הרשמה

דיווח: מיקרוסופט משלמת ליוטיוברים על קידום ה-Xbox One

פרסום סמוי או שיטת שיווק לגיטימית?

האם מיקרוסופט משלמת ליצרני תוכן ב-Youtube במטרה לקדם את מכירות ה-Xbox One? מגזין Ars Technica טוען שמיקרוסופט הציעה לשלם למפיקי תוכן בערוץ Machinima כל עוד התשלום נשאר סודי.

מנהל הקהילה של Machinima UK צייץ בעמוד הטוויטר שלו (ומאז מחק את הציוץ) שמיקרוסופט מוכנה לשלם בונוס למפיקים: 3$ נוספים על כל אלף צפיות שהם משיגים, בתנאי שהסרטון מראה לפחות 30 שניות של משחקיות על קונסולת ה-Xbox One, אזכור בו המשתתפים בסרט אומרים שהם משתמשים ב-Xbox One, לדאוג לשמור על תוכן נקי כאשר הם מדברים על ה-Xbox One או ערוץ היוטיוב Machinima ולתייג את הסרטון בשם “XB1M13”. נכון להיום כרגע ברשת יש מעל 400 סרטונים המתהדרים בתגית ה-“XB1M13”.

האם המהלך של מיקרוסופט מרגיש הוגן? על פי החוקים של מדינת ארה"ב, החברה עברה על החוק כאשר ביקשה מאותם מפיקי תוכן לשמור על הסכם סודיות עם החברה ובעצם להעלות סרטונים אשר מדגימים את היכולות של ה-Xbox One, אך אינם נשענים על אובייקטיביות. אנשים הרואים את הסרטונים ברשת חושבים שהם רואים סרטון בהם משתמשי Youtube אחרים מתרשמים מהיכולות של הקונסולה שבעצם מדובר בסרטונים שהוכנו מראש בכוונה לקדם את המכירות של ה-Xbox One.

מיקרוסופט מסרה את התגובה הרשמית הבאה: "מיקרוסופט לא היתה מודעת לחוזים פרטניים ש-Machinima עשתה עם יצרני התוכן כחלק מקידום זה ואנו לא סיפקנו משוב על אף מהסרטונים. ביקשנו מ-Machinima לא לפרסם תוכן Xbox One נוסף כחלק מרכש המדיה וביקשנו מהם להוסיף אזכורים לסרטונים על כך שהם חלק מתוכנית קידום בתשלום". או במילים אחרות - מיקרוסופט התנערה מהאחריות לגבי החלק של הסודיות והפילה את כל האשמה על Machinima.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י