הרשמה

ביקורת: Hogwarts Legacy - הקסם חוזר ובגדול

מה קורה כש-Vgames שולחים את שיר לביקורת משחק על המשחק הכי מצופה שלה מאז RDR2? בואו נקרא ביחד עם הביקורת שלנו ל-Hogwarts Legacy!

  • PC
  • Playstation 5
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 10/02/2023

מדובר במשחק שנעשה מתוך אהבה ותשוקה לחומר המקור. וכמו שכולנו יודעים, כשמעניקים למשהו הרבה חום ואהבה הוא תמיד ייצא טוב

תודה רבה לעדלי יונייטד על ההזדמנות להיכנס לתוך עולם הקוסמים של המשחק!

לפני כחמש שנים הודלף לרשת סרטון של כמה שניות שהפיח תקווה במעריצי הארי פוטר: הייתכן שנקבל משחק עולם פתוח כמו שתמיד דמיינו? במשך שנים ההדלפה הזאת ישבה במוח שלי, מנסה להבין אם זה פרויקט סטודנטים שאפתני או שבאמת מישהו הרים סוף סוף את הכפפה לאחד מהפרנצ'ייזים המצליחים בעולם בעשרים השנה האחרונות. ועכשיו הגיע הרגע ואותה הדלפה הפכה למציאות. לפני שאתחיל במכתב האהבה שלי למשחק הזה, הנה אמ;לק: Hogwarts Legacy הוא כל מה שחיכינו לו ויותר מכך. אם אתם מעריצי העולם הקסום של הארי פוטר - אתם חייבים לעצמכם את זה. גם לאלו שהמשחק יהווה את נקודת הכניסה הראשונית לעולם הקסום: ברוכים הבאים. יש ל-Hogwarts Legacy להציע עולם פתוח רחב, מלא במקומות לחקור ומשחק RPG שעומד בפני עצמו גם אם אין לכם היכרות מוקדמת עם התוכן.

בשביל המעריצים מהמעריצים

תמיד כשתוכן מעובד למדיום אחר, תמיד המפתחים החדשים מכריזים שהם מעריצים של המקור ולכן רוצים לעבד אותו על הצד הטוב ביותר. לפעמים זה נגמר בהצלחה (Marvel's Spider-Man, Arkham Trilogy, HBO's The Last of Us) ולפעמים בפח אש עולה באש (Marvel's Avengers, Gotham Knights, קללת משחקי המחשב בקולנוע). לכן, אני שמחה לבשר כי Avalanche Software ו-Portkey Games לקחו והפכו את כל הפוטנציאל של בניית העולם הרחבה מהספרים והסרטים למציאות.

קיימת יריבות רבת שנים בין מעריצי סדרת הספרים למעריצי סדרת הסרטים בכל הנוגע לעיבוד חומר המקור. אני שמחה לבשר שלא משנה אם אתם פעילי אלרג"ה או פאנבויז של דניאל רדקליף המשחק מייצג את השילוב המושלם של הסרטים והספרים. הוא שואב אלמנטים עיצוביים בטירה שנראים כאילו הם נלקחו היישר מסט הצילומים, ומנגד מרעיפים קריצות לפרטי עלילה קטנים שהושמטו מהמסך הגדול כמו הדרך של הוגוורטס לשמור על שילוב ראוי במגורי הבתים (נסו ותראו!). המפתחת קיבלה הרבה נקודות זכות אצלי על הירידה לפרטים הקטנים בבניית העולם. האזכורים האלה לא נשארים מאחור רק כ-״ביצי הפתעה״ לחדי העין, אלא גם משולבים בסיפור באמצעות משימות צד ובקמפיין הראשי עם קריצות למעריצי הספרים. הרובד הנוסף הזה מאפשר לייצר הרמוניה בין המעריצים ובעיקר לייצר משחק מאוזן שאולי יביא שלום בין האומות.

מצנפת המיון

בטרם צלילה אל תוך המשחק נתחיל בעיצוב הדמות שלנו. לא מדובר במנגנון מורכב עם מיקרו קוסטמזציה כמו משחקי Sims אלא באופציות שמאפשרות ייצוג דיי נרחב מבלי להעיק בהתעסקות בפרטים הקטנים. לאחר מכן אנו צוללים היישר אל לונדון הקרירה של 1890, לעולם קסום שבצילו קרבות גובלינים שלימים יהוו שאלות במבחן בתורת הקסם. סצנת הפתיחה הפתיעה אותי בכמה שהיא הייתה רוויית אקשן, והדרך למצנפת המיון לא כזו ישירה כפי שחשבתי. השחקנים ימצאו את עצמם באמצע תעלומה שמערבת גם את הגובלין רגנוק (Ragnok) וצבא הנתינים שלו לבין עולם הקוסמים. המתח הזה ילווה אותנו במהלך כל הסיפור, וגם במשימות הצד בהן נראה את הקשר העדין והשביר בין הגזעים.

