הרשמה

ביקורת: The Crew Motorfest - מנועים זה שמחה

פול גז כל האוטו זז

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 13/09/2023

המשחק השלישי בסדרת The Crew מגיע אלינו עשור שלם אחרי שהראשון יצא וחצי עשור אחרי השני, האם הוא מצליח לחדש מספיק כדי להרגיש רלוונטי גם לשנה הנו

עותק סיקור סופק לנו על ידי Ubisoft אירופה ועדלי יונייטד, תודה רבה!

משחקי מירוצים חצו את האופק שהז'אנר ראה ופרצו אל המיינסטרים עם ההחלטה של סדרת פורצה (Forza) לקחת את המשחק החמישי בסדרה לכיוון אחר ולפתוח את המסלולים לעולם פתוח. למרות שלא היה מדובר בהמצאת הגלגל מבחינת סגנון משחק, הרחובות של קולורדו מקמו את הסדרה כמובילה בתחום משחקי מירוצים עולם פתוח. בצל שלה פיתחה יוביסופט סדרה משלה בשם The Crew, שמאז יציאתה ב-2013 לא הצליחה לתת מספיק גז כדי לעקוף ולהתמקם בראש הפודיום. עשור אחרי המשחק הראשון וחמש שנים אחרי השני, הסדרה מגיעה אלינו פעם נוספת באי חלומות המבוסס על הוואי. האם הפעם הסדרה תוכל לפתוח שמפנייה?

מוטור-פסטיגל

כשם המשחק, חגיגת המנועים שלו ברורה בכל פינה מהרגע בו תכנסו למכונית. לאחר בחירה של דמות אותה תשחקו במהלך המשחק אנחנו ישר נכנסים למושב הנהג ולמאחורי הגז בפתיחה ששואבת המון השראה מסדרת הוריזון. בפתיחה בת כעשר דקות אנחנו מקבלים טעימה מכל סוג מסלול וכלי רכב בעלי ארבע גלגלים הקיימים במשחק לפני שהמשחק ממקם אותנו בעולם הפתוח של הוואי. העולם הפתוח הוא ללא ספק הנושא הכי שנוי במחלוקת במשחק, ולכן אני הקדשתי לו את כל הפסקה הבאה. לבנתיים, אתרכז בבסיס הטוב של המשחק - במה שיוביל אותו לדעתי למצב אונליין שיסיים בפודיום של משחקי המירוצים בשוק לשנים הקרובות.

השליטה בכלי הרכב נהדרת, ומצליחה לקלוע בול לקו הזהב של "קל לשחק, קשה להתמקצע". זה אמנם טוב מאוד גם לשחקן היחיד שמתחיל את דרכו במסלולי המירוצים המפוזרים בהוואי, אך זה בעיקר פנטסטי למצב האונליין של המשחק. ההצלחה של המשחק בשליטה בכלי הרכב גורמת לכל מירוץ אונליין שלו להיות חוויה מהנה לא משנה מי השחקנים שנפלתם מולם. סביר להניח שבהתחלה תתברגו בסוף/אמצע, אך לאט לאט תלמדו את כל הניואנסים הקטנים שיובילו אתכם לראש הטבלה, גם אם למען האמת אני לא הגעתי אליו בזמן שלי עם המשחק.

השיא של כל מה שתיארתי פה הוא באירועים בשם "Grand Race" שכוללים 28 שחקנים במסלול בן 10 דקות בעולם הפתוח של המשחק המחולק לשלושה חלקים כך שלכל חלק כלי רכב אחר. האירועים האלה מהנים כבר מהרגע הראשון בו נכנסתם ללובי של המשחק, שמשתנה בהתאם למיקום המירוץ כך שבפעם הראשונה התמזל מזלי להתחיל בנחתת מטוסים עצומה עם רמפות בה כל המתמודדים יכולים להשתעשע עד לתחילת המירוץ. במירוץ עצמו מי שלא יסיים עד רף העשר דקות יאלץ לנסות לסיים את המירוץ פעם אחרת, ומי שכן יסיים יחווה חוויה אינטסיבית בה הכל יכול להשתנות עד הרגע האחרון.

עם בסיס כזה טוב - קשה לדמיין מצב בו הפרמידה שנבנת עליו לא מצוינת, אך המצב של המשחק מבחינת הגיוון כרגע לא משהו. כמו שהזכרתי, לעולם הפתוח של השחקן היחיד אגיע אחר כך, אך גם מבחינת גיוון כלי הרכב המצב לא מושלם מעבר להבדלים בין המכוניות, סירות ומטוסים שלפחות מהניסיון שלי וממה שבדקתי כרגע לא נמצא אפילו במצב האונליין אך זה בטוח ישתנה. למרות שהשליטה בהן לא ממש שונה לכל תנאי שטח יש את האופי שלו שגורם למעבר בין כלי הרכב להיות מספיק מרענן לשמירה על האווירה הכיפית שהמשחק מכתיב. 

הגיוון במכוניות עצמן כרגע נמצא במצב לא טוב בכלל ומסתמך הרבה יותר מידי על Microtransactions לעיצוב מחדש של רכבים קיימים או קניית רכבים חדשים. זאת בעיה קשה שאפילו ללשנות עיצוב של מכונית ברשותכם צריכים לעבוד שעות רבות מידי - בז'אנר של הרבה שחקנים הגיוון בעיצוב וברכבים הוא הדלק לדרייב להמשיך לשחק. מניסיון העבר הדברים האלה דינמיים וככל הנראה ישתנו, אך עדיין שווה לציין שבמצב הנוכחי תאלצו להשאר עם מגוון דל של אופציות לנסיעה מבלי להוציא את כסף.

