הרשמה

דעה: על הכישלון הבלתי-נמנע של Black Ops 3

אור מנטש כבר הגיע למסקנה: Black Ops 3 אולי נראה חדשני אבל בפנים הוא בדיוק כמו המשחקים הקודמים, וחבל

אור מנטש ניסה את מצב הרשת של Black Ops 3 וגילה בדיוק את אותה גברת רק בשינוי אדרת

בסדר בסדר הבנתי את המסר - אני גרוע!! אין לי שום כישרון במשחקי יריות, בייחוד במשחקי יריות ברשת, ובייחוד משחקי יריות ברשת מגוף ראשון שהשם שלהם מורכב מהמילים "Call" ו-"Duty". אבל זה לא אומר שלא יצאתי משם עם כמה וכמה תובנות מעניינות על המשחק והסדרה בכלל. בהתבסס על הבטא אני יכול להגיד דבר אחד: Black Ops 3 הוא כיפי וזורם כמו משחקים אחרים בסדרה, אבל בסופו של יום אין הרבה הבדלים בינו לבין כל Call of Duty אחר. אם חיכיתם לראות את סדרת Call of Duty יוצאת סוף סוף מהקופסא ומתחילה ליישם רעיונות חדשניים באמת - תמשיכו לחכות.

על הנייר, Call of Duty: Black Ops 3 עשוי להיות המשחק הכי חדשני בסדרה מאז Call of Duty 4: Modern Warfare, ויש לכך כמה סיבות: בתור התחלה, המשחק מתרחש בעולם עתידני ו"שאל" את מערכת התנועה המצויינת שראינו ב-Titanfall מלפני שנתיים. זה אומר שאנחנו יכולים לרחף למשך כמה שניות באוויר, לקפוץ פעמיים לגובה רב, לרוץ על קירות, להחליק על הרצפה למרחק רב אבל לא לזנק הצידה כדי להתחמק מירי. כמו ברוב משחקי היריות אי פעם, גם Black Ops 3 לא לקח סיכון והתנה את יכולות התנועה המשופרות במד "דלק" שנטען אחרי כמה שניות. הבעיה הכי גדולה במערכת התנועה היא שנראה כאילו המפות (או לפחות אלה שהופיעו בבטא) לא עוצבו במטרה להוציא את המיטב מהמערכת... אם במפה הסלעית אתם רואים למשל צוק מגניב שיכול לשמש כנקודת צליפה או מקום מצוין להסתער ממנו, האכזבה תגיע תוך שניות כשתגלו כי המפה חוסמת אתכם מלהגיע גבוה מדי - גם אם פיזית אתם יכולים להגיע לגובה מספק. התוצאה היא מפות לינאריות ומתסכלות שרק מורידות את המוטיבציה להשתמש במערכת התנועה החדשה.

חוץ ממערכת התנועה הסוג-של-חדשנית, Black Ops 3 הביא איתו מערכת דמויות חדשה בה אנו יכולים לבחור מבין תשעה "מומחים", כל אחד עם נשק ייחודי ועוצמתי משלו וכן יכולת מיוחדת שעוזרת לו בקרב. בפועל אנו יכולים לבחור בין הנשק לבין היכולת, ואחרי זמן מסוים בתוך הקרב - ניתן להשתמש בהם בנסיון להשיג יתרון על פני המתחרים. אם זה נשמע לכם בדיוק כמו Titanfall, אתם טועים! ב-Titanfall קיבלנו בסוף הטיימר לא רק נשק או יכולת אלא סט שלם של כלים: שני נשקים, יכולות מיוחדות וכל אלה חלק מהטיטאן שבחרנו עם שריון ומהירות תנועה משלו. ב-Black Ops 3 כל מה שאנחנו מקבלים אחרי הטיימר זה נשק עוצמתי אך זמני, או יכולת חד פעמית שלא תמיד מניבה תוצאות - ורק אחד מהם. זה מעניין ש-Titanfall שנכשל בתור משחק יריות ברשת, היווה בעצם את ההשראה לחלק גדול ממשחקי היריות שבאו אחריו (Halo 5 אני מסתכל עליך).

הבעיה הכי גדולה עם מערכת הדמויות וההתקדמות של Black Ops 3 היא שפועל - כמעט שום דבר לא השתנה מהמשחקים הקודמים! ה"מומחים" הם בעצם חבורה של סקינים שמגיעים עם נשק או יכולת מסוימים, ולמרבה ההפתעה יש להם בדיוק את אותם נתוני הבסיס: מהירות הליכה\ריצה, כמות חיים וכו'. זה בגלל שהמערכת הישנה והטובה של Create a Class, זאת שנמצאת איתנו כבר בערך עשור, עדיין נמצאת מתחת למערכת המומחים. אחרי שבחרנו מומחה ייפתח לנו המסך המוכר המאפשר לנו לבחור נשקים, תוספות לנשק, רימונים ובונוסים (Perks). כדי לפתוח כוונות לנשק למשל, עדיין נצטרך להשיג X הריגות עם אותו הנשק, והליך פתיחת הנשקים הפך לקשה יותר בזכות משאב חדש שנקרא "Unlock Token". אנו מקבלים כטוקן אחד על כל רמה שאנחנו עולים, אותו אפשר לנצל כדי לפתוח נשקים, מומחים, Perks ועוד.