ואז נגיע לשם, אל המקום שכל בן או בת 11 חלמו להגיע אליו: הוגוורטס. אני חייבת לציין שטקס המיון היה מאוד אנטי קליימטי מבחינתי משתי סיבות עיקריות: 1. אני שייכת לבית גריפינדור בערך משנת 2009 כשהאתר הרשמי Pottermore הגיח לאוויר העולם; 2. כי הליך המיון של המצנפת פחות מושקע מסקר Buzzfeed. לכל מי שיש היכרות ולו הקלה ביותר עם הסטריאוטיפים של בתי הוגוורטס יכול לנווט בקלות בין האפשרויות. חלק המשחקיות שכן הערכתי הוא הדרישה לאשרר את הבית אליו נבחרת. זה מאפשר לחצויים מבינינו לחזור בהם ולבחור את הגורל שלהם בעצמם. 

הבחירה להתחיל דווקא בשנה החמישית הייתה תמוהה לי כשהמשחק נחשף רשמית לראשונה. הוא מובן ברמה הבסיסית של דמות בוגרת יותר מגיל 11 לבצע הרפתקאות ומשימות, כמו גם כשפים מסובכים. אבל ברמה העלילתית זה נשמע לי הזוי שרק בגיל כזה הוא נבחר להוגוורטס. מה קרה קודם? הוא למד מהבית? היה בן חסותו של קוסם זקן? הבחירה הזו בדאוס אקס מכינה שלפיה נער שמשתמש בשרביט *מושאל* יוכל לבצע קסמים הייתה תמוהה בעיניי, אבל כמו שאמרתי למעלה, Avalanche מעבדים ושואבים רוחנית את הוויב של חומר המקור שגם הוא מלא בטלאים ובחורי עלילה.

הדמויות אותם נפגוש במהלך המסע מחזיקות בפני עצמם. לרגע אחד לא פיללתי לפגוש את אחת מהדמויות המוכרות ואף פחדתי שהמשחק יכבול את עצמו בשלשלאות למקור. אבל הפרופסורים החדשים והמעניינים, התלמידים שייקלעו בדרכנו ואפילו המוכרים בחנויות מעצבים לנו עלילה שמחזיקה את עצמה מבלי לתהות איפה סבא רבא של הארי. שמות המשפחה של הדמויות האלה אולי מוכר ויכול להיות שבמורד הדרך הם אבות קדמונים של הדמויות המוכרות מהספרים, אבל הם ייחודיים בפני עצמם ולא צריכים את הנכדי נכדים בשביל להתעניין בהם.

מפת הקונדסאים

אם יש משהו שהמפתחת הבינה היא הכמיהה של מעריצי הפרנצ'ייז לגלות את העולם מעבר לדמיונות הספר ולייצוג בסרטים. ועל כן, היא מספקת לנו את החוויה הכי אינטרקטיבית שניתן לקבל על העולם הקסום. אחת החוזקות העיקריות של המשחק הוא שהוא מעודד חקירה ומספק את הכלים לכך. כל כך כיף להסתובב בעולם פתוח בו אין כמעט ראביט הולז או אובייקטים שנוצרו רק למען נראות ולא למען פונקציונליות. כמעט ולא תמצאו בית, חדר או מערה שלא תוכלו להיכנס ולחקור. בית ספר הוגוורטס לכישוף וקוסמות מלא בחדרים מסתוריים, מעברים סודיים ומקומות שאפילו צוות הפקולטה לא מכיר. הטירה רוצה לגרום לך להמשיך ולהסתובב בה, לפגוש דיוקנים של שמות מוכרים, לצפות בפיבס (Peebs) הפולטרגייסט, שהוא חלק משמעותי בספרי הארי פוטר, מתעלל בסטודנטים מסכנים או מייצר כאוס. הטירה אמנם עומדת מלפני ימיו של הקוסם מרלין ואנחנו נמצאים כמאה שנים לפני שהארי פוטר בכלל נולד, אבל הוגוורטס תישאר הוגוורטס ותוכלו למצוא הרבה מקומות אייקונים שנחשפנו אליהם במהלך השנים. המשחק גם חושף בפנינו מקומות שמעולם לא ראינו בעבר כמו המטבחים, חדרי הבתים של האפלפאף ורייבנקלו ואפילו את מגורי המורים.

