הרשמה

רשמים מהדמו של Pokemon Sun and Moon

שמואל יצא לבדוק את הדמו של Pokemon Sun ו-Moon והבין כי יש למה לצפות

האם המשחקים החדשים בסדרה יהיו הטובים ביותר עד כה?

אני חושב שהתחלתי לשחק פוקימון לראשונה בגיל 7 או 8, איפשהו בכיתה ב' או ד', ולא הסתכלתי אחורה מאז. שיחקתי כמעט בכל משחק פוקימון שיצא – בין אם מהסדרה הראשית ובין אם איזשהו Spinoff של המשחקים. לכן זה לא מפתיע אף אחד שאני מתרגש לקראת היציאה של המשחקים החדשים בסדרה: פוקימון שמש ופוקימון ירח שיוצאו באמצע החודש הבא. בנתיים שיחקתי בדמו של המשחק שיצא לפני כמה ימים וקיבלתי את הרושם שיש סיכוי שזה יהיה אחד המשחקים הכי טובים שיצאו אי פעם לפוקימון, או לפחות אחד מהמרשימים יותר מהסיבה הפשוטה שהם פשוט משנים ומוסיפים יותר דברים למשחק.

אתחיל לפרט על הדמו עצמו בהמשך, אך אציין כי מי שרוצה לשחק ולא הספיק ורוצה להימנע מספוילרים אז הכתבה דיי מלאה בהם, מצטער.

הדמו עצמו יותר ארוך מדמואים אחרים שיצאו למשחקי פוקימון, כמו לדוגמא הדמו של החידושים של פוקימון רובי וספיר. הוא כולל את הדמות הראשית שמקבלת פוקימון חדש ממישהו לא נודע והפוקימון הזה הוא גרנינג'ה, ליתר דיוק הגרנינג'ה של אש מסדרת מהאנימה – דרך נהדרת לשלב בין הסדרה המצוירת לבין סדרת המשחקים הראשיים. כמובן ש-Pokemon Yellow עשה את זה בצורה יותר מעמיקה, אבל עדיין, נחמד לראות את השילוב הזה. בדומה לסדרה, הגרנינג'ה שאתה מקבל מקבלת צורה חדשה ברגע שאתה מנצח פוקימון אחד בקרב ומשפרת את הכוח של מתקפת ה-Water Shuriken שלו.

עוד פיצ'ר שמוצג שם הוא ה-Z -moves: מתקפות חד פעמיות שפוקימון אחד שלך יכול לעשות בקרב. בהתחלה חשבתי שזה פיצ'ר מיותר ויגרום לאנשים להשתמש בזה כל הזמן, אבל בגלל שניתן להשתמש בו רק פעם אחת בקרב וע”י פוקימון אחד, יעניין אותי לראות איך שחקנים מקצועיים יעשו שימוש במתקפה הזאת בקרבות. כמו שאנשים שומרים את המגה שלהם לרגע מסוים, אולי הם יעשו אותו הדבר עם המתקפה הזאת.

מבחינת סיפור, הדמו עוקב אחרי הדמות הראשית שמגיעה מאזור Kanto המוכר לנו מהמשחקים הראשונים של פוקימון לאזור Alola החדש ובמהלך הדמו פוגשת את היריב שלה, את הפרופסור של המשחק הזה, פרופסור קוקויי, שנראה שונה לגמרי ממה שאנחנו מכירים כפרופסור, וממשיך את הקו של פרופסור סיקאמור מ-XY, הדמות גם פוגשת את הקבוצה הרעה של המשחק - Team Skull (שנראים כמו דמויות שיצאו מ-Jet Set Radio) והכי חשוב – משתתפת במה שכנראה יחליף את המכונים במשחקים האלה: The Island Trials.

בניגוד למה שאנחנו מכירים מהמשחקים הקודמים, אין במשחקים החדשים את השבלונה המוכרת של 8 מכונים שמתמחים בסוגים שונים של פוקימונים ובדרגות רמה שונות. במשחקים האלה מה שמחליף אותם הם מעין מבחנים שונים שאתה כשחקן צריך למלא ברגע שאתה מגיע לגיל 11 ומהווים מעין מבחן בגרות שלך. כאן ה-Trial מאוד בסיסי ועושה שימוש בפיצ'ר של Pokefinder כדי לצלם את הפוקימונים בשביל המשימה שלך. יש בסוף קרב עם Totem Pokemon שמתפקד כשומר של האי. זה היה קרב מאוד אינטנסיבי, יותר ממה שחשבתי שזה הולך להיות כששמעתי על זה לראשונה. אני חייב לומר, אני לא יותר מידי שמח שאין מכונים, אבל זאת אחלה אלטרנטיבה ומספקת שינוי ממש מרענן למשחקיות של פוקימון.

