הרשמה

המחתרת בטריפ

עשו למוח שלכם מסאז' עמוק עם משחקי אינדי שמוסיפים עוד צבע או שניים לקשת.

מאת: איתי ברנר

אזהרה: שימוש בחומרים "משני מציאות" הוא בהחלט לא חוקי בארץ, אבל חלק מהמשחקים המוצגים היום בפינה בהחלט עלולים לגרום לכם להתחיל לשמוע צבעים או לראות ארנבים לבנים מקפצים... השימוש על אחריותכם בלבד!

Confetti Carnival

אם השם "קרנבל הקונפטי" נשמע לכם יותר טוב בעברית מאשר באנגלית – קלעתם בול! המשחק, שכבר זכה למועמדות בקטגורית ההישג הטכני בפסטיבל המשחקים העצמאיים ופיסי גיימר כתב עליו שהוא יכול להיות "להיט הפאזלים הרדום" של 2011, פותח על ידי שני ישראלים, שגי קורן וניב פישר, תחת הסטודיו העצמאי שלהם, SpikySnail Games.

קונפטי מנסה לשלב בין משחקי חידות מבוססי פיזיקה, ובראשם World of Goo, לבין המשחקיות המוכרת והפשוטה של התאמת צבעים או צורות סטייל טטריס. השחקן שולט בחבורה של יצורי גומי דביקים ומטרתו להטיח ולסובב אותם בדרכים פתלתלות כך שיפגעו בפצצות המפוזרות ברחבי המסך וינטרלו אותן. ככל שמתקדמים בשלבים כך ניתן לנצל תכונות אקרובטיות חדשות, כמו למשל שינוי כיוון תוך כדי מעוף. מכיוון שהמשחק שואב לא מעט גם מז'אנר הארקייד, ביצוע מהיר או יצירתי במיוחד מעניק נקודות בונוס.

מהתבוננות בטריילר , אין ספק שמעבר לרעיון המקורי והזרימה יוצאת הדופן, קונפטי קארניבל מצטיין גם בתחום הגרפי ועומד בשורה אחת עם משחקים כמו de Blob, שהגדירו מחדש את המנטרה הלעוסה שמעצבים כל כך אוהבים להשתמש בה, "עולם צבעוני במיוחד".

המשחק מתוכנן לצאת למחשב האישי עוד השנה, למרות שסביר להניח שאם הוא יצליח, נראה גם גרסאות מותאמות למסכי מגע, ממשק שבדרך כלל מהווה תחליף לא רע לעכבר.

לחץ קיטור

בקצה סופו של החודש שעבר הגיעו לסטים לא פחות משישה משחקי אינדי, כמעט כולם חדשים או כאלו שלא היו זמינים עד היום ל-PC.

Bit. Trip Runner הוא המשחק הרביעי בסדרת הרפתקאותיו הרטרואיות של קומנדר וידאו, שייצאה במקור ל – Wii, והשני בה שמגיע למחשב. כמו שאפשר להבין מהשם, הפעם קומנדר וידאו רץ בתוך עולם רטרו פסיכודלי ומנסה לאסוף בדרך את כל מטילי הזהב בלי להיתקל בשום דבר (ויש הרבה דברים שהוא יכול להיתקל בהם...) . פס הקול הקצבי מבוצע על ידי Anamanaguchi, אותה קבוצה שגם הייתה אחראית למוסיקה במשחק של סקוט פילגרים. Runner נחשב לאחד מהטובים בסדרת טריפ, אך חלק לא קטן מהמבקרים טענו שהוא עדיין קשה מדי והמרחק בין נקודות השמירה גדול מדי (ציון ממוצע של 75 לפי Metacritic).

Fate of the World הוא משחק אסטרטגיה בו עליכם לפתור את משבר vהתחממות הגלובאלית באמצעות שימוש חכם בנתונים סביבתיים ומחזור אנרגיה' ולא, לשם שינוי, באמצעות אגירת נשקים וכוח צבאי. למרות שהמשחק מוגדר כאינדי, המעצב הראשי שלו, Matthew Miles Griffiths, עבד בעבר על Battlestations: Midway ו – Conflict: Desert Storm , משחקי אסטרטגיה בתקציב לא מבוטל.

