו! משחק השנה של טקס פרסי הגיימינג לשנת 2023 מכיל גם את אחד הפסקולים הטובים ביותר של השנה. עם כמה רצועות מאוד מוצלחות וכמה שירים נהדרים. מוזיקת הנושא של Baldur's Gate 3 מטורפת, כשהעובדה שהיא מחולקת לשני חלקים עדיין מפוצצת לי את המוח (אה, הבנתם?). אני גם מאוד אוהב את העובדה שהפסקול הזה מרגיש כמו אחד שבאמת היה מלווה סשן D&D.

שימוש רב מאוד בסימפוניות, כלים גרנדיוזים ומקהלות ברצועות כמו "Sixteen Strikes", "Old Time Battles" ו- , יחד עם שירים מדהימים כמו "Raphael's Final Act" גורמים לפסקול הזה להיות בלתי נשכח. עכשיו, כל זה באמת טוב ובאמת יפה, אני פשוט הייתי שמח אם היה לי זמן להתחיל לשחק במשחק הזה בעצמי, אני פשוט חושב שזה יהיה מאוד נחמד להיות מסוגל לשחק משחקים שאני רוצה לנסות, תודה רבה באמת Vgames.

רצועות אהובות: Raphael's Final Act, Main Theme, Gather Your Allies!, Down By The River

4. Sea of Stars - Eric W. Brown, Yasunori Mitsuda, Reece Miller

רגש. זה כל מה שאני חושב עליו כשאני חושב על הפסקול של Sea of Stars. מוצר שנוצר עם כל-כך הרבה אהבה, גם קיבל פסקול עם המון אהבה. זה פסקול שאת השירים שלו אני עדיין מזמזם ושר עד עכשיו, כשאני פשוט מאוהב ברצועות השונות שלו. Mountain Trail הוא שיר שמרגיש כמו חץ בלב ככל שאתם מתקדמים בסיפור, Dance Of 1,000 Suns הוא בעיניי הפסקול של הדמות הראשית האמיתית של המשחק ו-Teaks, the Travelling Historian איכשהו ממשיך להיות אחד השירים הכי כיפיים ששמעתי השנה בגיימינג.

אם ממשיכים בכיוון הזה של משחקים עם פסקול חכם, הבחירה של אריק בראון לפצל את המוזיקה למוזיקת יום ולילה בהתאם לאחת המכניקות המרכזיות של המשחק (המעבר בין יום ללילה) עושה פלאים למשחק. המלחין הראשי שלנו עשה עוד שני דברים נהדרים: הביא לפסקול הזה גם את מיצודה האגדי שעבד גם על משחקי Chrono Trigger ואת ריס מילר שיבצע גרסה שלמה של הפסקול ב-bardcore עבור צוות הפיראטים של המשחק. פשוט פסקול נהדר למשחק נהדר (פסקול שכבר קניתי דיגיטלית ופיזית - זה עד כמה אהבתי אותו).

רצועות אהובות: The Mountain Trail, Dance of 1,000 Suns, We Shouldn't Be Here, Teaks the Travelling Historian, Encounter Elite!, Pirate Versions

3. Pizza Tower - Ronan de Castel, Post Elvis, ClascyJitto

כן כן, Pizza Tower הוא לא רק אחת מההפתעות הגדולות ביותר שלי לשנת 2023, מדובר גם באחד מהפסקולים הטובים ביותר בגיימינג השנה. אני יכול לשבת ולחפור כאן שעות (באמת שעות), על הגאונות של הפסקול הזה והרצועות השונות שלו. עד כמה כיף לי לשחק בשלבים כמו The Pig City, R-R-Freezerator כתוצאה מכך, עד כמה מוזיקת הקרב האחרון פשוט מגניבה, ועד כמה שמוזיקת הריצה חזרה נגד הזמן, !It's Pizza Time, והריצה החוזרת לאמיצים, The Death That I Deservioli, מתאימות למשחק הזה ולמה שהוא מנסה לייצר. אבל במקום זה אני רוצה להתעכב על רצועה אחת.

