הרשמה

10 משחקי "מלחמת הכוכבים" שכל מעריץ חייב לשחק

אנדריי אפרמוב לוקח אתכם אל ההיסטוריה של משחקי "מלחמת הכוכבים"

מהם המשחקים הטובים בהיסטוריה של "מלחמת הכוכבים"? אנדריי אפרמוב עם עשרת המובילים

עם היציאה של Star Wars Battlefront לחנויות והיציאה של "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" לאקרנים בחודש הבא (בבקשה אל תהיה גרוע), נראה שסטאר וורס שוב חוזר למיינסטרים ובקרוב דור חדש של מעריצים ייכנס גם הוא לתוך העולם המופלא בגלקסיה רחוקה רחוקה. אך בתחום הגיימינג, סטאר וורס מעולם לא עזב אותנו, למעשה מאז שהמונח "משחקי וידאו" הומצא נראה שסטאר וורס היה שם לאורך כל הדרך בזמנים הטובים וגם בטובים פחות. לכבוד החזרה של סטאר וורס לחיינו, התחלתי לחשוב על המשחקים המוצלחים של הזכיון במהלך השנים, מה שגרם לי לחשוב על בערך 30 כותרים שונים שיכלו להתאים לכתבה הזאת. ולמרות זאת, לאחר הרבה לבטים, הרי לפניכם עשרת משחקי הסטאר וורס הטובים ביותר בהיסטוריה:

10. Tie Fighter – 1994

Tie Fighter שיצא בשנת 1994 למחשב האישי הציב את השחקן לראשונה בצד האפל, ועשה סוף סוף את מה שכל כך הרבה מעריצי סטאר וורס חלמו עליו - הכניס את השחק לנעליו של טייס Tie Fighter בצי האימפריה אל מול כוחות המורדים. מעבר לעלילה המקורית של המשחק שמתחילה ישירות אחרי הקרב על הות' ומסתיימת איפשהו לפני תחילת הסרט השלישי, המשחק כלל מערכת אנרגיה שהייתה מאוד ייחודית לזמנו, בכל רגע במהלך קרב היה על שחקן להחליט האם להשקיע את כל האנרגיה לנשקים ובכך לוותר על הגנה, או ללכת על תוכנית הגנתית יותר ולהקריב כוח אש לטובת מגנים כמעט בלתי חדירים. תוסיפו לכך דיבוב קולי – דבר שכמעט ולא היה במשחקים בשנת 1994, וגרפיקה מרשימה מאוד לזמנו הפכו את Tie Fighter לאחד מהסימולטורים הטובים ביותר שיצאו אי פעם. למי שרוצה להתמוגג על פיסת נוסטלגיה (שמצליחה להחזיק יפה גם היום), ניתן להשיג אותו בגרסה מותאמת למחשבים מודרניים דרך GOG.

9. Super Star Wars – 1992

במבט ראשון אפשר לחשוב ש-Super Star Wars הוא משחק פלטפורמה ממוצע לחלוטין שיצא בתקופה בה זה היה הסגנון השולט בשוק. אומנם זה לא רחוק מהאמת ומבחינת משחקיות מדובר במשחק פלטפורמה סטנדרטי. אך לסופר סטאר וורס (ושbי ההמשכים שלו שיצאו שנה ושנתיים אחרי בהתאמה) יש משהו שמייחד אותם מכל השאר – זיכיון מלא על סרטי סטאר וורס. כל אחד משלושת המשחקים עוקב אחרי עלילת הטרילוגיה המקורית ונותן לשחקן אפשרות להיכנס לנעליים של דמויות שונות מכל אחד משלושת הסרטים. המפתחים גם קיבלו אפשרות לחרוג קצת מגבולות התסריט ולתת לשחקן אפשרות לבחור בדמויות שונות לכל שלב כך שאם תרצו, תוכלו לשכתב את עלילת הסרטים ולשלוח את צ'ואי להילחם בדארת' ווידר. המשחק הראשון בסדרה יצא לאחרונה בגרסא דיגיטלית ל-PS4, tl ראו הוזהרתם - מדובר במשחק עם רמת קושי הגובלת בבלתי אפשרי.