מה שאני כן שמח ממנו זה הביטול של מתקפות HM. למי שלא שיחק פוקימון מעולם, מתקפות HM הן מתקפות שאתה מקבל במהלך המשחק מגורמים שונים ואתה כשחקן חייב להשתמש בהם כדי להתקדם במשחק כמו לדוגמא מתקפות כמו: Surf, Rock Smash ועוד. בנוסף פוקימון שלמד את המתקפות האלה לא יכול לשכוח אותן. אתם מכירים את זה אם שיחקתם פוקימון, תמיד היה לכם איזה פוקימון אצלכם שתפקד כמה שנקרא “HM slave” והייתם שמים עליו את המתקפות העלובות שאתם לא יכולים לשכוח רק כדי להתקדם במשחק. נכון ש-surf זאת מתקפה נהדרת אבל Flash לדוגמא הייתה מתקפה מיותרת שלא עזרה כמעט בשום צורה בקרבות. לכן זה משמח שנינטנדו כבר אישרו את זה שלא נצטרך HM במשחק הקרוב ובמשחק כבר רואים את האלטרנטיבה בפעולה: הדמות תקבל טאורוס שעליו היא תוכל לרכב. הטאורוס יוכל לפרק אבנים בשנייה תוך כדי רכיבה במקום לעצור ולהשתמש ב-Rock Smash. זה משהו שלא רק שהיה צריך להגיע מזמן, אלא צריך גם להישאר לפי דעתי.

הדמו גם מספק לך כל מיני דברים אחרים לעשות אחרי שאתה מסיים את הסיפור, כמו להשתתף בתחרות תפיסת פוקימונים, להילחם עם כמה מאמנים ועוד כמה סודות מגניבים שקשורים לכמה זמן תשחקו בדמו.

Looking Good, Sun

מבחינה גרפית זה המשחק פוקימון הכי מרשים שיצא עד היום. אם בפוקימון XY זכינו לראות בזמן הקרבות וה-Cutscenes דמויות יותר מציאותיות, עדיין במשחק עצמו הדמויות נראו יחסית קטנות. פה כל הדמויות מחוץ לקרבות ובתוך קרבות נראות מציאותיות ונהדרות. העיצובים של הפוקימונים החדשים (לפחות אלו שהופיעו במשחק) אפילו יותר יפים ממה שחשבתי והמרחבים עצמם נראים מדהים, ואת האמת שאפילו מבאס אותי לשחק את זה על ה-3DS עם המסך הפשוט יחסית שלו ולא באיכות HD.

כמה שינויים נוספים: המאמנים מופיעים כל הזמן על המסך בזמן הקרב, שינוי מגניב שהיה כבר צריך להופיע ב-XY אבל עדיף עכשיו מלעולם לא. נינטנדו ויתרה על האופציה של 3D במשחק הזה, שזה לפי דעתי היה צעד חכם מבחינתה כי במשחקים הקודמים הפיצ'ר לא הוסיף כלום ולרוב רק גרע מהאווירה. נכון שזה טיפה חבל שאין פיצ'ר כזה ושהם לא מנצלים את המכשיר עד הסוף, אבל המשחק רץ חלק ועובד נהדר (גם אם המשחק רץ על 30FPS, אבל זה מפריע לי רק כי אני שחקן PC). מרכזי פוקימונים מראים את הפוקימונים שלך כשאתה מרפא אותם – קטן אבל מגניב לגמרי.

