הרשמה

משחקי הכס – "ספרו של הזר"

ספוילרים לפרק הרביעי של העונה השישית

לעוד מישהו היה דז'ה וו לעונה הראשונה?

אוקי אז דבר ראשון אני רוצה להגיד שטעיתי, מי שלא קרא את הביקורת שלי על הפרק הראשון זה מה שאמרתי על סאסנה: "הם יתחילו ללכת לכיוון החומה אבל הם לא יגיעו לשם, משהו יקרה להם בדרך. הנה... עוד 2-3 פרקים תחזרו לפה ותראו שצדקתי". אז לא, טעיתי. העניין הוא שזה לא הדבר היחיד שטעיתי לגביו בפרק הזה אבל בואו רגע נשאר בחומה. אז כמו שזה באמת היה נראה מהפרק הקודם גו'ן עוזב את משמרת הלילה בגלל שהוא מת ואז הוא חזר לחיים וזה כנראה סיבה מספיק טובה לעזוב. שמעו, זה מרגיש לי בכאילו התסריטאים היו עצלנים מדי בשביל לחשוב על משהו טוב יותר, זה פשוט נוח מדי כמו הרבה דברים אחרים שקרו בפרק הזה. בכל מקרה, סאסנה באמת מצליחה להגיע לחומה ואין ספק שהיה משהו מרגש באיחוד הזה, דמויות שלא ראו אחת את השניה מהעונה הראשונה נפגשות סוף סוף, איך אפשר שלא להתרגש. גם הסצנה של ג'ון וסאסנה ליד המדורה הייתה מעניינת. כיף לראות איך שתי הדמיות מדברות על העבר ההווה והעתיד. אחרי הסצנה עם ג'ון וסאנסה אנחנו נשארים בחומה לעוד קטע קצרצר עם דאבוס, מיליסנדרה ובריאן שהיה קצת מביך. מה שבמיוחד לא ברור לי זה איך דאבוס לא עשה כלום בשניה שבריאן אמרה לו שהיא זאת שהרגה את המלך שלו? הוא היה יד ימינו!! שוב, לא היה נוח לתסריטאים שיהיה משהו בין דאבוס לבראין אז הם "מחליקים" על זה.

השקט שלפני הסערה

עד עכשיו כל פרק התחיל והסתיים בחומה. הפרק הרביעי שינה טיפה את המבנה אבל אנחנו עדיין מקבלים סצנה נוספת בחומה קצת לפני הסוף. דבר ראשון אני חייב לדבר על הרגע הגאוני שבו בריאן ותורמונד החליפו מבטים! משחקי הכס מנסה לזרוק בכל פרק איזה רגע הומוריסטי, לרוב ללא הרבה הצלחה, אבל עכשיו הם הצליחו לגרום לי לבכות מרוב צחוק! ועוד אחר כך כשאליסר מסתכל עליהם, כאילו המבט שלו מסמל בדיוק את מה שאנחנו כצופים חושבים. אז אחרי ששברנו את הקרח מגיע שליח של הבולטונים עם מכתב מרמזי. המכתב חושף בפני גו'ן וסאסנה כמה דברים שאנחנו כבר יודעים: רמזי הוא השליט של הצפון וסאנסה מניחה (ובצדק) שרמזי רצח את רוס בולטון, רמזי מחזיק בריקון ושרמזי יבוא בקרוב להרוג אותו, את אחותו ואת כל הפראיים שעברו את החומה. כמובן שהמכתב מכיל עוד כמות מכובדת של הגיגים מפיו של רמזי שמטרתן לגרום לגו'ן לצאת למלחמה הזאת. רמזי כתב שאם גו'ן יתן לו את סאסנה הוא יעזוב אותו לנפשו, כולנו יודעים שזה בחיים לא יקרה. ישר אנחנו מבינים שג'ון וצבא הפראיים שלו נמצאים בחיסרון מספרי גדול ביחס לצבא של רמזי וכמובן שגם מבחינת איכות הציוד לרמזי יש יתרון משמעותי. סאנסה אומרת לג'ון שלא כל הבתים נאמנים לבולטונים בצפון וכנראה בפרקים הבאים ג'ון וסאנסה ינסו ליצור קשר עם בתים נוספים בצפון. אנחנו רק בפרק הרביעי ואני בטוח שהקרב הגדול בין גו'ן לרמזי יתרחש רק בסוף העונה. לכן עד אז כל אחד מהצדדים ינסה רק לשפר את מעמדו.