8. Republic Commando – 2005

הדרך הכי מוצלחת לתאר את המשחקיות של Republic Commando היא Halo פוגש את Rainbow Six. באחד המשחקים האחרונים שפותחו ע"י Lucasarts עצמם, Republic Commando מעמיד את השחקן כמפקד יחידת דלתא של כוחות המשובטים של הרפובליקה מהסרט השני בטרילוגיה החדשה (AKA הטרילוגיה ה"פחות מוצלחת"). בנוסף לאלמנטי ה-FPS הסטנדרטיים, השחקן מקבל ,תופס פיקוד על 3 חברי צוות שמלווים אותו ויוצרים יחידה שחזקה מסך כל חלקיה. למרות הקמפיין היחסית קצר והמחסור באלמנטים קלאסיים של סטאר וורס (אין איזכור לג'דיי בכל המשחק), מדובר באחד ממשחקי היריות היותר מקוריים ומרעננים שיצאו.

7. The Old Republic – 2011

לאחר הכישלון הצורם בהבאת היקום של סטאר וורס לעולם ה-MMORPG עם Star Wars Galaxies, לוקאס ארטס החליטו להוציא את התותחים הכבדים וגייסו את אחד מצוותי פיתוח הRPG הטובים ביותר בשוק – BioWare - לפתח את The Old Republic. יחד עם תקציב פיתוח אסטרונומי של מעל 200 מיליון דולר ומעל למיליון משתמשים רשומים למשחק תוך 3 ימים מיציאתו, נראה היה שמישהו סוף סוף עומד להפיל את World of Warcraft מכס המלכות. אך למרות זאת ההתלהבות הראשונית מהמשחק דעכה, כמות המשתמשים פחתה וכיום המשחק מתקיים תחת מערכת חינמית פתוחה לכל דורש. למרות כל זאת מדובר בחווית ה-MMORPG המוצלחת ביותר לכל אלה שמאסו בעולם הפנטזיה של WOW, ולמרות הדעיכה היחסית בפופולאריות - המשחק ממשיך לקבל עדכונים ושיפורים עד היום. והיי, הוא חינם. שווה לנסות.

6. Rouge Squadron 2: Rouge Leader – 2001

Rouge Squadron 2: Rouge Leader יצא בשנת 2001 ככותר השקה לקונסולת הגיימקיוב של נינטנדו וזכור עד היום בתור אחד הכותרים הטובים ביותר שיצאו לקונסולה, וללא ספק בתור סימולטור סטאר וורס המוצלח ביותר עד היום. המשחק כלל את כל הקרבות המיתולוגיים מהטרילוגיה המקורית והוסיף עליהם משימות חדשות, יחד עם גישה לכל צי המורדים והעובדה שדניס לאוסון – וודג' אנטיליס בשבילכם תרם את קולו ודמותו למשחק. כל אלה הפכו את Rouge Leader לאהוב במיוחד על מעריצי סטאר וורס. העובדה שמשחק פותח תוך 9 חודשים בלבד הופכת את העניין למרשים עוד יותר.

5. Star Wars Episode 1 Racer - 1999

הדבר שבו כל מעריצי סטאר וורס נמצאים בדעה אחת (מלבד השנאה לג'ר ג'ר) היא על כך שהסצינה הטובה ביותר ב-Episode One היא סצינת ה-Pod Racer, אותו מירוץ שבו משתתף אנאקין בכדי להשתרר מוואטו. ואם יש משהו אחד נכון שג'ורג לוקאס עשה עם הסרט ההוא, הוא להורות ללוקאס ארטס לפתח משחק על בסיס אותה הסצינה. מה שקיבלנו הוא משחק מירוצים עתידני מצויין סטייל Wipeout שכלל מסלולים שונים בכוכבים שונים, עם מערכת שדרוגים ונזק מצויינת. לא היה דבר יותר מספק מלהטיח את המתמודדים שלכם על הסלעים במהירות 600 קמ"ש בזמן שאתם שטים לניצחון.

4. Empire At War – 2006

בתור זכיון שמבוסס על לוחמה בין גלקטית, סטאר וורס תמיד היה הפלטפורמה המושלמת למשחק RTS מוצלח, ולמרות מספר ניסיונות מוצלחים ומוצלחים פחות, אף משחק לא הצליח לתפוס את הגודל העצום של הקרבות בסטאר וורס כמו Emipre At War. המשחק הציב את השחקן כמפקד על כוחות האימפריה או המורדים במסע לכיבוש (או שחרור) הגלקסיה. המשחק כלל כל דבר שכל חובב RTS יכול לבקש. ניהול צבאות ובסיסים? Check. קרבות חלל? Check. קרבות קרקע? Check. אם כל זה לא מספיק, החצי הראשון של קמפיין האימפריה מתבסס על בניית ה-Death Star שנכנס לשימוש בחצי השני של המשחק.