אם לסכם את החוויה מהדמו, אז היא עדיין נמשכת. אני מתכוון להמשיך להיכנס לדמו בתקופה הקרובה ולבדוק מה עוד יש למשחק להציע, אבל אם להיות כנה, אני באמת חושב למשחק הזה יש את הפוטנציאל להיות המשחק פוקימון הכי טוב שיצא אי פעם. הוא מנסה משהו שחשבתי שלחברת פוקימון ונינטנדו יהיה אומץ אי פעם – הוא משנה דברים במשחק. ההסרה של מכונים ו-HMs יחד עם הסביבה החדשה והצורות החדשות לפוקימונים במחוז Alola יצרה סיכון מעניין וממה שאני רואה דווקא משתלם: פוקימון סאן ומון הוא אחד מהמשחקי פוקימון עם הכי הרבה הייפ שאני חוויתי מזה הרבה זמן והדמו הזה עונה על הציפיות, לפחות טיפה. אם הסיפור עצמו יהיה מצוין, ובאמת שאר הפוקימונים יהיו טובים, אז יש סיכוי שאני אהנה מהמשחק הזה כמו שנהניתי כששיחקתי ב-Silver כשהייתי בן 11. אני בטוח שאגיע עם אותה תחושה של “מה לעזאזל הולך לקרות עכשיו”, בגלל העובדה שהפורמט השתנה המון וזה מרגש אותי בצורה בלתי רגילה.

דברים שהייתי רוצה לראות במשחק המלא

  • יריב משמעותי יותר. בואו נגיד את האמת, לא ראינו מישהו ברמה של Silver או Blue מהמשחקים המקוריים מאז. היריב שלך במשחק מהדמו נראה מאוד נחמד, יותר כמו חבר מאשר יריב, ולא אהבתי את החבורה שהייתה לך ב-XY כי לא הרגשתי שהייתה לי תחרות. יריב קשוח יותר יהיה נהדר.
  • חזרה לאזורים קודמים. לא ממש מרגיש צורך להסביר את עצמי. Kanto מוזכרת כ"כ הרבה במשחק שאם תהיה חזרה לשם אני פשוט אאבד את זה. אף אחד לא ישמע ממני שנים. חוץ מגיימרים וחבר'ה מהעמוד של 3DS ישראל שאני כנראה אחפור להם על זה.
  • End game טוב יותר. המשחקים האחרונים נתנו ממש מעט לעשות אחרי שהמשחק נגמר. נכון שברימייק לרובי וספיר היה אחלה משימה בסוף אבל היא הייתה קצרה מאוד ולא ממצה. זה מתקשר לנקודה הקודמת שלי, חזרה לאזור Kanto או אפילו Kalos מ-XY תהיה מדהימה ותתן למשחק עוד הרבה שעות של הנאה צרופה.
  • שילוב עם ה-switch. מהרגע שהכריזו את על המכשיר ישר חשבתי על פוקימון כאופציה נהדרת למשחק מושלם ל-switch, ושילוב עם המשחק ל3DS- יהיה נהדר (פוקימון שמש וירח על מסך הטלוויזיה אולי...?)

Pokemon Sun ו-Moon יהיו זמינים ל-3DS החל מה-23 לנובמבר.

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:10 08.11.2016 | danik107 danik107

    לא יכול לחכות כבר!
    ותיקון קטן, המשחק זמין מה18 לחודש רק בארה"ב (NTSC), לרוב הארץ יש PAL, שם זה יוצא רק ב23 לחודש.
    חוץ מזה הכתבה מעולה! יש לי אותם רגשות ואותו הייפ לגבי הדמו ולגבי המשחק עצמו.

    אישית דווקא ממש הייתי מבסוט על הENDGAME של רובי וספיר, הוא הביא הרבה יותר ממה שציפיתי וסיום נחמד לעלילה.
    מה שכן הייתי ממש רוצה לראות זה AI יותר חכם וCHALLANGE MODE, שבו תצטרך להתאמן הרבה יותר ושהELITE FOUR יהיו עם פוקימונים ברמות 100 ולא 50-60.

  2. 2

    10:08 11.11.2016 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    היי, רשמנו את התאריך של יציאת המשחק באירופה אבל אתה צודק, מה18 הוא זמין באוסטרליה, ארה"ב ויפן ככה שאם מישהו מחזיק 3DS מהאזורים האלה יכול להוריד כבר.
    הEndgame של רובי וספיר עקב אחרי המנגה בעצם והיה סבבה, אבל מאוד קצר ולא ממצה. לא קיבלנו משהו ברמה של דור 2 כבר המון זמן, ואני לא יודע אם נקבל אי פעם.

  3. 3

       | פורסם ע"י