הרשמה

"הנוקמים: עידן אולטרון"

הפעם האיום מגיע מבפנים

סוף סוף זה קרה: אחד האירועים הגיקיים החשובים של השנים האחרונות הגיע אלינו ואיחד שוב את הגיבורים הכי אהובים של מארוול קומיקס (חוץ מהאקס-מן, ספיידרמן וארבעת המופלאים) לסרט אחד עמוס אקשן שממשיך להכין את השטח למפגש מול אחד הנבלים הגדולים והחשובים ביותר ביקום של מארוול (אם אתם מעורים בסרטים האחרונים שיצאו אתם כבר יודעים על מי אני מדבר). "הנוקמים: עידן אולטרון" הוא הסרט השני בסדרה אך אפשר ליהנות ממנו ולהבין מה קורה גם בלי לראות את הסרט המקורי או את הסרטים המאכזבים שיצאו בדרך כמו "איירון מן 3" ו-"ת'ור 2". יותר מכל, "עידן אולטרון" הוא הסיפור על התאחדות הנוקמים והרקע ליצירת קבוצת העלית המובילה ללוחמה ברוע, שכבר אינה כבולה לארגון S.H.I.E.L.D ופועלת בתיאום מושלם בין חבריה. אולם, כדי להגיע לשם הם יצטרכו לעבור לא מעט תהפוכות ומלחמות פנימיות – אולי אפילו תוכנית תמימה להגן על העולם שהופכת לאחד האיומים הכי גדולים שידענו אי פעם. 

"עידן אולטרון" מחזיר את כל הנוקמים שהכרנו מהסרט הקודם: "איירון מן" טוני סטארק (רוברט דאוני ג'וניור), ת'ור (כריס המסוורת'), "קפטן אמריקה" סטיב רוג'רס (כריס אוונס), "הענק הירוק" ברוס באנר (מארק רופאלו), "האלמנה השחורה" נטשה רומנוף (סקארלט ג'והנסון) ו"הוקאיי" קלינט ברטון (ג'רמי ריינר). לא מדובר כאן ביצירה הקולנועית החשובה של השנה, ובטח שלא במועמד לאוסקר לתסריט הטוב ביותר אבל "עידן אולטרון" מצליח בענק בגזרת האקשן, מרגיש יותר זורם ונוח-לעיכול מקודמו ומקשר בין הדמויות בצורה יותר מעניינת. בסך הכל, הוא טוב בכמעט כל דבר על פני הסרט הראשון וזאת לבד צריכה להיות סיבה מספיק טובה לכל גיק שאוהב גיבורי-על והרבה אקשן. אחרי אירועי הסרט הקודם בו הנוקמים הביסו את לוקי, "עידן אולטרון" מתחיל עם מתקפה של הנוקמים על בסיס סודי במטרה להשיב לידם את המטה העוצמתי של לוקי. כאן מתחיל כל הבלאגן, וכאן גם מתחילים הספוילרים אז קפצו ל"שורה התחתונה" אם אתם לא רוצים לדעת עוד פרטים על העלילה. בהמשך יהיו ספוילרים מינימליים ולא ייחשפו פרטים קריטיים בעלילה, אז תרגישו חופשי להמשיך גם אם עדיין לא ראיתם את הסרט.

 

מעכשיו - ספוילרים בקטנה

לאחר שהנוקמים השיבו את המטה העוצמתי, חלק מחברי הקבוצה החליטו לקחת את העניינים לידיים ולגלות את סודותיו. התוצאה היתה יצירה של בינה מלאכותית עוצמתית במיוחד שכל מטרתה היתה להגן על כדור הארץ מהתקפות עתידיות. אולם, התוכנית משתבשת כאשר פרוייקט "אולטרון" (המדובב לשלמות על ידי ג'יימס ספיידר) מחליט על דעת עצמו שהדרך הטובה ביותר להגן על העולם – היא להשמיד אותו. מאחר והאיום למעשה נוצר על ידי הנוקמים, אתם יכולים לתאר לעצמכם שיהיו כמה וכמה מאבקים בין החברים בקבוצה – ושם נמצאים החלקים הטובים ביותר בסרט. "עידן אולטרון" ויתר על רומנטיקה ישנה כמו היחסים של ת'ור עם ג'יין או היחסים של טוני סטארק (איירון מן) לטובת מערכות יחסים חדשות והיכרות עם כמה מהדמויות שלא קיבלו הרבה תשומת לב בסרט הקודם. אך כאמור, הקטעים הטובים ביותר נמצאים דווקא במאבקים בין חברי הקבוצה שמובילים לכמה מסצינות האקשן האהובות עלי בסרט. סצינת הקרב המגניבה ביותר לדעתי היתה בין הענק הירוק לאיירון מן, שלבש שריון כבד ועוצמתי שנוצר בדיוק עבור מטרה זו. מי לדעתכם ניצח?

למרות ש"אולטרון" אמור להיות בינה מלאכותית וממוחשבת, הדיבוב של ג'יימס ספיידר נותן לו הרבה רגש ואפילו חוש הומור, ולאורך הדרך הוא אפילו גונב את ההצגה והופך לדמות הכי מעניינת בסרט – ממש כמו לוקי בסרט הקודם. גם עם קולו בלבד, נראה שג'יימס ספיידר עדיין מצליח להתעלות על כל יתר השחקנים. הסרט הציג גם שני נבלים חדשים מהיקום של מארוול: "התאומים". "קוויקסילבר" פייטרו מקסימוף הוא בעקרון הגרסה של מארוול ל-"פלאש" (The Flash) של DC ויכול לרוץ במהירות-על, בזמן ש-"סקראלט וויץ" היא מעין גרסה פחות מגניבה של פסיילוק (שאגב, תופיע בסרט הבא של אקס-מן בכיכובה של אוליביה מאן) ויכולה לשלוט על מוחם של אנשים ולהשתמש בטלקינסיס. המעורים ביניכם אולי יודעים שביקום הסרטים, התאומים הם הילדים של מגנטו מסרטי אקס-מן והם הופיעו בקצרה בסצינת הפוסט-קרדיטס (הטיזר שתמיד מגיע בסוף כל סרט של מארוול) של הסרט "קפטן אמריקה: חייל החורף" מהשנה שעברה. נראה שלפחות לאחד מהתאומים יש מקום שמור בסרט הבא אז כדאי שנתחיל להתרגל.

