הרשמה

ביקורת: ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש - הם עשו את זה שוב

"אנימציה זה רק לילדים"? תעשו לנו טובה

תאריך השקה: 31/05/2023

"ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש" מתעלה על קודמו בכל פרמטר אפשרי ומספק סרט המשך שלא יאכזב אתכם לרגע

תודה רבה לפורום פילם על ההזמנה להקרנת הטרום בכורה!

אין ספק ש"ספיידרמן: ממד העכביש" לקח את העולם בסערה והפתיע את כולם עם כמה שהוא היה טוב אי שם ביציאתו המקורית ב-2018. לא רק שהוא סיפק את אחד מסיפורי המקור היותר מעניינים שקיבלנו בסרטי קומיקסים בשנים האחרונות, הוא הביא לנו סגנון אנימציה ייחודי שנ תן השראה לסרטים רבים שיצאו אחריו והציב סטנדרטים חדשים שמעטים הצליחו להגיע אליהם או בכלל לעבור. מיותר לציין שהציפיות לסרט ההמשך שלו - "ברחבי ממדי העכביש", היו גבוהות מאוד, והשאלה הכי גדולה שאתם כנראה שואלים את עצמכם היא "האם הוא עומד בהן?". במילה אחת - כן, והנה למה. הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

מי הזיז את היקום שלי?

עלילת הסרט מציגה לנו את מיילס מוראלס לאחר שהספיק להתרגל לתפקידו בתור הספיידרמן של היקום שלו. הוא עם יותר ביטחון עצמי, יותר מודע לכוחות שלו וכבר הספיק להתמודד עם מספר נבלים שלא ממש מהווים אתגר עבורו. הוא עדיין מסתיר את העובדה שהוא ספיידרמן מהוריו, ומנסה לשלב את החיים הכפולים כמיטב יכולתו, אך ככל שהזמן עובר הוא מבין שזה רק יהפוך להיות קשה יותר.

למרות שהסרט הראשון נשאר ביקום של מיילס, "ברחבי מממדי העכביש" לוקח אותנו למגוון רחב של ממדים שונים ומציג לנו מאות (ליטרלי, מאות) סוגים שונים של אנשי עכביש, בין אם הם מהמשחקים, הקומיקסים הסדרות המצויירות ועוד. אם אי פעם צרכתם בחייכם פיסת מדיה של ספיידרמן, רוב הסיכויים שתזהו דמות כלשהי בסרט הזה, קל וחומר אם אתם מעריצים מושבעים. מיילס מוצא את דרכו לאוכלוסיית הספיידרמנים הסודית הזו וכאן בעצם אסיים את החלק של העלילה, אבל אני רק אציין שבדומה לכל סיפור אחר של ספיידרמן, הסרט מצליח לספק רגעים מרגשים ואישיים תוך כדי שילוב האיום הראשי על המולטיוורס בדמותו של "הנקודה". זה מוביל אותי לסיבה שכולכם כאן - האנימציה של הסרט.

ממתק לעיניים

באמת, אין דרך יותר טובה להגדיר את האנימציה מאשר "ממתק לעיניים", זה פשוט בופה ויזואלי. הכוח העיקרי של הסרטים האלו הוא עדיין הסגנון האומנותי המצויין שלהם, והסיקוול הזה מצליח להשתמש במספר סגנונות אנימציה שונים שמותאמים לכל ממד ודמות שממנו היא באה, כדי להפוך כל עולם וכל איש עכביש לייחודי אפילו בלי לומר מילה אחת. סצינות האקשן לוקחות את הסרט לגבהים חדשים ומוכיחים שוב שהדרך הכי טובה להציג את הסיפור הזה הוא בפורמט של אנימציה, ואתם תראו את זה טוב מאוד כשתחזו בכמה גרסאות של ספיידרמן שמופיעות בסצינה אחת.

הסרט מצליח לעשות עבודה מעולה עם השימוש שלו בצבעים וקומפוזיציה שתופסים באופן מושלם רגשות של דמויות שמתבטאים בצורה הכי טובה ברגעים האישיים והיותר מרגשים של הסרט. "ברחבי ממדי העכביש" הוא יפהפה לא רק כדי שנגיד כמה הוא מרשים ויזואלית, הוא כזה לרמה שמשרתת את העלילה שלו, בניית הדמויות והסביבה שבה אנחנו נמצאים, וזו רמת האנימציה הכי גבוהה שאפשר להגיע אליה. לקרוא לה "עוצרת נשימה" תהיה המעטה בערכה, והיא רק תמשיך להפתיע אתכם שוב ושוב עד לרגע שהקרדיטים יעלו.

