הרשמה

ביקורת: ROG Strix Scar 16

אביחי בדק את הנייד הכי חזק של ROG ושרד כדי לספר

נייח בתוך הבית, נייד מחוצה לו

המחשב סופק לנו על ידי ASUS ישראל, תודה רבה!

שוק המחשבים הניידים כבר מזמן הפך לתחום שמתחרה במחשבים שולחניים. עם חומרה שנהיית רק יותר חזקה עם כל שנה שעוברת ניראה שהרמה ממשיכה לעלות כשהמחשבים הניידים הופכים לעוצמתיים ומהווים תחרות לאחיהם השולחניים. חברת ASUS עם מותג הגיימינג ROG סיפקו לנו לביקורת את אחד הניידים החזקים ביותר שלה בקטגוריה, ה-ROG Scar 16, מחשב נייד מפלצתי למשחקים אבל הוא גם יכול לעשות עוד הרבה יותר.

השלדה ואיכות הבניה

המחשב עצמו מגיע בגימור איכותי ביותר. אין חלקים נעים והפלסטיקה יושבת בצורה הדוקה ביותר על המכשיר. בליטה קטנה בחזית מאפשרת פתיחה קלה של המסך והצירים חזקים ויציבים בכל זווית. המחשב שוקל 2.6 קילוגרם שזה לא מעט בשביל מחשב נייד, ועל זה יש להוסיף את המטען שלו, ששוקל קצת יותר מקילו, ויש כאן חבילה יפה של של 3.7 קילוגרמים שתצטרכו לקחת איתכם כמעט לכל מקום. המחשב מגיע עם עכבר של ROG ותיק גב לעזור לכם לסחוב את כל זה. עוד בונוס קטן, יש מטען קטן יותר של 100W שמגיע עם חיבור USB-C אבל לצערי הוא לא מצליח ממש לעמוד בהטענה של המכשיר תוך כדי שימוש בו. הוא טוב רק לשימושים קלים ולנדידות קצרות מהמטען הגדול.

מבחינת חיבורים, המחשב מגיע עם חיבור מתח, חיבור לכבל רשת, HDMI 2.1, חיבור USB-C 3.2 , חיבור 4 Thunderbolt, שני חיבורי USB-A 3.2 ויציאת אוזניות 3.5mm (מסתבר שזה עדיין קיים). למחשב גם יש מצלמה קדמית 720p אבל היא לא מוצלחת במיוחד. מבחינת קישוריות, המחשב מגיע עם WiFi-6, Bluetooth 5.2. כמובן שהכל מוקף באמצעות מיטב ה-RGB בשלל צבעי הקשת כי מתישהו מישהו החליט ש-RGB זה לגיימרים.

מבחינת חומרה מדובר פה באמת בקצה הסקאלה של חומרה לניידים. מעבד Intel i9-13980HX, כרטיס מסך RTX4080 בגירסאתו הניידת כאשר ROG הוסיפו עשו לו אוברקלוק לתדר של 2330Mhz (נדבר על זה בהמשך)יחד 32GB של זכרון עם אפשרות להגדלה עד 64GB. אחלה מפרט בכל קנה מידה. המסך עצמו הוא מתפאר בטכנולוגיית Nebula HDR כשהוא בגודל 16 אינץ' ושווה להתעכב עליו כי הוא אחד מנקודות החוזקה במפרט של המחשב הזה, וגם כי הוא ממש מרשים. למסך יש יחס ניגודיות של 1:100,000 ובהירות מקסימלית של 1,100 ניטס. בלי להכנס לסיפור הטכנולוגי מאחורי זה, מדובר במסך עם ניגודיות מרשימה ותמונה חדה וחלקה כשטכני HDR ניראים עליו לא פחות ממדהים. בנוסף, למסך יש בהירות ממש גבוהה שמאפשרת שימוש נוח למדי באור יום בחוץ. התמונה היא באמת מהיותר טובות שנתקלתי ולשחק על זה היה ממש תענוג מהבחינה הזו. כמי שרגיל למחשבים שלוחניים ולמסך של 32 אינץ', אני נהניתי פחות מגודל של 16 אינץ' אבל זו פשרה אלגנטית בהתחשב במה שהמסך הזה מציע. מעבר לזה הוא מציע רזולוציה של 2560 על 1600 עם קצב ריענון של 240Hz. הרמקולים של המחשב הם, ובכן, רמקולים של מחשב נייד. הם בסדר גמור ואפילו קצת מעל לממוצע של מחשב נייד אבל רוב הזמן העדפתי לחבר אוזניות מאשר לשמוע את הרמקולים.