גם מחוץ לטירה העולם מלא ברחש ומקומות לחקור. אני כמעט 30 שעות במשחק ועדיין לא חשפתי את רוב המפה שהיא במבט ראשון עצומה, אבל מנגד מלאה בדברים לחקור ופעילויות לבצע. אם קיבלתם הלם מהגודל העצום והמסדרונות המתעתעים המשחק נותן מספר אופציות להוביל אתכם אל יעדכם באמצעות שימוש במפה (פונקציה אוטומטית שניתן לכבות לאלו שאוהבים ללכת לאיבוד), או שימוש בדפי עזר קסומים שידריכו אתכם היישר אל המיקום המיועד. גם שימוש בנקודות Fast Travel בדמות מערכת ה-Floo יעילה בייחוד כשרוצים לקפוץ זריז למכור פריטים בשביל שיהיה מקום ללוט חדש בהרפתקה העומדת בפתח. כך או כך, היכולת לחקור את העולם היא אחת ממשאלת ליבו של כל מעריצי הארי פוטר ובפירוש Avalanche מספקת את הסחורה.

10 נקודות ל-Avalanche

אחד החסרונות הגדולים בדרך כלל של משחקי עולם פתוח הן משימות רפטטיביות שיגרמו לך לרצות לזרוק את השלט בקיר. משימות שגורמות לך להרגיש כמו מטלה, שאתה רק מת לקפוץ לערימת החציר האחרונה ולסגור את המכשיר. כאן המפתחת מתעלה ובגדול ומעניקה מספר משימות מגוונות, כמעט ולא חזרתיות, שמועילות גם לשחקן וגם לחבריו לעולם הקוסמים. הפאזלים מעניקים אתגר משמעותי ולא רק מכניקות מעצבנות ומתחכמות. בין עם מדובר בשולחנות אסטרונומיה, מבחני מרלין או פתרון חידות בחדרים הסודיים בהוגוורטס, תמיד יש מה לעשות וכמו פתית שלג הוא אף פעם לא כמו האחר.

נוסף על כך, Avalanche מכירה ומוקירה את המקורות שלה. אם אי פעם שיחקתם במשחקי הארי פוטר הישנים, אתם בטח לא יכולים לשכוח את הספירלה של פליפנדו. טכניקת למידת הכשפים מבצעת הומאז' למשחקים הישנים, ואני לא אתפלא אם צוות הפיתוח לא גדל או חקר את משחקי העבר בכדיי לשאוב ממנו רעיונות. אולי בגלל שאני סאקרית של הארי פוטר, ואולי בגלל שאני מעריכה קצת נוסטלגיה. ובין אם תמותו או תיכשלו במשימה, בואו נגיד שמשחקי הארי פוטר הקודמים הם לא מקור ההשראה היחיד של Avalanche.

גם מערכת הטיסה מהנה ואימרסיבית, על אף שהיא חסרת אינטואטיביות בהתחלה. בעוד שהסטטוס קוו במשך שנים הוא שמערכת טיסה היא כמו ג'ויסטיק טיסה, המפתחים מאתגרים את השחקנים והופכים את היוצרות: ממתי למעלה זה למעלה ולמטה זה למטה?! כמובן שזה ניתן לשינוי בהגדרות המשחק, ואל תתנו לפרט השולי ובר התיקון הזה להשפיע לכם. קחו את עצמכם, את המטאטא שלכם או את חיית הפלא שלכם וצאו לסיבוב מסביב לאגם, אל תוך צמרות היער האפל ולשאר המפה הרחבה של המשחק. 

כיאה למשחקים דומים בז'אנר אנחנו מקבלים גם Skill Tree שיאפשר לנו לחזק אספקטים מסוימים במשחק שלנו: בין אם מדובר בחיזוק השפעה של קסמים או שיקויים, חיזוק ביצועי ההתגנבות או בכלל תוספות מיוחדות לחדר הנחיצות. אחד האתגרים הוא שמדובר במנגנון של ״נגעת-נסעת״: ברגע שבזבזת סקיל פוינט אתה לא יכול לחזור בך. האתגר הנוסף הוא העובדה שיש כמות מוגבלת של נקודות ועל כן יש לבחור אותם בחוכמה. יש שיטענו שמדובר במערכת מעצבנת, אבל אני דווקא חושבת שזה מצריך לחשוב היטב בטרם נבצע החלטה ומוסיף נדבך שמאפשר גם ריפליאביליות. 

מועדון הדו קרב

כיאה לקוסמים בשנה החמישית, ארסנל הכשפים שלכם יגדל ככל שהשנה תחלוף. באמצעות השלמת משימות קמפיין ומשימות צד תרחיבו את רשימת הקסמים שלכם ותוכלו לערוך בכל עת (גם אם נתקעתם באמצע קרב) את הלחצנים המהירים שלכם לביצוע הכשפים. ארגון נכון של כשפים יכול להביא אתכם לקרבות שזורמים ומשתלבים אחד עם השני בצורה חלקה, בעוד שארגון מסורבל יכול להוביל אתכם לביצוע אלוהמורה על גובלין נבלולי. המלצת הקוסמת: לכו על כשפים שיעניקו לכם רצפי קומבואים ארוכים ומספקים. 

