הרשמה

IEM 2016 - הצצה לטכנולוגיית ה-Real-Sense של אינטל

רועי באלוה הפך לשורד ב-Fallout ומאפיונר ב-GTA V. האם יש מקום לטכנולוגיה הזו בעתיד של הגיימינג?

רועי באלוה התנסה עם טכנולוגיית Real-Sense של אינטל וחזר לארץ עם חוויות ותובנות

בהצגה סגורה לעיתונאים, אינטל הציגה במהלך IEM 2016 את הטכנולוגיות החדשות שהיא מפתחת או לוקחת חלק בפיתוח שלהן ונוכל להשתמש בהן כבר במהלך שנת 2016, אך הטכנולוגיה שהכי הרשימה אותי מלבד ה-Vive (שאליו אגיע בהמשך השבוע) הייתה טכנולוגיית ה-Real Sense שרוצה להכניס אתכם לתוך המשחק באופן הכי מילולי שיש.

למי שלא מכיר, Real-Sense היא טכנולוגיה שפותחה בישראל והיא משתמשת בשתי מצלמות וחיישן עומק כדי ליצור סביבה תלת-מימדית. על ידי אפשרות סריקת המרחב בתלת-מימד, אפשר לדוגמא לסרוק חפצים בתלת-מימד ואחר כך להעביר את הקובץ לתוכנת תלת-מימד או מדפסת תלת-מימדית. מכאן די ברור שאפשר לעשות המון דברים עם הטכנולוגיה הזאת, אבל מה שעניין אותי זה ללמוד מה יש ל-Real-Sense להציע לגיימרים.

אינטל נתנו לי הדגמה מלאה שהתחילה עם משחקי תלת-מימד שפותחו ספציפית עבור Real-Sense, קצת כמו משחקים שפותחו בלעדית לקינקט או ל-PS Eye. אלו משחקים אשר משלבים את תנועות ומחוות הידיים שהשחקן עושה ומשלבות אותם במשחק.

פסנתר

אתחיל דווקא בדמו הזה כי הוא הפשוט ביותר. על השולחן מוצג על ידי מקרן תמונה של פסנתר ומעל ההקרנה מותקנת מצלמת Real-Sense. כאשר לחצתי על אחד המקשים המוקרנים המצלמה זיהתה את זה ונגנה את התו של המקש הלחוץ.

חץ וקשת

הדמו הזה הזכיר לי קצת את המשחקים של הקינקט, על המסך הוצג חץ וקשת וכל שהיה עליי לעשות זה תנועת ידיים מול המצלמה - לתפוס את החץ, למשוך אותו לאחור, לכוון ולשחרר. הקשת נתפסה וזזה בהתאם לתזוזות שלי, כך גם ירית החץ. משחקים קטנים זה טוב ויפה, אבל מה יש ל-Real-Sense להציע לגיימרים אמיתיים?

ד''ש מהאפוקליפסה

הסוג השני של המשחקים הנתמכים מאפשרים לסרוק את פניכם ולהשתיל אותם במשחק כך שאתם יכולים לשחק עם הפרצוף שלכם. החבר'ה באינטל סרקו את הפנים שלי בעזרת מצלמת Real-Sense הפיקו מודל תלת-מימדי של פני ולאחר שחזרתי לביתי יכולתי להשתיל את פניי במשחקים אשר תומכים באפשרות זאת. כרגע המשחקים התומכים הם: GTA V, Fallout 4, Fifa 15, CS:GO ו-Arma 3.

המודל של פניי אכן מתפקד כמצופה במשחק וכאשר הדמות מדברת לדוגמא ב-Fallout 4, דמות המשחק יכולה לבצע הבעות פנים. הפה זז כאשר הדמות מדברת, וב-GTA כאשר הדמות פצועה אפשר לראות חתכים ופצעים על הפנים המושתלות.

אך עדיין יש עוד עבודה: אמנם סריקת תווי הפנים עובדת טוב ואכן אפשר לזהות את דמותי במשחק, אך המודל התלת-מימדי עדיין לא מופק ברזולוציה טובה מספיק והוא לא מצליח להשתוות באיכות שלו עם פנים שנעשו לגמרי במחשב.

