הרשמה

ביקורת: Pizza Tower - מאמא מיה!

אנחנו צריכים שתשבו רגע, תהיו קשובים ותאמינו לשמואל בזמן שהוא מדבר על אחד המשחקים הכי טובים שיצאו ב-2023 עד כה.

  • PC
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 26/01/2023

זה משחק שלא יזכה או אפילו יהיה מועמד לתואר של משחק שנה בשום קטגוריה, אבל אני אומר לכם כבר מעכשיו שמדובר באחד המשחקים הכי טובים של השנה. אני בשוק מוחלט.

טוב תקשיבו, אני הולך לחרוג כאן מהרגלי בקודש ולספיילר את כל הביקורת הזו כבר בפסקה הראשונה שלה. Pizza Tower הוא אחד המשחקים הכי כיפיים שפותחו ושוחררו בשנים האחרונות והלוואי שהייתי מגזים כאן. אני כל-כך בשוק מהמשחק הזה ומהעובדה שהוא ירד מתחת לראדר של כל-כך הרבה אנשים, אתרים, יוטיוברים ועוד שאני רק רוצה לציין כאן שוב בפה מלא לפני שאני נכנס כאן לביקורת המלאה: הקרב האמיתי בשנת 2023 הוא לא על משחק השנה, זה כנראה יילך ל-Tears of the Kingdom, הוא עונה על כל ההגדרות של "משחק השנה". התחרות האמיתית שמתגלה לנגד עינינו היא על תואר "הפתעת השנה של 2023". ותראו תראו - יש לנו עוד מועמד חזק.

המופע של דון פפינו

טוב חפרתי מספיק, הגיע הזמן לדבר על המשחק עצמו. Pizza Tower הוא משחק פלטפורמה דו-ממדי העוקב אחרי פפינו ספגטי (נשבע שאני לא ממציא) - שף איטלקי בעל מסעדה קטנה שמחליט שנמאס לו מההשתלטות של המתחרה הגדולה ומהרצון של הבעלים שלה (פרצופיצה) להרוס לו את הפיצרייה בעזרת קרן לייזר, והוא שם לעצמו למטרה להרוס את מגדל הפיצה - Pizza Tower - על כל שלביו ולהציל את העסק שלו מהשמדה מוחלטת. חשוב לי להבהיר משהו לגבי הסיפור ועל הדרך גם על הסטייל של המשחק שפותח במשך כ-5 שנים.

הסיפור נראה כאילו הוא יצא מפרק של רן וסטימפי, כשפפינו ייאלץ לעבור בין השלבים השונים, ייפגוש דמויות הזויות ובוסים שנראים פשוט מטורף כמו Pepperman וקאובוי שהוא פשוט חתיכת גבינה (או נאצ'ו - נדמה לי, אני לא בטוח). הגרפיקה של המשחק גם כן מגבה את התמה הזאת שכן המשחק נראה כמו חלום הזייתי של אנימטור משוגע. תשכחו מאנימציות חלקות, גרפיקה מרשימה ומילות מפתח מפוצצות כמו 4K, Ray Tracing או DLSS: המשחק נראה כמו משחק פלאש משנות ה-2000 המוקדמות ואני מ-ת ע-ל ז-ה. זה איפשר לאנימטורים של המשחק חופש יצירתי להפוך את פפינו ושאר הדמויות במשחק למשוגעות ומטורפות על כל הראש, כשמצאתי את עצמי מחייך ואפילו צוחק מכמה סיטואציות במשחק.

השקופיות הפותחות של כל שלב פשוט קורעות אותי מצחוק (תגיעו ל-War או ל-Golf ותגידו לי שזה לא יצירתי לאללה) והדמויות עצמן מעוצבות בצורה שהיא אולי על הנייר "מכוערת וקריפית", אבל משתלבת יפה מאוד עם התמה הכללית של המשחק. אני גם אוהב את הגיוון הרב בשלבים השונים שינועו מטירה מימי הביניים, גינות ירק ואפילו שלב בחלל. נכון, אני מניח שיהיו אנשים שיסתכלו על התמונות שאני אשים כאן ויגידו לעצמם: "וואו, זה משחק של 2023?", ולהם אני אומר: כן, זה בהחלט משחק של 2023 וסטייל אמנותי של משחק חשוב כמו, אם לא יותר מכמות הפוליגונים שהמשחק יכול להריץ (רק תשאלו את Hi-Fi Rush).

