הרשמה

"מעבדות לחירות" - מבט אל המשחקים הגדולים של חודש אפריל

אחרי כמעט 6 שנים של כתבות רצופות, אנחנו מגיעים לכתבת משחקי החודש האחרונה של שמואל ב-Vgames. בואו לקרוא על המשחקים הגדולים של חודש אפריל 2024!

כדור אחד שעליו רשומה נקמה, מאה גיבורים שהולכים להציל ממלכה ושני משחקים ענקיים הולכים ראש בראש בקרב על תואר המשחק הגדול של החודש

תראו מה זה. יצא שאני עוזב את האתר בחודש בו עם ישראל וכל העולם היהודי חוגג את חג החירות. אני אהיה קלישאתי קצת ואגיד שאני מקווה שבחג החירות הזה גם החטופים שלנו יחזרו הביתה. אני יודע, זה קיטשי, אבל אני באמת מאמין בזה. בכל אופן, מכיוון שאני עוזב את האתר ב-11 באפריל (וזו לא מתיחת 1 באפריל, אני לא אעשה לכם את זה), זאת תהייה כתבת משחקי החודש האחרונה שלי. אני אסכם את הפרויקט בסוף הכתבה, אז בינתיים בואו נעשה את מה שלשמו התכנסנו: לסכם את המשחקים הגדולים של חודש אפריל 2024!

Children of the Sun - PC

מתחילים עם משחק סופר יצירתי. אי פעם ראיתם את הסרט Wanted ורציתם גם אתם להיות מסוגלים לשלוט בתנועה של כדור בזמן תעופה? אז אולי כדאי לכם לבדוק את Children of the Sun, משחק יריות טקטי עם קונספט מעניין: אתם רוצים לנקום בכת שהרסה את החיים שלכם וכדי לעשות זאת, יש לכם בדיוק כדור אחד להשתמש בו. אתם תצטרכו לתכנן טוב טוב את הגישה שלכם לכל שלב, כשכל פגיעה תאפשר לכם לבחור את המסלול שהכדור שלכם ייקח. אני יודע שאני מדבר הרבה על תעשיית האינדי כאן באתר, אבל תסתכלו על הקונספט הזה ותגידו לי שזה לא נשמע לכם סופר מעניין. בשביל משחקים יצירתיים כאלה המדיה הזו קיימת.

המשחק צפוי לצאת ב-9 באפריל.

No Rest for the Wicked - PC

בינו לבין Stellar Blade, אני לא יודע מי ההשקה הגדולה יותר. אחרי סדרת Ori המהממת, המפתחים של משחקי ה-Metroidvania המדהימים החליטו לקחת צעד בכיוון שונה לחלוטין ולצלול אל תוך עולם ה-ARPG המסוכן והאפל. המשחק החדש שלהם, No Rest for the Wicked, יעקוב אחרי לוחם קדוש שמנסה למנוע את התפשטות המגפה ההרסנית "The Pestilence", תוך כדי מאבקי כוח חסרי תקדים על השלטון של הממלכה לאחר מותו של המלך. בעוד שהקונספט הזה באמת נשמע מעניין, זה דווקא הקומבט שהכי מרגש אותי לגבי המשחק.

הדגש הזה על דיוק, למידה של המערכות השונות, שימוש בסביבה כדי להפריד קבוצות של אויבים או הריגתם באפס מאמץ ומערכת הסקילים והנשקים השונה גורמים לי להאמין שמדובר בסוס שחור מאין כמותו - כזה שכבר במצב של Early Access יוכל להמם אותנו. אני לא משלה את עצמי שזה הולך להיות משחק מושלם, בכל זאת - Early Access שווה באגים ותקלות, אבל תהיו בטוחים שזה משחק שאני חושב ששווה לתת לו את הצ'אנס.

המשחק צפוי לצאת ב-18 באפריל.

Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes - PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC, Nintendo Switch

משחק ההמשך הרוחני של שני המשחקים הראשונים בסדרת Suikoden האגדית של קונאמי מגיע אלינו החודש והוא מביא איתו את הסיפור של שני חברים שיצטרכו למצוא את עצמם נקרעים בין החברות שלהם לבין הנאמנות לאימפריות שמהן הם מגיעים. המשחק מלא בגיבורים שנוכל לאסוף ביבשת אלראן, כשהדגש במשחק הזה הוא על קאסט הדמויות הרחב שלו שכולל למעלה מ-100 דמויות שתוכלו לשחק איתן - בדיוק כמו המשחקים מהם Eiyuden Chroinicle קיבל השראה.

