הרשמה

לשחק בזול- Trials 2

לא תמיד משחקים הם תענוג יקר, ויש המון משחקים מעולים שלא עולים מאות שקלים. משחק פעלולי האופנוע Trials 2, עם תווית מחיר של 30 שקלים, הוא הראשון בסדרת סקירות חדשה: "לשחק בזול".

כל אחד מזפזפ לפעמים בין הערוצים ונוחת על יורוספורט או ערוץ האקסטרים בזמן תחרות אופנועים. לפעמים הם על הכביש, לפעמים בשטח ולפעמים באצטדיון מלא תלוליות עפר, חביות ואבנים.

Trials 2, שנחת לאחרונה בשירות ה-Steam, עוסק באפשרות השלישית- פעלולני אופנוע בשטח סגור עם מסלולים מיוחדים לקפיצות מסוגים שונים.

עוד ב-Vgames: ביקורת: LEGO Indiana Jones

משחקיות לא פשוטה

כשהתחלתי לשחק ב-Trials 2 לא נהנתי, פשוט לא הצלחתי לעשות כלום! רק אחרי בערך עשר דקות של משחק, כשהרוכב שלי כבר שבר כל עצם בגוף (ואפילו קיבלתי על זה Achievement), התחלתי להנות מ-Trials 2.

מכירים את זה שלפעמים אתם משחקים בטוני הוק, ולמרות שאין לכם שמץ של מושג איך עשיתם את התרגיל הזה הרגע, אתם ממש מרוצים מעצמכם? כאן זה לא יקרה... ב-Trials 2 עבדתי קשה, קשה מאוד אפילו, כדי לעבור כל מכשול. בסוף הצלחתי, אבל ידעתי בדיוק איך עברתי את המכשול, באיזה רגע בדיוק עליי להאיץ, להטות את גוף הרוכב קדימה או לעשות סיבוב באוויר.

ב-Trials 2 נתקלתי בסדרה של מסלולי מכשולים, עם דרגת קושי שעולה תוך כדי ההתקדמות במשחק. כשנפלתי באמצע חזרתי לנקודת השמירה האוטומטית, כך שלא נאלצתי לחזור לתחילת המסלול. בסיום כל שלב שוקללו הנתונים שלי לציון אחד, ובו ברגע ראיתי מה מיקומי בטבלה העולמית, יחסית לאנשים מהארץ (כן כן, יש שם איזה עשרה ישראלים!) ובין החבר'ה שלי- אבל בואו נודה בזה, זה לא שבאמת יש לי חבר'ה...

עוד ב-Vgames: ביקורת: Metal Gear Solid 4

מגוון גדול של מסלולים, אך רק אופנוע אחד

ב-Trials 2 יש אופנוע אחד שלא ניתן לשנות, ומסלולים המחולקים לשלוש דרגות קושי, בכל אחת מהן כעשרה מסלולים. יחד עם השלבים שמסבירים נהיגה בסיסית ישנם בסך הכול כ-40 מסלולי מכשולים. בכדי לעבור את כולם ביצעתי פעלולים מסוגים שונים, זאת על ידי הטיית הגוף לשלושה מצבים, לחיצה על הגז או עזיבת ידיים. בלמים? מה פתאום, באופנוע פעלולים אין ברקסים! הוא עוצר לבד בתוך קיר...

המסלולים עצמם נחמדים- אתרי בניה בהם קופצים על חביות, צינורות, פיגומים ואפילו מצאתי טבעות אש שצריך לעבור דרכם. מסכים שלמים של פיגומים, עליות וירידות תלולות והרבה הנאה כשמצליחים...

אך בהתחלה לרוב זה לא הולך. הרוכב המסכן שלי איבד את ההכרה 115 פעמים באחד המסלולים ונהרג פעמיים לפני שהגיע לקו הסיום. הסיבה שהאתגר כה גדול היא דווקא המנוע הפיזיקאלי המדויק יחסית של המשחק. בשביל לעבור את המסלול ב-Trials 2 צריך לעשות בדיוק את מה שהרוכבים עושים במציאות.