פיצה לנד 4

הסיבה שכל-כך רציתי לנסות את המשחק נעוצה דווקא בהשראה למשחקיות של Pizza Tower: המשחק הוא כאמור, משחק פלטפורמה אבל הוא מבוסס במידה רבה על סדרת משחקי Wario Land האהובה של נינטנדו: בכל שלב במשחק פפינו ירוץ מ-0 ל-150 קמ"ש כשהוא מתקל והורס אויבים, מתקדם בשלב במהירות הבזק, אוסף את המצרכים השונים להכנת פיצה ומשיג את הניקוד הטוב ביותר שהוא יכול להשיג. קצת קשה להציג את זה בתמונות כאן אבל מדובר במשחק סופר מהיר וככזה הוא גם משתדל להיות סופר מדויק ולתת לשחקן המון אופציות תזוזה שונות.

פפינו יכול להתגלגל תוך כדי ריצה, לקפוץ על קירות ולנוע עליהן, לקפוץ ולצלול כדי להמשיך את המומנטום ולרוץ הכי מהר שאפשר, לתפוס אויבים ולהעיף אותם על אויבים אחרים או אפילו לעשות להם Piledriver ישר לרצפה ועוד טריקים שנועדו לגרום לתחושה אחרת בודדה: כיף ומומנטום חסר מעצורים. שני דברים שאהבתי לגבי השלבים במשחק הזה קשורים לדרכים בהם המשחק משאיר את השחקן בעניינים ולא מלאה אותו יותר מדי. הדרך הראשונה היא על ידי הפיכת פפינו לבלתי מנוצח.

אין במשחק מנגנון של פסילות או נקודות חיים (למעט בקרבות הבוסים אליהם אגיע בהמשך), כשפגיעות על ידי אויבים, נפילות לבורות ללא תחתית או לבה ועוד דברים שיפגעו בפפינו יורידו את הניקוד של השחקן בסוף השלב (וגם את הדירוג שלו), אבל לא יותר מזה. זה אומר שגם אם נפגעתם בדרך, אתם יכולים פשוט להמשיך עם ריצת האמוק שלכם עד לסוף השלב. השלבים הם קצרים למדי (בין 3 ל-7 דקות לכל שלב) ואין גם מגבלת זמן, אז במקסימום תוכלו לנסות את השלב שוב אחר-כך כדי להשיג ציון יותר טוב, לצבור קומבו עצום של חיסול אויבים או להשיג את ה-Achievements שאתם רוצים. הדרך השנייה קשורה בגימיקים של שלבים מסוימים.

בנוסף לשינויים במראה בין השלבים השונים, שלבים מסוימים גם יכילו גימיק שישנה את המשחקיות: באחד השלבים פפינו יהפוך לאביר שלא יכול לצבור מהירות אבל יכול להכות אויבים ולנצל מומנטום של משטחים בצורה טובה יותר. בשלב אחר המשחק יציג בפנינו תרנגול (שחלקכם אולי תזהו ממשחק PlayStation ישן) שיעניק לנו קפיצה כפולה ואפשרות להכות בווים כדי להתקדם בשלב. כל הגימיקים האלה הם זמניים, אבל הם כל-כך מרעננים ויצירתיים שאני באמת לא יכול לחכות ולראות איזה גימיק שלב כלשהו יפיל עלינו ואיך הוא יופיע בשלב אחר בקומה.

בנוסף לשני הדברים האלו, השלבים עצמם גם כיפיים ממש ומלאים בסודות ובאתגרים מעבר לחילוץ כל המרכיבים מהכלובים שלהם וסיום השלב. בין אם מדובר במציאת העובד המסתורי שיפתח לכם חדר סודי (את שניהם צריך למצוא במהלך השלב) או שלבים סודיים שניתן להגיע אליהם רק על ידי ביצוע פעולות מסוימות או עם אחד מהגימיקים השונים שניתן להשיג במהלך אותו השלב. תמיד יש סיבה לחזור לשלבים הנהדרים האלה, בין אם כדי להשיג ציון טוב, להיות מסוגלים לסיים אותם מהר יותר או רק כדי לשמוע את הרצועה האדירה שמתנגנת אחרי שאתם מגיעים לסוף השלב וצריכים לחזור להתחלה בשיא המהירות.

