הרשמה

רשמים מהבטא: The Division

The Division הוא לא כל מה שהבטיחו לנו, אבל יש לו פוטנציאל להפוך לאחד הלהיטים הגדולים של 2016

The Division לא מקיים את כל ההבטחות, אבל לפחות לפי הבטא יש לו עתיד מזהיר אם Ubisoft תשחק את הקלפים שלה נכון

אי שם בעבר הרחוק, Ubisoft נחשבה לאחת מהמפתחות הפופולאריות והמוצלחות ביותר בתחום, עם כותרים מוצלחים כמו Rayman, סדרת Prince of Persia, Beyond Good and Evil ועוד רבים וטובים. הייתה תקופה שנראיתה כאילו יוביסופט לא יכולים לעשות שום דבר רע. כש-Watch Dogs הוצג לראשונה ב-E3 2012 התקבל קול תרועה מכל חובבי הגיימינג: יוביסופט הציגו לנו משחק עם מכניקות חדשות שלא נראו עד כה, גרפיקה שלא נראתה עד כה בשום משחק אחר ונראתה כמעט ובלתי אפשרית, למעשה הכל היה נראה כאילו יוביסופט עומדים לשחרר כותר פורץ דרך, אך האמת הייתה שונה. רובכם כבר יודעים שעם שחרורו של Watch Dogs, האמת העגומה התגלתה. הגרפיקה פורצת הדרך מאותו הטריילר הורדה לרמה ממוצעת לחלוטין, עלילת המשחק התגלתה כעוד סיפור גנרי וכל אותן מכניקות משחק שהובטחו לנו נעלמו באורך פלא. כך שלמרות שיש שיעידו על טיבו של Watch Dogs, כולנו יצאנו עם הרגשה אחת – יוביסופט שיקרו לנו. בדיוק בגלל זה המון אנשים היו מאוד סקפטיים למראה ההצגה הראשונית של The Division ששוב הציג לנו משחקיות מהפכנית וגרפיקה מרשימה. בסוף השבוע התרחשה הבטא הסגורה של The Division שנתנה לנו טעימה ראשונה של משחקיות, אז האם הפעם יוביסופט עמדה בהבטחותיה? בואו נראה.

סוף העולם... שוב...

הנה מה שידוע לנו עד כה על עלילת The Division: זן חדש של אבעבועות שחורות מתפרץ ברחבי ארצות הברית בזמן חגיגות הבלאק פרידיי, ודרך העברה על שטרות כסף מצליח לחסל את מרבית אוכלוסיית המדינה, הממשלה קורסת תוך חמישה ימים והכאוס חוגג. עד כה נשמע כמו עוד עלילה פוסט-אפוקליפטית בדומה לכאלה שכבר שמענו לא פעם ולא פעמיים בכותרים אחרים. המשחק מכניס את השחקן לנעליו של סוכן ביחידה מיוחדת שנשלחה לניו יורק על מנת לנסות ולשמור על איזשהו סוג של סדר בבלאגן. כמובן שבתור היותה בטא, המשחק בשלב זה לא מספק לנו יותר מידי פרטים לגבי עלילתו, אך בעזרת איסוף של כל מיני הקלטות ותכתובות הפזורות ברחבי המפה, ניתן למצוא רמזים לתמונה הכוללת של המגיפה, עד כה נראה כי הסיפור הכללי של The Division יהיה גנרי ולא מעניין יתר על המידה, אבל נותר לנו רק לחכות למשחק המלא על מנת לגלות את זה.