תשמחו לשמוע שאם בחרתם ללכת לחקור חיות קסם ולבצע משימות צד כך שמצאתם את עצמכם ברמה 15 כשאתם מגיעים למשימת סיפור שדורשת את רמה 6, האויבים יותאמו לרמה הנוכחית שלכם ולא לדרישת הסף. לא מדובר בחידוש בעולם ה-Open World RPG, אבל כן באחד שאפשר אתגר, בייחוד במשימות בהם האויב חזק מכם בכמה רמות ומאלץ אתכם להשתמש באסטרטגיה ובכשפים מסוימים בכדי לשבור את ההגנות שלו בטרם תוכלו להביסו.

הכשפים שתלמדו הם לא האופציה היחידה בארסנל הקרב שלכם. בין אם הבית שלכם מלא בסוקולנטים או שאתם אישית הייתם מוותרים על שיעור הרבולוגיה בשביל אימון קווידיץ', שימוש בצמחים, לדוגמא מאנדרייקס (Mandrakes), יכול לעזור לכם כנגד גלי אויבים שמקיפים אתכם מכל עבר. אם אתם כימאיים או מאמינים בגאולה לסוורוס סנייפ תשמחו לשמוע שיעמדו לרשותכם גם שיקויים שיוכלו להעניק לדמות שלכם חוזקות או התקפות על האויב. על כל אלה נוסיף את הכוח המסתורי של הדמות שלנו שיתגלה ככל שנמשיך במשחק.

בסך הכל ארסנל הנשקים שעומד לרשותכם מגוון ומאפשר לכם להילחם במגוון רחב של אויבים. נוסף על כך, קיימים מספר כשפים "אופציונלים", אותם תוכלו ללמוד במידה ותבחרו ללכת בדרכים מסוימות. אני לא אשפוט, רק אגיד שלא חייב להיות צמא כוח בכדי להשתמש בקסם אפל. אחרי הכל, האפלפאף יעשה הכל בשביל להגן על חבריו, גריפינדור לעולם לא יפספס הזדמנות לקבל זריקת אדרנלין בסכנה ואין כמעט דבר שיעצור רייבנקלו מללמוד *הכל* על הכל. אין שם עוגיות אבל יש בו כמה וכמה יתרונות שיועילו לכם בקרבות כנגד אויבכם.

לא כל הנוצץ זהב לפרקונים 

ולאחר ש שסיימתי להלל ולשבח  הגיע הזמן לחשוף מה פחות אהבתי במשחק. ובפועל זה מעט מאוד שיכול להסתדר באמצעות Patch של היום הראשון. בעודי משחקת לי בהנאה היו מספרים מקרים בהם נתקלתי בגליצ'ים: אויבים שהולכים לתוך קירות, טקסטורות שלא נטענו במלואן עד אחרי כמה שניות ופאוזה של כמה שניות בין מעבר בין איזורים בטירה. אישית הגליצ'ים שחוויתי לא היו משמעותיים מספיק בשביל לקרוא למשחק שבור, אלא פשוט מצריך עוד כמה דקות בתנור. 

בנוסף, מצוידת במשקפיים, התרגשתי לראות שבאופציות הנגישות במשחק קיימת אופציה להגדיל את הטקסט. בפועל, לא ראיתי שינוי משמעותי ועדיין נאלצתי לאמץ את עיניי הלא כל כך רואות. לעיתים המשחק הוסיף לצחוק על הקושי שלי והקטין מידיי פעם את הטקסט כך שהרגשתי בבדיקת ראייה. הגיע הזמן לעשות אנגרוג'יו ולעזור למתקשים. מדובר בחסרונות מינורים שיכולים להוות בעיה (בעיקר זמני הטעינה או גליצ'ים במשימות) לטווח הרחוק. אבל כולי תקווה שמדובר במשהו שיפתר במהרה.

אה וקווידיץ', הגיע הזמן לקווידיץ'. לא מקבלת את התירוץ המצוץ שהמשחק סיפק לנו על כך שהשעו את הקוודיץ' בדיוק בשנה שבה נכנסו לבית הספר. לא שיחקתי קווידיץ' מאז Quiwditch World Cup. עשיתם הכל מושלם, הגיע הזמן גם להחזיר את הספורט הכי לא מובן בהיסטוריה למסכים. שחררו אותו כ-DLC, שחררו אותו כ-DLC בתשלום. רק שחררו את הסניץ'.

