הרשמה

צוות Vgames בסיור במרכז הפיתוח של אינטל ישראל

קפצנו לאינטל להכיר את הטכנולוגיות החדשות שמפותחות בחיפה

צוות Vgames מציץ לתוך אחת מענקיות החומרה בעולם ומכיר מקרוב את טכנולוגיות Real Sense ו-Thunderbolt 3

ביקרנו במרכז הפיתוח של אינטל בחיפה על מנת להכיר את הטכנולוגיות החדשות שהשתלבו וממשיכות להשתלב בימים אלו בלוחות אם ובמחשבים חדשים ויעזרו לנו לשנות את הדרך שבה אנו עושים דברים באופן יום יומי. בהמשך הכתבה נדבר על מה ראינו באינטל ואיך זה קשור לגיימינג, אבל לפני זה בואו נדבר קצת על אינטל. למי שלא מכיר אינטל היא מעצמה טכנולוגית אשר עוסקת שנים על גבי שנים בפיתוח טכנולוגיות שונות ומגוונות שמתבססות על שבבים ומוטמעות במערכות מורכבות אבל אנחנו בעיקר מכירים אותם כיצרני המעבדים שקיימים בכל מחשב ומחשב.

מרכזי הפיתוח של אינטל נמצאים בישראל ופזורים בארבעה ערים - חיפה, יקום, ירושלים ופתח תקווה ושני מפעלי ייצור הנמצאים בקרית גת וירושלים. אינטל מעסיקה כ-10,000 עובדים בישראל הפזורים במפעלים אלו והיא המעסיקה הגדולה ביותר בהיי-טק הישראלי.

Thunderbolt 3

נפגשנו עם אלכס ובן ממפתחי הטכנולוגיה שהציגו לנו את טכנולוגית Thunderbolt 3 ויכלותיה. אז מה זה בעצם Thunderbolt 3? טכנולוגית Thunderbolt 3 מאפשרת לנו להעביר למחשב מידע במהירות של עד 40Gbps, וידאו אודיו ותקשורת באמצעות כבל בודד. הטכנולוגיה כרגע בגרסתה השלישית שלה כמרומז בשמה. לצורך ההדגמה הובאו לשולחן מחשב אולטרה-בוק 2016 Razer Blade Stealth, מסך 4K וגם Razer Core שהכיל בתוכו כרטיס מסך מסוג R9 390 Sapphire Nitro. מחשב ה-Razer Blade Stealth מצויד במעבד I7-6500U עם מאיץ גרפי Intel HD 520 ומטבע הדברים אינו מתאים לגיימרים שכן אין לו את כח העיבוד הגרפי הנדרש. פה נכנסת טכנולוגית Thunderbolt 3 לתמונה שבאמצעותה אנחנו יכולים לקחת את ה-Razer Core, לחברו למחשב באמצעות ה-Thunderbolt ובאמצעות כבל וידאו לחברו למסך ה-4K. ה-Razer Core סיפק טעינה למחשב וגם סיפק את היכולות הגרפיות המתקדמות של ה-R9. כחלק מההדגמה שיחקנו במשחק Crysis 3 ברזלוציית 4K בשילוב הגדרות של High-Medium והמשחק הגיע לכ-30 FPS.

בנוסף, Thunderbolt 3 יכול לשמש גם לחיבור תחנות עגינה שכל הכבלים מחוברים דרכה באופן קבוע וכשרוצים לחבר את התחנה למחשב, מחברים אותה באמצעות ה-Thunderbolt.

Real-Sense

לאחר מכן נפגשנו עם אסף ממפתחי טכנולגית Real-Sense להדגמה והצצה לבפנים. אז מה זה Real-Sense? טכנולגית Real-Sense פותחה בחיפה ומאפשרת למשתמשים לתקשר באופן אינטראקטיבי עם מחשבים ולבצע פעולות שונות באמצעות מחוות גוף או פקודות קוליות. היום תוכלו למצוא את Real-Sense כבר במחשבים חדשים - ניידים, טאבלטים ומחשבי All in one. מדובר במצלמות תלת-מימדיות זעירות שיודעות לצלם את עומק העצם ומצלמת RGB שבאמצעותה מוסיפים את שכבת הצבע על העצם הנסרק. המצלמה והשבב של אינטל מחליפים את המצלמה הקדמית או האחורית במוצר.

התקנים עם טכנולוגית Real-Sense יוכלו להציע אין ספור שימושים, בינהם אבטחה באמצעות זיהוי פנים, עיבוד תמונות מתקדם, יצירת סרטונים וסריקה תלת-מימדית של אובייקטים. 