Thousand March היא הרצועה שמלווה את השלב WAR, שהוא שלב שונה מהרגיל שחושף אמת מטרידה לגבי השף המשוגע שלנו: הוא היה לוחם בצבא והוא כנראה סובל גם מ-PTSD כתוצאה מכך. כל השלב הזה מתנהל בצורה שונה עם שעון שרץ לאחור מהשנייה הראשונה ורובה ששמים לדמות שלנו ביד. המוזיקה של השלב הזה היא אפלה יותר וכבדה יותר מן הסתם, אבל חשוב מכך: המטרונום שמלווה את השיר הוא צעדת "שמאל-ימין-שמאל". כמה חוכמה צריך וכמה גאונות צריך כדי לחשוב על דבר כזה מראש? אני פשוט מת עליהם.

רצועות אהובות: Thousand March, Time for a Smackdown!, The Death That I Deservioli, !It's Pizza Time, Pepperman Strikes!, Extraterrestrial Wahwahs

2. Octopath Traveler II - Yasunori Nishiki

היה צריך לקרות משהו מאוד מיוחד כדי ש-Octopath Traveler II לא יגיע למקום הראשון ברשימת פסקולי השנה שלי, אבל הנה - אכן קרה משהו כזה. כשהביקורת יצאה, כתבתי שזה "כנראה פסקול השנה לשנת 2023", האמת שאני יכול לכתוב את המשפט שכתבתי בביקורת אחד לאחד והוא עדיין יהיה נכון: יאסונורי נישיקי הוא פשוט אמן. אין לי דרך לתאר לכם את הצמרמורות שאני חוויתי בתור אדם שאוהב פסקולים ומוזיקה באופן כללי כששמעתי את המוזיקה של המשחק הזה.

גם בפועל סוג של צדקתי: לא יצא השנה פסקול ברמה של Octopath Traveler II למעט מי שהגיע למקום הראשון. כמעט בכל אספקט שלו הפסקול של נישיקי מצטיין: מוזיקת הדמויות השונות נהדרת, מוזיקת הקרבות נפלאה, מוזיקת הנושא של המשחק מדהימה ומוזיקת הקרב האחרון עושה לי חם בלב כל פעם שאני מקשיב לה מחדש. יש כאן למעלה קישור לביקורת שלי, אתם יכולים להקשיב לכמה רצועות אהובות מהפסקול מהכתבה ההיא, כי פה למטה אני דווקא רוצה לשים קאבר של מוזיקת הקרב הסופי במשחק. קאבר נהדר שמגיע לו מקום של כבוד...

...לפני שהפסקול הבא יתפוס את המקום שלו בטופ. 

רצועות אהובות: Those Who Deny the Dawn, The Journey for X Ends, Hikari The Warrior, Main Theme, Normal Battle I, Ochette The Hunter, Critical Clash II

1. Final Fantasy XVI - Masahiro Soken

אני כבר כתבתי בביקורת שלי ל-Final Fantasy XVI את הסיפור של מאסאהירו סוקן, היוצר של הפסקול הזה. כתבתי על הפריצה שלו כמלחין הראשי של Final Fantasy XIV, משחק ה-MMO הפופולרי של Square Enix. על הגילוי שסוקן עשה את העבודה הזאת בזמן שהוא מתמודד עם מחלת הסרטן, כשלאורך רוב 2020 הוא עבר טיפולי כימותרפיה והניצחון הגדול שלו על המחלה וביצירת הפסקול הזה. באיזשהו מקום, זה באמת מרגיש כאילו הפסקול הזה הוא חגיגה של סוקן - סיבוב ניצחון אם תרצו. זה כאילו הוא עלה לבמה, לקח את המיקרופון, אמר "אני חי" וירד מהבמה.