Brutally Unfair Tactics Totally OK Now, או בקיצור B.U.T.T.O.N, הוא משחק מסיבה הזוי לחלוטין בו השחקנים אמורים לבצע שלל משימות מטופשות מול המסך כמו קפיצה במקום או עמידה בפוזיציה של ינשוף, ולאחר מכן לרוץ חזרה אל הגיימפדים שלהם ראשונים כאשר האחרים מנסים כמובן למנוע זאת מהם. גרסת המחשב אמנם תומכת במקלדת, אבל כמו שאפשר לראות בוידאו, אין ספק שזו לא צורת השליטה אליה המשחק תוכנן...

Dinner Date הוא המשחק הראשון בעולם שייתן לכם את ההזדמנות לשלוט בתת המודע של בחור שהדייט שלו הבריזה לו מארוחת ערב רומנטית. כל שסן של המשחק נגמר אחרי 25 דקות בדיוק, ובזמן הזה עליכם לבצע את כל הפעולות הלא מודעות הדרושות על הצד הטוב ביותר כדי למנוע מהמצב להידרדר עוד יותר.

SpaceChem הוא משחק פאזלים בו מערבבים יסודות כימיים על מנת ליצור מולקולות חיוניות שאחר כך ישמשו בקולוניות החלל השונות של תאגיד עתידני. מכיוון שבמימד הוידאו של האינטרנט מסתובבים בעיקר פתרונות לשלבים השונים, ודי קשה להבין מה הולך בהם בלי להכיר את החוקים של המשחק, יתכן שתרצו להוריד את הדמו.

לבסוף, NightSky המצויין, שסוקר כבר בפינה ונמכר עד עתה דרך האתר של Nifflas בלבד, זמין גם הוא למי שמעדיף לרכז את כל המשחקים שלו במקום אחד.

מקלעת להשכיר

Catapult For Hire מגלה לנו שלמקלעת, אותה מכונה עתיקת יומין איתה נהגו לזרוק אבנים ולבקע את חומות האויב, יש עוד שימושים לא בהכרח מלחמתיים, החל בדייג וזריקת ארנבים (למה זה טוב?) וכלה במסעות מחקר ואיסוף צנוניות. כן, צנוניות. במקור היה מדובר בסתם משחק ארטילריה פשטני, אבל היוצר חיפש דרכים יותר יצירתיות ומגוונות כדי להחזיק את השחקנים כמה שיותר זמן מול המסך. השימוש באנגלית שיקספירית עתיקה החל בתוך בדיחה והמשיך כמאפיין בולט של המשחק בהנחה שגם השחקנים הצעירים יותר יבינו את הרעיון הכללי. למרות הגראפיקה הלא ממש עדכנית, יש כאן אווירה מאוד מיוחדת שללא ספק תהפוך את המשחק ליוצא דופן בזירה בה המשימה הזו ממש לא פשוטה.



 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:01 08.03.2011 | Calavera Calavera

    Dinner Date לא נותן שליטה בתת מודע ולא בטיח. מדובר ב25 דקות מיותרות ושטחיות למדי על שליטה בבחור שפאקינג אוכל ארוחת ערב ומספר על הדייט שהבריזה לו. בסטים זה עולה 5 דולרים, אבל ברוב חוצפתם הם ג(נ)בו באתר שלהם דאז כ15 דולרים! על 25 דקות שלא משתנות ממשחק למשחק, ועם אפס ריפליי וואליו. Dinner Date הוא הסיבה שאנשים מסויימים רואים את משחקי האינדי כאשפה אובר-מתומחרת ויומרנית.

  2. 2

    07:45 09.03.2011 | energyaron energyaron

    הקרנבל קונפתי הזה כמה עולה
    ??

  3. 3

    13:15 09.03.2011 | ET2k ET2k

    2 - זה לא חדש שהיוצרים לפעמיים לוקחים מחירים יותר גבוהים, בטח שבתקופת ההשקה. לגבי העובדה שהמשחק לא משתנה , אני חושב שלינאריות יתר זו לא בעיה רק של משחקי אינדי.

    2 - המשחק נמצא עדיין בפיתוח ולכן המחיר שלו עדיין לא הוכרז

    (איתי)

  4. 4

       | פורסם ע"י