הרשמה

ביקורת: AC: Revelations

אציו המתנקש מתמודד עם האתגר הכי גדול שלו: משבר גיל העמידה

 

 Assassin's Creed: Revelations
חברה: יוביסופט תאריך יציאה: 15.11.11
פלטפורמות: PS3, X360, PC

Assassin's Creed: Revelations היה אמור להיות משחק הפרידה המרגש מאציו ואלתאיר המתנקשים. למרבה הצער, התוצאה הסופית הרבה יותר משעממת ממרגשת

משבר גיל העמידה גורם לאנשים מיושבים לעשות דברים מטורפים. חלק בוגדים בנשים שלהן, חלק מתחילים לעשות ספורט, חלק אפילו קונים פיאה נוכרית. אציו אודיטרו, המתנקש הגדול ביותר של ימי הרנסאנס, החליט לנצל את המשבר שלו בשביל לארוז את כל חפציו, לעזוב את איטליה היפיפיה ולעבור לאיסטנבול.

Assassin's Creed: Revelations, המשחק הרביעי בסדרת משחקי ההתגנבות-פעולה ההסטוריים של חברת יוביסופט, עוקב אחרי ההרפתקה הגדולה של אציו בעיר היחידה בעולם שמשתרעת על שתי יבשות. על הדרך הוא גם מספר על ימיו האחרונים של אלתאיר, המתנקש שכיכב במשחק הראשון בסדרה - וגם ממשיך את סיפורו הסבוך של דזמונד, המתנקש הצעיר והמגניב מכולם, שכלוא בתוך אי מסתורי שהוא בעצם תוכנת מחשב שהשתגעה.

מבולבלים? גם אנחנו - ולמרבה הצער, נראה שכך גם המפתחים שם ביוביסופט.

אבודים 

 Revelations מתחיל באי בודד. או למעשה, הוא מתחיל בהדמיה ממוחשבת של אי בודד, שנמצאת בעומק תוכנת האנימוס הדמיונית, המאפשרת למתנקשים של ימינו לשחזר את חייהם של מתנקשי העבר בנסיון לאתר פיסות מידע שיעזרו להם להלחם בטמפלרים המרושעים שמנסים להשתלט על העולם. במשחקים הקודמים הכרנו את דזמונד מיילס, צועני שנולד לתוך שושלת ארוכה של מתנקשים, וגויס בלי שביקש לתוך כל הסיפור המסובך הזה.

אחרי שלושה משחקים בהם בילה דזמונד באותה תוכנת מחשב משוכללת כמעט ללא הפסקה, הוא מגלה שלהתמכרות הזאת יש מחיר: האנימוס "שאב" את נשמתו לתוך האי הווירטואלי, בעוד גופו הפיזי נמצא בתרדמת. הדרך היחידית של דזמונד לחזור לחייו היא לצפות בסוף יימיהם של שני המתנקשים בהם הוא צפה במשחקים הקודם: אלתאיר ואציו. רק אחרי שהוא יחזה בסוף הסיפורים האישיים שלהם - הוא יוכל להמשיך את הסיפור שלו.

בעוד Assassin's Creed היתה תמיד סדרה בעלת עלילת מדע-בדיוני כבדה, קשה להתעלם מההרגשה שהפעם ביוביסופט הלכו רחוק מדי, אל עבר מחוזות המופרך והלא אמין. נראה שהעלילה היחסית מהודקת של המשחקים הקודמים נפרמה כדי לדחוף לסדרה משחק אחרון בכיכוב דמויות העבר שלו (ככל הנראה לפני מעבר לדמויות חדשות לגמרי במשחק הבא שלה) - וזה בהחלט מורגש, גם בסיפור המסגרת הקצת מטופש וגם בסיפורי הפרידה של אציו ואלתאיר, שסובבים סביב ספריית המתנקשים האבודה בה מוחבאים הסודות הגדולים של הגילדה - סיפור שמרגיש הרבה פחות גדול מאפי מהסיפורים של המשחקים הקודמים.

העלילה מרגישה מנותקת במיוחד אם נזכרים בסוף המשחק הקודם בסדרה, Brotherhood. לא צריך לדאוג, אני לא מתכוון להרוס לכם את המשחק - רק לציין בכלליות שהסוף שלו השאיר את הגיימרים במתח עצום לגבי גורלה של אחת הדמויות האהובות ביותר בסדרה. הקליף-האנגר הכל כך רגשי ומוצלח הזה בקושי מקבל התייחסות במשחק החדש (מדי פעם מדברים עליו ברקע וזהו בערך) - ואלה שחיכו שנה שלמה רק כדי פתרון לאותו סוף מותח וודאי יתאכזבו.

המתנקש כבר עייף

העלילה היא לא הדבר העייף היחיד ב-Revelations. המשחקיות הבסיסית של המשחק זהה לגמרי לזאת של שני המשחקים הקודמים. ברוב המשחק תשלטו בדמותו של אציו, שירוץ ויקפץ בין גגות הבניינים באיסטנבול ויתנקש בחייהם של אי אילו סוכנים טמפלרים מרושעים בדרכו אל הספרייה האבודה. מי ששיחק במשחקים הקודמים ירגיש בבית - מערכת השליטה לא השתנתה במאומה, ואציו מרגיש בדיוק כמו במשחקים הקודמים (למרות שמאז הוא הזדקן בכמה שנים, זה לא מפריע לו לרוץ עשרות קילומטרים ללא הפסקה). 

לא מדובר בדבר רע במיוחד. המשחקיות של סדרת Assassin's Creed תמיד היתה גם הנקודה החזקה ביותר של הסדרה (טוב, אולי לא תמיד, אבל בהחלט מאז המשחק השני), וגם הפעם היא מביאה שילוב נהדר של משחק פלטפורמה עירוני, עולם-פתוח חי ונושם שמגיב לכל הפעולות שלכם וקטעי התגנבות מצויינים שמובילים להתנקשויות מרהיבות.