תוציאו את המסך הירוק לפנסיה

עוד פיצ'ר שמתאפשר על ידי טכנולוגיית Real-Sense יותר מכוון לאנשים שמזרימים ומקליטים תכני גיימינג מביתם, הוא הפרדת דמות הסטרימר מהרקע ללא צורך במסך ירוק או כל התעסקות אחרת ומיותרת. כל שהמשתמש יצטרך לעשות זה להשתמש במצלמת ה-Real Sense שלו וכאשר הוא מתחיל להזרים או להקליט על ידי תוכנת XSplit, כל הרקע מושמט ורק דמות הסטרימר נשארת.

מה הוא העתיד של Real-Sense?

כמו שאני רואה את זה, ל-Real Sense יש שני מסלולים אפשריים לעתיד: האחד כמו המסלול שעבר הקינקט - בהתחלה הרבה מאוד שחקנים ירכשו את מוצר והטכנולוגיה אך היא לא תקבל תמיכה מספיקה ותינטש. השנייה והיותר סבירה לפי דעתי, היא שנתחיל לראות יותר ויותר מוצרים, משחקים ושירותים שתומכים ב-Real Sense ממשחקים ועד מכוניות. האפשרויות אינן מוגבלות בזכות כח העיבוד העצום של המחשב, בשונה מהקונסולות. אני חושב שבמהלך שנת 2016 נתחיל לראות יותר משתמשים ובעקבות זאת יותר שימושים ל-Real Sense.

מה אתם חושבים על טכנולוגיית Real-Sense - האם היא כאן כדי להישאר או שמדובר בסתם עוד שיגעון חולף? ספרו לנו בתגובות!

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC ו-Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:51 14.03.2016 | עירון עירון (אורח)

    כמה שגיאות כתיב, חבל שלא בודקים.

  2. 2

    22:28 14.03.2016 | עידן עידן (אורח)

    אני מאוד מאמין שהיא פה כדי להישאר ולא כמו טכנולוגיית המציאות המדומה שהתחילה לפני בערך כ-20 שנה וחזרה רק בשנים האחרונות

  3. 3

    22:28 14.03.2016 | אלעד אלעד (אורח)

    קודם כל חשוב לי לציין שהכתבה מעולה ! טכנולוגיה מעניינת מאוד ואני כבר מחכה שתגיע למדפים.

    ול"אורח" שהגיב מעליי, אני באופן אישי לא שמתי לב לטעויות כתיב וגם אם ישנן כמה כאלה קטנות זה לא כזה נורא לפרגן כי בסה"כ הכתבה בהחלט מעבירה סיקור מאוד יפה ולדעתי ראשוני בארץ עם הטכנולוגיה הזאת.
    לא זכור לי שזה עולה כסף.

  4. 4

    02:12 15.03.2016 | ל-1 ל-1 (אורח)

    יכול להיות שכבר ערכו, אבל אני לא ראיתי שום דבר בעייתי. כתבה נחמדה לגמרי.

  5. 5

    03:38 15.03.2016 | יעקב יעקב (אורח)

    ההמצאה באמת יפה אבל אני חושב שצריך עוד לעבוד על הפנים המודל נראה לא באמת יפה ומתאים לאיכות המשחק צריך לעבוד על זה יותר זה מזכיר לי את הפנים של Max Payne 1 חחח ככה זה גם נראה לא הייתי אומר שכדי להם ליצר את זה כשתוצאה ממש של משחקים בשנת 2000

  6. 6

    18:23 13.04.2016 | Gal Hason Gal Hason (אורח)

    כתבה מעולה!!!
    לפי דעתי הטכנולוגיה הזו עוד תיכנס לעולם הגיימינג בקלות, יהיה מגניב לשחק ב-Arma או GTA בתור עצמך,
    למען האמת ב-NBA 2K, זה קיים, אבל האיכות וסריקת הפנים פשוט זוועתית, שכאשר שסרקתי את עצמי פשוט אמרתי "מי זה לעזאזל?!".
    מקווה שזה יכנס כבר במהרה לשוק ונהנה מהטכנולוגיה הזו.

  7. 7

       | פורסם ע"י