3. Battlefront 2 – 2005

יקרה מה שיקרה עם Battlefront החדש מבית Dice (השלישי בסדרה למעשה), Battlefront 2 שיצא בשנת 2005 ייזכר לעד כמשחק שהצליח להחיות את קרבות הענק מכל ששת סרטי סטאר וורס בצורה הטובה ביותר. בין אם זה קרבות חלל או קרבות רגליים (או שילוב של שניהם) משחק האונליין של Battlefront 2 היה מושלם ונתמך על ידי קהילת מעריצים אדוקה שנים לאחר שחרורו. בנוסף לכך, כלל המשחק קמפיין די מוצלח לשחקן יחיד שגולל את סיפורו של חייל הרפובליקה והציג את הקרבות המפורסמים מהסרטים מנקודת מבט שונה. כשחושבים על זה, ל-Battlefront החדש יש אולי שליש מכמות התוכן שקיבלנו ב-Battlefront 2.

2. Jedi Knight 2 – Jedi Outcast - 2002

Jedi Knight 2 – Jedi Outcast מציב אותנו בנעליו של שכיר החרב קייל קטארן, במה שמתחיל כעוד משחק יריות סטנדרטי תחת מעטה של סטאר וורס ומתגלה במהרה כהרבה יותר. קייל קטארן הוא למעשה ג'דיי בדימוס שהחליט לזנוח את דרכם של הג'דיי לפני עלילת המשחק. העלילה מסתבכת במהרה ומכריחה את קייל להיזכר בכוחות הג'דיי שלו ולהשחיז את חרב האור, משם מתרחשת תפנית עצומה במשחקיות והמשחק הופך למשחק מגוף שלישי שמציב אותנו בנעליו של ג'דיי עם כל מה שמשתמע מכך: חרב אור ושימוש ב"כוח". Jedi Knight 2 הציג משחקיות כל כך מהנה שכל חובב סטאר וורס חייב לעצמו את החוויה גם אם הוא אינו גיימר. תוסיפו לכך את מצב המולטיפלייר המצויין ותקבלו את משחק הסטאר וורס ה(כמעט) טוב ביותר שיצא אי פעם.

1. Knights Of The Old Republic - 2003

חשוב לציין, Knights Of The Old Repubic הוא אינו רק משחק הסטאר וורס הטוב ביותר מתוך כמעט 30 שנה של משחקים, הוא אחד ממשחקי התפקידים הטובים והחשובים ביותר שיצאו אי פעם. Bioware שעד כה הייתה אחראית על כותרים כמו Baldur's Gate ו-Neverwinter Nights ומאז על סדרת Mass Effect ו-Dragon Age, קיבלה לידה את זיכיון סטאר וורס ועשתה איתו את יצירת המופת שהיא Knights Of The Old Republic. עם עלילה והפקה שלא מביישת סרט הוליוודי, המשחק מציב את השחקן כ-3000 שנה לפני עלילת הסרטים ופותחת קו עלילתי חדש בסאגת סטאר וורס. בנוסף למערכת מוסר וקבלת החלטות כה משפיעה שכמעט כל משחק RPG שואב ממנה השראה, מדובר במשחק קרוב למושלם. לאחרונה המשחק יצא בגרסא מותאמת לפלטפורמת הiOS והאנדרואיד, והמשחק זמין גם ב-Steam בגרסה עדכנית עם תמיכה במודים. מדובר בחוויה מומלצת לכל אחד, גיימר או לא.

מה דעתכם על הרשימה? איזה משחקים הייתם שמים במקומי? כמה אתם עצבניים שאין כאן את Force Unleashed? ספרו לי בתגובות!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:35 26.11.2015 | אייל אייל (אורח)

    Kotor מבריק. הייתי זורק לרשימה גם את ההמשך, שהיה מאוד מבוגבג וחסר בזמן היציאה אבל היום, לפחות בגרסת המחשב, הוא די שלם ושחיק. הוא אפילו קיבל עדכון רשמי בשנה שעברה שאיגד את כל המודים הגדולים.