 

יותר אקשן, יותר כיף

נראה שהבמאי\תסריטאי ג'וס ווידון הפיק לקחים מהסרט הקודם, ו"עידן אולטרון" בנוי בצורה הרבה יותר זורמת ועמוסת-אקשן מהסרט הקודם. הפעם תחוו הרבה פחות "ירידות מתח" בין הקרבות, וכמו שמארוול למדו ב"שומרי הגלקסיה" – קצת הומור ובדיחות קרש אף פעם לא מזיקים ותמיד מצליחים לשבות את הקהל. זה תמיד מרגיש כאילו משהו אדיר או משמעותי הולך לקרות בכל רגע, ובהרבה מהמקרים זה באמת קורה – ונראה מצוין! כמו שכבר למדנו לצפות מסרט של מארוול, רואים שהשקיעו המון כסף ומשאבים באפקטים וקטעי ה-CGI  המפוזרים לאורך הסרט. אני לא בטוח לגבי זה אבל זה מרגיש שב"עידן אולטרון" יש יותר דמויות מדובבות מבסרט הקודם, ויותר קטעים בהם לא רואים על המסך אפילו שחקן אנושי אחד. זהו לגמרי סרט שנועד לצפיה בקולנוע, ובאמת יותר כיף לצפות בו עם כמה שיותר "פאנבויז" של קומיקס וליהנות מההומור הטיפשי לאורך הסרט. מה שכן, יש לי המלצה אחת בשבילכם: אל תראו את הסרט בתלת מימד! פשוט אל תעשו את זה. אין שום סצינה בסרט שמצדיקה את המשקפיים המעצבנים והתוספת במחיר, והחסרון העיקרי לפחות בשבילי הוא תמונה פחות חיה וצבעונית (תופעת לוואי של המשקפיים הכהות) ביחס לאולם רגיל. כמו בכל סרט של מארוול, שווה להישאר באולם בזמן הקרדיט כדי לראות את סצינת הטיזר שמכינה את השטח לסרטים הבאים. לאט לאט, כל הסרטים של מארוול מתחילים למצוא מכנה משותף בדמות אחד הנבלים הכי אדירים של יקום מארוול, והאוצר שיכול לשנות את כללי המשחק. מי שרוצה עוד פרטים מוזמן לצפות ב-"שומרי הגלקסיה" ולחבר את הנקודות.

השורה התחתונה

בבסיסו, "הנוקמים: עידן אולטרון" הוא "עוד מאותו הדבר" אבל לדבר הזה יש קהל עצום ואוהב עם מחסור חמור בחוש ביקורתי. מצד שני, זה לא הכרח דבר רע! "עידן אולטרון" לא יהיה הסרט הכי טוב שתראו ב-2015 אבל הוא כיפי, זורם, מצחיק לפרקים ועמוס באקשן גיקי ומגניב. הרי אנחנו לא מחפשים כאן דיאלוגים עמוקים ואמנות קולנועית, אלא משהו אחר לגמרי: "עידן אולטרון" הוא מהסרטים האלה שמחזירים אותנו לגיל 8 למשך שעתיים וחצי ואנחנו נהנים מכל רגע. יש בו את כל הנוקמים שלמדנו לאהוב בשילוב של דמויות חדשות ומסקרנות, ולוקח בדיוק חצי דקה בין הרגע שבו הסרט נגמר, לרגע שבו אתם מתחילים להתרגש לקראת "הנוקמים 3". אם אתם אוהבים גיבורי-על, הרבה אקשן וגישה שלא לוקחת את עצמה יותר מדי ברצינות, לא תצאו מאוכזבים מ-"הנוקמים: עידן אולטרון".

"הנוקמים: עידן אולטרון" יעלה לאקרנים ב-23.4 בהפצת פורום פילם

עושה חשק לשחק ב: Marvel: Ultimate Alliance

זה אמנם לא משחק חדש במיוחד אבל בכותר האקשן\תפקידים המהנה הזה, כל התפקיד שלנו הוא לקחת ארבע מהדמויות המגניבות של מארוול (וביניהן ארבעת הדמויות החשובות ב"נוקמים") ולאחד כוחות נגד אויב משותף ומסוכן. כל הרעיון של המשחק סובב סביב שיתוף פעולה בין הדמויות, ולנוקמים יש אפילו מתקפות מיוחדות הבלעדיות להרכב (קפטן אמריקה, ת'ור, איירון מן והענק הירוק) אז אם יש לכם חשק לבצע מתקפות משותפות ולהתמודד מול המוני אויבים כמו בסרט, Ultimate Alliance יגרד לכם בדיוק במקום הנכון. אופציה אפילו יותר נוסטלגית היא Captain America and the Avengers, כותר ארקייד שיצא בתחילת שנות ה-90 עם הנוקמים הקלאסיים. יש שם אפילו דמות מפתיעה שמופיעה בסרט!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י