עוד ב-Vgames: על חוואים מסוג אחר

מה קורה עם הצלם ?

מצלמת המסלול ב-Trials לא חדה מספיק, וזה נראה קצת כאילו הצלם מזיז אותה לאט בכוונה. אם ראיתם את "פרוייקט המכשפה מבלייר" או "קלוברפילד", זו פחות או יותר איכות הצילום. במהלך המשחק עצמו תשתמשו רק במצלמה אחת, אך בשידורים החוזרים (שניתן לשמור כמובן) ניתן לבחור בין מגוון מצלמות, זה נחמד לראות מנקודות מבט שונות את הביצועים.

נשמע טוב

המוזיקה במשחק היא שילוב של דראם & בייס עם טיפה סינתיסייזר. היא תואמת את מהלך המשחק, ולא מציקה באוזניים גם אחרי כמה שעות. לאופנוע יש זמזום מעצבן של אופנוע (בדיוק כמו במציאות) שמתגבר ככל שמהירותו עולה. בסך הכול, במשחקים מסוג זה מעולם לא היו יצירות של באך... אני לא מתלונן.

היתרון המשמעותי ביותר של המשחק - המחיר

המשחק עולה ב-Steam, שירות ההורדות של חברת Valve, מחיר פשוט אפסי של 8.99$, פחות מכרטיס קולנוע בארץ. האם הוא מספק הנאה ליותר זמן מאורך סרט ממוצע? בהחלט כן! אם אתם חובבי אופנועים, רוצו להוריד את Trials 2. אני מאוד נהניתי ממנו, ולדעתי הוא נתן לי תמורה מלאה למחיר.

ציון סופי: 7 מתוך 10

הטוב

  • השליטה במשחק פשוטה מאוד.
  • השלבים הופכים עם ההתקדמות לקשים בהרבה, אורך חיים רב בשיפור שיאים.
  • מנוע פיזיקאלי אמין. לא תוכלו לעשות דבר במשחק שלא ניתן לבצע במציאות.
  • מערכת דירוג שחקנים עולמית.
  • המשחק עולה כמו שווארמה בפיתה פלוס שתייה.

הרע

  • המשחק יכול להיות מייאש מרוב שהוא קשה.
  • נוטה לשעמם אחרי מספר שעות.
  • זה נראה כאילו הצלם טיפה מסומם...

בשורה התחתונה

מומלץ, ולא לחובבי ה-Wheelie בלבד...

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:43 17.06.2008 | itamarga itamarga

    תגידו,

    זה לא ברור שזה משחק עלוב בשקל וחצי? זה לא יותר ממשחק קאז'ואל דו-מיימדי עם גראפיקה משופרת.

  2. 2

    22:03 17.06.2008 | YoAvOn YoAvOn

    כנראה שזה שווה את המחיר לפי הביקורת.

    זה לא הסגנון שאני אוהב, אבל אני מקווה שנראה עוד משחקים בסגנון הזה - זול ונגיש לכולם.

  3. 3

    23:27 17.06.2008 | KtuluLord KtuluLord

    כמו שאינשטיין אמר:

    הכל יחסי.

  4. 4

    23:35 17.06.2008 | walzer walzer

    מחזק

  5. 5

    23:52 17.06.2008 | kobiboy18MUFC kobiboy18MUFC

    אחלה משחק אני כבר מכור

    שווה כל דולר :)

  6. 6

    00:04 18.06.2008 | blink182 blink182

    לא משהו

    לפי דעתי זה לא משחק משהו

  7. 7

    17:56 23.06.2008 | carolina carolina

    אני אוהבת אופנועים (:

    ננסה את המשחק (:
    נשמע ממש נחמד.

  8. 8

    17:44 02.11.2008 | gil gil (אורח)

    איפה ההורדה

    אני לא מבין איפה ההורדה

  9. 9

    13:45 29.12.2008 | יהונתן יהונתן (אורח)

    ל-8: ההורדה היא בסטים, ובתשלום.
    המשחק כרגע עולה 3 דולר. מנה פלאפל.

  10. 10

       | פורסם ע"י