התיאור המוצלח ביותר שאולי ניתן לתת למשחק הוא שילוב של Mass Effect עם Destiny. בבסיסו הוא משחק תפקידים המוני ברשת (MMORPG), אך הוא כולל המון אלמנטים מעולם משחקי היריות מגוף שלישי. קצב המשחק בקטעי אקשן הוא הרבה יותר מהיר וקצבי מאחיו לז'אנר, ומערכת המחסה המצוינת של המשחק נותנת לשחקן אינספור אפשרויות לתקיפה על ידי מעבר חלק בין מחסות. מערכת שידוך השחקנים פשוטה לתפעול ועוזרת למצוא פרטנרים למשחק בקלות לעומת כותרים דומים (*שיעול* Destiny *שיעול*), וכמו כל משחק תפקידים שמכבד את עצמו, יש גם מערכת שלל גדולה ומרשימה שבה ניתן לשדרג כל דבר החל משיפצורים לנשקים ועד לכובע הגרב של הדמות שלכם, כל אחד עם מספר חסרונות ויתרונות. אומנם כל המאפיינים האלה סטנדרטיים למדי לכל משחק תפקידים באשר הוא, אך הם מבוצעים בצורה נפלאה ומהנה, והופכים את The Division למהנה לא רק לחובבי ז'אנר ה-MMORPG.

הכל יכול לקרות ב-Dark Zones

כפי שזה נראה מהבטא, המשחקיות של The Division מחולקת לשלושה ענפי עלילה שבהם יוכל השחקן להתקדם לבדו או יחד עם קבוצה, כל אחד מהאיזורים הללו יכלול מעבר למשימות העלילה הראשית גם משימות צדדיות כמו חילוץ מידע ושחרור בני ערובה. לפי המספר הקטן של המשימות שהבטא איפשר, נראה כי אין שינוי ממשי בין רוב המשימות ורובן מסתכמות ב"לך לאיזור המסומן – הרוג את כולם – חזור להשלמת המשימה" באותה הנוסחא הקבועה, אני מקווה שבמשחק הסופי ייפתחו לנו אפשרויות נוספות, מכיוון שהמשימות האלו עלולות לחזור על עצמן מהר מאוד.

אבל גולת הכותרת של The Division הוא ללא ספק ה-Dark Zone. בבסיסו – הDark Zone נראה כמו כל איזור אחר במשחק, השחקן מסתובב בחופשיות לבדו או יחד עם קבוצה, נתקל בקבוצות מונחות AI, נקלע איתן לקרב ירי, הורג אותן, אוסף את השלל ומביא אותו לנקודת שמירה, וחוזר חלילה. אבל המאפיין שמייחד את הDark Zone הוא אלמנט ה-PVP, למעשה באיזור זה כל השחקנים נמצאים יחדיו וכל אחד אחר רשאי לעשות את כל מה שברצונו, תקפתם קבוצת אויבים שהפילה Loot שמאוד רציתם אבל חבר לקבוצה לקח אותו לפניכם? אתם יכולים לבגוד בו, להרוג אותו ולקחת ממנו את השלל לעצמכם. הריגה כזאת של שחקנים אחרים תסמן אתכם כסוכני אויב וכמטרה של כל השחקנים האחרים, ככל שתהרגו יותר שחקנים ניטרליים כך יגדל הפרס על ראשכם עד שכל השחקנים האחרים יהיו במצוד אחריכם. מצב זה נותן נפח חדש ומתח רב למשחקיות, מכיוון שלעולם לא ניתן להיות בטוח במאה אחוז באף אחד מלבד עצמכם. באחד הביקורים שלי ב-Dark Zone אחד השחקנים בקבוצה שבה שיחקתי החליט להרוג את כולנו בהפתעה ולקחת מאיתנו את השלל. לאחר שזה קרה אני ושני חברי הצוות הנבגדים שאיתי שמנו לעצמינו מטרה לצוד ולתפוס חזרה את הנקמה שמגיעה לנו, אך כשמצאנו שוב את אותו השחקן גילינו שהוא חבר לקבוצה חדשה של סוכנים עוינים. כך התפתח לו קרב יריות מאסיבי בין שתי הקבוצות ואחד הרגעים המוצלחים ביותר שחוויתי במשחק אונליין.