במשחקים הקודמים, הנשקים ושאר הציוד נפתחו אוטומטית ברגע שהגענו לרמה מסויימת. כאן זה היה יכול לעבוד מצוין רק עם הטוקנים מפני שהיינו מקבלים את האפשרות לפתוח קודם את מה שאנחנו הכי רוצים ולהתקדם משם, אבל בפועל עדיין יש את הגבלת הרמות על כל דבר אפשרי! בתחילת המשחק אי אפשר אפילו לשחק עם כל 9 המומחים אלא רק עם 4 מהם, כאשר החמישי נפתח אחרי רמה 20 - מה שדורש כמה שעות משחק טובות. אותו דבר לגבי הנשקים - רוצים לפתוח את הנשק האהוב עליכם? אז חבל כי קודם אתם צריכים להגיע לרמה הדרושה כדי לפתוח אותו, ואז לדאוג שיש לכם Unlock Token כדי לפתוח אותו בפועל, ואז להשיג איתו מלא הריגות כדי לקבל את הכוונת שאתם אוהבים, וזה אם היה לכם מזל ולא בזבזתם מלא טוקנים על נשקים ומומחים שבכלל לא זורמים עם סגנון המשחק שלכם (יאפ, כל המכירות סופיות ואין אפשרות להתנסות לפני שקונים).


במקרה שתהיתם: הקשתית הזריזה, החייל המשוריין והרובוט הכבד רצים בדיוק באותה מהירות

בתור גיימר שהיה שם בזמן עלייתם ונפילתם של משחקי היריות האולד-סקוליים, אני פשוט לא מצליח להבין את הגישה המודרנית של משחקי היריות ברשת. פעם היינו משחקים Quake 3 Arena או Unreal Tournament לא בשביל לפתוח עוד נשקים ולהגיע ל-Pretige הכי גבוה, אלא פשוט בגלל שהמשחק היה כיף ונשאר ככה גם אחרי עשרות ומאות שעות משחק. מצחיק אותי שמשחקים מודרניים השכילו לשחזר את מערכת התנועה של Unreal Tournament 2003, אבל כשלו להבין מה הפך את המשחק כולו לכל-כך כיפי ופופולרי. אם סדרת Call of Duty באמת היתה רוצה לצאת מהקופסא שכולאת אותה מאז 2007, היא היתה זורקת את שיטת ה-Create a Class שכבר יצאה לנו מכל החורים ונותנת גישה מיידית לכל המומחים, לכל הנשקים וכל התוספות. עדיין שווה וראוי לשמור על שיטת הרמות וה-Pretige, ואם לומר את האמת - ל-Black Ops 3 אין ממה לפחד! אני בטוח שהשחקנים עדיין ישקיעו שעות רבות של משחק ואף ירכשו את חבילות ה-DLC גם בלי שחלק גדול מהתוכן יהיה נעול בפניהם במשך רוב הזמן.

סדרת Call of Duty לא איבדה את הדרך, היא פשוט הולכת על אותו שביל במשך כל כך הרבה זמן שאפילו הנוף המשתנה כבר לא עוזר לחפות על המונוטוניות והכישלון הבלתי נמנע של המשחק הבא, והבא שאחריו. מעריצי הסדרה צריכים להפסיק להסתפק במינימום האפשרי שהמפתחות משקיעות בשביל להשריץ משחק חדש ולדרוש שינוי. במקום להשקיע מליונים בסלבים שמשחקים את הדמויות במצב הזומבים ומאות אלפי דולרים על קידום והייפ, Activision צריכה להשקיע יותר משאבים בחדשנות אמיתית ולתת למפתחות מספיק חופש יצירתי כדי להשיג את זה. הגיע הזמן לצאת מהמערה של אפלטון, לספוג את העולם שבחוץ ולצאת לדרך חדשה של הרג ואלימות מציאותיים מדי.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:26 02.09.2015 | roeetal roeetal

