הרשמה

ביקורת: Bomb Rush Cyberfunk - בואי ונביא לך ת'פאנק

השנה הנהדרת שלנו ממשיכה עם המשך רוחני אמיתי ל-Jet Set Radio ו-Jet Set Radio Future! בואו לקרוא מה חשבנו על המשחק מבית Team Reptile!

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 18/08/2023

המשחק הזה עושה הכל כדי להרגיש כמו כיף וסטייל מהמעלה הראשונה: מהעיצוב האמנותי המקסים, המוזיקה הנהדרת, המשחקיות הקלה והזורמת והסיפור המעניין אך קליל

עותק סיקור סופק לנו על ידי המפתחים של המשחק, תודה רבה!

אם הייתם צריכים לחשוב על משחקים אייקונים של המותג SEGA, כנראה הייתם חושבים ישר על סוניק הקיפוד, Streets of Rage, אולי אפילו Phantasy Star אם אתם אניני טעם. אבל בעיניי, המותג הכי לא מוערך מספיק של החברה יפנית הוא Jet Set Radio (ו-Ristar, אבל אני לא חושב שאנחנו אי פעם נראה משחק נוסף בסדרה). המשחק האייקוני ל-Dreamcast קיבל רק משחק המשך אחד בודד ל-Xbox המקורי, כשהמוני מעריצים רק חיכו למשחק נוסף בסדרת משחקי הסקייטבורדינג/גרפיטי/לא ברור שלה. Team Reptile היו גם מעריצים שכאלה, רק שהם אמרו "נו טוב, נעשה את זה בעצמנו", והביאו לנו את Bomb Rush Cyberfunk. וחברים וחברות - הם גם עשו עבודה מצוינת עם המשחק הזה.

הוא היה סקייטרבוי (בלי ראש)

הסיפור של המשחק מצליח להיות מאוד מעניין ומאוד מטופש בו זמנית. הדמות הראשית שלנו היא Red: יצור המורכב מהגוף של פו (Faux), אחד מ-"הכותבים" (כינוי לאמני רחוב במשחק) הגדולים של העיר "אמסטרדם החדשה", וראש קיברנטי ייעודי שהורכב לו. מה קרה לראש של פו? הוא איבד אותו משהו כמו עשר דקות לתוך המשחק. ככה זה באמסטרדם החדשה: אתה קופץ מגג אחד של בניין משטרה וכבר מורידים לך את הראש עם תקליט חד.

מי שאחראי לכריתת הראש מלאת הסטייל הזו הוא לא אחר מאשר DJ Cyber, הכותב החזק ביותר בעיר עם הכנופייה החזקה ביותר בעיר. עכשיו רד, יחד עם חבריו לצוות, טרייס ובל, עובדים יחד כדי למצוא את הראש של פו ששמור אצל DJ Cyber, כשהדרך לעשות זאת היא על ידי הפיכה לכנופיה החזקה ביותר בעיר במהלך שנקרא "להפוך ל-All City". אני לא אשקר, כל הרקע הזה הצליח לתפוס אותי ולעניין אותי יותר ממה שציפיתי.

המשחק מתנהל הרבה על הקו שמחבר בין דרמה פסיכדלית על המוח האנושי, תאוות בצע ואמונה בחברים לבין "הופה הופה יאללה ברייקדאנס באמצע הרחוב נודר איזה כיף לי". אני אפרט עוד שנייה איך השלבים במשחק מתנהלים, אבל בין כל שלב "פאן פאן, טריקים בעיר", תוכלו למצוא שלבים שנראים כאילו יצאו מחלום בהלות של מישהו ואני לא יכול לומר שאני לא מת על זה. המשחק הזה לא ארוך במיוחד (משהו כמו 10 שעות אם אתם רצים עליו), אז גם הסיפור לא נמרח יותר מדי והוא באמת סבבה לגמרי.

העיצוב הגרפי של המשחק יהיה Hit-or-Miss מבחינת רוב האנשים, אבל שוב - אני מעריץ מאוד גדול של הסטייל והמראה של משחקי Jet Set Radio - ואני חושב שהעיצוב הכללי של המשחקים האלה ששם דגש על צבעוניות, עיצוב ראוותני ועל גבול המשוגע של דמויות מסוימות ועולם שמרגיש כאילו נועד לאנשים כמו רד ולהקתו, ממש עובד לי בהקשר הזה. אני יכול להבין אנשים שלא יבינו מאיפה אני מגיע וזה בסדר גמור. אני באופן אישי מאוד אוהב את מה שהמפתחים עשו עם העיצוב הגרפי של המשחק.

טריקים ושטיקים

אבל איפה שהמשחק הזה באמת זורח הוא במשחקיות שלו: המשחק מחולק לאזורים שונים, כשהקבוצה שלנו תעבור בכל אזור במטרה לכבוש אותו מהכנופייה השולטת בו. אחרי שאתם מגיעים לאזור חדש, הכנופיה השולטת בו (שהיא כמובן נעה בין כנופיות כדורסלנים קיברנטיים לרקדנים ששינו חלקים בגוף שלהם כדי שיוכלו לרקוד לאורך זמן מבלי להתעייף), תציב לכם אתגר: תשיגו לעצמכם כבוד או "Rep" באזור, ואז אולי נשים עליכם.

