הרשמה

רשמים ראשוניים מהבטא הסגורה של Crash Team Rumble!

נכנסנו לבטא הסגורה כשאנחנו בקושי יודעים על מה המשחק, ויצאנו ממנה עם רצון אחד ברור - אנחנו רוצים שכבר כולם יוכלו לשחק בו. בואו לקרוא מה חשבנו!

קראש-או-מאניה

כשסיימתי את ה- Tutorial למשחק אמנם עדיין לא הייתי בטוח על כמה דברים כמו מה יהיה קצב המשחקיות מול אנשים או האם ההתקדמות בבאטל-פס תיהיה הוגנת, אבל דבר אחד היה לי די ברור - Crash Team Rumble יכול לגמרי להיות הלהיט הגדול הבא. המשחק מתגלה כניסיון מבולגן מעט של חברת Activision ו-Toys For Bob להיכנס לשוק משחקי אונליין תחרותי עם משחקיות בסיסית אך מעניינת הפונה למבוגרים וילדים כאחד, עם כוונה לפחות לתחזק את המשחק כLive service עם באטל-פס מתעדכן. התיאור הזה תואם ליותר מידי משחקים מהשנים האחרונות, שחלקם, כמו Fall Guys, Fortnite ו-Rocket League לדוגמא, הצליחו מאוד וחלקם נקברו תחת העומס בג'אנר. אז מה מייחד את Team Rumble מעבר לעובדה שהוא הכותר האחרון בסדרת Crash Bandicoot? שמחים ששאלתם, הגעתם למקום הנכון.

מכות ותפוחים

השאלה המרכזית שהייתה לי לפני המשחק היא האם ואיך הוא יצליח לשלב בין המשחקיות של Crash למשחקי אונליין, והתשובה היא שכן, ביצירתיות ובבאלגן אך לאו דווקט כדבר רע. לפני כל משחק, השחקנים בוחרים את הדמות איתה ישחקו במשחק הקרוב ממגוון הגיבורים שזמין (בבטא היו 5), כך שלכל קבוצה ארבע דמויות שיכולות להיות כפילויות של אותה הדמות או שונות לגמרי. למרות שלכל דמות יש מכה יחודית משלה, הרוב המוחלט דומה לחלוטין לסט התזוזות הבסיסי והמוכר של Crash כך שאין כאן עדיפות ברורה לדמות כזו או אחרת ולפחות ממה ששמתי לב אליו אין צורך בלתכנן מי יהיה עם איזה דמות. מעבר לשינויים מינוריים בכמות הפירות שכל דמות יכולה לשאת לפני שהיא צריכה להפקיד שכמובן באה על חשבון יותר חיים או יותר מהירות - כולן חולקות קפיצה, קפיצה כפולה, סיבוב טורנדו וסלאם על הרצפה כדי לפוצץ כמה שיותר קופסאות, להפריע לקבוצה השניה ולאסוף כמה שיותר פירות וומפה, שיזכו את הקבוצה שלכם בניצחון במידה והגעתם ראשונים ליעד הפירות. מפה, נכנס הקאץ'.

לאסוף את הפירות זה לא מספיק, אתם תצטרכו להפקיד אותן במעגל המיועד לקבוצה שלכם לאחר כמה שניות שעמדתם עליו מבלי לקפוץ בתקווה שהאויב לא הצליח לחסל אתכם ולקחת גם את הפירות שאספתם לפני ההפקדה. המעגלים נמצאים בכל קצה של הזירות הקטנות של המשחק, כך שלקח לי להגיע ממעגל אחד לאחר בזירה הגדולה כ-15 שניות. מה שנגזר מזה הוא שהאקשן לא עוזב אתכם לשניה, ומצריך מכם להסתכל פעמיים על המעגל שלכם או על התוצאה במידה והיריב קרוב בהפקדה אחת מלנצח. כאן נכנסות גם המכות המיוחדות והשדרוגים הנמצאים בכל זירה. המכות המיוחדות, הניתנות לשינוי ואוניברסליות לכל הדמויות, משנות ממש את סגנון המשחק שלכם. בין האפשרויות יש צמח היורה על האויב ברדיוס מסויים כדורי אש ומקרר המוסיף לחברי הקבוצה שלכם הנמצאים בקרבתו חיים. המכות נטענות כשאתם אוספים פירות, כך שבכל משחק תזכו להשתמש בהן כארבע פעמים שמצריכות דינאמיות וחשיבה אסטרטגית. אם בתחילת המשחק שמתי את הצמח ליד המעגל שלי כדי למנוע מאויבים להתקרב, לקראת סוף המשחק אעדיף לשים צמח צמוד למעגל של האויב כדי לתת לי יתרון בקרבות מולם במעגל שלהם ובכך למנוע מהם להפקיד פירות.