בהתחשב בעובדה שאני מעריץ ענק של Suikoden 2 (אפילו כתבתי עליו כבר באתר), מכל המשחקים שאני מצטער שאני לא אפרסם עליהם ביקורת אחרי שהפרישה שלי מ-Vgames תתחיל, זה אחד שאני מאוד מצטער עליו. הצער הוא כפול שכן היוצר של המשחק, יושיטאקה מוריאמה נפטר ממש חודשיים לפני יציאת המשחק ולא יזכה לראות את פרי מוחו יוצא לאוויר העולם. מי ייתן והמשחק הזה יביא איתו אושר למעריצי Suikoden באשר הם.

המשחק צפוי לצאת ב-23 באפריל.

Tales of Kenzera: Zau - PS5, Xbox Series X|S, PC, Nintendo Switch

משחק ה-Metroidvania החדש מבית EA עוקב אחרי זאו, בחור צעיר שנמצא במסע לאסוף את הרוחות של שלוש מפלצות ומסירתן לקאלונגה, אל המוות, אחרי שהאחרון הבטיח להחזיר את אביו מהמתים אם יעשה זאת. אם להיות כן, המשחק נראה לא רע בכלל, ואם הוא באמת יהיה טוב כמו שהוא נראה, וינצל את היכולות האתלטיות של זאו בשביל אתגרי פלטפורמה וקומבט מהנים, זה אומר שאנחנו נהייה כבר ב-2 מ-2 בכל הנוגע למשחקי Metroidvania מפתיעים שאנחנו מקבלים השנה. אני מחזיק אצבעות ליוצר של המשחק, שהוא גם קולו של באייק מ-Assassin's Creed Origins.

המשחק צפוי לצאת ב-23 באפריל.

SaGa: Emerald Beyond -  PS4, PS5, PC, Nintendo Switch, iOS, Android

משחק חדש בסדרת משחקי SaGa? כן כן! המשחק החדש של Square Enix יקח שש דמויות חדשות במסע בין 17 עולמות כשהדמויות שלנו ינסו להציל את כל העולמות מאסון שאמור לפקוד את כולן. אין לי הרבה מה להוסיף לגבי המשחק הזה, הוא JRPG דיי סטנדרטי, מינוס העובדה שאין באמת מנגנון רמות רגיל אלא מכניקת למידה של סקילים עבור כל דמות בעזרת מטבע שניתן לאסוף במשחק. מה שמאוד מוזר לגבי כל הסיפור הזה הוא הפלטפורמות שאליו המשחק הזה יוצא: הוא ליטרלי מגיע להכל - מ-PlayStation לנינטנדו, למחשב האישי ואפילו למובייל... חוץ מל-Xbox. אני אתן לכם בתגובות לומר לי מה המסקנות שלכם לגבי זה.

המשחק צפוי לצאת ב-25 באפריל.

Sand Land - PS4, PS5, Xbox Series X|S, PC

קודם כל ודבר ראשון: נוח על משכבך בשלום, אקירה טוריאמה. היוצר היפני הזה נתן לי כמה מהמותגים האהובים עליי ביותר וכמה מהמשחקים האהובים עליי ביותר. בין אם מדובר ב-Dragon Ball, Dragon Quest או Chrono Trigger, אלו חוויות שאני לא אשכח ופשוט תודה.

Sand Land אולי פחות מוכר משאר העבודות שלו, הסיפור על עולם נטול משאבים, בו גיבור אחד עומד מול המלך הרשע שחוטף את כל מקורות המים לעצמו והמסע שלו ושל השדים שעוזרים לו למצוא מקורות מים חלופיים, מקבל משחק חדש. משחק האקשן/תפקידים הזה יכיל אלמנטים שונים שיצטרכו להתחבר אחד עם השני, כמו קומבט אקשן רגיל כמו שאנחנו מכירים ממשחקי Character Action אחרים ועד לקרבות עם מכונות ענק שנוכל לבנות בעצמנו ולשדרג בעצמנו. המשחק אפילו הוסיף אלמנט בניית בסיס, אם כל מה שציינתי קודם לא הספיק לכם.

המשחק צפוי לצאת ב-26 באפריל.

TopSpin 2K25 - PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC

טניס! 2K מביאה לנו משחק טניס חדש בדמות משחק חדש בסדרת TopSpin. המשחק החדש של 2K יאפשר לנו לשחק עם מיטב הטניסאים ברחבי העולם, ביניהם גם רוג'ר פדרר וסרינה וויליאמס. המשחק החדש גם יכיל מוד אונליין, יאפשר לנו ליצור טניסאי משלנו עם לבוש משלו, יאפשר לנו לשחק על מגרשים מוכרים או הזוים וגרנדיוזים ועוד. כאילו, זה טניס, מה אני עוד אמור לספר לכם? אם אתם אוהבים טניס, זה משחק ששווה לכם לעקוב אחריו.