את הכבוד הזה משיגים על ידי ציורי גרפיטי על גבי הגרפיטי של אותה הכנופייה, כשהגרפיטי נמצא במקומות שונים ברחבי הזירה. ריסוס של גרפיטי הוא לבחירתכם והוא לוקח כמה שניות, אבל אלו הדרכים להגיע אליהם שהופכות את המשחק הזה לכל-כך כיפי. בתור משחק שלוקח המון השראה מ-JSR, הדמות שלכם תרכב, תגלוש ותנוע ברחבי העולם של המשחק, כשתוכלו לרכב על גבי מסילות וגדרות, לקפוץ, להחליק ולנוע דיי בחופשיות בעולם של המשחק.

אני מאוד אוהב את העובדה שהמשחק מוסיף יכולות תזוזה בלי גלגיליות ובכך מאפשר לשחקן להיות יצירתי מאוד בתנועה שלו במרחב של המשחק או בשמירה על קומבו חי בזמן שאתם עוברים ממסילה למסילה. יכולת הבוסט שהמשחק מוסיף גם עוזרת לשחקן להאריך את הקומבואים שלו ואת זמן התנועה שלו באוויר או מהירות התנועה שלו בקרקע, מה שיעזור לכם להתחמק משוטרים שיגיעו לעצור אתכם כחלק ממנגנון ה-Heat שמזכיר את הכוכבים ב-GTA: ככל שה-Heat שלכם יהיה יותר גבוה, כך יותר שוטרים יתווספו למרדף אחריכם וכן גם שוטרים מיוחדים כמו צלפים וכלי נשק מיוחדים כמו תותחי שרשראות שיתקפו אתכם.

כל מנגנוני התזוזה במשחק עובדים יחסית טוב, כשהמשחק אפילו מכיל קרב כנופיות אחרי שסיימתם את כל האתגרים של כנופייה מסוימת. הקרבות הללו הם כיפיים ממש - הם מנצלים את כל מה שאתם יודעים על האזור בו אתם שיחקתם הרגע במטרה למקסם את הניקוד ואת הקומבו שלכם. שימוש בטכניקות שונות כמו הכפלת הניקוד בעזרת הישענות לתוך פניות או קומבואים ארוכים באמת עוזרת כאן. אם כבר, הייתי שמח אם היו עוד קרבות כאלה או מוד מיוחד במולטיפלייר שכולל רק דברים כאלה.

אבל זה לא רק עניין של Rep וכנופיות: המשחק מלא בדברים שאפשר לאסוף וסודות לגלות בכל שלב. בין אם מדובר באזורים נסתרים שאפשר להגיע אליהם, שלטים גבוהים שאפשר לרסס בגרפיטי שאתם חושבים שאי אפשר באמת להגיע אליהם ואז המשחק מפתיע אתכם עם איזו דרך צדדית שלא ראיתם בפעם הראשונה שרכבתם באזור הזה ועד אתגרים של ממש, בהם תצטרכו לשמור על קומבו בזמן שאתם פוגעים בפסלים שמפוזרים ברחבי המפה.

אני גם אוהב את זה שהבונוסים הללו באמת נותנים לכם דברים: אתם תוכלו לקבל פיסות גרפיטי חדשות שתוכלו להשתמש בהם, צבעים חדשים ללבוש של הדמויות שלכם, שירים נוספים לטלפון כך שתוכלו לבחור בעצמכם את השיר אותו אתם תרצו לשמוע בזמן שאתם בורחים מרובי צלפים ומרססים שוטרים בגרפיטי. המשחק בחוכמתו גם מכריח אתכם להשתמש בדמויות מסוימות כדי להשיג את הדברים האלה כך שיש פה אלמנט אמיתי של ניסוי וטעיה ורצון לחזור ולנסות את השלבים השונים. תוסיפו לכך דרך מגניבה לעקוב אחרי כל השינויים הללו בעזרת הטלפון שלכם בלייב בזמן שאתם משחקים, ואתם מקבלים יופי של לופ משחקיות.

Combo Breaker

אבל יש לנו גם כמה דברים פחות טובים לדבר עליהם בהקשר של המשחק. תראו, זה משחק עם אנימציות חלקות יחסית אבל גם מאוד מוזרות מבחינת התנועה והמודלים של הדמויות שלנו, מה שמוביל לכל מיני רגעים מוזרים של פספוסים של בונוסים, גרפיטי חדש ועוד. לא הייתי מתלונן על זה כל-כך אם ההגעה לחלק מהבונוסים הללו לא הייתה כאב ראש. אני לא רוצה לבצע סט טריקים וקפיצות מסובכים רק כדי שהדמות שלי תעבור דרך הגרפיטי החדש שרציתי לאסוף.