היופי בפרטים הקטנים

ואיך לא, הגענו לשאלה המעניינת ביותר, האם יש ירידה באיכויות הגראפיות מאלה שיוביסופט בחרו להציג לנו בפרסומים הראשונים של הכותר? התשובה היא לצערי כן, הגראפיקה של The Division היא לא אותה הגראפיקה המהממת שהבטיחו לנו מאותו הטריילר ב-E3 2013. ולמרות שעם כתיבת מילים אלה כבר איבדתי חלק נרחב מהקוראים שלא ימשיכו לקרוא הלאה, חשוב לציין ש-The Division בשום צורה לא נראה רע, למעשה הוא נראה טוב מאוד. הממשק המרשים וחלק, מוצג כמעין גרסא למה שהגוגל גלאס רצה להיות, שמות של רחובות ואיזורים מופיעים כ-overlay על העולם עצמו ונראים כאילו הם חלק מהנוף, ומפת המשחק הכי מגניבה שראיתי אי פעם במשחק. בנוסף לאפקטי מזג האוויר המרשימים של השלג הנערם ברחובות, יוביסופט שמה דגש די גדול על הפרטים הקטנים שהופכים את העיר למציאותית יותר. עכברושים שרצים בסמטאות, חפצים שונים שזרוקים לכל עבר, וכיאה לניו יורק – המון המון זבל. גם עיצוב המפה נראה עד כה מרשים ונאמן מאוד למקור, ונותן לשחקן תחושה אמיתית של ניו יורק. אחת המשימות הבודדות שהיו זמינות בבטא הציבה את השחקן בפלישה למדיסון סקוור גארדן, בתור חובב NBA אני יכול להעיד שההעתק של ההיכל הזה היה מדוייק למדי (למעט הניקס שהוחלפו בקבוצה פרי מוחם של המפתחים – כנראה עקב זכויות יוצרים).

אז האם The Division הוא באמת כל מה שיוביסופט הבטיחו לנו או שאנו צפויים לאכזבה נוספת בסגנון Watch Dogs? עוד מוקדם לדעת. הבטא כן הציגה לנו תמונה מעט עגומה וחשפה שוב שיוביסופט מעדיפה "לשחק" עם האמת כאשר היא מציגה כותרים חדשים, והמשחק נכון לעכשיו לא נראה כמו שהובטח לנו אי שם ב-2013, אם זה בגראפיקה ששוב הונמכה מהטריילרים בעבר או מאלמנטי משחקיות שפשוט נעלמו להם. אבל גם עם כל זה, מסתמן ש-The Division מכוון להיות אחד המשחקים המהנים של התקופה האחרונה/ כולנו מקווים שיוביסופט למדו מטעויות העבר ושהגרסא הסופית של המשחק תהיה קרובה לציפיות שהם עצמם הצליחו לפתח לנו. בינתיים זה נראה כי הם על הדרך הנכונה, ואת התשובה הסופית אתם תקבלו בביקורת המלאה שתפורסם לאחר השקת המשחק במרץ.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:41 04.02.2016 | . . (אורח)

    לא יודע, שיחקתי שעתיים והמשחק מאוד (מאוד) בינוני. הקרבות משעממים בטירוף, הוא נראה בסדר אבל ממש לא מעבר (בערך כמו משחק בן שנתיים) והמשימות זה הדבר הכי משמים שראיתי.

  2. 2

    17:13 04.02.2016 | אנונימי אנונימי (אורח)

    בטח הרבה אנשים הולכים לקטול אותי על זה, אבל לפי דעתי, הגרפיקה היא ממש לא הדבר החשוב במשחק, ואפילו ההפך הוא הנכון.
    נכון, יוביסופט (שוב) עבדו עלינו( גם אני מאוד התאכזבתי), אבל האם המשחקיות עצמה היא לא מה שקובעת?
    אני לא אומר שהמשחק צריך להיות מכוער עם גרפיקה רדודה, אבל בשנים האחרונות אנשים שמים לב יותר ויותר לגרפיקה, ופחות למשחקיות עצמה.
    אני מאוד נהנתי מהמשחק, ומי יודע, ואולי בעתיד הלא רחוק כן יצא משחק עם גרפיקה "עוצרת נשימה", אבל עד אז, תהנו מהמשחקים כי אתם נהנים לשחק אותם, לא כי הם נראים יפים.