אם כבר אנחנו מדברים על הקרב הגדול שיהיה בצפון פיטר "אצבעון" בייליש הגיע בדיוק בזמן. מדובר כאן בפרק הבכורה של בייליש בעונה הזאת ולמרות שהסצנה איתו הייתה קצרה במיוחד יש לה חשיבות גדולה. בייליש, שמשחק ברובין ארין כמו בבובה על חוט, מחליט לצאת למלחמה נגד רמזי בולטון ולעזור לגו'ן וסאסנה. יהיה מעניין לראות אם הצבא של הביקעה יחבור לצבא הפראיים של גו'ן או שאולי הם יפתחו חזית חדשה באזור הדרומי של הצפון. גם ת'יאון חוזר אלינו בפרק הזה והוא אפילו הספיק להגיע לאיי הברזל (שוב, כמה נוח שהוא מוצא ספינה שתיקח אותו לאיי הברזל בזמן מלחמה כשאין עליו כסף). זה היה דיי ברור שת'יאון לא מעוניין להיות מלך אבל זה יהיה מעניין מאוד לראות איך בעתיד הוא ינסה לעזור לאחותו ירה. עוד סצנה קצרה ומוצלחת במיוחד הייתה בוינטרפל עם רמזי ואושה. נורא אהבתי את השיחה שלהם בהתחלה כשהוא שאל אותה מי הוא ואם היא מפחדת ממה שהוא יכול לעשות לה. למרות זאת, אין לסצנה הזאת ערך עלילתי חשוב מדי חוץ מהעובדה שאושה עכשיו מתה( ולאושה אין כמובן משמעות להמשך הסיפור, גם אם היא הייתה נשארת בחיים).

פוליטיקה... פוליטיקה בכל מקום

במפרץ העבדים טיריון הזמין את שליטי הערים השכנות במטרה לעשות שלום. הצעתו של טיריון, ככל שתישמע סבירה בעיניי, כנראה לא הולכת לצאת לפועל. כמו שכבר אמרתי בביקורת שלי בפרק הקודם, לאירועים במירין יש קשר ישיר עם דיינריס ועכשיו כשלדיינריס יש עוד צבא שלם של דות'רקים לא נראה לי שהיא תצא פראיירית. יש לי הרגשה שבמירין דברים יצאו קצת משליטה והולכת להתנהל שם מלחמה נגד הערים השכנות של מירין, כשדינרייס כנראה תבוא ותציל את היום. עד שדיינריס תחזור אנחנו יכולים לצפות לעוד קצת פוליטיקה משעממת במירין. בואו נדבר על הסצנה עם דיינריס, יש לי הרגשה שאני הולך להיות פה בדעת המיעוט אבל הנה זה בא – הסצנה עם דיינריס הייתה מזעזעת אבל אני שמח שזה מה שקרה! אוווו כמה טוב להגיד את זה. אוקי אז לפני שאתם רושמים בתגובות שאני לא מבין כלום מהחיים שלי בואו תקשיבו לי רגע. תנו לי להתחיל מהדברים הטובים: אני שמח שזה קרה! הקטעים עם דיינריס היו משעממים בצורה בילתי רגילה וזה היה נראה שהדברים הולכים להישאר ככה לפחות עוד 3-4 פרקים. אז עכשיו אחרי שזה מאחורינו אפשר להתקדם הלאה; דיינריס יכולה לחזור למירין ואנחנו נוכל לחזור לעסקים כרגיל. תודה רבה. עכשיו, למה הסצנה הזאת הייתה כל כך גרועה? אני שוב רוצה לחזור לנקודה שציינתי בתחילת הכתבה כשאמרתי שהכל יותר מדי נוח, קל וטיפשי. שוב התסריטאים חיפשו דרך לזרז עיניינים וזה מה שיצא להם: דיינריס נכנסת לתוך המבנה ושורפת את כולם, סוף. אני יודע שזה נשמע בכאילו אני מחפש דברים רעים עם פינצטה אבל תראו מה זה: איך האש התפשטה כל כך מהר? אף דות'רקי לא חשב לעצמו אולי ללכת ולתפוס את דיינריס ולהרוג אותה? למה מכל מאות האנשים שבאו לשרפה אף אחד לא חשב לעצמו להביא מים או לנסות לעזור למי שבפנים? אלה המנהיגים שלכם שם בפנים! כמה נוח שקראו לדיינריס באמצע הלילה ולא בזמן היום כשלא צריך אש, כמה נחמד שהדבר הראשון שקרס מהמבנה הייתה הדלת ולא איזה קיר פנינמי שהיה הורג את דיינריס. טוב, חוץ מזה היה את הרגע בסוף שהיא עמדה בחוץ עירומה וכולם כרעו לה ברך והיה לה מבט Bad Ass, זה היה קטע טוב וסוג של דז'ה וו לפרק האחרון של העונה הראשונה.