בשימוש יום יומי

כל זה יפה ונחמד אבל בואו נדבר על התכלס. בשימוש יום יומי לא נתקלתי בשיהוקים מיוחדים למעט בהתחלה כאשר דגם המבחן שקיבלתי היה עם דרייברים לא מעודכנים. לקח לי קצת זמן לעדכן אותם ואחרי זה הכל עבד כמו שצריך. אז כשאתם קונים אחד, תקפידו קודם כל לעדכן את כל הדרייברים. המקלדת עצמה בסדר גמור, אם כי מלקדות שקועות של ניידים מעולם לא היו הפורטה שלי. ההקלדה איתה היתה בסדר גמור, טווח התנועה של המקשים נוח וכאמור מקבלים עם המחשב גם עכבר לשונאי שימוש בפד. במקלדת יש פונקציונליות נוחה כמו בחירה בין מצבי ביצוע, שליטה בבהירות, במסכים מחוברים וכיבוי הפד. הפד עצמו מגיע עם אחד הרעיונות היותר מבריקים שראיתי וזה כפתור NumLock שהופך את פד המגע ל-NumPad.

ברגע שלוחצים על הכפתור הזה (הנמצא בפינה הימנית העליונה של הפד עצמו) הוא מפסיק להיות משטח מעקב לעכבר והופך להיות מקלדת מספרים כמו במקלדות רגילות. הוא מספק את כל 10 הספרות יחד עם מקשי פעולות, מחיקה ואנטר, בדיוק כמו במקלדת מלאה. במצב הזה הפד בעצם מספק את כל מה שחסר ממקלדת מלאה באמצעות מגע קליל ונוח. חסר הפידבק מהמקלדת, ולכן הקשה עיוורת מעט יותר מסובכת אבל זו ממש תוספת מבורכת. המעבר בינו לבין הפד קליל ומהיר וכשרוצים להתעלם ממנו לגמרי אפשר לנעול אותו. חשוב לומר שבהקלדה מהירה זלגתי כמה פעמים עם כף היד לפד וזה קצת הפריע כשהוא לחץ על מקשים בגלל זה. לכן, אם לא מעוניינים להשתמש בפד אפשר לנעול אותו בכפתור קיצור במקלדת. בגדול, במחשבי 16 אינץ' יש בד"כ NumPad בגודל כזה אבל זה בא על חשבון גודל המקלדת כולה. אני חושב שההחלטה של ROG לוותר על מקלדת המספרים בשביל ריווח של האותיות היתה החלטה חכמה שגרמה לתחושת ההקלדה להיות הרבה יותר נוחה. מה שכן, הכפתורים שהוסיפו בצד למדיה קצת מיותרים. הייתי בוחר בכפתורים אחרים אם הייתי המעצב של המקלדת.

לומר על המחשב שהוא נייד זה קצת מוגזם. מדובר במכשיר כבד שלא באמת יכול לשבת על הרגליים והוא מצריך עמדה מסודרת על מנת להינות ממנו. הוא גדול ומסיבי וקשה לפתוח אותו בשלוחן של בית קפה למשל. יצא לי לקחת אותו איתי להרבה מקומות ואני חייב לציין שחשבתי פעמיים כל פעם האם לקחת אותו. המטען הגדול והמסורבל, יחד עם המכשיר הכבד והמגושם לא הופכים אותו לנייד אמיתי כי אם יותר למחשב שלוחני שניתן לקפל ולקחת ממקום למקום. הוא צריך עמדה משלו, וחייב חיבור לחשמל. כשניסיתי להשתמש בו ללא סוללה קיבלתי משהו כמו שעה וחצי בשימוש יום יומי, וחצי מזה, 45 דקות במשחק במצב חיסכון. למותר לציין שמצב ביצועים נתן משמעותית פחות (סביב 20 עד 30 דקות בלבד). בקיצור, אין מה לוותר על הכבל. קחו אותו אתכם, הוא החבר שלכם, החיים שלכם. המטען הנוסף של 100W לא מאפשר לשחק ולשמור עליו נטען אבל הוא בהחלט מאריך את זמן המשחק למשהו כמו שעה וחצי שעתיים כתלות במשחק.