    הreview שלך לא שווה שקל
    אתה מדבר על זה שcod כל הזמן אותו הדבר (שכל פעם זה קצת שונה [בכל זאת אנשים עדיין רוצים להרגיש שהם משחקים בCOD])
    גם בסדרות המשחקים Battlefield, Battelfront, assassins creed ועוד
    אתה גם מדבר על זה שCOD "שואלים" (אתה מתכוון למעתיקים) מTitanfall בלי לומר אפילו שהיוצרים של Titanfall הם מהיוצרים של COD
    מעבר לזה לבלאק אופס 3 יש הרגשה שונה
    הwall run ממש כיפי
    נשקים עתידיים
    והספישל ליסטס שחלק מהם קצת over powered אבל אני דיי בטוח שישנו אותם עד שהמשחק יצא
    חשוב לזכור שהמשחק בגרסת בטא ושהרבה דברים יתוקנו עד לגרסא המלאה

  2. 2

    18:32 02.09.2015 | אבינר אבינר

    סקירה מדוייקת. COD חייבים לעשות שינוי דחוף כדי לחזור למה שהם היו פעם..

  3. 3

    18:46 02.09.2015 | sagimi sagimi

    360 no scopeeeeeeee

  4. 4

    20:37 02.09.2015 | איתמר איתמר (אורח)

    ביקורת מצויינת ונכונה. Activision יורקים על הלקוחות שלהם בפנים כבר הרבה זמן, זה לא חדש. רק תיזהר, כי עכשיו כל הפאנבויז כמו מס' 1 יתחילו לבוא ולהגן על המשחק המעפן.

  5. 5

    23:28 02.09.2015 | מיכאל מיכאל (אורח)

    כבר איזה 10 שנים השמחק הזה נשאר אותו דבר כל שנה 60$ לסקינים חדשים עד מתי...

  6. 6

    23:53 02.09.2015 | אורח אורח (אורח)

    ל1
    פספסתי משהו? EA ייצרו את COD?

  7. 7

    11:39 03.09.2015 | WarFox89 WarFox89

    תגובה מס' 1 - FANBOY ALERT

    תגובה לפוסט - COD זאת סדרה מתה ממזמן, היחידים שממשיכים לקנות את הזבל ההמוחזר הזה זה פאןבויים כמו הבחור מהתגובה הראשונה שבישבילם COD זה קדוש וכל ביקורת או מילה רעה על המשחק - פירושם שאתה לא מבין כלום מהחיים שלך.

    הגיע הזמן להפסיק להכות בסוס המת אקטיויז'ן ...

  8. 8

    17:52 03.09.2015 | shalom_23 shalom_23

    בתור חובב מושבע של סדרת המשחקים ואחד שהולך לכל מיני פרימירות להציץ במשחק החדש הקרב ובא
    ובתור אחד שקונה כל משחק במהדורה הכי יוקרתית שכוללת גם את ה-Season Pass
    אני יכול לומר ששלושת המשחקים האחרונים בסדרה Call of Duty: Black Ops 2/Call of Duty: Ghosts/Call of Duty: Advanced Warfare
    היו מהגרועים ביותר שיצא לי לחוות Ghosts היה שיא הגועל לא יודע מה חשבו לעצמם
    Call of Duty: Black Ops 3 מרגיש ממש טוב הבטא הייתה כיפית מאוד ומאז Call of Duty: Modern Warfare 3 לא נהנתי ככה מאונליין של המשחק
    הוסיפו קצת השחיזו פינות לא יותר מזה,כי אם יעשו יותר מזה אולי אנשים לא יאהבו
    האמת כבר נמאס מהעתידניות הזאת שיחזרו מצידי למלחמות העולם הראשונה והשניה עדיף
    או שיעשו רימייק למשחקים הכי גדולים Call of Duty 4: Modern Warfare או Call of Duty: Modern Warfare 2
    המצב שנקבל מהם Modern Warfare 4 ברמה גבוהה גם הוא אפסי
    כי צוות הפיתוח שעשה את המותג הזה למה שהוא כבר לא נמצא שם
    והצוותים של האולפנים שמפתחים כרגע את המשחק חלש ביותר
    אפשר לומר שחברת Treyarch שאחראית על פיתוח Call of Duty: Black Ops 3 היא הכי פחות גרועה(לא טובה,פחות גרועה)
    המצב על הפנים עם המשחק פרט לרימייק כמו שציינתי אין סיכוי להנות מזה ברמה כמו בעבר.
    אני לפעמים רואה את הוידאו של Call of Duty 4: Modern Warfare אשר מראה את מפתחי אינפינטי ווארד היוצרים הגאוניים של המותג
    משחקים באונליין ואז נכנס וינסט זאמפלה היו"ר של החברה ושואל את הצוות שלו סיימתם את העבודה של היום
    אז הם עונים לו "לא"
    מה לא סיימתם איך?
    כי אנו משחקים
    ואז הוא מביט למצלמה ואומר תשמעו אני לא רוצה להיות שחצן אבל נראה לי שיצרנו את המולטיפלייר הכי בן זונה שיש.