השורה התחתונה

מדובר במשחק שנעשה מתוך אהבה ותשוקה לחומר המקור. וכמו שכולנו יודעים, כשמעניקים למשהו הרבה חום ואהבה הוא תמיד ייצא טוב. המשחק הוא כל התגשמות חלום שלי על משחק בעולם הקסום שבו אני אוכל להיות חלק פעיל, לטפל בחיות הפלא, ולהכין פליקס פליציז. העידוד לחקור ולחפש בכל חדר אחרי מקומות אייקונים ודמויות. זה החוויה הכי אימרסיבית שנקבל בעולם הקוסמים. גם אם אתם לא מעריצים מושבעים של הארי פוטר מגיע למשחק צ'אנס כי מעבר ללהיות משחק מעריצים מעולה, הוא עומד בפני עצמו כ-Open World RPG עם עולם גדול לחקור ומערכת קרב מאתגרת וכיפית. עבודה יוצאת מגדר הרגיל של Avalanche Software.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

10
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • מגשים את חלום הילדות להיות תלמיד/ת הוגוורטס
  • עולם עשיר שמעודד לחקור אותו ומאפשר להיכנס לכל פינה
  • דמויות חדשות ומרתקות שמרחיבות את העולם של המשחק
  • מערכת קרבות המעודדת התנסות ומחשבה מראש
  • משימות מגוונות ולא רפטטיביות

הרע

  • מעט גליצ'ים בטעינת אובייקטים וטקסטורות
  • הנגישות של טקסט הכתוביות לא סיפקה אותי

והקווידיץ'

  • אההה, חברים מה איתו?!
שיר כהן - כתבת תוכן

שיר כהן - כתבת תוכן

משחקת על: PS4

בחיים לא תנצחו אותי ב: Icy Tower

המשחק שהגדיר לי את הילדות: ג'אז הארנב

כשאני לא משחקת אני: סטודנטית עייפה

מסר לעולם: עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:03 06.02.2023 | מסע נוסטלגי מסע נוסטלגי (אורח)

    קודם כל אני בהתרגשות שיא לקראת המשחק, אבל אני ממש ישמח לקרוא גם ביקורת של שמואל על המשחק כמובן שהביקורת הזו היא נפלאה וכמובן שיש לנו מועמד מבטיח למשחק השנה

  2. 2

    21:10 06.02.2023 | מסע נוסטלגי ביוטיוב מסע נוסטלגי ביוטיוב (אורח)

    נ.ב אבקש מהמבקרת להביע את דעתה איך והאם זה ירוץ על הנינטנדו סוויץ

  3. 3

    04:48 07.02.2023 | מה מה (אורח)

    עוד סיקור מכור מראש מבית VGAMES
    10\10? למשחק הזה? טוב שלא נתתם למשחק את תואר המשחק הכי טוב שאי פעם נוצר.
    - כמות של גליצ'ים מכובדת
    - inventory שיכולה להחזיק עד 4 חפצים בלבד
    - יש בערך 2 enemy design בכל המשחק הזה
    - היספור ובניית העולם לא הגיוניים בשיט
    וזה רק חלק מהדברים הגרועים שיש במשחק הזה
    איך הגעתם ל10\10 אלוהים יודע.
    המשחק הזה 6 מתוך 10 בלחץ.

  4. 4

    08:42 07.02.2023 | מסע נוסטלגי מסע נוסטלגי (אורח)

    לאדון מה ? הדפוק
    המקום האחרון שמוכרים בו משחקים זה VGAMES זה שאת התבונה שלך לגבי משחקים אפשר להכניס בתוך כפית לא אומר שכולם כאלה אז תשמור את הביקורות הארסיות לעצמך גם IGN בעולמית נתנו 9 אז גם הם מכורים ?
    תעשה טובה ואל תרשום תגובות שמוציאות אותך טמבל

  5. 5

    09:22 07.02.2023 | מה מה (אורח)

    לאדון "מסע נוסטלגי"
    כמה חסר מודעות אתה יכול להיות? IGN זה "ה" מקום לסקירות מכורות מראש. וכל עולם הגיימינג יודע את זה. אתה חסר מושג תחת אשליות כבדות אם המקום שאתה הולך אליו בשביל REVIEWS הוא IGN, כל גיימר ממוצע בעולם עם ידע מינימלי יודע שלא ללכת לIGN בשביל סקירות של משחקים כי א. כל הסקירות שלכם משומות ומכורות מראש.
    וב. כל האנשים שם שעושים סקירות למשחקים הם גיימירים בשקל תשעים שאין להם מושג על מה הם מדברים. הסקירות שם עצובות ופתטיות.
    כל התגובה של אירונית להפליא. הידע שלך במשחקים הוא אפס מוחלט.
    תחזור לשחק פיפא עם GOOGLE TRANSLATE שם מסתכם כל הידע שלך במשחקים.