משחקים

לכל מי שרוצה לשמוע את השורה התחתונה, המחשב הזה הוא מפלצת משחקים הוא לועס ויורק משחקים למסך בלי מאמץ בכלל. המעבד וכרטיס המסך שלו התמודדו עם כל משחק שזרקתי עליו כולל Baldur's Gate 3, Starfield ו-Cyberpunk. באמת שאין לי שום יכולת לאתגר את המפרט המפלצתי הזה. האחסון הפנימי של אחד טרה מרגיש קצת קטן היום והתמלא דיי מהר, אבל לפחות הוא מהיר מאוד לצד תקשורת WiFi שמאפשרים להתקין משחקים דיי מהר. ל-ROG Strix Scar 16 יש שלושב מצבי עבודה. Silent, Performance, ו-Turbo. כאשר טורבו מתאפשר רק בחיבור לחשמל באמצעות המטען הרגיל. מצב Silent הוא הדיפולטי כאשר המחשב לא מחובר והוא בסדר גמור לרוב הכותרים, אבל בחלקים קשים בכותרים תובעניים הורגש השיהוק. ומכיוון שאני לא אמליץ לכם לשחק בלי כבל, אין צורך ממש במצב הזה. אפשר לשחק איתו במשחקים קלילים לזמן קצר, אבל זה לא מחשב נייד בשביל זה. ה-Strix Scar 16 בא להחליף לכם את המחשב הביתי.

מצב Turbo פשוט אוכל כל משחק בלי למצמץ, הבעיה הגדולה עם המצב הזה הוא שהמאווררים פשוט עובדים ללא הפסקה והוא פולט חום אדיר לצדדים, ובדיוק במקרה בצד ימין נמצאת היד שלי שאוחזת בעכבר. זה לא נורא, אבל זה מורגש. מה שיותר מפריע הוא הרעש מהמאווררים, במצב הזה אני באמת ממליץ לשים אוזניות ולא לבנות על הרמקולים של המחשב. והאמת, מצב Performance עושה את זה בדיוק כמו שצריך. הוא עומד בהצלחה בהכל תוך שמירה על קצב FPS גבוה וחדות תמונה. התגובות מהירות והמחשב לא מתרגש מכלום. אני העדפתי לעבוד במצב הזה על פני האחרים. כמובן שהוא ניתן רק באמצעות כבל הטענה כי אחרת הסוללה תיגמר תוך חצי שעה. ההחלטה להרחיב את המקלדת על חשבון NumPad הופכת לנכונה ביותר כאשר משחקים במשחב. המקלדת ממש נוחה למשחק ולא מצריכה מקלדת חיצונית. כמובן שחייבים עכבר בשביל לשחק, אבל בתחום הזה אתם כבר מסודרים. המסך נהדר, גם אם קטן קצת והחיבוריות לאוזניות אלחוטיות עובדת נהדר.

סיכום

ה-ROG Strix Scar 16 הוא מפלצת משחקים כמו שרק ROG יודעים לעשות. הוא לא נוח במיוחד לנשיאה, הוא נייד כביכול ולא אכפת לו שהיציאות רק בצדדים ולא מאחורה. יש לו מטרה אחת וזה להריץ כל משחק בצורה הטובה ביותר ואת זה הוא יודע לעשות הכי טוב. אם אין לכם מקום למחשב שולחני, או שאתם אוהבים מחשבים שאפשר לקחת ממקום למקום אבל הם לא באמת ניידים זה המחשב בשבילכם. המחיר הרשמי הוא 14,799 הרבה כסף למחשב נייד, אבל בהנתן החומרה שלו זה בהחלט מובן כאשר הוא יוכל לשמש אתכם לכמה שנים.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10

הטוב

  • בעל כח ועוצמה לכל משימה
  • יכולת משחקיות בלתי מתפשרת
  • מעוצב ונוח לגיימינג
  • מסך ומקלדת נהדרים וחסרי פשרות

הרע

  • ניידות מוגבלת
  • משקל גדול
  • זמן סוללה קצרצר
  • רועש מאוד במצב טורבו

והקטגוריה החדשה:

  • מחשבים נייחים מתקפלים
אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י