הרשמה

סוני סוגרת את המפתחת של DriveClub

Evolution Studio לא הצליח לעמוד בסטנדרטים הגבוהים של החברה

סוני הודיעה על סגירה של האולפן שעומד מאחורי Motorstorm ו-Driveclub

אחרי שמיקרוסופט הודיעה בשבוע שעבר על הסגירה המצערת של אולפן Lionhead יחד עם המשחק הלא-גמור Fable Legends, סוני יצאה השבוע בהודעה לא פחות מצערת על הסגירה של Evolution Studio, האולפן שהביא לנו בין היתר את משחק המירוצים Driveclub. נראה שהאולפן לא הצליח לעמוד ביעדים של סוני וגזל יותר מדי משאבים, כך לפי ההצהרה של סוני שפורסמה ב-GI.Biz: "ביקורות מתבצעות באופן שוטף באולפנים של סוני, ומוודאות שהמשאבים שאנו משקיעים יכולים ליצור מוצרים חדשניים, משתלמים כלכלית וברמה גבוהה... כחלק מהתהליך הזה [...] החלטנו לעשות מספר שינויים למבנה האולפנים האירופאיים." סוני הכירה בעובדה שהיא עשויה לאבד מפתחים מוכשרים למתחרים, והצהירה שהיא תנסה למצוא מקום לחלק מהעובדים באולפנים אחרים.

כשמסתכלים על הנתונים הקרים, לא כל כך קשה להבין למה אולפנים כמו Evolution ו-Lionhead מצאו את סופם: Driveclub היה אמור להיות אחד מכותרי-ההשקה של ה-PS4, והושק באיחור של יותר משנה. הגרסה החינמית של המשחק (למנויי PS Plus) התעכבה גם היא, וכל הציפיה בשביל משחק שלא הצליח להתרומם ולהתבלט מעל המתחרים. כל זה בזמן שהאולפן המקביל של מיקרוסופט, Turn 10, הספיק להוציא לא אחד אלא שני משחקי מירוצים בפרק הזמן הזה: Forza 5 עמד ביעדים והושק ביחד עם ה-Xbox One ב-2013, ושנה אחריו הגיע Forza Horizon 2.

המקרה הזה ממחיש עד כמה זה קשה ותחרותי לעבוד באולפן צד-ראשון, בעולם שבו רק החזקים שורדים.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:16 23.03.2016 | שי שי (אורח)

    ששיחקתי בדרייב קלאב היתה לי הרגשה שהסטודיו הזה לא יחזיק עוד הרבה זמן... דרייבקלאב היה פשוט גרוע עם דיזיין ו AI מזעזעים ביותר.

  2. 2

       | פורסם ע"י