  6. 6

    10:18 07.02.2023 | קונסטנטין קונסטנטין (אורח)

    אין מה לריב חברים.
    למעריצי הארי פוטר והעולם שלו - זהו כנראה המשחק הכי טוב שיש כי הם לא ימצאו משחק כזה.
    לשאר האנשים שרוצים לשחק משחק טוב נראה לי ( ואני מדגיש נראה לי כי לא שיחקתי במשחק) זה כנראה לא משחק שמחדש משהו בעולם המשחקים, אבל בטוח שזאת גם לא נפילה אלא ציון 8 סולידי.
    הציונים באתרים העולמיים (שהם ציונים נהדרים) וגם באתר הזה, ניתנים לדעתי על ידי מבקרים שהם מחובבי העולם הזה.
    הרי לא נראה שיתנו למבקר שאין לו קשר לעולם הזה של הארי פוטר לסקר ולבקר את המשחק.
    דעתי.

  7. 7

    10:27 07.02.2023 | מה מה (אורח)

    קונסטנטין- המבקר של IGN התלונן וציין הרבה דברים לא טובים במשחק אבל נתן לו 9 מתוך 10 כי הוא "מעריץ ואוהב את הזיכיון של הארי פוטר"
    זה נשמע לך חוות דעת מקצועית ועניינית? כי לי זה לא.

  8. 8

    14:07 07.02.2023 | אבינר אבינר

    אני מבין את ההתרגשות מהמשחק.. אבל כמו שכתבו לפני חסרה התייחסות לכמה פרטים. החלקים שהיו חסרים לי הם:
    1. גראפיקה? ממה שהתרשמתי מסרטונים שהשתחררו, זו לא הגראפיקה המושקעת בעולם. זה נכון שעיצוב עולם ברמה גבוהה (כמו בElden Ring) יכול לפתור את זה, אבל זה לא מה שהתרשמתי, ולא הייתה התייחסות לזה בכתבה.
    2. יש דיבור על multiplayer? או שהמשחק הוא single לחלוטין?
    3. איך מנוע הפיזיקה של המשחק? איך הAI של הדמויות? כמה מציאותי הכל נראה?
    בגדול ביקורת טובה, היא כן גורמת לי לשקול לקנות, אבל אני אחכה קודם כל לתיקונים של חבלי לידה, וכדי לראות ביקורות טווח רחוק..
    אה, ובפיסקה של "10 נקודות ל-Avalanche", יש שגיאת כתיב קטנה.. כתוב "בין עם מדובר בשולחנות אסטרונומיה", במקום "בין *אם* מדובר בשולחנות אסטרונומיה"..
    לתיקונכם =)

  9. 9

    14:46 07.02.2023 | דור קציר - כתב תוכן דור קציר - כתב תוכן

    אני לא מבין למה כותבים כאן שהסיקור מכור ולא קיבלנו שום כסף בביט. איך האנה מונטנה זוכה לכיף משני העולמות ורק אנחנו חוטפים ביקורת ולא מקבלים כלום?!?!

  10. 10

    15:13 07.02.2023 | דור קציר השני דור קציר השני (אורח)

    ג׳ייקיי רולינג הביאה ךשיר כהן כסף ישירות לידיים תמורת ביקורת טובה כולנו יודעים את זה...לא נמאס לאנשים לבכות על ביקורות אוהדות?

  11. 11

    15:16 07.02.2023 | מסע נוסטלגי מסע נוסטלגי (אורח)

    שיר כהן, שמוכאל ודוד אתם עורכים מקצועיים ויש אנשים שהם פוט גיימרים בגרוש שחשובים את עצמם
    IGN העולמית-9
    IGN IL-8
    gamerent העניק ציון של 4.5 כוכבים אז אל תתיחסו לאידיוט הזה אתם אתר הגיימינג הטוב ביותר הישראל

  12. 12

    15:19 07.02.2023 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    דור, אם היינו מקבלים שקל על כל פעם שמישהו אומר לנו ששילמו לנו כסף בשביל ביקורת אוהדת אולי היה לאתר הזה כסף לשלם לכל החבר׳ה פה שנותנים מהזמן שלהם בשביל עיתונאות גיימינג בחינם.

    אבינר, הערות נכונות - שיר התייחסה בגדול לעולם של המשחק אבל אם היא תרצה היא יותר ממוזמנת לתת התייחסות ולהסביר קצת יותר על האלמנטים הגרפיים של המשחק :)

    מסע נוסטלגי (שמסתבר שאתה משחק FIFA עם גוגל טרנסלייט - מאוד שונה ממה שהערוץ יוטיוב שלך מציג), המפתחים כבר אמרו שהם מאוד מרוצים מאיך שגרסת ה-Switch נראית, אבל עד שלא נראה ולא נרגיש (כי ביצועים זה דבר מאוד חשוב), אין לנו באמת יכולת להסיק איך משחק ענק שכזה אמור לרוץ על הקונסולה הקטנה של נינטנדו (אגב, עומדת במקום השלישי ברשימת הקונסולות הנמכרות בכל הזמנים, אז מזל טוב!).