גם איסטנבול עצמה, בסופו של דבר, היא בחירה מוצלחת למשחק: היא אמנם לא מרגשת או מפעימה כמו הערים המדהימות של איטליה, אבל היא מספיק גדולה ומעניינת בשביל לעמוד בכבוד לצד הערים הקודמות שהוצגו בסדרה. בין גגות הערים נמתחים גם לא מעט כבלים, ובעזרת וו-קרס שמוצג בשעות הראשונות של המשחק ניתן לגלוש עליהם ולהתקדם ברחבי העיר בדרך יעילה ומהירה יותר - שזה בהחלט נחמד.

הבעיה היא אחרת: המשחקיות הבסיסית של הסדרה והעיצוב המוצלח של העיר הם ככל הנראה החלקים הכי מוצלחים ב-Revelations - ומהמשחק הרביעי בסדרה אפשר לצפות לקצת יותר. למרבה הצער, כל החידושים שיוביסופט הכניסה כדי לנסות להבדיל את המשחק החדש מקודמיו לא ממש מוצלחים - ומצליחים בעיקר לפגום בנוסחא המנצחת שהוצגה ב-Assassin's Creed 2 וב-Brotherhood. 

זהירות - מגדל לפניך

החידוש הגדול ביותר - וגם המעצבן ביותר - הוא מנגנון לכידת מגדלי השליטה. המגדלים האלה, שהוצגו לראשונה במשחק הקודם, מאפשרים "להשתלט" על איזורים שונים ברחבי העיר ובכך להקל מאוד על החיים של המתנקשים (הם יאפשרו לכם לקבל הנחות בחנויות, יעיפו שומרים מנקודות מפתח ברחבי האיזור ועוד). המגדלים נמצאים בתחילת המשחק ברשות הטמפלרים - אך במהלכו תוכלו להתנקש במפקדים של המגדלים השונים ובכך לתפוס את השליטה.

בניגוד למשחק הקודם - הפעם המלאכה לא מסיימת ברגע שהצלחתם לתפוס את המגדל - וצריך גם לשמור עליו. הטמפלרים כבר לא מקבלים בהכנעה את ההשתלטות העוינת על הנדל"ן שלהם, ואם תסבו יותר מדי תשומת לב למעשיכם הם יתעצבנו וינסו להשתלט עליהם בחזרה - מה שיוביל אתכם למיני-משחק בו תצטרכו להגן על המגדל - שפועל בדיוק כמו משחקי ה-Tower Defence שאולי אתם מכירים מהסמאטפונים שלכם: מעין משחקון אסטרטגיה בו אתם מציבים יחידות שונות (קשתים, מחסומים וכדומה) ברחבי המגדל וצריכים להתמודד עם גל אחרי גל של כוחות טמפלריים פולשים.

הבעיה היא שלא מדובר במשחק Tower Defence טוב במיוחד. השליטה בו מסורבלת מאוד, בעיקר בגלל "זווית המצלמה" האיזומטרית והלא ממש נוחה, וגם רמת הקושי לא מאוזנת בעליל. אך הפשע הגדול ביותר של הקטעים האלה הוא שהם מחריבים לחלוטין את הקצב של המשחק - המגדלים שלכם יותקפו בכל פעם ש"מד המבוקשות" שלכם יתמלא לגמרי (כל פעולה חשודה שתבצעו תעלה אותו בקצת) ויקטעו באכזריות את רצף המשחק - מה שמוביל לשלוש טקטיקות אפשריות:

הראשונה -  לשחק כרגיל ולסבול את הקטעים האלה אחת לכמה דקות. לא פתרון אידיאלי במיוחד, וסביר להניח שהוא ימאס לכם בערך בפלישה השלישית. הדרך השניה היא לדאוג להוריד את מד המבוקשות (על ידי מתן שוחד למודיעים טמפלרים או התנקשות בקצינים) - דרך מומלצת יותר אך גם די מעצבנת - במיוחד כי היא הופכת במהרה לדי פרוצודוריאלית, הרגשה שלא מתאימה למשחק עולם פתוח.

הדרך השלישית והמומלצת ביותר היא לדאוג למעין הגנה אוטומטית על המגדלים שלכם. בשביל לעשות זאת תצטרכו לגייס מתנקשים חדשים לאחווה שלכם, לאמן אותם (על ידי שליחתם למשימות התנקשות ברחבי העולם) עד שיגיעו לרמה גבוהה, להציב אותם כמפקדים של המגדלים ואז לצאת איתם לעוד מספר משימות כדי שיעלו לרמה המקסימלית אליהם הם יכולים להגיע. ברגע שמתנקש ברמה גבוה מוצב במגדל - הוא יוכל להסתדר לבד עם פלישות הטמפלרים, ותוכלו סוף סוף להפטר מתחושת ה"אוי לא, עומדים לתקוף לי את המגדל עוד דקה".

בצורה מעט מוזרה - כל הפעולות שסובבות את המגדלים האלה תופסות חלק משמעותי מאוד במשחק. אם מדלגים עליהם ומתמקדים במשימות הקשורות לסיפור המרכזי של המשחק מגלים ש-Revelations הוא משחק מאוד קצר - שאפשר לסיים בתוך קצת יותר מעשר שעות. הרושם שנוצר הוא שכל כאב הראש סביב המגדלים נמצא שם בשביל להאריך את המשחק בצורה מלאכותית - ומכיוון שמדובר במנגנון משחקיות כל כך מעצבן - זה גם מוריד, בעיני, מערכו הכולל.

פצצות לגבות

החידוש הגדול הנוסף בסדרה הם קטעי ההסטוריה של דזמונד, שמקבל הזדמנות פז לקבל הצצה לחייו המוקדמים. אחרי שתאספו מספיק חלקים נוצצים של האנימוס שמפוזרים ברחבי איסטנבול תוכלו לקבל גישה לקטעים של דזמונד - שזורקים את המשחקיות לכיוון חדש לגמרי: מדובר בפאזלים קצרים מגוף ראשון, משהו שמזכיר קצת את Mirror's Edge וקצת את Portal - בהם צריך להציב פלטפורמות שונות ברחבי עולם ממוחשב ולנווט בו לכיוון היציאה, שתמיד נמצאת במקום לא כל כך נגיש.