הרבה מקומות יפים לעשות בהם.... מה בדיוק?

אוקי, זה עומד להיות מורכב. נתחיל במה שיהיה ברור לכל מי שיעיף אפילו מבט חטוף בעולם הפתוח של The Crew Motorfest, והוא שהמשחק יפייפה. בין אם זה ביום או בלילה, בעיר עמוסת בניינים או בחופים מהפנטים - המשחק נראה נהדר. הגיוון של העולם שלו מבחינת תנאי השטח, שכוללים גם הר געש, אזור עירוני, שדות פתוחים וכמובן דרכים מהירות בשילוב מערכת מזג האוויר מושקעת משמשים את כל מצבי המשחק באופן נהדר ומספקים כמות בלתי נגמרת של אפשרויות לבניית מסלולים מצויינים. זה משמש את המשחק בכל מצבי האונליין, במצב ה"Grand Race" הנהדר וגם במצב השחקן היחיד שמן הסתם תופס נפח נרחב מהמשחק ומשאיר טעם חמוץ לחוויה המתוקה של המשחק.

נתחיל בעולם עצמו. מלבד מירוצים בסיפור המרכזי המחולק כמיטב המסורת בז'אנר לכמה פלייליסטים עם מסלולים המפוזרים בעולם ובעלי אופי ויזואלי דומה, העולם עצמו ריק לחלוטין. כמה ריק? למעשה, אם הזכרון שלי לא מטעה אותי, מדובר בעולם הפתוח הריק ביותר ששיחקתי אי פעם - עם הרבה פחות תוכן אפילו מלגו באטמן 2 לצורך השוואה. מלבד המירוצים, פעילויות הצד שמופיעות בסדרת הוריזון כמו שלטים שצריך לפרק או מצלמות מהירות אליהן צריך להגיע במהירות גבוהה ביותר פשוט לא קיימות כאן וגורמות לנסיעות בין מירוץ ומירוץ להרגיש חסרות אנרגיה כבר בהתחלה.

העולם עצמו לא עצום במיוחד ואפילו קטן ביחס למשחק הקודם בסדרה אך מספיק גדול כדי שיקח זמן להגיע ממקום למקום, כך שבעיית התוכן שלו תבלוט במקודם או במאוחר לכולם - כי גם לנהגים מנוסים יקח המון זמן להגיע לכל המירוצים. מכאן אנחנו ממשיכים לבעיה השנייה הבולטת של המשחק, והיא שהמרוצים עצמם מסודרים בצורה מבולגנת מאוד בעולם הפתוח, מה שמקשה עוד יותר על חוויה שהיא לא להיט גם ככה. 

למרות שחלקם לגמרי שווים את הדרך, לדוגמא הפלייליסט המושפע מיפן וחלק מהמרוצים שלו מתקיימים במסלול שנבנה במיוחד, רובם המוחלט מן הסתם לא מתגמלים אותנו במספיק נקודות כדי לגוון את החוויה שלנו בצורת קניית מכונית חדשה או עיצוב חדש למכונית קיימת - מה שהופך את מצב השחקן היחיד לרפפטיבי כבר בשעות הראשונות שלו. כל זה גורמים למצב השחקן היחיד לא רק להרגיש מוזנח ביחס לשאר המשחק אלא מוזנח מאוד גם בהשוואה לשאר הז'אנר והשוק. למרות שמדובר בפיצ'ר צד, כן חשוב לי להתייחס לרדיו, שם המשחק נמצא שנות אור מאחורי אחיו לז'אנר וחבל כי בכל שאר הפרמטרים הקשורים לסאונד הוא מצוין.

השורה התחתונה

The Crew Motorfest הוא משחק מרוצים נהדר שמקבל ברקס מהעולם הפתוח שלו. למרות שכלי הרכב עצמם כיפים והשליטה בהם טובה מה שמוביל לחווית מירוצים מצוינת לפעמים ובעיקר במצב האונליין שלו - חוסר התוכן החריג בעולם הפתוח והסידור המבולגן של התוכן שכן קיים לשחקן היחיד גורמים לי להצטער שהוא לא נשאר יותר זמן בפיט-סטופ ומסיים את המירוץ במקומו הטבעי בפודיום.

7
מתוך 10
נבדק על:
Xbox Series S

הטוב

  • כל המכוניות מרגישות נהדר וקלות לתפעול
  • הנ"ל מוביל למצב אונליין מעולה
  • יפיפה ויזואלית במקומות מסוימים, במיוחד התאורה בלילה
  • בין הים לאוויר וליבשה אין הבדלים של שמים וארץ אך הם מספיק מגוונים את החוויה

הרע

  • עולם פתוח רחוק מהסטנדרטים של היום ובכל אופן ריק כמעט לחלוטין
  • התוכן שכן קיים מבולגן מאוד 
  • ההסתמכות על Microtransactions לקניית רכבים או עיצובים נמצאת במצב מאוד רע כרגע

והרדיו

  • אני יודע על איזה משחק השיר "רדיו חזק" של תיסלם לא נכתב
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י