"No Risk, No Reward", מוזיקת הבוס של המשחק

הפסקול של Final Fantasy XVI הוא מהטובים בשנים האחרונות, נקודה. כבר מהשעה הראשונה של המשחק אנחנו מופגזים בשיר מדהים אחרי שיר מדהים, כשעוד לא הספקנו להתאושש ממוזיקת הבוס מלאת ההייפ וכלי הנשיפה, "No Risk, No Reward", אותה אתם יכולים לשמוע כאן למעלה ואנחנו כבר צריכים להתמודד עם "Away" בקרב של איפרית' נגד פיניקס. מוזיקת הקרב הרגילה קצבית ומהממת ומוזיקת המחבוא של קלייב מרגיעה ומרגשת. אבל מה שהכי אהבתי בפסקול הזה הוא היכולת של המלחין להתנסות עם סגנונות שונים ועדיין להצליח.

"Away", מוזיקת הקרב בין איפרית' לפיניקס

מוזיקת הקרב נגד הטיטאן היא בכלל רוק אלטרנטיבי משולב עם טכנו, הקרב נגד טייפון הוא ליטרלי פשוט רצועת טכנו שמרגישה כמו רמיקס של שיר סימפוני. כל פעם כשהגיע שיר כזה הייתי מופתע ושמח יחדיו. יחד עם זאת, אתם לא יכולים לומר לי שמוזיקת הנושא של קלייב היא לא אחת הרצועות הכי מטורפות בהיסטוריה של הסדרה. יחד עם Away, אנחנו קיבלנו כאן קומבו היסטרי של שירים נהדרים שמשתלבים בצורה נהדרת עם התמה הכללית של המשחק שהיא יותר בוגרת, מפוקסת יותר על אקשן וגדולה מהחיים.

מוזיקת הנושא המקסימה של האזור "The Greatwood"

הרשימה הזאת בטח הרגישה כמו מרתון. נפרסה על גבי יומיים, המון מוזיקה טובה, המון מלל, המון משחקים. אבל כמו הרבה דברים שקשורים למאסאהירו סוקן, גם זה לקח זמן, מאמץ ובסוף יצא משהו מדהים. אנשים עוד מתווכחים על המקום של Final Fantasy XVI כמשחק בסדרה והאם הוא יכול בכלל להיחשב כאחד כזה עם הפער שיש בינו לבין משחקים קודמים של המותג, אבל אם צריך לשפוט לפי הפסקול עצמו, הוא יותר מראוי לשם "Final Fantasy" ואני מאחל לסוקן שימשיך לתת לנו פסקולים כאלה מרהיבים.

רצועות אהובות: No Risk, No Reward, Find the Flame, Away, Main Menu Theme, The Greatwood, Heart of Stone, All as One, Odin vs Bahamut

"Find the Flame", מוזיקת הנושא של קלייב, הדמות הראשית

זהו! סיימנו עם רשימת פסקולי השנה! יש לנו עוד לא מעט כתבות עד שנגיע לכתבת הסיכום הרגילה של צוות Vgames אז יש הרבה למה לצפות בגזרת הביקורות (גם בתחום המשחקים וגם בתחום החומרה). אשמח לשמוע מה חשבתם על הרשימה שהכנתי לכם - אילו משחקים חסרים לכם, אילו משחקים אתם חושבים שהיו צריכים להופיע ברשימה או אפילו אם הסדר של המשחקים פחות טוב לכם.

כמו שכבר כתבתי בכתבה הקודמת, פשוט תשמרו על עצמכם, תמשיכו לשחק ונתראה בכתבות הסיכום והביקורות הבאות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:18 26.12.2023 | ג'וני ג'וני (אורח)

    הפסקול של מריו וונדר ממש הפתיע אותי לטובה. אחרי שנים של משחקי NSMB גנריים ולעוסים, לא ציפיתי לקבל משחק דו מימדי של מריו עם אווירה שמלוות בפסקול שאשכרה גורם לי להרגיש משהו. יש רצועה ספציפית שהשימוש בה בשלבים Beware The Rifts ו-Muncher Fields יוצר תחושת מסתורין וקריפיות שבחיים לא חשבתי שאחווה במשחק הזה.

  2. 2

       | פורסם ע"י