הרשמה

"אנטמן"

אנטמן הוא גיבור לגיטימי ומגניב לגמרי, רק חבל שאי אפשר להגיד אותו דבר גם על התסריט שלו

אור מנטש ראה את "אנטמן" והשתכנע שהוא באמת גיבור על, אבל עם תסריט כל כך לא נקי - ברור שיבואו נמלים

הרבה זמן לא יצא לי לראות סרט של מארוול עם כל כך מעט הייפ, אבל מה לעשות? קשה ליחצ"ן גיבור כמו "איש הנמלה" ולשכנע אנשים שהוא באמת גיבור לגיטימי ומגניב, ובכלל - שהסרט עצמו יהיה לגיטימי ומגניב. אחרי שפגשנו כל כך הרבה גיבורים עוצמתיים מתוך היקום של מארוול, מה יכול להיות אפי בגיבור שכל הכוח שלו זה לגדול ולהתכווץ? לזה נגיע בהמשך אבל מה שחשוב לראות כאן זה את האומץ חסר התקדים של אולפני מארוול. במשך שנים קיבלנו את אותם גיבורים שכולנו מכירים ואוהבים: עוד סרט של אקס-מן, עוד סרט של ספיידרמן, עוד קצת מהנוקמים וכו' וכו' אבל תראו מה קרה לפני שנה בדיוק: "שומרי הגלקסיה", קומיקס שאיבד את הפופולריות שלו עוד בשנות ה-70' , הפך לסרט הכי טוב של מארוול מזה שנים והוכיח שהקהל יכול לאהוב ולהתחבר גם לגיבורים חדשים לגמרי שהוא מעולם לא שמע עליהם. אז האם ל-"אנטמן" יש את אותו אפקט? כן במידה מסויימת, אבל הוא עדיין לא מוצלח כמו "שומרי הגלקסיה".

לך לנמלה עצל

פול ראד, השחקן שאתם כנראה מכירים מהסרט [הכנס שם של קומדיה רומנטית], קיבל לראשונה תפקיד של גיבור-על ומגלם את סקוט לאנגמן: אב גרוש שבדיוק יצא מהכלא אחרי שריצה את עונשו על פריצה וגניבה. לאנגמן הוא פורץ מיומן שמשלב בין יכולות אקרובטיות וראש מדעי  - אז אפשר להגיד שהוא סוג של מקגייבר שיכול לטפס על בניינים ולפרוץ כל כספת. בעלילה הסופר-בנאלית של הסרט, סקוט מנסה לחדש את הקשר עם ביתו - שנמצאת תחת המשמורת של אשתו לשעבר והחבר שלה שהוא גם במקרה שוטר. הוא רוצה לחזור לחיים שלהן ולשלם מזונות אך זה לא פשוט למצוא עבודה כשאתה אסיר משוחרר - וכך סקוט מתפתה לעשות "עבודה אחת אחרונה", שוד מתוחכם שיעזור להחזיר את חייו לתלם... ואז הכל משתבש.

סקוט פוגש את דוקטור הנרי פים (השחקן מייקל דאגלס), המדען הגאון שהצליח לייצר חליפה שמקטינה את הלובש לגודל מינאטורי אך מאפשרת לו להשתמש בכוח הפיזי של אדם בגודל רגיל. זה אומר שבגרסה המכווצת הוא יכול לרוץ סופר-מהר, להרביץ בעוצמה ולחדור לכל מקום. פים גם מצא דרך לתקשר עם נמלים ולהיעזר בהן לביצוע משימות. אם נשמע לכם קצת דבילי אני לגמרי מבין אתכם, אבל בסרט זה דווקא עובד מצוין וממש נוצרת ההרגשה שאנטמן הוא גיבור לגיטימי שכנראה יכול לנצח בקרב את רוב גיבורי העל שאתם מכירים. למישהו כמו איירון מן, למשל, לא יהיה סיכוי כי אנטמן יכול פשוט להיכנס לו לתוך החליפה ולנטרל אותה מבפנים. ד"ר פים, שלבש בעבר את חליפת הנמלה והציל את העולם כמה וכמה פעמים, עומד כעת בפני אויב חדש - היורש שלו בחברת ההיי-טק, שלמד איך משתמשים בטכנולוגיית הכיווץ והחליט לייצר חליפה משלו ולמכור אותה לכל המרבה במחיר. בגילו המבוגר, פים נאלץ למצוא יורש שילבש את החליפה ויצא להשמיד את המחקר והחליפה המתחרה שעשויים להביא לכאוס ברחבי העולם.

הומור, אקשן וסטיגמות מהלכות

"אנטמן" עובד קשה כדי לשחזר את הגישה של "שומרי הגלקסיה" - הרבה הומור, גישה קלילה ודמויות כיפיות. התוצר הוא בהחלט כיפי וקליל ביחס לסרט מארוול הממוצע, אבל הדמויות שלו פשוט לא מספיק טובות. שלא תבינו לא נכון: פול ראד היה כאן בחירה מצויינת לדעתי ומתאים יופי לתפקיד, אבל הדמות שלו לא אמינה בשום צורה. אותו דבר תקף לגבי הופ (השחקנית אוונג'לין לילי), הבת של פים שמנסה לחתור תחת סקוט מהרגע הראשון. הופ רוצה להיכנס לחליפה בעצמה, אבל האירועים שקורים מסביב לזה הם כל כך בנאליים וצפויים שהרבה מהסצינות פשוט מאבדות אמינות ונראות מטופשות. הדמויות היחידות שבאמת תאהבו בסרט הם שלושת הפושעים איתם סקוט אירגן את השוד בתחילת הסרט. למרות שהם סטיגמות מהלכות (הלטיני שמדבר הרבה, השחור החצוף והאקר הרוסי שכמעט לא מדבר), הם הצליחו לעשות את העבודה וליצור סצינות קלילות ומהנות.