 

הם בזים לסכנה

מאחורי האנימציה היפהפיה קיים קאסט של מדבבים שמפיחים את הנשמה אל תוך הדמויות האהובות האלו, אפילו אם מדובר בסצינות קצרות או הופעות אורח חטופות. שאמיק מור (Shameik Moore) והיילי סטיינפלד (Hailee Steinfeld) מככבים בתור מיילס וגוון בהתאמה, כל אחד מביא את המיטב שלו כדי לספק את הגרסה הטובה ביותר של הדמות שהם מגלמים. אליהם מצטרפים פרצופים מוכרים כמו ג'ייק ג'ונסון (Jake Johnson) בתור פיטר ב. פארקר (ויש לו ילדה!), לצד בריאן טיירי הנרי (Brian Tyree Henry) ולונה לורן ולה (Luna Lauren Véle) בתור ג'פרסון דייויס וריו מורלאס, ההורים של מיילס שלוקחים חלק משמעותי בסיפור ומספקים כמה מהרגעים הדרמטיים היותר משמעותיים בסיפור.

ויש גם פרצופים חדשים, המון פרצופים חדשים כמו שבטח כבר הבנתם, הבולט מביניהם הוא מיגל אוהרה, הידוע גם בתור ספיידרמן 2099, המנהיג של אוכלוסיית הספיידרמנים בכיכובו של אוסקר אייזק (Oscar Isaac) שמביא נוכחות סמכותית ומאיימת במיוחד לדמות שגם מצליחה להיות מצחיקה ברגעים מסויימים. יד ימינו היא ג'סיקה דרו, הספיידרוומן המקורית, שלצערי לא מקבלת מספיק זמן מסך, אך איסה ריי (Issa Rae) שמעניקה את קולה צליחה להתבלט עם דמות אמהית וקשוחה שמשמשת כמנטורית לגוון, והייתי שמח לקבל יותר סצינות של השתיים ביחד, בדומה למערכת היחסים של פיטר ומיילס בסרט הראשון.

יש עוד הרבה דמויות ושחקנים לציין, כמו דניאל קלויה (Daniel Kaluya) בתור ספיידר-פאנק או אנדי סמברג (Andy Samberg) בתור בן ריילי, אבל בסופו של דבר תוכלו להיות בטוחים שכמות ההשקעה בדיבוב זהה להשקעה ששמו על כל פרמטר אחר בסרט הזה. בעיה אחת שהייתה לי בחלק הזה הייתה האופן שבו הסרט שילב את הדיאלוגים של הדמויות עם הסאונד שלו, לעיתים רבות בסרט שמתי לב שממש קשה להבין מה הדמויות אומרות, משפטים שהן אומרות עולים אחד על השני ואם תתנגן מוזיקה ברקע רוב הסיכויים שלא תצליחו להבין אף מילה שנאמרת תוך כדי. נגיד את זה כך, זה יהיה כמעט בלתי אפשרי לראות את הסרט בלי כתוביות, כי אתם בוודאות תפספסו משפטים שנאמרים פה ושם. לא מדובר בבעיה ענקית, אבל כזו שניכרת מספיק בשביל שאציין אותה.

השורה התחתונה

"ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש" הוא יצירת מופת, ואם הסרט הבא יעמוד ברמה שהשניים הראשונים הציבו, יש לנו ביידים טרילוגיה שבקלות תהפוך לקלאסיקה מודרנית שתהיה חובת צפייה לכל חובב קומיקסים, אנימציה או עלילה טובה. מדובר בסרט המשך שמתעלה על קודמו ומשפר כל דבר בו, והוא בקלות יכנס לרשימת סרטי גיבורי העל הטובים ביותר שלכם, זאת הבטחה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

10
מתוך 10

הטוב

  • עלילה שמשלבת מתח, דרמה, הומור ואקשן בצורה מושלמת
  • מציב סטנדרטים חדשים למה שאנימציה צריכה להיות
  • עבודת דיבוב מצויינת מכל השחקנים

הרע

  • עבודת המיקס של דיאלוגים וסאונד יכלה להיות טובה יותר

והספוט:

  • הוא יותר מסתם "נבל השבוע", נקודה.
גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י