הרשמה

ביקורת: האחרונים מבינינו: פרק 4 - "בבקשה, תחזיק לי את היד"

פעם אחרונה שאנחנו מוכנים לסבול פרק כזה 'קצר'

בפרק הרביעי אנחנו נחשפים באופן עמוק יותר לקשר בין אלי וג'ואל עם המון קטעים שלקוחים ישירות מן המשחק

השיר Alone and Forsaken של האנק וויליאמס שממילותיו לקוח שם הפרק מתאר אהבה נכזבת ומשמש כמטאפורה לדעיכת האנושות.

"הורדים קמלו, יש כפור על דלתי

ציפורי השחר אינן מצייצות יותר

העשב בעמק החל לנבול

ובחוץ בחושך בוכות ציפורי השיר"

 

"לבד ונשכח על ידי גורל ואדם

הו אלי, אם אתה שומע אותי בבקשה תחזיק לי את היד

הו, בבקשה תבין אותי"

הפרק הרביעי שהוא גם הקצר ביותר עד כה (43 דקות) מעמיק את הקשר בין אלי וג'ואל ולוקח לא מעט קטעים הזהים אחד לאחד למשחק. כאשר אלי וג'ואל מנעימים את דרכם לכיוונו של טומי כשהשיר מתנגן ברקע עד שהם פוגשים במארב. בוידאו הקטע המקורי.

חלק 5 - פיטסבורג (ובסדרה - קנזס סיטי)

המסע של ג'ואל ואלי ממשיך בעודם ממשיכים להתחבר וסוף סוף אנחנו מקבלים עוד מידע על עברו של ג'ואל. אז מה בעצם גילינו? במשחק כמו גם בסדרה נרמז כי ג'ואל עשה דברים רעים בתקופת הישרדותו ועכשיו קיבלנו את התשובה. טומי, שתמיד חיפש להיות גיבור לפי ג'ואל הצטרף לאחת מקהילות ה-Hunters המוכרות מהמשחק בניסיון להילחם ב-FEDRA ולהגשים את עצמו, וג'ואל כאחיו הגדול הצטרף בעקבותיו כדי לשמור עליו, דבר שהוביל גם להיכרות בין ג'ואל לטס, ובדומה למשחק גם כאן כשאלי שואלת אותו ישירות האם הוא פגע בחסרי ישע הוא נאלם. כל זאת אחרי שג'ואל דקר למוות את קורבן הירי של אלי, ככה שהתקבלה הסכמה שבשתיקה.

מה שכן, ההצדקה של ג'ואל לכך היא שהוא לא ביצע זאת מרוע, שכרון כח או דחף לאלימות אלא כדי להישאר במסגרת של טומי בכדי להגן עליו. כך זאת השתנה כשטומי פגש במרלין, מנהיגת הגחליליות, והחליט לשים את מבטחו במטרה גדולה יותר, וכאן החל הריחוק בין טומי לג'ואל וזה סיפור שמאוד דומה לעלילת המשחק. כשטומי החליט לחתוך גם מהגחליליות והמשיך ליעדו הבא, ג'ואל הרים ידיים מלנוע אחרי טומי ובחר להישאר עם טס באזור ההסגר, וזה אומר המון, במיוחד כשבשיחה ברכב ג'ואל מציין שהדבר החשוב ביותר הוא המשפחה לאחר האפוקליפסה כך שהבחירה שלו להישאר עם טס מראה על טיב הקשר בינהם. ואלי? כרגע היא עדיין מטען.

אלי שנחושה להיות הכי בדאס שהיא יכולה מקבלת סוף סוף הזדמנות להשתמש באקדח שמצאה ומצליחה לפגוע לא רע מטווח אפס בבריאן שמצליח להתגבר על ג'ואל ופוגעת לו בעמוד השדרה כך שהוא נותר חסר אונים ומתחנן על חייו. גם במשחק אחת לכמה זמן כשאנחנו מתגברים על אויב, הוא מתחנן על חייו ובידינו הבחירה אם למחול או לא וכמו במשחק ומרבית השחקנים הבחירה היא לחסל. מה שכן, במשחק הראשון כשג'ואל מוציא להורג אויבים כנועים, אלי זורקת משפטים כמו Holy Shit Joel!, וכאן היא מתבקשת להפנות את גבה כדי לא לפגוש את האכזריות (שלמען האמת כבר מוכרת לה היטב). באופן נאמן לאפוקליפסה, ג'ואל מחסל אותו עם סכין כדי גם לשמור על השקט וגם לחסוך בתחמושת. בסוף התוצאה זהה ולמעוניינים והמעוניינות לצפות כיצד התבצע החיסול הראשון של אלי במשחק בנסיבות דומות, הסרטון כאן מטה.