בכל זירה ניתן למצוא שדרוגים שונים, שמשתמשים ביהלומים (Relics) המוכרים מסדרת המשחקים. היהלומים מפוזרים במקום אסטרטגי בזירה, וקפיצה על מספר מהם מבלי שהאויב הספיק לקפוץ על האחרים תזכה אתכם בתוספת של 40% פירות לכל הפקדה לזמן מסויים. היהלומים מפוזרים בנדיבות במפה, ואיתם גם מעגלים קטנים בהם ניתן להפקיד מספר יהלומים לשדרוג. במפת החוף השדרוג עולה כ-5 יהלומים ויכניס את הדמות שלכם לכדור ים שהורס את כל מה שבדרכו לזמן קצר, ובמפה אחרת השדרוג הוא מסיכת Aku Aku המפורסמת שמצריכה הרבה יותר יהלומים אך משנה לגמרי את כללי המשחק. זה המון אפשרויות בזירות קטנות יחסית עם תזוזה מהירה, וזה לגמרי יוצר באלגן - אך הבאלגן הזה דווקא כיפי, וגורם לכם ללכת לעשות משהו שונה בזירה בכל פעם שתצאו מהמעגל שלכם בין אם זה אחרי שהפקדתם פירות ויצאתם לאסוף עוד או שבדיוק אויב הרג אתכם ויצאתם למסע נקמה. השילוב של הזירות הקטנות והמשחקיות הדינמית מובילות למשחקים מהירים - שלוקחים בין שלוש לשש דקות.  בבטא המשחק כלל שלוש זירות, שאמנם הספיקו לזמן שהיה לי עם המשחק אך אני מאמין שבהשקה יהיו יותר וכמובן יצטרפו במהלך החודשים שאחרי ההשקה. זה מוביל אותי לדבר על אחד מהאלמנטים הדומיננטיים ביותר בתעשית הגיימינג בשנים האחרונות שמופיע גם כאן - הבאטל-פס.

מה כולל הבאטל-פס?

קודם כל - זאת כנראה הפעם הראשונה אי פעם שתוכלו לעצב את הצל של הדמות שלכם במשחק כלשהו, אבל גם מעבר לשינוי הצל, יש בבאטל-פס דברים די משוגעים. מעבר לסקינים לדמויות, כובעים או תיקי גב שכולן יכולות ללבוש וכמובן באנרים, תוכלו להשיג שירים מכל המשחקים של הסדרה שיתנגנו במידה ותהיו השחקן המצטיין באותו משחק. זאת אפשרות מאוד יצירתית שעוד לא ראיתי במשחקים מהסוג הזה, וללא ספק מוסיפה לתחושת הנוסטלגיה הגם ככה גבוהה שהמשחק מספק. סאונדטראקים מוכרים מקראש 2 כבר כיכבו אצל כמעט כל מי שכהוכתר כשחקן המצטיין בבטא, כולל גם הפרופיל שלי. כרגע הבאטל-פס, כמו המשחק עצמו, מתרכז רק בדמויות או אזכורים מתוך הסדרה, אבל אני רואה אפשרות די ריאלית בה נתחיל לקבל תיק גב בצורת דמויות מ-Overwatch או אזכורים ל-Spyro - שגם לגמרי יכול להכנס למשחק כדמות. ההתקדמות בבאטל-פס מתחלקת להתקדמות באחד שספציפי לכל דמות ואחד כללי.

כל פעילות במשחק תזכה אתכם ב-XP, והשלמת משימות ספציפיות תזכה אתכם באפילו יותר נקודות - אך לא בצורה בה תטוסו ברמות בקצב מהיר. כרגע הבטאל-פס מכיל רק שלושים רמות, עם הבטחה שיהיה באטל-פס של 100 רמות אך לא ברור האם יהיה כללי או שכל עונה תכלול אחד של 100. כל עונה אמורה להמשך כשלושה חודשים ולכלול מלבד סקינים גם דמויות חדשות - שכרגע לא ברור האם הן חלק מהבאטל פס או יהיו זמינות לכולם. או בקיצור - כרגע המשחק במצב בטא, והבאטל-פס והתקדמות בו עוד יעבורו כמה שינויים עד להשקה, אך כרגע הבסיס שלו לא רע בכלל.

השורה התחתונה

המשחק עצמו ללא ספק מתנהל כמו בלאגן, אך באלגן כיפי שמשלב ביצירתיות את כל האלמנטים האייקונים של סדרת Crash Bandicoot לתחרות אונליין כיפית שתספק לכם ולחברים שלכם נוסטלגיה וכיף. המשחק יוצא ב-20 ביוני לקונסולות הדור הקודם והנוכחי ללא תאריך יציאה כרגע ל-Switch או באופן חריג גם למחשב. מופתעים מהמשחק? השתתפתם גם בבטא ורוצים לשתף את דעתכם? כתבו לנו בתגובות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:29 29.04.2023 | שי3 שי3 (אורח)

    הלוואי שיגיע מהר למחשב

  2. 2

       | פורסם ע"י