הקטעים האלה חביבים, למרות שגם הם מרגישים קצת כמו נטע זר ולוקח קצת זמן להתרגל אליהם. עם זאת, הם בהחלט מוצלחים יותר מההגנה על המגדלים.

חידוש חביב נוסף הם הפצצות - אציו ילמד במהלך המשחק "לרקוח" פצצות שונות ומשונות שיעזרו לו להערים על השומרים של העיר. לכל פצצה יש אפקט אחר, ויש לבחור בקפידה את הפצצה המתאימה ביותר לכל משימה. השימוש בפצצות אינו חיוני, ואפשר לעבור את המשחק די בקלות בלעדיו - אך הן בהחלט מוסיפות עניין, ולדעתי החידוש המוצלח ביותר של Revelations. 

צריך לזרוק גם מילה טובה על מצב המולטיפלייר של Reveations - שאמנם לא עבר שינויים רבים מאז המשחק הקודם, אבל עדיין מצליח  להיות אחד ממצבי המשחק ההמוניים המקוריים ביותר שאפשר למצוא כיום: במקום לבסס את קרבות הרשת על מצב ה-Deathmatch הרגיל והשבלוני בו כולם צריכים להרוג את כולם, המולטיפלייר של Revelations הוא מעין משחק של "שוטרים וגנבים" - בו צריך בבת אחת גם להתחמק ממתנקש שמנסה להרוג אתכם וגם לאתר בעצמכם מטרה אותה עליכם להרוג. 

לחובבי המתנקשים בלבד

ועדיין, חשוב לציין את הנקודה שבה התחלתי את הביקורת: Assassin's Creed: Revelations הוא עדיין משחק בסדרת Assassin's Creed - עם כל היתרונות הנלווים אליה: המשימות הראשיות כיפיות לאללה, העיר נראית ומרגישה נהדר ותענוג להסתובב בה וגם המנוע הגרפי עדיין מצליח להרשים (למרות שהוא זקן כמעט כמו אציו עצמו). החידושים אמנם מעצבנים, מעצבנים מאוד אפילו - אבל הבסיס המוצלח יצליח לגרום לכם לשכוח את זה במהירות ולהשאב שוב אל תוך עולם המתנקשים.

יש לקוות ש-Revelations הוא ירידה לצורך עלייה - ושהמשחק הבא בסדרה, שבטח יצא בעוד שנה בדיוק, יחזיר את האיכות והחדשניות שאנחנו רגילים למצוא בה. מי שאהב את המשחקים הקודמים וודאי יהנה ואולי אפילו יתרגש מהפרידה מאציו ואלתאיר. אם, לעומת זאת, עדיין לא יצא לכם בסדרת המשחקים הזאת, Revelations הוא ממש לא נקודה טובה להתחיל בה - ועדיף לכם לחזור אחורה למשחק השני או השלישי במקום. 

הטוב
  • המשחקיות הבסיסית של Assassin's Creed עדיין שם
  • סיום הולם לסיפורים של מתנקשי העבר
  • פאזלים חדשים ומקוריים בכיכוב דזמונד
  • מולטיפלייר מקורי ומגניב
הרע
  • הסיפור מחורבש
  • החידושים יכולים לעורר מיגרנות חמורות
  • מרגיש כמו פילר
והתקווה:
  • מי ייתן ובשנה הבאה נראה את Assassin's Creed 3 שיחזיר את הסדרה לגדולתה

בשורה אחת: מנסה לחדש ונכשל - למתנקשים של יוביסופט מגיע טיפול מסור ואוהב יותר.  

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:45 28.12.2011 | noobRider noobRider

    אי אפשר להבין מה הטוב מה הרע ומה התקווה...

  2. 2

    15:52 28.12.2011 | door door (אורח)

    כן אתה צודק ...

  3. 3

    15:53 28.12.2011 | Wretchy Wretchy

    מה הציון?

  4. 4

    15:56 28.12.2011 | POKEMON MASTER POKEMON MASTER

    משחק זבל!![ואני עוד פאנבוי של ac]

  5. 5

    15:58 28.12.2011 | CooKie Monster CooKie Monster

    משחק מעפן ביותר ... ואני עוד אחד שמת על הסידרה הזאת ...

  6. 6

    16:05 28.12.2011 | NivZo NivZo

    זה מה שקורה כשממהרים להוציא משחק יומיים אחרי הקודם

  7. 7

    16:07 28.12.2011 | הומוהים הומוהים (אורח)

    אתם מטומטמים אתם לא יודעים להעריך משחק !!!!
    איזה חידושים בידיוק רציתם שהם ישימו ??
    הם נתנו מעל ומעבר והמולטי ישתפר בהרבה נותן למשחק 4.5\5 כי בסופו של דבר הסינגל מעולה וגם המולטי אבל אחרי שבועיים בערך המולטי נמעס בגלל זה אני מוריד קצת

  8. 8

    16:20 28.12.2011 | gff gff (אורח)

    Assassin's Creed לאט לאט הופך לGuitar Hero ולCoD הבא

  9. 9

    16:20 28.12.2011 | CooKie Monster CooKie Monster

    7- תיראו מי אומר לנו מטומטמים , אחד שרושם "נמעס" במקום "נימאס" .. וגם רושמים "הישתפר" ולא "ישתפר"

  10. 10

    16:23 28.12.2011 | aviv12bd aviv12bd

    הקטע של המגדלים באמת מעצבן
    חוץ מיזה
    אין דבר שמפחית מהערך של הסדרה
    AC הייתה ותשאר אחת מסדרות משחקים הבולטות
    מחכה למשחק הבא

  11. 11

    16:24 28.12.2011 | dexis dexis

    משחק קטלני, ביקורת פייל...