  3. 3

    17:27 04.02.2016 | אנדריי אפרמוב אנדריי אפרמוב

    אף אחד לא יקטול אותך, ואתה גם צודק לדעתי. מה גם שכמו שאמרתי המשחק ממש ממש לא נראה רע
    אבל בעקבות ניסיון עבר עם יוביסופט, זה כן נקודה שהיה חשוב להתעכב עליה.

    בשורה התחתונה - אני מסכים איתך, מה גם שהמשחק עדיין נראה מצויין

  4. 4

    18:56 04.02.2016 | רון רון (אורח)

    המשחק נראה סבבה. נכון שזו לא הגרפיקה שהראו לנו בגיימפליי מלפני שנתיים(!!) אבל הוא עדיין נראה די טוב. מה שאני חושש ממנו שלא יהיה בו מספיק תוכן כמו שהיה בדסטיני ושהסיפור יהיה משעמם. יוביסופט לא שיקרו לנו. הם מראים לנו חודשים לפני שהמשחק יוצא איך הוא באמת יראה. זה לא לשקר. (בניגוד לgearbox שבאמת שיקרו לגבי איכות המשחק בaliens colonial marines ).

  5. 5

    20:05 04.02.2016 | לרון לרון (אורח)

    הנקודה היא שכשמרנדרים סרטוני In-game ומשווקים אותם ככאלה זה בדיוק לשקר. אותו הדבר לגבי downgrade של גרפיקה במהלך הפיתוח, כי הצוות פתאום מבין שאין לו משאבים לגרום למשחק להיראות כמו שהוא נראה בתחילת הפיתוח. זה לא אשמת הצרכנים.

  6. 6

    23:26 04.02.2016 | רון רון (אורח)

    זו לא אשמת הצרכנים אבל זו גם לא סיבה לתקוף כך חברות כמו יוביסופט. כל הסרטוני גיימפליי נועדו להראות לנו איך המשחק אמור להיות בשביל ליצור הייפ (בדגש על אמור) והם מראים רק קטע מיוחד שנוצר בשביל הדמו. ובמהלך הפיתוח הם יכולים להחליט שהם מוותרים על הגרפיקה המדהימה בשביל ליצור עולם פתוח ענקי או להקדיש יותר זמן לליטוש הגיימפליי של המשחק. וזה עוד משחק שנדחה בשנתיים ועבר המון שינויים אז לדעתי זה די הגיוני שלא ניתן יותר להתסכל על סרטון הגיימפליי מe3 2013 בהשוואה לתוצר הסופי.

  7. 7

    19:38 05.02.2016 | לרון לרון (אורח)

    לך ולי זה אולי נראה הגיוני אבל אנחנו רחוקים מלייצג את כולם, מספיק שיש מישהו שהתלהב מאחד הסרטונים בגלל הגרפיקה, הזמין את המשחק ואז התאכזב מאיך שהמשחק נראה. לי אישית לא אכפת בכלל לא מהדוויז'ן ולא מאפקטים כאלה או אחרים שהורידו, אין לי גם שום דבר נגד יוביסופט, אבל אי אפשר להסיר אחריות מחברות שמראות משהו אחד ובפועל מוציאות משהו אחר. מילא אם מכריזים על זה.. אבל אם חברה כמו cd projekt לא עשתה את זה (רק ממש לפני שוויצ'ר 3 יצא) אז אני מניח שזה לא ישתנה בקרוב.

  8. 8

    08:37 21.02.2016 | WarFox89 WarFox89 (אורח)

    כתבה מצויינת, תודה רבה! למי שאובססיבי לגבי גרפיקה - המשחק נראה מדהים לדעתי - אחד המשחקים היפים ביותר שיצא לי לראות. נכון שזה לא מה שהראו לנו ב-E3 אבל עדיין נראה מדהים. בישבילי המשחקיות יותר חשובה בכל מקרה וכאן יכולה להיות הבעיה כי המשחק די חוזר על עצמו ואני לא יודע כמה כבר תוכן יהיה בו בכדי שאנים ימשיכו לשחק בו לתקופה ארוכה. מעניין יהיה לראות ציוני ביקורות.

  9. 9

       | פורסם ע"י