אסף הדגים לנו את הטכנולוגיה באמצעות מחשב HP Spectre X2 שנמכר היום ובעל מצלמת Real-Sense קדמית. המצלמה מאפשרת לבטל את נעילת המחשב על ידי זיהוי תווי הפנים - Windows Hello. המצלמה סורקת את הפנים וממקמת עליהן "78 נקודות", כאשר המצלמה מזהה שכל "78 הנקודות" תואמות לסריקת הפנים המחשב נפתח. Windows Hello עובדת עם חיישן עומק שמונע את האפשרות לשים תמונה מול המצלמה ו''לעבוד עליה''.

טכנולוגית סריקת העצמים נותנת גם את האפשרות לסרוק כל דבר ולהדפיס אותו ע"י מדפסת תלת מימדית. מצלמת Real-Sense מאפשרת גם סריקה של מרחק ומרחב, לשם כך אינטל ציידה רחפן עם מצלמות Real-Sense ונתנו לו לטוס באופן אוטונומי כשהוא נמנע מהתנגשות במכשולים ע"י פיענוח המידע ממצלמות ה-Real-Sense.

לעומת זאת גיימינג כבד שנשען על ידי טכנולוגית Real-Sense הוא דבר קצת יותר מורכב. נכון להיום אין היצע גדול של משחקים שפועלים על Real-Sense והם יותר כהצגת יכולות מאשר משחקים בפני עצמם. במהלך ההדגמה ניסינו מספר משחקים כשאחד מהם הצריך ממני להעביר לוחמים בעזרת הידיים בלבד חייב לציין שהחוויה הייתה מאד מאתגרת ומהנה. בעבר יצא לי לנסות את טכנולוגית סריקת העצמים של Real-Sense שאיפשרה לי להכניס את פניי לתוך משחקים. החלק האחרון שבו Real-Sense מביאה חידוש זה בגזרת השידורים החיים - בעזרת מצלמות העומק הטכנולוגיה יודעת להפריד את המשתמש מהרקע כמו האפקט שנוצר עם שימוש במסך ירוק, רק שכאן אין צורך במסך ירוק כי המצלמה בשילוב הטכנולוגיה עושה את כל העבודה לבד. איזה כיף ואיזה חיסכון בזמן וכסף (-:

Intel Core

לייצר מעבד זה לא כמו להכין פלאפל, צריך לחשוב הרבה (מאד) קדימה. את הסיור סיימנו בשיחה עם אודי וזיו, שני מנהלים בחטיבת המעבדים. קיבלנו הסבר מפורט כיצד מעבד עובר משלב התכנון, לשלב בחירת הפיצ'רים בתוכו, שלב תכנון לאחר הכללת הפיצ'רים, ייצור אב טיפוס, בדיקה ותיקון ולבסוף ייצור המוני שחלקו קורה במפעל של אינטל בקרית גת. זיו חשף בפנינו שכאשר צוות הפיתוח תכנן את מעבדי Skylake בשנת 2010 היו התלבטויות רבות לגבי הכללת פיצ'רים מסוימים על פני אחרים. האתגר על פי זיו הוא לנסות לחזות את העתיד ולהחליט 5 או 6 שנים לפני השקת המעבדים איזה פיצ'רים יצטרכו המעבדים לכלול ואילו פיצ'רים כבר לא יהיו רלוונטים.

שאלנו את אודי וזיו במידה ויש לי מחשב בעל כח עיבוד לא רב אך יש תמיכה ב-Thunderbolt 3, האם יש אפשרות לחבר גם מעבד על ידי התקן חיצוני כמו חיבור כרטיס מסך על ידי Razer Core: ''יש הרבה דברים שאנחנו חושבים עליהם, אך הבעיה היא שאתה תאבד אפקטיביות בין שני הרכיבים. חומרה אחת תצטרך לעבוד בתדרים נמוכים ותאבד ביצועים."

אנחנו מודים לאינטל ישראל על האפשרות לבוא ולבקר במרכז הפיתוח בחיפה!

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC ו-Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:38 26.05.2016 | _LucifeR_ _LucifeR_

    פשוט ואוואוו! ורועי? אני פשוט מת להחליף אותך, סיקור נהדר! נהנתי לקרוא ובעיקר להתגאות בטכנולוגיה שמיוצרת בישראל.

  2. 2

    21:39 26.05.2016 | jaguaryo jaguaryo

    מגניבבב !!!
    הלוואי עלייי D:

  3. 3

    21:45 26.05.2016 | wyd3x wyd3x

    הייתם בחיפה ולא קראתם לי.... באמת...

  4. 4

    23:33 26.05.2016 | יעקב יעקב (אורח)

    מדהים אותי כל פעם מחדש הפיתוחים הישראליים שנעשים במסגרת חברות עולמיות

  5. 5

       | פורסם ע"י