דבר נוסף שאנו למדים על המגיפה זה שהפטרייה מעדיפה להתפשט באזורים מאוכלסים ולא בשממות הרחבות של מרכז ארה"ב. המשמעות של זה היא שהאויבים הצפויים להופיע בפרקים הקרובים יהיו בעיקר בני אדם, ובוגרי 'המתים המהלכים' כבר יודעים שזה האויב האכזרי מכולם ומסיבה זו ג'ואל נוקט במשנה זהירות ומעדיף להסתתר ביער, להימנע מהדלקת אש ולטפס 33 קומות בגילו המתקדם כדי להימנע ככל הניתן ממפגש עם בני אדם אחרים.

בנוסף, קיבלנו טיזר לגבי נגוע אחד שכן נמצא מתחת לאדמה ועתיד לאיים על הקהילה של קת'לין ואנחנו כבר לא יכולים לחכות למפגש עם ה-Bloater שמסתתר במרתף. במשחק עצמו אין מפגש עם מנהיגי ה'ציידים' בעיר או דמות כזו בכלל וגם כאן הסדרה מפיחה חיים עם לפחות שתי דמויות מרכזיות עם קת'לין ופרי. הסיבה שקת'לין רודפת אחרי הנרי היא שהנרי הסגיר את המיקום של אחיה ל-FERDA כדי להגן על אחיו הקטן סם (כאמור משפחה היא הדבר החשוב ביותר, מישהו קרא לדומיניק טורטו?), דבר שהוביל למותו, כך שהנרי וסם פחות תמימים מקבוצה שמנסה לעשות את דרכה דרך העיר כדי להגיע אל הגחליליות וגם זה שינוי שאמור להטיב עם עלילת הסדרה ולמתח בין הצ'ילבות.

בסוף הפרק מתרחש המפגש בין ג'ואל ואלי להנרי וסם ולפחות ממבט ראשון סם נראה הרבה יותר קשוח מבמשחק בו הוא היה נשרך וחסר ביטחון ודיי חסר תועלת. כאן הוא עם צבעי פנים ומאיים עם אקדח וזה שינוי מבורך לדעתי שיכול להוסיף הרבה עניין. מצד שני הוא מצייר את עצמו ואת אחיו עם גלימות כגיבורי על אז הפן הילדותי אולי כן צפוי להישאר. אם הפרק האחרון שקיבלנו היה קצר במיוחד, לפחות התבשרנו שהפרק הקרוב צפוי להגיע בשבת הקרובה מוקדם מהצפוי כתוצאה ממשחק הסופרבול וכולנו תקווה שהוא יהיה ארוך יותר. איזה כיף.

היא חוזרת והיא כועסת (לא באמת), פינת העוד קצת בקטנה:

  • הספר ממנו מקריאה אלי את בדיחות האבא כמו גם חלק מהבדיחות עצמן נקרא No Puns Intended והוא לקוח ישירות מן משחק הפריקוול Left Behind (לאחר 1:35 דקות) נשבע שיש כמה ממש מוצלחים.
  • במשחק אלי וג'ואל נעצרים במערב בפיטסבורג בעוד בסדרה זה מתרחש בקנזס סיטי.
  • השיר של האנק ווליאמס נכתב ב-1948 הרבה לפני שג'ואל נולד ככה שעד כמה שהוא 'זקן' הוא לא זקן מספיק. לא שזה משנה לאלי.
  • בנוסף לשם השיר, Alone and Forsaken הוא גם שם החלק שפותח את פרק 5 במשחק שנקרא Pittsbourgh, המקום בו מתרחש המארב.
  • פרי, יד ימינה הלוחמני של קתרין הנמסיס שרודפת אחרי הנרי וסם הוא זה שמדבב את טומי במשחקים המקוריים
  • ההאמרים עם הכיתוב RUN עליהם לקוחים ישירות מהמשחק, רק איפה הצריח עם המכונת ירייה?

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

טל דותן - כתב תוכן

טל דותן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי על: Beat Saber - Linkin Park

המשחק שהגדיר לי את הילדות: תיקו יציב בין Counter Strike 1.6 ו-Red Alert 2: Yuri's Revenge

כשאני לא משחק אני: עובד על המיזם שלי Divo.

מסר לעולם: תעשו טוב.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י