הרשמה

ביקורת - Wildstar

האם הכוכב Nexus ראוי להיות הבית החדש שלכם? בואו נגלה

Wildstar הוא הניגוד המוחלט ל-Elder Scrolls Online. יש לו כל מה שמעריץ MMORPG יכול לבקש - קרבות קשים אך מאתגרים, עלילה מרתקת, Co-Op, PVP, צינוקים עם שלל נדיר ועוד. Wildstar הוא בין המשחקים היחידים שמתפקדים היטב בתקופת ההשקה, וכרגע הוא גם אחד ממשחקי ה-MMORPG הטובים ביותר שקיימים. למה? בואו נגלה.

עלילת המשחק מתרחשת בכוכב לכת חדש שהתגלה בשם Nexus. הכוכב נשלט בעבר על ידי גזע חייזרים בשם The Eldan אשר נעלם באופן מסתורי. עכשיו, אתם יכולים לבחור בין שתי קבוצות אשר נלחמות על שליטה בכוכב: The Dominion, אימפריה הנוסדה במטרה לשלוט על הגלקסיה ולכן עליה למצוא את הטכנולוגיה המתקדמת על הכוכב; ו-The Exile, פליטים אשר סולקו מביתם ע"י האימפריה וכעת מאחדים כוחות על מנת להלחם בה. לכל צד יש גזעים משלו, אם זה גזע ה-Draken שמשדר מראה רשע במיוחד(קרניים, טפרים, ובקיצור - רשע טהור) או גזע ה-Chua, יצורים דמויי ארנב, לא יציבים נפשית אך מתוקים להפליא. הגזע שאני בחרתי היה Gronak, אנשי אבן שגדלים פי 2 בזמן קרב. התפקיד שהכי מצאתי לנכון לתת לו הוא לוחם, מה שנותן לו מיקוד בנזק והגנה. חלק מהגזעים שתבחרו יגבילו את אפשרות הבחירה שלכם בתפקידים, אז בחרו היטב.

בחרו את הגורל שלכם

עיצוב הדמויות מוגבל באופן מפתיע. יש מגוון של תווי פנים וצבעים שונים, אך שאר הקטגוריות נותנות תחושה מעטה מאוד של עיצוב. תוכלו לבחור סגנון שיער, גוון עור, וצבע עיניים מבנק אפשרויות מצומצם, אך כל זה שולי מאוד כיוון שהציוד שתשיגו ברמות מתקדמות יותר יאפשר לכם לעצב את הדמות שלכם עם מגוון רב יותר של מאפיינים. לבסוף, תצטרכו לבחור לדמות שלכם מסלול מסוים: Explorer, Scientist, Settler ו-Soldier. כל מסלול נותן לדמות גישה למשימות צדדיות ייחודיות. המסלול שבחרתי לאיש האבן שלי הוא Soldier, מה שפתח בפניי המון משימות בהן עליי להגן על אזור מסוים מגלים של אויבים. דמות אחרת שלי הייתה חקרנית יותר. זה כוכב חדש שהתגלה אחרי הכול, ויש הרבה מקומות נסתרים לחקור.

דמויות ממסלולים שונים יכולות גם לעבוד ביחד. הגעתי לכניסה שהובילה לרשת של מערות מחוברות. חקרתי את כל האזור חוץ ממקום אחד, אזור שהיה חסום עם קיר שרק מסלול ה-Scientist יכול לפתוח. אם אתם מתכננים לשחק עם חברים, אני ממליץ בחום לנסות לבחור מסלולים שונים, כי הדבר יכול להוביל לשלל נדיר ביותר כשיש קבוצה מגוונת שעובדת ביחד.