אגב, אם כבר מדברים על הגרפיטי - אחד הדברים שאהבתי במשחקים הישנים הייתה העובדה שהעולם היה ממשיך לתפקד כשאתם צובעים את הקירות. פה הזמן עוצר בזמן שאתם מציירים את הגרפיטי מה שהופך את המשחק לטיפה קל מדי בכל ההקשר של מנגנון ה-Heat והמרדף של שוטרים ואנשי חוק אחריכם. נכון, הצלפים והנשקים האוטומטיים השונים שהזכרתי קודם עוזרים במובן הזה אבל היה כיף אם היה אפשר לבטל את עצירת הזמן הזאת.

גם מנגנון הקרבות במשחק - בעודו קיים - לא כזה מלהיב: אתם יכולים לבעוט ולהרים שוטרים לאוויר כדי לרסס אותם בגרפיטי אבל השחקן לא מקבל תגמול אמיתי על זה במקרה של השוטרים הרגילים. אם לא מדובר בקרבות בוסים של ממש, שם יש חשיבות לתנועה במרחב והתקפה של הבוס, המשחק דווקא מעודד בריחה מהשוטרים והתעלמות מהם עד רמת Heat גבוהה. אני לא יודע למה המפתחים כיוונו אבל זה לא נראה לי זה.

בנוסף, מנגנון הטריקים יכול להיות מאוד בסיסי אחרי כמה זמן. אחד הדברים שאהבתי בו בהתחלה הוא כמה שהוא דומה למנגנון ממשחקי Tony Hawk. באזור החמישי שהייתי בו כבר נזכרתי למה משחקי Tony Hawk הוסיפו כל מיני אתגרים נוספים לזירות ולמה כל זירה הייתה תחומה ומהודקת. מוד המולטיפלייר שנוסף על ידי המעריצים בהחלט עוזר ומספק חוויה שנותנת קצת יותר עומק למנגנון הטריקים, אבל זה לא חלק מהמשחק המקורי וכרגע נמצא רק על ה-PC. מה שכן, הם עשו אחלה טריילר למוד הזה.

חייב עוד ועוד מהמוזיקה הזו

אז כן, יש לנו עוד מועמד להיכנס לרשימת עשרת פסקולי השנה הגדולים לשנת 2023. בואו נחלק את השיחה על המוזיקה לשני חלקים: קודם כל אני חייב לתת קרדיט למלחינים של הפסקול. המפתחים של המשחק איגדו כמות נכבדת של מלחינים, זמרים, להקות ויוצרים שאוהבים את הסגנון הפאנקי והקצבי של משחקי Jet Set Radio והשכילו ליצור רצועות ושירים שאם לא חשבתם שהמשחק הזה הוא פשוט Jet Set Radio 3, אז עכשיו אתם כן.

החלק השני הוא פשוט לכתוב פסקה על כמה שאני אוהב את Hideki Naganuma. ה-DJ היפני האלמותי הגיע בגיל 51 פשוט כדי ליצור את פסקול ההמשך שהוא תמיד רצה עבור משחק נוסף בסדרת Jet Set Radio והרצועות שהוא יצר עבור המשחק הן פ-נ-ו-מ-נ-ל-י-ו-ת. שאר השירים בפסקול גם מצוינים, אבל אני כל-כך אוהב את Get Enuf ואת Da People, ברמה ששניהם לבד גורמים לי לשקול לדחוף את הפסקול של המשחק הזה לחמישייה הראשונה בדירוג שלי.

השורה התחתונה

לצד משחקי AAA שיכולים להרגיש כמו צ'קליסט של הדברים החמים בתעשייה כיום, מקובצים תחת סיפור לא מעניין במיוחד ומערכות של מיקרו-תשלומים וחנויות אונלייניות בתוך המשחק, אלו משחקים כמו Bomb Rush Cyberfunk שמזכירים לנו מה התעשייה הזו יכולה וצריכה להיות: כיפית. Bomb Rush Cyberfunk עושה הכל כדי להרגיש כמו כיף וסטייל מהמעלה הראשונה: מהעיצוב האמנותי המקסים, המוזיקה הנהדרת, המשחקיות הקלה והזורמת והסיפור המעניין אך קליל. כן, יש כאן בעיות מסוימות, בפרט במנגנון הקומבואים, אבל אל תהיו קטנוניים ואם יש בכם שמץ של אהדה למשחקי ה-PS2 וה-Dreamcast של פעם - רוצו לשחק Bomb Rush Cyberfunk.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • עיצוב אמנותי משגע ומלא בסטייל
  • סאונד ופסקול נהדרים - ברמת חובת שמיעה!
  • שימוש טוב בסביבה כדי לעודד שימוש בכל הדמויות השונות
  • סיפור שמצליח לסקרן ולעניין - גם אם הוא מטופש לפעמים
  • מנגנון הקומבואים והטריקים כיפי...

הרע

  • ...אבל יכול להיות לא מדויק ופשוט בקטע מתסכל לפעמים
  • מנגנוני ה-Heat וה-Combat יכלו להיות יותר טובים

והפסקול

  • כיף שאתה שוב עושה פסקול למשחק JSR, הידקי.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י