הרשמה

ביקורת: רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית - Glass Onion, אני מבקש

הסרט החדש של Netflix מושלם לפלטפורמת הסטרימינג, אבל הוא גם מספיק טוב כדי שתרוצו לראות אותו כבר עכשיו בקולנוע

תאריך השקה: 15/11/2022

לפני שהוא מגיע לזמן מוגבל לבתי הקולנוע בישראל, הנה מה שחשבנו על החדש של ריאן ג'ונסון

תודה רבה לנטפליקס ישראל על ההזמנה להקרנה המוקדמת של הסרט!

ל-Netflix וריאן ג'ונסון (Rian Johnson) יש עבר של עליות ומורדות כשזה נוגע לסרטים. אני כבר אגיד שרצח כתוב היטב: תעלומה יוונית (Glass Onion: A Knives Out Mystery) הוא נקודת שיא חד משמעית בשביל שירות הסטרימינג ואחת מההצלחות הגדולות של הבמאי/תסריטאי המוכשר. בסרט כתוב היטב, עם הופעות נהדרות ורמת ההפקה כמו ואפילו יותר טובה מחברות אחרות בתחום - נטפליקס מבססים את עצמם כשם גם בתחום הקולנוע ומביאים סרט שפשוט מושלם למודל הסטרימינג שלהם. אי אפשר שלא לשער עם חברים תוך כדי הסרט מה קרה, להמר מה יקרה ומי עשה מה - דבר שיקח את הצפייה בסרט לגדר חובה כשהוא יצא בשירות. ה"בעיה" היא שחווית הצפייה שלו כל כך טובה גם ככה, מה ששם אותנו בדילמה אחת - לראות אותו, חד משמעית, אבל לתפוס אותו כבר עכשיו בקולנוע או לחכות שיצא לשירות? הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

עוד קליפה ועוד קליפה

אני אתחיל דווקא בשם של הסרט. Glass Onion מתאר את העלילה בצורה חכמה, בעוד שתעלומה יוונית לעומת זאת, רוב הסיכוים שתשכחו שהתעלומה בכלל מתרחשת ביוון. מפני שחשוב שתגיעו לסרט עם כמה שפחות ידע על העלילה, אחשוף בפניכם רק את השכבה הראשונה של הבצל. חמישה חברים מוזמנים בתקופת הקורונה על ידי המנהיג של החבורה המאולתרת שלהם, המליארדר מיילס ברון - אותו משחק באופן נהדר אדוארד נורטון (Edward Norton), לאי נופש פרטי ביוון לסוף שבוע שנתי שהם נוהגים לקיים.

הבלש הטוב בעולם באנות בלאנק, שמגולם פעם נוספת בצורה פנטסטית על ידי דניאל קרייג (Daniel Craig), איכשהו נקלע גם הוא לסוף השבוע הזה - וכבר חשוב להגיד שהעובדה שמדובר באותה הדמות היא החלק היחיד המקשר בין הסרט הראשון לסרט הנוכחי. למעשה, העלילות של הסרטים כל כך לא קשורות אחת לשניה שתוכלו אפילו לחזור לראות את הראשון אחרי צפייה בסרט השני ולא תדעו עליו כלום. כמובן שמוטיבים דומים בעלילה כן חוזרים - עדיין מדובר בתעלומה שתפעיל לכם את הראש ותדרוש מכם להיות קשובים לכל פרט קטן, ועדיין מדובר במגוון דמויות מסקרנות שכתובות היטב אם כי פחות צבעוניות מהמצופה.

קייט האדסון (Kate Hudson) בתור דוגמנית חסרת מעצורים בשם בירדי, קאטרין האן (Kathryn Hann) בתור פוליטיקאית אהובה, לסלי אודום ג'וניור (Leslie Odom Jr) בתור מדען מוכשר, דייב באטיסטה (Dave Bautista) בתור משפיען רשת שנוי במחלוקת וג'אנל מוניי (Janela Monae) בתור שותפה לשעבר של מיילס לניהול החברה שהניבה לו את ההון.

חשוב לציין פה את כל שמות השחקנים כי באמת כולם עושים עבודה יוצאת מן הכלל. כל הדמויות עוברות פיתוח כלשהו או לפחות מעבר בין מנעד של רגשות ופעולות שעליהן לעשות והשחקנים צולחים את כל הסצנות המאתגרות. גם כשהדמויות שלהם פחות צבעוניות ממה שהייתם מצפים מסרט כזה, השחקנים מספקים מספיק אישיות כדי שנהיה מושקעים בכל אחת ואחד מהם, ובייחוד לנסות לפענח מי מהם עשה מה.

אז, מחכים לנטפליקס או בקולנוע?

הקצב של הסרט יכול להיות קצת מסחרר, אבל לא בלתי אפשרי להצליח לקלוט את כל הפרטים הקטנים שעוברים על המסך. אמנם הוא יעזור לכם לקלף את כל קליפות הבצל של הסצנות החשובות עד שתגיעו ביחד לאמת, אך הוא גם כתוב בצורה שבה אתם יכולים להשתתף במשחק הניחושים תוך כדי. פה מגיע היתרון המרכזי של צפייה בסרט בשירות הסטרימינג. הוא מזמין את הקהל להשתתף ואני כבר לא יכול לחכות לראות אותו ביחד עם חברים ולראות אותם מהצד זורקים הימורים תוך כדי ההתפתחויות בעלילה. מצד שני, מדובר בסרט יפהיפה ויזואלית, המצולם בצורה מרשימה עם סאונדטראק מצויין ורמת הפקה נהדרת שכולם ביחד הופכים את הצפייה במסך גדול לחוויה משל עצמה.

כמובן שבבית קולנוע אנחנו מגנים לצעוק על המסך או לדבר עם חברים שלכם, מה שהופך את הבחירה של איזה פלטפורמה לראות את הסרט לדילמה אמיתית. קשה לי להאמין שתתאכזבו מלראות את הסרט בקולנוע, בייחוד מי שציפה לו הרבה זמן, כך שהייתי ממליץ ללכת אליו כבר בשבוע הבא, כשהסרט יוקרן לזמן מוגבל בבתי הקולנוע מה-23.11 עד ה-29 בלבד. מי שמעדיף לחכות לחודש הבא כשהסרט יצא לנטפליקס, תארגנו את חברים שלכם, תביאו חטיפים ואנרגיות - מצפה לכם חווית צפייה אדירה.

השורה התחתונה

בין אם בנטפליקס או בקולנוע, "רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית" הוא סרט שלא כדאי לכם לפספס. עם עלילה חכמה שנעה בקצב כיפי וקאסט פנטסטי שעושה עבודה מעולה גם כשהדמויות פחות צבעוניות, הוא עומד להסתכם כאחת מחוויות הצפייה הטובות ביותר של השנה החולפת, וככל הנראה כסרט המקורי הטוב ביותר בינתיים של שירות הסטרימינג.

Glass Onion: A Knives Out Mystery יעלה לאקרנים בבתי הקולנוע החל מה-23.11 לשישה ימים בלבד, ולשירות הסטרימינג של Netflix ב-23 בדצמבר.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • כתוב היטב
  • קאסט מצויין
  • צילום, הפקה והפקת סאונד שמצדיקים מסך גדול
  • עלילה שכיף להתעמק בה ולחבר בה את הנקודות

הרע

  • הדמויות פחות צבעוניות ממה שמצופה מסרט כזה

והסרט הראשון

  • נכון, אין באמת קשר בין שני הסרטים אבל תעשו לעצמכם טובה ותראו אותו
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י