צעדים ראשונים בעולם החדש

אחרי שסיימתם עם ה-Tutorial(שמשתנה בהתאם לצד שבחרתם), תוכלו לבחור בין שתי מקומות לנחות בכוכב. אם פתחתם דמות חדשה, אל תהססו לבחור את המקום אותו עדיין לא חקרתם, כיוון שהדבר יוביל להתחלה חדשה ומרעננת ולמבט טיפה שונה על הכוכב. האזורים בהם תבחרו להתחיל ישתנו גם כן בהתאם לצד שלקחתם, כך שזה מגיע ל-4 מקומות חדשים לחקור בתחילת כל משחק. לכל אזור יש מראה ייחודי משלו, ואפשר לראות שהמפתחת לקחה השראה רבה ממקומות אמיתיים. מקום אחד נקרא Deradune, והוא בהחלט מעביר את תחושת הטבע והאזורים שתמצאו באפריקה. אם זה לא מספיק, באזור תמצאו אריות וקרנפים חיזריים, כך שהבנתם את הרעיון. לכל אזור יש מוזיקה ייחודית משלו, ממנגינה נעימה וקליטה ועד למוזיקה רצינית ומותחת. מדובר באחד היתרונות היותר הטובים של המשחק, וזה חשוב מאוד למשחק המוני ברשת - אחרי הכל, אתם תבלו לא מעט זמן בהרבה מהמקומות.

מערכת הקרב של המשחק מהנה ביותר. את רוב הזמן שלכם על הכוכב תבלו בחקירה ובלנסות להישאר בחיים מהשודדים או המפלצות המקומיות. תוכלו לבצע את רוב היכולות או הכשפים שלכם תוך כדי תנועה, וזה מה שתצטרכו לעשות על מנת לשרוד את הקרבות עם בוסים או אויבים חזקים במיוחד. כאשר אויב יתקוף, אזור הפגיעה שלו יהיה מסומן באדום. כאשר האזור יתמלא באדום, האויב יתקוף. פשוט מאוד. הבעיה היא שברמות מתקדמות יותר תצטרכו להתמודד מול אויבים שיתקפו מהר כל כך שתצטרכו להתחמק כל כמה שניות. זה לא דבר רע, שכן תצטרכו לתכנן אסטרטגיה מסוימת לכל אויב ואף לחשוב "מחוץ לקופסא" על מנת להביסו.

מחפשים קצת "מגע אנושי"?

אי אפשר לקרוא ל-Wildstar משחק תפקידים ברשת בלי קרבות PvP (שחקן נגד שחקן) נכון? אז פה מגיע החלק הכי כיפי ומתגמל של המשחק. קטגוריית ה-PvP מתחלקת ל-3 סוגים: Battlegrounds, Arenas ו-Warplots. תוכלו להתחיל לשחק נגד שחקנים אחרים כבר ברמה 6 ב-Battlegrounds. אזור אחד הוא מפת Capture The Flag, בו על השחקנים למצוא מסכות ולהחזירם לבסיס הקבוצה, בעוד שהמפה השנייה תיפתח רק ברמה 15, אשר מכילה 3 אזורים ששחקנים יצטרכו להשתלט עליהם. על קבוצה אחת לתקוף את אחד האזורים ולהשתלט עליהם בעוד שהקבוצה השנייה צריכה להגן על שלושת האזורים.

ברמה 30, שחקנים יכולים להתקדם שלב אחד קדימה. כעת אתם יכולים לשחק ב-Arenas, קרבות Deathmatch פשוטים בהם שתי קבוצות נלחמות אחת בשניה עד שהחיים הקבוצתיים של אחת מהן תגיע לאפס. הדבר מאפשר לשחקנים לחשוב בצורה אסטרטגית יותר. הם יכולים לתקשר אחד עם השני ולהחליט שהם שומרים את נקודת החיים האחרונה לשחקן מסוים, או להתמקד בשחקנים חלשים יותר ובכך לשמור על כמות חיים קבוצתית גבוהה.

גולת הכותר של קרבות ה-PvP במשחק היא Warplots - קרבות ענקיים של 40 שחקנים בכל קבוצה. הם נוצרים ע"י War Parties, כלומר גילדה(Guild) אשר מחזיקה בשטח קרב משלה. כל שטח קרב יכול להכיל עד 80 שחקנים, כל אחד עם דרגה משלו אשר מאפשרות לו לשנות את השטח. אחרי שיצרתם War Party, שחקנים יכולים לתרום War Plugs, מעין מבנים או חפצים שאפשר להתקין על שטח הקרב שלכם, החל משומרי AI, מבוך מלא ברעל, או המבנה האהוב עלי - Hologram Plug. מבנה זה מאפשר לכם ליצור הולוגרמה של בוס שאחד מחברי ה-War Party שלכם הצליח להביס. אחרי שהבוס זומן לשטח, השחקן יכול לפקוד עליו לתקוף את הקבוצה השנייה. אם הקבוצה השנייה עשתה את אותו הדבר, תתכוננו לחזות בקרב ענקי שלא ראיתם בחייכם.