  13. 13

    16:13 07.02.2023 | מסע נוסטלגי מסע נוסטלגי (אורח)

  14. 14

    08:32 08.02.2023 | nakiii nakiii

    ציון מספרי הוא יחסי לז'אנר ולא לפופולריות של המשחק בקרב כל הקהל.. ועדיין לא רואה את המשחק הזה בשורה אחת עם משחקים אחרים שקיבלו 10 כמו שני gow שיצאו וrdr2

  15. 15

    18:44 08.02.2023 | מה מה (אורח)

    nakiii- כמו שאמרת- המשחק לא עומד באותה השורה של משחקים כמו GOW ו- RDR כי הוא פשוט לא 10 מתוך 10. זה די ברור לכל שחקן ממוצע ששיחק במשחק. יש במשחק המון בעיות. הוא לא קרוב ל10 מתוך 10.

    מסע נוסטלגי- כמו שכבר הבנו, הידע שלך במשחקים שואף ל-0. והידע שלך בגופי סיקור של משחקים הוא אפילו מתחת לזה.
    אני מציע לך ללכת לשתות מים שלא תתייבש מכל הליקוקים שלך פה.

  16. 16

    13:22 09.02.2023 | yourrealname yourrealname

    10/10?
    מה שונה פה מכל משחק עולם פתוח אחר?

  17. 17

    15:16 09.02.2023 | מסע נוסטלגי מסע נוסטלגי (אורח)

    yourrealname אני יסביר לך: זה בגלל שהם מקימים לחיים עולם קיים,הרבה יותר קל להמציא עולם עם חוקים ועלילה משלך אבל הארי פוטר זה עולם מוכתב עם כללים ברורים ולהוציא אותו לפועל בצורה מושלמת זה הערך מוסף שלו ובגלל זה מעריצים בכל העולם יתנו לזה 10 וגיימרים רגילים ייתנו 8

  18. 18

    18:51 13.02.2023 | ארמנדו ארמנדו (אורח)

    השאלה הנשאלת היא האם לא נותנים ציונים גבוהים כי המפיצה מספקת לכם עותק חופשי לשחק איתו,
    יש פה ניגוד אינטרסים די מובהק, רוב הביקורות מאוד בינוניות אז 10/10 זה פשוט לא אמין

  19. 19

    22:17 13.02.2023 | מסע נוסטלגי מסע נוסטלגי (אורח)

    אדון ארמנדו לפי מה שאתה אומר מבקרי משחקים או מוזיקה או אוכל או טכנולוגיה או מכוניות הם כולם בעלי אינטרסים זרים וצריך להאשים אותם בתיק שוחד, אולי די עם הטיעון המגוחך יש מלא אתרים מפורסמים בעולם שנתנו ציון מעולה גם יוטיוברים בארץ כמו אמיר רחום ולדעתי גם סווטה מGAMEGEME ובן שפייר מגיימי בכיוון אז מה ??? כולם משוחדים ועובדים עלינו בעיניים אם רוב האנשים אומרים לך שהציון הוא בין 8-9 וחלק נותנים 10 זה לא מופרך

  20. 20

    00:47 15.02.2023 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    מסע נוסטלגי, עזוב - אנחנו כבר לא מתרגשים מזה במיוחד, כשאני בכלל לא. אנשים לפעמים יקראו את הביקורת ויבינו את הראש של המסקר, יקראו את הביקורת ולא יסכימו איתה כמו אבינר פה או יהיו כמו ארמנדו ו-"מה" פה שיגידו דברים כמו סיקור מכור או שירמזו שהציון הטוב הגיע כתוצאה מהעובדה שהמשחק חינם מבלי לקרוא ביקורות אחרות באתר או להבין רגע מה הלך בביקורת.

    אני נותן ציון טוב למשחק: "סיקור מכור", "זה הכל כי קיבלתם את המוצר/משחק"
    אני נותן ציון רע למשחק: *מקבל קללות שעדיף שאני לא ארשום אותן כאן*

    אנחנו יודעים כבר לסנן מי מדבר לעניין ומי לא :)

  21. 21

    02:00 15.02.2023 | מסע נוסטלגי מסע נוסטלגי (אורח)

    היי שמואל זה פשוט מעצבן שיש אפסים שההבנה שלהם בגיימינג היא 0 והם מרשים לעצמם לדבר, (לצערי היום ראיתי תגובה דומה לביקורת של סווטה וזה מרתיח)
    כי אנשים עושים עבודה טובה ויש כאלה שהקנאה מוציאה אותם מדעתם