  12. 12

    16:30 28.12.2011 | dexis dexis

    אה כן, ולהזכיר את החידושים שנעשו בסדרת COD מאז הכותר הרביעי? אני חושב שהחידושים היו טובים, והמשחק מרגיש מצוין

  13. 13

    16:32 28.12.2011 | קושי לירבק קושי לירבק (אורח)

    1
    28.12.2011 - 15:45 פורסם ע"י $niper9991

    אי אפשר להבין מה הטוב מה הרע ומה התקווה...

    2
    28.12.2011 - 15:52 פורסם ע"י * door

    כן אתה צודק ...
    3
    28.12.2011 - 15:53 פורסם ע"י Wretchy

    מה הציון?

    4
    28.12.2011 - 15:56 פורסם ע"י kenny the mysterion guy

    משחק זבל!![ואני עוד פאנבוי של ac]

    5
    28.12.2011 - 15:58 פורסם ע"י BananaJoke

    משחק מעפן ביותר ... ואני עוד אחד שמת על הסידרה הזאת ...

    6
    28.12.2011 - 16:05 פורסם ע"י NivZo

    זה מה שקורה כשממהרים להוציא משחק יומיים אחרי הקודם

    7
    28.12.2011 - 16:07 פורסם ע"י * הומוהים

    אתם מטומטמים אתם לא יודעים להעריך משחק !!!!
    איזה חידושים בידיוק רציתם שהם ישימו ??
    הם נתנו מעל ומעבר והמולטי ישתפר בהרבה נותן למשחק 4.5\5 כי בסופו של דבר הסינגל מעולה וגם המולטי אבל אחרי שבועיים בערך המולטי נמעס בגלל זה אני מוריד קצת

    8
    28.12.2011 - 16:20 פורסם ע"י * gff

    Assassin's Creed לאט לאט הופך לGuitar Hero ולCoD הבא

    9
    28.12.2011 - 16:20 פורסם ע"י BananaJoke

    7- תיראו מי אומר לנו מטומטמים , אחד שרושם "נמעס" במקום "נימאס" .. וגם רושמים "הישתפר" ולא "ישתפר"

    10
    28.12.2011 - 16:23 פורסם ע"י aviv12bd

    הקטע של המגדלים באמת מעצבן
    חוץ מיזה
    אין דבר שמפחית מהערך של הסדרה
    AC הייתה ותשאר אחת מסדרות משחקים הבולטות
    מחכה למשחק הבא

    11
    28.12.2011 - 16:24 פורסם ע"י dexis

    משחק קטלני, ביקורת פייל...

    12
    28.12.2011 - 16:30 פורסם ע"י dexis

    אה כן, ולהזכיר את החידושים שנעשו בסדרת COD מאז הכותר הרביעי? אני חושב שהחידושים היו טובים, והמשחק מרגיש מצוין

  14. 14

    16:36 28.12.2011 | nintendo fan nintendo fan (אורח)

    משחק ממש טוב יותר טוב מהאחרים בסדרה שגם היו טובים הבעיה היא שהוא פשוט מרגיש tweaked assasin creed 2 אם לא שיחקתם באחרים המשחק הזה נהדר אם כן אז הוא עדיין סבבה אבל אלא אם כן אתה ממש ממש אוהב את הסדרה אני לא הייתי ממליץ עליו

  15. 15

    16:40 28.12.2011 | assassin assassin (אורח)

    טוב זה לא שלא ראינו את זה בא עוד במשחק הקודם ציפינו למשהוא קצת יותר מאתגר אבל עדיין אנו רואים כי יוביסופט לא באמת מתעניינת במה שהולך אצל מעריצי הסדרה אלא רק בעצמם ובמתנקש הזקן שכבר עבר זמנו אציו
    נקווה שהמשחק הבא יעשה את העבודה טוב יותר.

  16. 16

    17:05 28.12.2011 | Dranzer96 Dranzer96

    אני היחידי שמופתע מהזמן הקצר שלקח להם להוציא את הביקורת?

  17. 17

    17:11 28.12.2011 | sus sus (אורח)

    חברה, אין לי מושג מה אתכם, אבל אני אהבתי כל שנייה של המשחק הזה.

  18. 18

    17:15 28.12.2011 | tamirz12345 tamirz12345

    16 קרעתה מצחוק

  19. 19

    17:53 28.12.2011 | Hollow Hollow

    למה אין ציון?

  20. 20

    18:05 28.12.2011 | שורי שורי (אורח)

    קיצר, כל מי שירד על זה הוא פיגוריסט, או שהוא לא הבין כלום מהעלילה...
    הם שיפרו גראפית במקצת, פסקול מעולה, ועלילה אחת הטובות שהיו עד כה בסידרה...קיצר זו לא סקירה טובה לדעתי ובנוסף קשה למצוא אנשים בארץ שבאמת יודעים להעריך משחקים היום כמו שצריך...
    ביי לכם, חזרתי לאמריקה...

  21. 21

    18:14 28.12.2011 | asdasd asdasd (אורח)

    חידוש חביב נוסף הם הפצצות - אציו ילמד במהלך המשחק "לרקוח" פצצות שונות ומשונות שיעזרו לו להערים על השומרים של העיר. לכל פצצה יש אפקט אחר, ויש לבחור בקפידה את הפצצה המתאימה ביותר לכל משימה. השימוש בפצצות אינו חיוני, ואפשר לעבור את המשחק די בקלות בלעדיו - אך הן בהחלט מוסיפות עניין, ולדעתי החידוש המוצלח ביותר של Revelations.