  2. 2

    20:28 26.11.2015 | אנדריי אפרמוב אנדריי אפרמוב

    Kotor הוא יצירת מופת, והשני לגמרי לא רחוק ממנו, ניסיתי להישאר בקו של משחק אחד לסדרה בכתבה הזו, אחרת בחיים לא הייתי מצליח להכניס רק 10 משחקים

  3. 3

    12:29 27.11.2015 | אוהד אוהד (אורח)

    (אזהרת חפירה)
    מסכים לחלוטין עם טיי פייטר (הייתי שם באותה קטגוריה את אקס ווינג אלאיינס, רק על השדרוג בביצועיות) ונייטס אוב דה אולד ריפובליק (ה-משחק סטאר וורס הכי טוב ששיחקתי בו).
    במקום גד'יי אאוטקאסט הייתי מכניס דווקא את הקודם לפניו בסדרה, אובייקטיבית בלל שכוחות ה"כוח" נתונים לבחירה שלי ולא מוכתבים.
    רייסר היה נחמד - לא בהיכל התהילה שלי, אבל בכיוון הנכון.
    איזכור כבוד נוסף משלי, פלוס-מינוס ברמה של רייסר מבחינתי, זה ג'דיי אקדמי (חרא עלילה אבל משחקיות מאוד זורמת).

    רוג סקוואדרון הראשון אכזב אותי. ציפיתי למשהו יותר מתוחכם ולא הזלתי דמעה כשהמותג לא המשיך הלאה לPC.
    ניסיתי לאחרונה את BF2 ואת רפובליק קומנדו ולא נכנסתי אליהם, וגם את אמפייר אט וור, אבל אותו רק שמתי בצד - אני אתן לו עוד צ'אנס מתישהו

  4. 4

    16:35 27.11.2015 | ziziz ziziz (אורח)

    אחלה רשימה שמח שהאתר פורח מבכינת תוכן

  5. 5

    22:29 27.11.2015 | פעם הייתי פה פעם הייתי פה (אורח)

    כל כך קשה לכם לכתוב "מלחמת הכוכבים"?! זה בעברית אחרי הכל. וזה פשוט.

  6. 6

    17:40 28.11.2015 | ASAS ASAS (אורח)

    dark forces היה המשחק מבוסס STAR WARS הראשון שהיה שווה משהו.

  7. 7

    15:55 29.11.2015 | אנדריי אפרמוב אנדריי אפרמוב

    רייסר נכנס חלקית כגחמת נוסטלגיה שלי כמכור wipeout לשעבר.

    לגבי אקס ווינג אלייאנס, הוא אחלה. אבל אין מה לעשות שלשחק בתור ה bad guys מהנה יותר :)

  8. 8

    04:09 02.12.2015 | נתנאל נתנאל (אורח)

    פורס אנלישד היה חביב גם, הוא היחיד שנתן קצת תחושה מה אפשר לעשות עם הפורס.

  9. 9

    08:07 07.12.2015 | מקס מקס (אורח)

    התמונה בJedi knight 2 היא בכלל מהמשחק Jedi knight 3, שם אתה משחק את המתלמד של קטארן, במשחק השני לא הייתה שום אפשרות לשאת חרב כפולה, והחרב של קייל כחולה, לפחות תדייקו בתמונות שאתם מביאים...

  10. 10

    00:14 18.12.2015 | עוד קורא אחד עוד קורא אחד (אורח)

    אהלן
    לגביי battlefront 2 האם יש עדיין שחקנים שמשחקים בו?

  11. 11

    12:30 12.11.2023 | שליו שליו (אורח)

    יש לי משחק מלחמת הכוכבים ולדעתי הוא הטוב ביותר ולא הכנסתם אותו, קוראים למשחק "star wars battiefront 2" והוא הטוב ביותר שצריך להיות במקום הראשון

  12. 12

    08:22 13.11.2023 | גיא דהן - עורך תוכן גיא דהן - עורך תוכן

    שליו אתה צודק, Battlefront 2 באמת משחק מצויין, ואני בטוח שאנדריי היה מוסיף אותו לכתבה אם המשחק היה קיים כשהוא כתב אותה.
    כנ"ל לגבי Fallen Order ו-Survivor.

  13. 13

       | פורסם ע"י