  22. 22

    02:18 15.02.2023 | אור ארז - כתב תוכן אור ארז - כתב תוכן

    נו שמואל די, ספר להם על כל עשרות אלפי הדולרים שאנחנו (וכל אתרי הגיימינג בעולם כמובן) מקבלים מ - Warner Bros. זה הרי משתלם למפיצה לשלם הון לאתר ישראלי קטן בשביל ביקורות חיוביות שקריות, כי ידוע שכל צרכני העולם קונים רק על פי ביקורות ברשת ואף פעם לא על פי רשמים אמיתיים של חברים שלהם למשל. גם ברור לכולם שידיעות וביקורות שקריות אף פעם לא פוגעות בתדמית ובאמינות של גוף תקשורת, או ביחסי ציבור של הגוף המסוקר ולכן אין שום סכנה לעשות דבר כזה. אגב, השוחד האדיר שקיבלנו הוא גם בדיוק הסיבה ש - Gotham Knights, המשחק האחרון ש- Warner Bros הוציאו קיבל אצלנו באתר את הציון המושלם של 4.5 מתוך 10, רק מדגיש למקרה שלא היה ברור :)

  23. 23

    12:18 15.02.2023 | אבינר אבינר

    בכללי אני שמח שבכלל מתפתח דיון.. יש פה מה ללמוד על איך מדברים כשלא מסכימים, אבל זו כבר נקודה חיובית מבחינתי =) תמשיכו בשלכם, אתם אלופים =)
    (אה, ואם אפשר להעביר לי קצת ממיליוני הדולרים שאתם מקבלים על הסיקורים, לא אתנגד בכלל ;-) )

  24. 24

    15:54 15.02.2023 | אור ארז - כתב תוכן אור ארז - כתב תוכן

    אגב, אבינר, בנוגע לשאלות ששאלת - אמנם אני לא יכול לדבר בשם שיר, אבל אני כן יכול לשתף אותך ברשמים האישיים שלי:

    הגרפיקה לא מפילה לסתות, אין מה לצפות לפוטוריאליזם, אבל הסגנון העיצובי הוא איזה שהוא middleground בין אנימציה לריאליזם עם נטייה קלה לכיוון ריאליזם וזה הולך טוב ביחד. תשומת הלב שניתנה לעיצוב מרבית הדמויות במשחק היא באמת מדהימה לדעתי, אבל מצד שני היא גם מדגישה את הפגמים בדמויות שקיבלו טיפול קצת פחות מקיף ואוהב. מה שכן, הוגוורטס עצמו מרגיש חי הרבה יותר, גם ביחס למשחקים מחוץ לז׳אנר וגם ביחס למשחקים הקודמים בסדרה. וניכרת השקעה בפרטים הקטנים: יש משהו שובה לב בלהסתכל הצידה במקרה ולראות חליפות שריון ממפרקות זו את זו, או ללכת במסדרון שנחסם פתאום ע״י דו קרב חרבות של רוחות רפאים.

    בנוגע למולטיפלייר, מדובר במשחק לשחקן יחיד בלבד ולמיטב ידיעתי אין כרגע שום דיבור על מולטיפלייר. מצד שני, להערכתי סביר להניח שיוציאו איזה שהוא DLC, בתשלום או חינמי שיכניס קווידיץ׳ למשחק, וזו יכולה להיות הזדמנות טובה עבורם לשלב גם אספקט מרובה משתתפים.

    לא יכול לומר שעפתי על מנוע הפיזיקה של המשחק. ה - AI של האויבים בקרבות בנוי בצורה מאתגרת, באופן משביע רצון לחלוטין לטעמי.
    כן יש כמה נקודות שמציקות לי בנושא הריאליזם והן קודם כל העובדה שכולם פשוט הרבה יותר מדי נחמדים לפרוטגניסט. אתם באמת רוצים להגיד לי שמגיע לבית ספר תלמיד חדש, בשנה החמישית, ואין אף אחד שמנסה לעשות לו ״קבלת פנים״ בסגנון פרד וג׳ורג׳? אין אף אחד שמנסה לדפוק אותו או לעשות לו צרות? שום תלמיד מצטיין שההצלחה של הבחור החדש באה לו ברע? מבין שקהל היעד הוא צעיר אבל אפילו להארי היה את דראקו מאלפוי. תוסיפו לזה את העובדה שאני לא חש שום השפעה לבית שבחרת להתמיין אליו, לא בדיאלוגים ובבחירות, לא באנשים שאתה מתחבר אליהם ולא ביחס של הסביבה אליך או המוטיבציות של חברים לספסל הלימודים, ותקבלו סיפור מושקע ומעניין שפשוט חסר את המרכיב האנושי, וחבל.

  25. 25

    18:56 15.02.2023 | אני אני (אורח)

    ביקורת מעולה ואתר מעולה (:
    אני מאמין שאתם רואים את האהבה של הקהל למה שאתם עושים במספרים ובתנועה באתר ובטח בעוד כל מיני מקומות בחיים שלכם, ובכל זאת, כשמגיע, צריך לפרגן (:

  26. 26

    15:29 16.02.2023 | אבינר אבינר

    אור - תודה על התשובה המפורטת =)

  27. 27

    11:22 21.02.2023 | יוחאי יוחאי (אורח)

    גרוע

  28. 28

       | פורסם ע"י