    צריך לזרוק גם מילה טובה על מצב המולטיפלייר של Reveations - שאמנם לא עבר שינויים רבים מאז המשחק הקודם, אבל עדיין מצליח להיות אחד ממצבי המשחק ההמוניים המקוריים ביותר שאפשר למצוא כיום: במקום לבסס את קרבות הרשת על מצב ה-Deathmatch הרגיל והשבלוני בו כולם צריכים להרוג את כולם, המולטיפלייר של Revelations הוא מעין משחק של "שוטרים וגנבים" - בו צריך בבת אחת גם להתחמק ממתנקש שמנסה להרוג אתכם וגם לאתר בעצמכם מטרה אותה עליכם להרוג. לחובבי המתנקשים בלבד
    ועדיין, חשוב לציין את הנקודה שבה התחלתי את הביקורת: Assassin's Creed: Revelations הוא עדיין משחק בסדרת Assassin's Creed - עם כל היתרונות הנלווים אליה: המשימות הראשיות כיפיות לאללה, העיר נראית ומרגישה נהדר ותענוג להסתובב בה וגם המנוע הגרפי עדיין מצליח להרשים (למרות שהוא זקן כמעט כמו אציו עצמו). החידושים אמנם מעצבנים, מעצבנים מאוד אפילו - אבל הבסיס המוצלח יצליח לגרום לכם לשכוח את זה במהירות ולהשאב שוב אל תוך עולם המתנקשים.

    יש לקוות ש-Revelations הוא ירידה לצורך עלייה - ושהמשחק הבא בסדרה, שבטח יצא בעוד שנה בדיוק, יחזיר את האיכות והחדשניות שאנחנו רגילים למצוא בה. מי שאהב את המשחקים הקודמים וודאי יהנה ואולי אפילו יתרגש מהפרידה מאציו ואלתאיר. אם, לעומת זאת, עדיין לא יצא לכם בסדרת המשחקים הזאת, Revelations הוא ממש לא נקודה טובה להתחיל בה - ועדיף לכם לחזור אחורה למשחק השני או השלישי במקום.

    הטוב
    המשחקיות הבסיסית של Assassin's Creed עדיין שם
    סיום הולם לסיפורים של מתנקשי העבר
    פאזלים חדשים ומקוריים בכיכוב דזמונד
    מולטיפלייר מקורי ומגניב
    הרע
    הסיפור מחורבש
    החידושים יכולים לעורר מיגרנות חמורות
    מרגיש כמו פילר
    והתקווה:
    מי ייתן ובשנה הבאה נראה את Assassin's Creed 3 שיחזיר את הסדרה לגדולתה
    בשורה אחת: מנסה לחדש ונכשל - למתנקשים של יוביסופט מגיע טיפול מסור ואוהב יותר.

    תגובות
    1
    28.12.2011 - 15:45 פורסם ע"י $niper9991

    אי אפשר להבין מה הטוב מה הרע ומה התקווה...

    2
    28.12.2011 - 15:52 פורסם ע"י * door

    כן אתה צודק ...
    3
    28.12.2011 - 15:53 פורסם ע"י Wretchy

    מה הציון?

    4
    28.12.2011 - 15:56 פורסם ע"י kenny the mysterion guy

    משחק זבל!![ואני עוד פאנבוי של ac]

    5
    28.12.2011 - 15:58 פורסם ע"י BananaJoke

    משחק מעפן ביותר ... ואני עוד אחד שמת על הסידרה הזאת ...

    6
    28.12.2011 - 16:05 פורסם ע"י NivZo

    זה מה שקורה כשממהרים להוציא משחק יומיים אחרי הקודם

    7
    28.12.2011 - 16:07 פורסם ע"י * הומוהים

    אתם מטומטמים אתם לא יודעים להעריך משחק !!!!
    איזה חידושים בידיוק רציתם שהם ישימו ??
    הם נתנו מעל ומעבר והמולטי ישתפר בהרבה נותן למשחק 4.5\5 כי בסופו של דבר הסינגל מעולה וגם המולטי אבל אחרי שבועיים בערך המולטי נמעס בגלל זה אני מוריד קצת

    8
    28.12.2011 - 16:20 פורסם ע"י * gff

    Assassin's Creed לאט לאט הופך לGuitar Hero ולCoD הבא

    9
    28.12.2011 - 16:20 פורסם ע"י BananaJoke

    7- תיראו מי אומר לנו מטומטמים , אחד שרושם "נמעס" במקום "נימאס" .. וגם רושמים "הישתפר" ולא "ישתפר"

    10
    28.12.2011 - 16:23 פורסם ע"י aviv12bd

    הקטע של המגדלים באמת מעצבן
    חוץ מיזה
    אין דבר שמפחית מהערך של הסדרה
    AC הייתה ותשאר אחת מסדרות משחקים הבולטות
    מחכה למשחק הבא

    11
    28.12.2011 - 16:24 פורסם ע"י dexis

    משחק קטלני, ביקורת פייל...

    12
    28.12.2011 - 16:30 פורסם ע"י dexis

    אה כן, ולהזכיר את החידושים שנעשו בסדרת COD מאז הכותר הרביעי? אני חושב שהחידושים היו טובים, והמשחק מרגיש מצוין

    13
    28.12.2011 - 16:32 פורסם ע"י * קושי לירבק

    1
    28.12.2011 - 15:45 פורסם ע"י $niper9991

    אי אפשר להבין מה הטוב מה הרע ומה התקווה...

    2
    28.12.2011 - 15:52 פורסם ע"י * door

    כן אתה צודק ...
    3
    28.12.2011 - 15:53 פורסם ע"י Wretchy

    מה הציון?

    4
    28.12.2011 - 15:56 פורסם ע"י kenny the mysterion guy

    משחק זבל!![ואני עוד פאנבוי של ac]

    5
    28.12.2011 - 15:58 פורסם ע"י BananaJoke

    משחק מעפן ביותר ... ואני עוד אחד שמת על הסידרה הזאת ...