זה נראה שסרסי וג'יימי מתחילים לחזור לעינינים במעלה המלך. אחרי שסרסי למדה שגם מרג'רי הולכת לעבור את מצעד הבושה היא משתפת את המידע הזה עם המועצה הקטנה. ג'יימי וסרסי מציעים לטיירלים להביא את הצבא שלהם לתוך מעלה המלך ולעצור את מצעד הבושה לפני שהוא בכלל מתחיל, שיגרום גם לפיהם למלחמת אזרחים במעלה המלך. יש כאן המון מהלכים פוליטים בין הכהן הגדול, למלך, לסרסי ולמועצה הקטנה; אבל בניגוד לפוליטיקה שמתרחשת במירין, במעלה המלך האירועים הרבה יותר מעניינים אותי והאמת היא שקצת קשה לי להצביע על סיבה ספציפית. אולי זה בגלל שיש כאן יותר דמויות ראשיות, או שאולי אנחנו באמת מרגישים שעומדים לקרות דברים (לעומת מירין שהכל עומד במקום כבר 4 פרקים). בכל מקרה, אם ראיתם את הטריילרים שיצאו לפני שהסדרה התחילה (ספוילר למי שלא ראה), יש קטע שבוא אנחנו רואים פרשים נעמדים מול הספט ממש לפני שמתחיל מצעד הבושה של מרג'רי. אז למרות שהאירועים הגדולים בצפון ובמפרץ העבדים יתרחשו רק בסוף העונה לפי דעתי, במעלה המלך אנחנו הולכים לראות איך העניינים מתחילים להתחמם מאוד מהר כבר בפרקים הקרובים.

לסיכום

אז למרות שהרבה דברים הפריעו לי בפרק הזה אני נורא אהבתי אותו. באמת שאני מחזיק אצבעות לדיינריס וטיריון. הדמויות שאהבתי לראות בעונות הקודמות נהפכו לדמויות שגורמות לי לגלגל את העיניים כל פעם שאני רואה אותן על המסך. כל מה שקורה בצפון היה נורא מעניין למרות שיש לי הרגשה שעכשיו תיהיה שם סוג של "רגיעה" עד לסצנות הגדולות של פרקים 8-9-10. גם במעלה המלך לא משעמם, למרות ששם כן חשוב שיקרה משהו ומהר כי זה לא יכול להמשיך להיות מעניין בקצב הזה לאורך זמן. חוץ מזה אריה ובראן היו חסרים לי, אני מאוד מקווה שנראה מהם עוד בפרק הבא.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:19 17.05.2016 | R.I.P stannis baratheon R.I.P stannis baratheon (אורח)

    יפה מאוד.
    תמשיך ככה בכל פרק.

  2. 2

    19:20 17.05.2016 | ליאור ליאור (אורח)

    ביקורת יפה, העונה מרגישה קלה מדי לדמויות המרכזיות בנתיים. את אליסטר תלו פרק קודם הכוונה היא בטח לאד.

  3. 3

    20:03 17.05.2016 | גו'ן גו'ן (אורח)

    נפלא ומדוייק! מסכים עם כל מילה. תיקון קטן אליסר כבר תלוי, התכוונת לאד הסובל.

  4. 4

    05:50 18.05.2016 |  אדגר אדגר (אורח)

    זה ביקורת לפרק יעני? לא הבנתי... או שזה ריקאפ? בכל אופןזה נראה ונקרא כמו עבודה של 15 דקות שפשוט הקאת את על המחשבות שלך מהפרק. ביקורת על כל פרק זה מיותר, וריקאפ כל כך ארוך גם מיותר. הרי אני לא אשפוט את הפרק לפי הביקורת שלך כמו שאני אשפוט משחק או סרט לפי ביקורותיו, כי אני כבר צופה של הסדרה ובתור צופה הביקורת מבחינתי מיותרת. אני קורא פה באתר הרבה והייתי חייב להגיד משהו..

  5. 5

       | פורסם ע"י