במרכז המפה נחות להן 5 קפסולות, אשר יכולות להילקח ע"י שתי הקבוצות. הקפסולות האלו מספקות אנרגיה לקבוצה, ומשמשות לשדרוג War Plugs ולאספקת משאבים חיוניים להישרדות. מטרת הקבוצות היא להרוס את שטח הקרב של הקבוצה השנייה, ע"י איפוס כמות האנרגיה של הקבוצה או ע"י הריסת שני גנרטורים בלב שטח השליטה של הקבוצה. קרבות ה-PvP בהחלט מספקות אקשן בכל פינה, עיצוב ייחודי לכל שטח קרב, אסטרטגיות חיוניות לניצחון ועוד כל כך הרבה דברים שהשאירו אותי דבוק למשחק למשך שעות על גבי שעות.

יש לו יופי, וחשוב מכך - יש לו סטייל

מבחינה ויזואלית, אפשר להגדיר את הגרפיקה של Wildstar כמדהימה ולא פחות. לכל דמות שתפגשו יש העמקה עד לפרטים הקטנים והמראה של המפלצות נע בין חמוד להפליא למפחיד-תתרחק-ממני-שטן-שכמוך! עיצוב המשחק דומה קצת לסרט מצויר שתמצאו ב-Cartoon Network, וזה לא דבר רע בכלל, כיוון שזה גורם לעולם המשחק להיות הרבה יותר צבעוני ויפה לעין. כאשר תעלו רמה, המסך יתמלא בברקים עם כיתוב ענק “LEVEL UP” ומוזיקת רוק כבד ברקע שתמיד הצליחה לגרום לי לגחך. מבחינת הומור, המשחק מלא בשיחות מצחיקות ודמויות מטורפות כמו שלא רואים הרבה במשחקים מהסוג הזה.

ומה עם באגים אתם שואלים? בכל חווית המשחק שלי שארכה קצת יותר מ-40 שעות, נתקלתי רק בבאג אחד שגרם לי ליפול מתחת לעולם ולהרוג אותי. זה הכל, חוץ מהרגע הספציפי הזה, לא נתקלתי בשום בעיה. אפילו בכל הנוגע לחיבור ברשת לא היו לי לאגים או תקיעות כלשהן. Wildstar הוא אחד ממשחקי ה-MMORPG היחידים שקיבלו השקה למופת, בלי קריסת שרתים או כל דבר אחר, ועל זה צריך להעריך מאוד את Carbine Studios.

שחקו יותר - שלמו פחות

המשחק תומך בשירות המנויים. אם תרצו להמשיך לשחק אחרי חודש, תצטרכו לשלם 15$ על מנת לחדש את המנוי. מאוכזבים? אל תהיו! למשחק יש פתרון בשבילכם. במשחק ישנו חפץ בשם C.R.E.D.D, אשר יוסיף למשתמש שלכם 30 ימים נוספים כאשר תשתמשו בו. חפץ זה ניתן לרכישה משחקנים שמוכרים אותו תמורת כמות מסוימת של זהב. טה דה! במקום לשלם על המנוי, הרגע הוספתם לכם עוד חודש שלם, בחינם! מדובר באלטרנטיבה מועילה ביותר לשחקנים בלי הכסף לשלם על מנוי. מה שכן, על מנת לקנות כאלה תצטרכו להמשיך לשחק ולצבור עוד כסף בשביל החודש הבא.

השורה התחתונה

אם נמאס לכם מ-World Of Warcraft, Guild Wars 2, Elder Scrolls Online או כל משחק אחר, תנו ל-Wildstar הזדמנות, אני מבטיח שלא תתאכזבו. המשחקיות ממכרת, לא משנה אם אתם חוקרים את כוכב Nexus הענק או נלחמים מול המפלצות המקומיות המתוקות. יש בו עלילה מעניינת, חוויה קרובה לשלמות מבחינת יציבות בעת ההשקה ועוד הרבה להציע. אם אתם רק מתחילים לחקור את עולם המשחקים ההמוניים או שאתם כבר מקצוענים בסצינה, Wildstar הוא השם של ההתמכרות הבאה שלכם.

גיא דהן - עורך תוכן

גיא דהן - עורך תוכן

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י