    6
    28.12.2011 - 16:05 פורסם ע"י NivZo

    זה מה שקורה כשממהרים להוציא משחק יומיים אחרי הקודם

    7
    28.12.2011 - 16:07 פורסם ע"י * הומוהים

    אתם מטומטמים אתם לא יודעים להעריך משחק !!!!
    איזה חידושים בידיוק רציתם שהם ישימו ??
    הם נתנו מעל ומעבר והמולטי ישתפר בהרבה נותן למשחק 4.5\5 כי בסופו של דבר הסינגל מעולה וגם המולטי אבל אחרי שבועיים בערך המולטי נמעס בגלל זה אני מוריד קצת

    8
    28.12.2011 - 16:20 פורסם ע"י * gff

    Assassin's Creed לאט לאט הופך לGuitar Hero ולCoD הבא

    9
    28.12.2011 - 16:20 פורסם ע"י BananaJoke

    7- תיראו מי אומר לנו מטומטמים , אחד שרושם "נמעס" במקום "נימאס" .. וגם רושמים "הישתפר" ולא "ישתפר"

    10
    28.12.2011 - 16:23 פורסם ע"י aviv12bd

    הקטע של המגדלים באמת מעצבן
    חוץ מיזה
    אין דבר שמפחית מהערך של הסדרה
    AC הייתה ותשאר אחת מסדרות משחקים הבולטות
    מחכה למשחק הבא

    11
    28.12.2011 - 16:24 פורסם ע"י dexis

    משחק קטלני, ביקורת פייל...

    12
    28.12.2011 - 16:30 פורסם ע"י dexis

    אה כן, ולהזכיר את החידושים שנעשו בסדרת COD מאז הכותר הרביעי? אני חושב שהחידושים היו טובים, והמשחק מרגיש מצוין

    14
    28.12.2011 - 16:36 פורסם ע"י * nintendo fan

    משחק ממש טוב יותר טוב מהאחרים בסדרה שגם היו טובים הבעיה היא שהוא פשוט מרגיש tweaked assasin creed 2 אם לא שיחקתם באחרים המשחק הזה נהדר אם כן אז הוא עדיין סבבה אבל אלא אם כן אתה ממש ממש אוהב את הסדרה אני לא הייתי ממליץ עליו

    15
    28.12.2011 - 16:40 פורסם ע"י * assassin

    טוב זה לא שלא ראינו את זה בא עוד במשחק הקודם ציפינו למשהוא קצת יותר מאתגר אבל עדיין אנו רואים כי יוביסופט לא באמת מתעניינת במה שהולך אצל מעריצי הסדרה אלא רק בעצמם ובמתנקש הזקן שכבר עבר זמנו אציו
    נקווה שהמשחק הבא יעשה את העבודה טוב יותר.
    16
    28.12.2011 - 17:05 פורסם ע"י Dranzer96

    אני היחידי שמופתע מהזמן הקצר שלקח להם להוציא את הביקורת?

    17
    28.12.2011 - 17:11 פורסם ע"י * sus

    חברה, אין לי מושג מה אתכם, אבל אני אהבתי כל שנייה של המשחק הזה.

    18
    28.12.2011 - 17:15 פורסם ע"י tamirz12345

    16 קרעתה מצחוק

    19
    28.12.2011 - 17:53 פורסם ע"י Hollow

    למה אין ציון?

  22. 22

    18:48 28.12.2011 | blisf blisf

    אני חושב שזה מצוין שאין ציון לביקורת, ואני מקווה שזה ימשיך לביקורות הבאות.

    הציון כ"כ חסר משמעות בביקורת משחק, ומה שבאמת חשוב הוא העברת המסר לאיך המשחק מרגיש ומה הוא נותן.

    באמת ח"ח על המהלך.

  23. 23

    22:16 28.12.2011 |  (אורח)

    ציינת שמי שרוצה להתחיל לשחק בAC, אז המשחק לא טוב בשבילו.
    מצחיק, כי אל גרסת הPS3 מצורף המשחק הראשון בחינם, אז כדאי אולי לשחקנים חדשים לקנות את המשחק, לשחק בראשון ואז לשחק בחדש...

  24. 24

    22:31 28.12.2011 | ek355 ek355

    תחזור לזלדה שלך ארז תעשה טובה

  25. 25

    22:46 28.12.2011 | מה קורה? מה קורה? (אורח)

    אז למרות שהמשחק מאכזב יחסית וכל זה הוא עדיין טוב אפילו טוב מאוד. זאת ביקורת מחמירה ובתור אחד שסיים את כל משחקי הסדרה צריך לתת קרדיט יותר גדול למשחק

  26. 26

    22:59 28.12.2011 | מישהו מישהו (אורח)

    דיי דיי!!! נמאס לי לראות את הזבל הזה!!!!
    משחק מחורבן מאין כמוהו!!!

  27. 27

    23:37 28.12.2011 | XD XD (אורח)

    ביקואת טובה אם כי מרגישה לא רשמית בכמה חלקים. החלק הגדול שחסר פה זה הציון למשחק.. בכל ביקורת שפוייה בימינו יש ניקוד בסוף.. שלא לדבר זה שבדרך כלל VGAMES מפריד במין "ריבועים" (משבצות) כאלה את ה"טוב" וב"רע"

  28. 28

    00:58 29.12.2011 | Shmonzi Shmonzi

    12- טרול מוצלח.

  29. 29

    01:28 29.12.2011 | שי שי (אורח)

    הגיימרים הם אנשים שאי אפשר להבין אותם. הם משקיעים ומוציאים כל שנה משחק חדש בסדרה.. ואתם מתלוננים. לא בא לכם אל תקנו, אף אחד לא מכריח אתכם לקנות. ושלא יוצאים משחקים אתם מתלוננים שיש יובש. אם שנה הבאה ייצא באטלפילד 4 אז אני לא יתפלא שאנשים יגידו שהסדרה הזאת נהייתה גרועה רק בגלל שהם הוציאו שוב. .. ועצוב, אבל זה מה שיקרה. אל תקנו וזהו.

  30. 30

    03:52 29.12.2011 | הודעה לNINTENDO FAG הודעה לNINTENDO FAG (אורח)

    ל14
    קשה להקשיב לך בהתחשב בזה שאין לך את המשחק. וגם לא את קודמו...ולא את זה שליפני קודמו....אז באימאמא ש'ך סתום כבר תפה כאב ראש אשיתה. לך לך שחק בטווילייט פרינסס יא מתהפך מסריח

  31. 31

    07:20 29.12.2011 | POKEMON MASTER POKEMON MASTER

    7 יקוקסי לא רוצה שום חידוש! אני רוצה את אציו כמו פעם ולא חחרא כמו במשחק העלוב הזה...