  9. 9

    18:09 03.09.2015 | יליד 93 מאוכזב מהגיימיג היום יליד 93 מאוכזב מהגיימיג היום (אורח)

    הסדרה איבדה את הקסם שלה אי שם בCOD4:MW, (למרות שיצאו כמה משחקים טובים גם אחרי COD4, אבל היצירתיות כבר נעלמה)
    אין שום חידוש, רק מטחנה של כסף. המשחק הראשון היה מטורף ברמת הרצינות שלו, הייתה אווירה מיוחדת שסוחפת אותך אל תוך המשחק
    מה שנותר היום זה לרוץ עם נשק מוזר שמתיימר להיות "עתידני" ולירות ברובוטים טיפשיים. סיפור שטחי, שטותי, ילדותי

    כנראה שהנוער היום כבר לא מעניין אותו משחקי WWII, וכנראה שאפילו לא מעניין אותו משחקי יריות שמרחשים בעולם הנוכחי
    מה שמעניין אותו זה בולשיט גאג'דטי שעושה צלילים של רובוטים

  10. 10

    15:43 05.09.2015 | aiden aiden (אורח)

    למספר 1- fanboy alart בוא תנסה לשחק בbattlefiled 3 או 4 אתה תהיה נוב שם.

    אני שיחקתי כל משחק של cod עד ghost וששיחקתי בו פשוט הזדעזעתי כמה שהוא היה גרוע. black ops 2 היה בסדר היה בו שארית של כיף אבל אחר כך... הסדרה צריכה לפרוש.

    שיצא משחק cod טוב תגידו לי, אני ממזמן עברתי לbattelfiled:)

  11. 11

    21:16 06.09.2015 | יונתן יונתן (אורח)

    למה?! למה הם ממשיכים להוציא את זה?! ולמה אנחנו ממשיכים לקנות את זה?! אני זוכר (אני בן 13) שלא מזמן CoD היה שיא הטכנולוגיה! זה הדבר היחידי שמעניין אותנו. ואז- גיליתי את היילו.
    המשחק הראשון של היילו ששיחקתי היה היילו 3 ושיחקתי בו לפני כמה שנים אצל חבר.
    ציטוט: יואו!
    וזה הפך לאחד מסדרות המשחקים האהובות עליי.
    לא מזמן קניתי אקסבוקס וואן עם המאסטר צ'יף קולקשיין ונהניתי מאוד (שווה לקנות, חובה שיהיה את זה). שיחקתי בזה ואז נכנסתי לחנות כדי לחקור וראיתי את הבטא
    ציטוט: יואו!
    הורדתי ונכנסתי לשחק.
    התלהבתי מהגרפיקה שיש לבטא ומהמפות.
    אני רציתי לנסות לצלוף אז חיפשתי נקודה טובה. ניסיתי לעלות ולא הצלחתי. עוד פעם ניסיתי ועוד לא הצלחתי.
    ואז
    ציטוט: עד לאן המשחק הידרדר? עצלנות של מפתחים? עוד פעם create a class? עוד פעם להיהרג ולחזור? יש לכם את זה ביותר גרוע? הדבר היחידי שהשתפר זה הגרפיקה?

    ופשוט ישר מחקתי.
    התאכזבתי פעמיים- פעם אחת מהבטא ופעם שנייה מהGhosts שחשבו שהמשחק היה טוב אז המשיכו את הסדרה.

    לסיכום- אם אתם מחפשים CoD חדש בשביל הגרפיקה הנה משחק בשבילכם. אם אתם מחפשים משחק עם יותר מגרפיקה אז לא תמצאו אותו כאן...אגב, Vgames צריכים כתב נוער?

  12. 12

    22:18 06.09.2015 | מאור מאור (אורח)

    על טעם ועל ריח...
    יש כאלו שהמשחק עושה להם את זה ויש כאלו שלא כמו בכל משחק
    למה מוציאים כל שנה... ברור לא ? .... כסף... ונראה שזה עובד להם
    שימשיכו להוציא אולי באיזשהיא גירסה יקבלו שכל ויעשו שיפורים יותר שווים מלהחליף עיצוב לאותה מפה
    בכל מקרה אחלה סקירה

  13. 13

    23:57 25.09.2015 | aiden aiden (אורח)

    אם אתם רוצים משחק fps טוב

    להפתעתי, EA: החברה שידועה בלסחוט כסף עם משחקים גרועים הוציאה שתי סדרות משחקים מצוינות

    battlefiled ו titanfall (בגלל שהכריזו על המשחק השני בe3 2015)

    בואו אנחנו מקבלים את כל סוגי הגיימרים.

    אפילו גיימרים של cod (אם אפשר לקרוא למי שמשחק רק cod ומשלם 300 שקל כל שנה על אותו דבר ועוד מגן על הסדרת משחקים הזאתי גיימר)

  14. 14

       | פורסם ע"י