המשחק צפוי לצאת ב-26 באפריל.

Stellar Blade - PS5

והמשחק השני הכי גדול של החודש והאחרון שלי לפינת משחקי החודש: Stellar Blade. לפעמים זה נראה שהמשחק הקוריאני שנקרא בעבר Project Eve מקבל את כל ה-Press הלא נכון בתקופה האחרונה. אנשים מתמקדים באיך הדמות הראשית נראית, האם היא מייצגת את איך שנשים נראות או דברים כאלה ואחרים במקום להתעסק במה שבאמת חשוב ובמה שבאמת משנה: איך המשחק החדש הזה משחק והאם הוא מהנה?

בגזרה הזו, Stellar Blade נראה שעושה עבודה פנטסטית. ממה שראינו בסרטונים השונים ובתצוגות, המשחק הולך על וייב מאוד חזק של ביונטה עם Nier Automata, מה שמתרגם למשחקיות עצבנית ומטורפת. העולם של המשחק גם יכיל Side Quests שהדמות הראשית שלנו תוכל לעשות ובעוד שהסיפור נשמע קצת מטריקסי (עם כל הכבוד, יש שם דמות מבוגרת בשם ה-Orcal שיעזור ל-Eve להציל את האנושות, בואו), זו יכולה להיות עוד הצלחה מסחררת של סוני.

המשחק צפוי לצאת ב-26 באפריל.

בעוד שכאן נגמרה רשימת המשחקים הגדולים, הנה עוד כמה משחקים קטנים שתוכלו לקנות ולשחק החודש:

  • Freedom Planet 2, משחק הפלטפורמה המהיר והעצבני, מגיע לכל הקונסולות ב-4 באפריל.
  • Grounded עוזב את Xbox ומגיע לשאר הפלטפורמות ב-16 באפריל.
  • הנ"ל נכון גם ל-Sea of Thieves שיגיע ל-PS5 ב-30 באפריל.

זהו! עד כאן סדרת כתבות משחקי החודש שלי! יהיה מעניין להגיע למאי ולא להתחיל לשבת, לחקור ולהתחיל לבדוק אילו משחקים מעניינים יוצאים החודש ולדעת לספר לכם עליהם בפירוט, אבל זאת חלק מההגדרה של חופש לא? אני בטוח שכתבת משחקי חודש מאי תעלה כסדרה עם טעם אחר וכתב אחר עם משחקים שיהיו חשובים לו. בכל אופן, תודה רבה לכם שקראתם את הכתבות הללו שתמיד היו בין המוצלחות בכל חודש מבחינת כניסות. אגב, כדי לחגוג את החודש האחרון שלי עם כתבות משחקי החודש, השתתפתי בסרטון של ״לימיטד אדישן״ שעושה בדיוק את אותו הדבר - מוזמנים לצפות בו כאן למטה!

כל הפרויקט הזה התחיל ביולי 2018, כדרך לגרום לכך שתמיד תהייה כתבה בפתיחת כל חודש, וזה התפתח לרצון אמיתי להציג משחקים שאולי אין להם תקציב מרקטינג עצום, אבל יש להם לב, נשמה ויצירתיות - כאלו שמניעים את התעשייה הזאת קדימה. השבועיים הקרובים הולכים להיות מפוצצים בכתבות וביקורות שלי בזמן שאני מסיים את כל מה שאני חייב לכם וזה אומר שבימים הקרובים תעלה ביקורת ל-Dragon's Dogma 2, ביקורת ל-Princess Peach וב-11 באפריל תעלה הכתבה האחרונה שלי - כתבה שאני מתרגש ממנה באופן אישי, אז אני לא יכול לחכות שתקראו אותה. 

נתראה בחודש הבא - רק שהפעם זה יהיה כאן בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:41 31.03.2024 | FAN FAN (אורח)

    בהצלחה שמואל! לאן מועדות פניך מפה?

  2. 2

    15:18 31.03.2024 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    לשחק Tales of Arise.

  3. 3

    15:19 01.04.2024 | מסע נוסטלגי מסע נוסטלגי (אורח)

    שמואל האלוף תודה רבה לך על כל ההשקעה והתוכן נתראה ביוטיוב..

  4. 4

       | פורסם ע"י