  32. 32

    07:35 29.12.2011 | Nirsassy Nirsassy

    סיימתי את המשחק
    המשחק לא עלוב ולא גרוע הוא משחק סבבה לגמרי, אבל לא מדהים כמו הקודמים שלו

  33. 33

    13:05 29.12.2011 | גלעד גלעד (אורח)

    אני קניתי את ה-CE של המשחק ואני ממש ממש נהניתי ממנו.
    העלילה מעולה והעיר ממש יפה שם ואני שמח שלפחות הם שמו שם חיילים שהרבה יותר קשה להרוג מהחיילים הרגילים.
    אתה צודק לגבי ה-Den Defence, זה היה הדבר שהרס לי את המשחק..
    ונראה לי שלא שיחקת במולטי- ה-Deathmatch זה לא כולם נגד כולם.
    ה-Assassinate זה סוג של כולם נגד כולם..
    ואם אמרת שהסוף של אציו משעמם ולא מרגש אז תראה את הסרט Assassin's Creed Embers. זה נראה לי הסרט הכי מרגש ויפה שראיתי בחיים שלי.

  34. 34

    16:46 29.12.2011 | onon onon (אורח)

    אחד המשחקים בכי מגניבים!

  35. 35

    17:09 29.12.2011 | Hollow Hollow

    21 הוא ילד מבחנה

  36. 36

    17:14 29.12.2011 | 521521 521521 (אורח)

    תגידו.. אתם מבינים מה שאתם אומרים בכלל?!
    זה אחד המשחקים! נהנתי מכל רגע במשחק הזה!

  37. 37

    18:37 29.12.2011 | Rd5 Rd5 (אורח)

    אחד המשחקים הטובים השתפר מאוד מבחינה גרפית וגם העלילה שלו השתפרה אז תפסיקו לטמטם ת׳שכל

  38. 38

    19:47 29.12.2011 | MOZY MOZY (אורח)

    ה Brotherhood אני מחשיב אותו הרחבה (בלבד) של המשחק השני ואחת ההרחבות הטובות שהיו אי פעם אבל החדש הוא הרחבה דבלית ומיותרת לא שווה מחיר משחק מלא

    זה נראה שהם חשבו שבכל מקרה יקנו אז בוא נעשה נסיונות נוסיף טאוור דיפנס, וו, ובנית פצצות
    ועוד כמה שינויים קטנים שרק מעצבנים

    מי שלא שיחק בקודמים יהנה מאוד מהמשחק
    מי ששיחק באחרונים יכול במקום לקנות
    לשחק את הקודם מהתחלהנ.ב SKYRIM GAME OF THE YEAR

  39. 39

    20:19 29.12.2011 | ek355 ek355

    מעניין כמה מהמגיבים פה באמת שיחקו במשחק..

  40. 40

    22:39 29.12.2011 | רועי רועי (אורח)

    תקלטו משהו מוזר. באתר של וואלה zone פרסמו בדיוק את אותה הביקורת על המשחק
    (הלינק - http://tech.walla.co.il/?w=/4006/1889551) ורשום בביקורת שארז רונן, שבשתי האתרים כתוב שהוא כתב את הביקורת, הוא עובד ממערכת וואלה. יש הסבר מישהו?

  41. 41

    23:52 29.12.2011 | ל-1 ל-1 (אורח)

    תסמן את זה עם העכבר ואז תראה קווי הפרדה בינהם.. כמו טבלה

  42. 42

    12:44 30.12.2011 | אוריאל אוריאל (אורח)

    5-אתה בכלל לא שיחקת במשחק. אז למה אתה אומר שהוא מעפן? בגלל שהחברים שלך אמרו?
    לול לול לול

  43. 43

    14:40 30.12.2011 | ל40 ל40 (אורח)

    לאחרונה, כאשר עזב אודי את VGAMES רכשה וואלה את האתר.

  44. 44

    20:01 30.12.2011 | ek355 ek355

    מה הבעיה עם הden defence בדיוק? אני כבר ב50% השלמה והיה לי רק פעם אחת שזה בעצם היה חלק מהסיפור וההתחלה של המשחק שמלמדים אתכם על כל הדברים שקיימים במשחק.כתבו שכשהמודעות של הטמפלרים לגביכם גבוהה יש סיכוי שהם יתקפו אותכם,פשוט תורידו אותה וזהו.הם גם אמרו שאם מציבים מתנקש שנמצא ברמה הכי גובה באחד מהמקומות האלה הם "ימנעו מהמקום ליפול לידי הטמפלרים" מה שאומר שהם יעשו לכם את העבודה ויגנו על המקום.כבר חשבתי שכל 10 דקות יש את זה..

  45. 45

    20:02 30.12.2011 | ek355 ek355

    *הכי גבוהה

  46. 46

    00:32 01.01.2012 | בלה בלה בלה בלה בלה בלה (אורח)

    זה המשחק הכי טוב עולם המגניב וכיף לשחק בו המשחקיות מצויונת הTower Defence הפעם שאתה לא מצליח זה מעצבן אבל שאתה מצליח זה הכי כיף העלילה טובה מאוד ואני נהנתי מכול רגע קטעים עם אלטיר הכי טובים מאוד הקטעים עם דזמונד טובים מאוד אבל בסוף קצת לא מובן אבל זה המשחק הכי הכי טוב בעולם נ.ב המבטא של אציו שהוא זקן קורע מצחוק וגם האססינים מעשנים נרגילה וזה מצחיק