מכות בפיצרייה

לפני שאני אגיע לבוסים השונים, אני רק אמשיך את הקו שאיתו הסתיימה הפסקה הקודמת: הפסקול נהדר. Mr. Sauceman, ClascyJitto ו-POST ELVIS באו ונתנו כאן עבודה פנומנלית. "The Death That I Deservioli" הוא פשוט טראק מטורף, "Mort's Farm" מרגיע הרבה יותר מהשלב שלו, ו-"Tropical Crust" נשמע כמו רצועה מ-Streets of Rage 2. אני לא אתחיל לדבר על מוזיקת הבוס הסופי כי אני לא חושב שהמערכת שלנו יכולה לעמוד בכמות המלל שאני יכול לכתוב עליה. יודעים מה, בואו תקשיבו לעוד רצועה נוספת עם Bassline משגע -  המוזיקה של "Oregano Desert". 

טוב, הבוסים השונים: בשינוי מרענן מהשלבים עצמם, ברגע שיהיה לכם מספיק כסף אתם תוכלו לקנות לעצמכם גישה לבוס של הקומה שיקנה לכם גישה לקומה הבאה. הבוסים במשחק הם נהדרים משתי סיבות: הם מהירים מאוד ודורשים רמת יכולת גבוהה והשנייה קשורה לעובדה שאלה קרבות עם פסילות אז יש לכם סיבה אמיתית להשתמש ביכולות התנועה המוגזמות של פפינו כדי להתחמק מהמתקפות. אגב, כמו עם השלבים הרגילים, גם את קרבות הבוס אתם תוכלו להתחיל מחדש בכל רגע נתון מבלי שהמשחק יפריע לכם או יוריד לכם את הציון. המשחק הוא קטנטן אז אל תצפו לזמני טעינה היסטרים, הכל מהיר וישיר.

אז אחרי כל זה, האם יש לי משהו רע לומר על המשחק הזה? אז כן שני דברים: הראשון הוא שאין באמת דרך טובה לעבור בין הקומות של המשחק מבלי לעבור במעליות ולחכות לאנימציה של מעלית. הייתי שמח אם היה תפריט למעבר בין השלבים בצורה מהירה כדי שאוכל לחזור על שלבים בצורה נוחה ולהגיע אליהם בצורה ישירה. הדבר השני (שגם מתקשר לראשון), הוא שיש רק דרך אחת לקבל ראייה רחבה של מה חסר לשחקן להשיג בכל שלב (כסף, אזורים סודיים ועוד) והיא על ידי שלט הממוקם בקומה. שוב, עיצוב שמזכיר את המשחקים הישנים, אבל באמת שכפתור פשוט היה עוזר פה בצורה טובה יותר.

השורה התחתונה

תשמעו, אין באמת סיכום. לכו תשחקו Pizza Tower (בעדיפות לעם שלט כלשהו, למרות שמקלדת גם עובדת בסדר). אני באמת לא מאמין שהוא נפל מתחת לרדאר של כל-כך הרבה אנשים שאני מכיר שאוהבים את Wario Land, אוהבים פלטפורמרים משוגעים, אוהבים סגנון אמנותי הומוריסטי עם ויז'ן מוגדר של יוצרים, מתים על משחקיות מהירה ומבוססת יכולת וחולים על פסקולים טובים. זה משחק שאני יודע שלא יזכה או אפילו יהיה מועמד לתואר של משחק שנה בשום קטגוריה, אבל אני אומר לכם כבר מעכשיו שמדובר באחד המשחקים הכי טובים של השנה. שוק טוטאלי ומוחלט. 

וחשק עז לפיצה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • גם אם הוא "מכוער", הקו האמנותי פשוט עובד ומצחיק
  • משחקיות נהדרת שאף עולה על זו של Wario Land
  • השלבים מעוצבים טוב ומלאים בסודות ואתגרים טובים
  • קרבות בוסים נהדרים שמעודדים ניסיונות חוזרים
  • פסקול 16-ביט פסיכי

הרע

  • הייתי שמח לתפריטים טובים יותר

והתרנגול

  • מורט!!!
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:04 26.02.2023 | ב ב (אורח)

    מה שמבדיל בין האתר הזה לשאר הארץ הוא שהם ידברו על משחק שכזה במקום לדבר רק על מה שטרנדי

  2. 2

       | פורסם ע"י