אבל רגע... מה לגבי האקשן?? תשמחו לדעת שבאופן מפתיע (לפחות בשבילי), ל"אנטמן" יש לא מעט קטעי אקשן מוצלחים כולל קרב נגד אחד הנוקמים (אבל לא אחד מהנוקמים המגניבים) וקרב סופי מותח. גם הקטע המתבקש של "מחנה האימונים" כמו שיש בכל סרט בז'אנר נראה דווקא די טוב, ואפילו השימוש בנמלים לביצוע המשימות נראה מגניב ומיוחד. חבל שמה שפגע הכי חזק בזרימה של הסרט זה דווקא התסריט הנמוך כי קטעי האקשן יחד עם ההומור יכלו ליצור כאן הצלחה אמיתית. אני קצת מרגיש כמו תקליט שבור בקטע הזה אבל ברצינות - אין שום סיבה בעולם לראות את הסרט הזה בתלת מימד. לא היה אפילו אפקט אחד שמצדיק את לבישת המשקפיים הטיפשיים האלה במשך שעתיים, ואתם כנראה תיהנו ממנו יותר בגרסה הדו-מימדית. 

השורה התחתונה

"אנטמן" הוא לא סתם גיבור, אלא גיבור די מוצלח עם כוחות יותר ישימים ומועילים ממה שנדמה לכם. הסרט עושה עבודה טובה בלשכנע את הצופה ש"אנטמן" הוא גיבור לגיטימי וכולל לא מעט קטעי אקשן מלוטשים, אבל מה שגורר אותו למטה זה דמויות משעממות, תסריט בנאלי ויותר מדי רגעים מתים בלי שום דבר מעניין שקורה על המסך. למרות שהוא פונה לטווח גילאים רחב, אני משוכנע שגם הצופים הצעירים יותר יתחילו להרגיש באיזשהו שלב שהסרט מזלזל באינטיליגנציה שלהם. ועדיין, מדובר בסרט קליל ומהנה עם יותר הומור מסרט מארוול הממוצע. אם אתם מכורים לסרטי מארוול ומצליחים לזהות איך כל סרט משתלב עם הסרטים האחרים, כדאי לראות את "אנטמן" כי יש לו נקודות חיבור מעניינות עם סוכנות ש.י.ל.ד, ארגון הפשע הידרה, חבורת הנוקמים ועוד. אם אתם לא מהמכורים, "אנטמן" עדיין עובד כי הוא לא דורש רקע וידע באירועים הקודמים, אבל אם אתם מחפשים משהו שהוא מעבר לסרט אקשן קליל וקצת טיפשי - תתכוננו לאכזבה.

עושה חשק לשחק ב: Bad Mojo

אוקיי תפסתם אותי. אין לי שום משחק שממש מזכיר את הסגנון של "אנטמן" (אם יש לכם הצעה אתם מוזמנים לספר לי בתגובות), אבל יש לי משהו... קרוב. בערך. ב-Bad Mojo שיצא במקור ב-1996 (אל דאגה יש גם גרסה מחודשת ב-Steam) אנחנו משחקים מדען משוגע שהפך לג'וק, ויוצאים למסע ששם את הבית שלנו בנקודת מבט אחרת לגמרי. פתאום אנחנו צריכים לזחול דרך צינורות הביוב, לברוח מהחתול ולהתיידד עם עכברושים. Bad Mojo הוא מוזר, מאתגר ומאוד אמיץ -אז אני מניח שבאיזשהו מקום הוא כן מזכיר את הסגנון של "אנטמן".

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    00:33 17.07.2015 | taltal20 taltal20

    ראיתי היום את הסרט.
    אינני מסכים עם דעתך על הסרט.
    הוא אכן סרט קליל, נחמד עם קצת אקשן, וכן יש רגעים מתים, אך לא כל הרבה!
    אולי התסריט לא כתוב ברמה של מארוול, אך הוא כן נחמד ומהנה.
    וכן אין בו מספיק אקשן כמו שמארוול יודעים לעשות (כמו בנוקמים עידן אולטרון, שזה הרגיש יותר מדי אבל גם ממש במידה הנכונה),
    אבל יש בו קצת, וזה לא הכי מספק אבל גם לא הכי גרוע.
    לסיכום, אנט-מן הוא אולי גיבור קטן, אך לא מגיע לו ציון כמו הגודל שלו.
    הוא סרט נחמד, לא הכי טוב אך דגש על בין לא הכי גרוע לגרוע בכלל.
    יש לו בעיות של שחקנים ועלילה שלפעמים קצת נמאסת ומשעממת וגם חסרים קצת קטעי אקשן,
    אך כשתישארו לסוף, תבינו לאין אנט-מן צועד(או עף במקרה שלו).

  2. 2

    12:59 26.07.2015 | shon shon (אורח)

    התסריט די מאכזב אבל לטעמי הסרט היה מצחיק מאוד
    הגעתי מוכן לסרט אקשן על מצע קומדיה, וקיבלתי בדיוק להפך, ולמרות שהופתעתי יצאתי מאוד מרוצה

  3. 3

       | פורסם ע"י