  47. 47

    19:53 01.01.2012 | PS3Gamer PS3Gamer

    הביקורת הזאת פשוט זעווה.
    למען האמת אני הגעתי רק לחצי ואז בדקתי מה כתוב בסוף, רק מזה אפשר להבין הכל.
    העלילה של המשחק לא מדהימה אבל היא לא נוראית ואפילו טובה, קל להתחבר אליה כי היא זורמת לגמרי והיא ממשיכה את המשחקים הקודמים בצורה טובה וסוגרת את הסדרה של אלטאיר ואציו בסדר גמור.
    חלקים בסיפור נשמעים לפעמים קצת לא חשובים אבל זה לא מוריד מערך המשחק, פרט שולי מאוד.
    אני הבחנתי בכמה שינויים במנגנון המשחק שגרם לו לזרום טיפה יותר מהקודם אפילו, הוסיפו אנימציות למתקפות נגד (לא המון) ולדעתי ה"להב קרס" היא המצאה מעולה של היוצרים שמוסיפה לחוויה הכללית של המשחק.
    אני לא מבין למה מבקרים ככה את את המשחק בגלל ה-Den Defence, זה חלק שכמעט לא קשור למשחק עצמו אלא תוספת נחמדה ולא מזיקה שהוסיפו היוצרים כדי לבנות את האווירה הכללית בזמן הזה. זה בדיוק כאילו שיתנו למשחק כמו BF3 פחות נקודות בציום בגלל כמה דברים "שונים" בסינגל, שהרי המשחק הזה הוא משחק שנותן דגש למולטי שלו.
    אני ברצינות מעדיף את המשחק השני בסדרה על כל השאר שבה בעיקר בגלל העלילה המצוינת שבו וכמות החידוש שנעשתה בינו לבין הראשון, אבל אני בכל זאת מעריך את AC:R שהוא לא הרבה פחות גרוע. למשחק הזה מגיע לפחות 8.5/10 והדברים שצונו פה כ"רעים" הם דווקא לא, טעות די גדולה.
    האמת, הדבר שהכי עצבן אותי זה "התקווה", כמו שכבר כתבתי, המשחק לא מושלם אבל הוא גם לא חרטא לגמרי (בכלל לא), כמובן שגם אני מצפה ש-AC3 יהיה מרשים אבל לכתוב את זה ככה זה פשוט טמטום, המשחק הזה לא מוריד מערך הסדרה אלא אפילו מוסיף לא מעט.

  48. 48

    22:14 04.01.2012 | אלון אלון (אורח)

    מי ייתן ומשאית תדרוס אותך...

    הסינגל הכי טוב ששיחקתי-לא יכולתי לקום מהכיסא!

    עלילה מטורפת, מולטי עם הרבה אפשרויות שלא קדמו לו.

    מאז שמיציתי את ACB אני וחברים שלי מחכים למשחק הזה ואת האמת-במבט לאחור הוא לא מאכזב בכלל!

    זה היתרון ביוביסופט הם מקשיבים וגם כאן הם הקשיבו...

    ש-VGAMES יילמדו לבחור את הכתבים של הביקורת למה בקצב הזה אני ישבור את המסך.

  49. 49

    14:42 10.01.2012 | אחד האחים אחד האחים (אורח)

    אני חושב שרק דבר אחד נכון הזווית של התקיפות של הטמפלרים אבל אהבתי את העלילה עוד לא סיימתי את המשחק אני צריך עוד מפתח אחד אבל לא כל כך הבנתי מה הולך שם באמת....

  50. 50

    23:14 10.01.2012 | הבולבול של אשתך הבולבול של אשתך (אורח)

    אני חושב שהמשחק הזה הוא קוקסינלי כי יש בוא הומו זקן שאוסהסקש
    אגב אני מאוהב בציצי ענק!!

  51. 51

    19:59 20.01.2012 | עמרמי עמרמי (אורח)

    משחק נוראי. העלילה לא מחוברת לעצמה ולשאר הסדרה, מהסיום המפתיע של המשחק הקודם הגענו להתחלה מעפנה שלא נותנת לנו שום פרטים על החיבור שבין המשחק הקודם לנוכחי. דזמונד פשוט מגיע לאי-האנימוס, פוגש את Subject 16, וזהו, משם תנסה להבין מה קרה בין לבין ולמה לא נראה שלדזמונד ממש אכפת מזה שהוא רצח את החברה שלו. דזמונד דמות לא מעניינת בעליל ובכל זאת חושבים שאכפת לי ממנו- וזאת המפלה הכי גדולה של המשחק. הסיפור של אציו גם לא מעניין במיוחד, שכן גם הוא מרגיש כמו "להרוג זמן עד שהאיטלקי מת".
    את אלטאיר אף פעם לא אהבתי, אבל זה רק בגלל שאני מקנא בו על כמה שהוא Badass מצד אחת ודמות שטוחה וחסרת דמיון מצד שני.
    על המשחקיות אין על מה לדבר. זה פאקינג Assassin´s Creed.

  52. 52

    16:28 23.01.2012 | ירין אדרי (גיימר) ירין אדרי (גיימר) (אורח)

    אם עוד מישהו רוצה להעליב את המשחק שיעליב אנחנו הגיימרים מנסים לעשות הכל בשביל הרבה משחקים חדשים ומגניבים פשוט היה לנו הרבה לחץ עם המשחק הזה

  53. 53

    23:07 31.01.2012 | אין חכם כבעל ניסיון אין חכם כבעל ניסיון (אורח)

    אחלה ביקורת. מספיקה בשביל לוותר על המשחק.. רק 2 הערות קטנות לכותב:

    איזומטרי - נקודת מבט מ60 מעלות לאובייקט ללא פרספקטיבה (זאת אומרת ללא התכנסות של הקוים לעבר נקודת מגוז) לא נראה לי שזה המצב במשחק..

    פרוצדורלי - תוצר של ערך מספרי או נוסחה (לדוגמא במשחק, אם חיילים מוצבים לפי מקומות מסוימים שהמתכנת קבע זהו מצב לא פרוצדורלי. במקרה שיש נוסחא שמציבה אותם לפי המשתנים שונים בסיטואציה זה כן היה פרוצדורלי

    מקווה שעזרתי

    עלה והצלח

  54. 54

    23:06 17.02.2012 | ORYO23 ORYO23

    משחק מלך ביקורת טועה אבל מה שהרס הוא שאתה זקן והמגדלים

  55. 55

    03:08 16.08.2012 | נחשו מה נחשו מה (אורח)

    חרא משחק. זין על כל מי שאוהב אותו.

  56. 56

       | פורסם ע"י