הרשמה

ביקורת: מהיר ועצבני 10 - אמרו לו להנמיך, אז הוא הגביר

עם יותר אקשן, יותר דמויות, יותר מכוניות והרבה יותר עצבים, "מהיר ועצבני" מאיצה קדימה אל עבר תאונה חזיתית קטסטרופלית

תאריך השקה: 20/05/2023

סרטי האבי ביטר של אמריקה - רק עם וין דיזל בתפקיד הראשי ומכונית במקום מוזיקה

תודה רבה לטוליפ אנטרטיינמנט על ההזמנה להקרנת הטרום בכורה!

ראשית חייבים לעשות הבדלה. אני מוריד את הכובע בפני וין דיזל (Vin Diesel) בתפקיד דום טורטו וכל מי ששותף להצלחה המסחררת של סרטי "מהיר ועצבני". להגיע לסרט מספר 10, עם סרטי ספין אוף שכולם מצליחים ברמה גבוהה מאוד בקופות זאת משימה לא פשוטה בכלל. בנוסף, חייבים להסכים שהסרטים הראשונים בסדרה תרמו לעולם הקולנוע, ובמיוחד הסרט השני שעד היום ניתן לראות לו אזכורים במקומות כולל בהרבה כתבות שגם אני כתבתי. הבעיה שבשנים האחרונות הסדרה לא תרמה לשום דבר מלבד לארנק של האולפנים, והתדרדרה לעלילות רדודות, מבולגנות עם אקשן חסר כל הגיון או ניסיון להצמד למציאות. על הנייר הדבר יכול לעבוד ולגרום לסרטי אקשן כיפיים, ואפילו עבד לא רע בסרט הקודם לטעמי - אך בפועל רוב הסרטים ניסו ביחד עם כל האלמנטים האלה לפנות לרגש ורצינות ללא הצלחה. "מהיר ועצבני 10" לא עושה יו-טורן לכיוון שלקחה הסדרה, אלא לוחץ על דוושת הגז ומאיץ לעבר תאונה קשה של בלגן אטומי חסר הנאה בכל תחום שרק תרצו. הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

הכל נשאר במשפחה

למרות שהיא מבולגנת בין אינספור לוקיישניים ודמויות שלא מקבלות מספיק זמן מסך או טקסט כדי להכנס לנו לזכרון, העלילה קיימת כאן. ג'ייסון מומואה (Jason Momoa) מצטרף לקאסט הנבלים של הסדרה בהופעה נהדרת בתור דנטה, שמשפחתו נפגעה מאירועי הסרט החמישי בסדרה וכעת הוא חוזר לחפש נקמה. הדגש על משפחה מול משפחה יכל להיות מגניב - אם רק הסרט היה בוחר בו בתור דגש - או למעשה בוחר במשהו בתור דגש. לא רק שהסרט נע בין כמות הזויה של לוקיישנים ודמויות, הוא גם עושה את זה בצורה לא טובה בכלל וככה שהיה לי נדיר למצוא מישהו באולם שהצליח לזכור מההתחלה ועד הסוף מה קרה באחד מקווי העלילה.

עוד בעיה מרכזית של כל הקווים שהסרט מנסה לעקוב אחריהם בכללותם היא העובדה שאין להם באמת סוף, וכולם מרגישים כמו חלק ראשון בעלילה גדולה יותר בקטע רע. אני לא בטוח אם וין דיזל באמת מתכוון לעשות מהסרט הזה טרילוגיה או רק שני סרטים כמו בתכנון המקורי - אבל אני כן בטוח שהוא וכל שאר הנוגעים בדבר התכוונו ששום קו עלילה לא ירגיש שלם כדי שנגיע לסרט הבא. הבעיה היא שאותם קווי עלילה לא מספיקים להתפתח אפילו שיהיה לנו אכפת מהם בסרט הנוכחי - ובוודאי שלא מספיק כדי לחזור בשבילם עוד פעם.

רכבת הרים של זוויות

תראו, לא צילמתי מרדף מכוניות בחיים שלי - ובטח שלא צילמתי מרדף מכוניות עם הליקופטרים ופצצות מתגלגלות. מה שכן - אני כן ראיתי כבר סצנות אקשן הרבה יותר עמוסות שאני יכול לציין בהן הרבה יותר פרטים שקרו מעבר להליקופטרים והפצצה שציינתי - מה שאני לא יכול להגיד על הסצנות בסרט הזה. משום מה למרות שרוב ההשקעה בסרט הלכה לכיוון האקשן, הוא לא ממצה אפילו עשירית מהכיף שהוא יכל להביא לצופים, ומצולם בצורה שכואבת לעין ולא ברורה לאורך זמן ממושך.

התוצאה היא שדווקא איפה שהסרט אמור להיות כיפי, במיוחד כשהוא בוחר לפנות לרגש ורצינות ברוב סצנות הדיאלוגים שלו, הוא לא מעניין, לא ברור, כמובן שלא כיף ולעיתים גם כשהכל מסביב פיצוצים ורעשי מנועים - משעמם. מי שבאים עם מנטליות קצת שונה ומנסים לשמור על הסרט כן מעניין הם הקאסט החדש - שמפריחים אנרגיה גם בסצנות בלי. ג'ון סינה (John Cena) ממשיך להיות אחד השמות הכי חמים בהוליווד עם עוד הופעה נהדרת, ואליו מצטרפים גם מומואה שנהנה מכל דקה שנתנו לו בסרט ובאופן מפתיע גם דניאלה מלשיור (Daniela Melchior) שלא רעה בכלל בתפקיד יחסית משמעותי למי שבקיא בסדרה. למי שציפה לראות את גל גדות, שלא יצפה. למרות שבחרו לפרסם את העובדה שגל חוזרת כבר בסרט הזה, להגיד שהיא בקושי הופיעה יהיה מובן מאליו, והעובדה שהשתמשו בשם שלה מעליבה לדעתי את כל מי שהגיע לסרט בציפיה לראות אותה.

השורה התחתונה

"מהיר ועצבני" התחילה כסדרת סרטים נהדרת ומשם האיצה על עבר אבדון של עלילות מבולגנות, דמויות שלא מקבלות זמן להתפתח אל מעבר לקלישאה, סצנות אקשן מוגזמות וקשות לעיכול והתעקשות ללכת לכיוון הרגש והרצינות במקום לאמץ את העובדה שהיא יכולה להיות פשוט כיפית. "מהיר ועצבני 10" לוחצת עוד יותר על הגז בכל פרמטר שפחות אהבו בהתפתחות של הסדרה - והתוצאה היא סרט שלמרות העומס שלו באקשן, כוכבי קולנוע ומכוניות יפות - לא כיף לראות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

3.5
מתוך 10

הטוב

  • הקאסט החדש נותן הופעה טובה
  • האקשן קרוב ללהיות טוב אבל..

הרע

  • ..נפגע מצילום נוראי שמקשה להכיל את כל האירועים שקורים על המסך
  • עלילה מבולגנת ברמה קיצונית ורצינית בצורה לא מוצלחת
  • מרגיש חלק ראשון בכל מובן, ויוצר חוויה לא שלמה
  • הבחירה לפרסם שגל גדות בסרט מעליבה את מי שיצפה לזה

וההגיון

  • - כבר השלמנו שהוא לא קיים, אז למה להיות רציניים שאפשר לעשות כיף כמו ג'ייסון מומואה?
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י