הרשמה

ביקורת: Lenovo LOQ 15IRH8

אנחנו שמים בצד את המחשבים החייתיים לטובת אחד ממחשבי הביניים בסדרת ניידי הגיימינג של לנובו! בואו לקרוא מה חשבנו על ה-Legion LOQ!

יש מקום למחשבים החייתיים של מותג ה-Legion, אבל בואו נגיד שבמקרה של מחשבים זולים יותר כמו ה-LOQ שמצליחים לא להתפשר על איכות - כן ירבו.

המוצר סופק לנו לביקורת על ידי Lenovo ישראל, תודה רבה!

אני חושב שכבר ציינתי בעבר שאחת "הבעיות" עם לכתוב באתר גדול כמו Vgames קשורה בעובדה שכשחברות רוצות שנבדוק מוצר כלשהו, הן מביאות את הכי טוב שלהם. The Best of the Best, כמה שיותר חזק יותר טוב. מצד שני, אנחנו מודעים לכך שלא לכולם יש 9000+ שקל להוציא על מחשב גיימינג נייד (וזה במקרה הטוב, בנסיעה לאילת ועם מבצעים), ואנחנו מאוד אוהבים גם לסקר מוצרי Mid-Tier ואפילו Low-Tier כדי להבין האם זו יכולה להיות אופציה טובה לאלו מכם שהמחשבים הללו דווקא כן נמצאים בטווח המחיר שהם מוכנים לשלם עליו. ה-Lenovo LOQ הוא בדיוק מחשב מהסוג הזה ואני שמח שאנחנו יכולים לבדוק אותו כאן באתר.

איכות בנייה והמסך

טוב, אז איך יוצרים מחשב גיימינג זול יותר? מתחילים לחתוך איפה שאפשר ומתחילים בשילדה. אם במחשב הקודם שסיקרתי של לנובו (ה-Legion Pro 7 16IRX8H), היה דגש חזק מאוד על שימוש במתכת כדי ליצור תחושה עמידה ויוקרתית, ה-LOQ דווקא הולך לכיוון של שימוש רב בפלסטיק. אני יודע שאני מחבב את זה בהקשרים תרמיים - המחשב נעים יותר למגע בזמן משחק - אבל תראו, זו אובייסלי התפשרות שהם היו צריכים לעשות בהקשרי איכות הבנייה של המחשב שמרגישה יותר זולה.

משהו שאני שמח שדווקא ממש לא התפשרו עליו הוא המקלדת וה-Trackpad שהיו נהדרים בעיניי. שוב, שום דבר לא מטורף, אלו מקלדת ומשטח שעובדים בצורה חלקה, טובה ונוחה ועושים את מה שהמחשבים האלה בפועל אמורים לעשות: להיות נוחים למשחק ועבודה עליהם. הרמקולים בסדר גמור - רועשים במידה ומציגים סאונד יחסית חלק. כרגיל עם מחשבים ניידים (ובטח בטווח המחירים הזה), הבאסים לא טובים במיוחד, אבל בשביל זה יש לי אוזניות של Steelseries, אז הכל בסדר. מבחינת החיבורים יש לנו שלושה חיבורי USB 3.2, חיבור אחד של USB-C (תומך גם ב-Displayport 1.4), חיבור HDMI, חיבור LAN (RJ-45) וחיבור 3.5mm לאוזניות.

המסך של המחשב הזה נחמד מאוד, אבל הוא לא מתרומם לשום רמה גבוהה. זהו מסך 1080p, עם כיסוי מט שמונע ממנו לשקף אור בצורה מאסיבית. מבחינת זוויות צפייה הוא עושה עבודה טובה, אבל איכות הצבעים לא מתרוממת לשום מקום ולא מתקרבת למחשבי ה-High-End של החברה. בנוסף, 350 ניטים הם אולי מספיקים אבל זאת כמות ממוצעת למדי. אתם לא תסבלו כמובן, זהו עדיין מסך טוב עם קצב ריענון גבוה (144 הרץ), פשוט אם הייתם רגילים למסך עם איכות תמונה משוגעת, תמשיכו להשתמש בו גם עם המחשב הזה.

ביצועים ויכולות גרפיות

למרות שזה נחשב למחשב יותר זול, המוצר שהושאל לנו לסיקור מגיע עם מעבד דיי טוב מסדרת i7 של אינטל. איפה שלנובו החליטו לקצץ קצת מבחינת איכות (מעבר לשילדה של המחשב), הוא ברכיבים שעוטפים את המעבד, ובפרט כמות הזיכרון, האחסון וכרטיס המסך. להלן המפרט המלא של המחשב שהגיע אלינו: 

  • מעבד: Intel Core i7-13620H
  • זיכרון: 16GB SO-DIMM DDR5-5200
  • אחסון: 1TB SSD M.2 2242 PCIe 4.0
  • כרטיס מסך: NVIDIA GeForce RTX 4060 8GB GDDR6
  • קישוריות: WiFi 6 802.11AX, Bluetooth 5.1

שמח לראות את השימוש במעבדים חזקים יחסית, גם במכשיר שנועד להיות מכשיר "זול" יותר. אני אגע עוד מעט בחלקים השונים ואיך הם משפיעים הן על המחיר והן על הביצועים בהמשך, אבל קודם כל, קצת מספרים. כל המשחקים בבדיקה נבדקו על ההגדרות הגבוהות ביותר שיכלתי לשים אותם בהם, ברזולוציה הדיפולטית של המחשב, שהיא כאמור 1080p. השתדלתי לא לשחק יותר מדי עם DLSS, עוד מעט תבינו למה:

בסך הכל ביצועים טובים מאוד, אבל זה הגיוני - הרזולוציה של המסך הזה היא 1080p וה-4060 יודע לתת עבודה ברזולוציות הללו. בעוד שאנחנו לא מגיעים ל-144 פריימים לשנייה, הנה מגיע פרט שהשמטתי מכם קודם: המחשב שקיבלנו לסיקור מגיע עם G-SYNC, כך שהתמונה שהופיעה במסך הייתה חלקה ביותר גם מבלי להגיע לקצב הריענון של המסך. יכלתי לשחק את רוב המשחקים בלי V-Sync וליהנות מכל רגע.

משהו אחרון לגבי הביצועים של המחשב: אני הבנתי שקיימת גרסה גם עם Ryzen 7, בעוד שאני לא יודע אם היא קיימת בישראל, שווה לציין אותה כי יהיו משחקים שיעדיפו את היתרון הקל שיש ל-AMD בביצועי Single Thread וההשפעה שלהם על משחקים מסוימים. פתרון הקירור של ה-LOQ גם מעולה ומצליח להישאר יחסית שקט ויחסית קריר (81 מעלות היה הכי גבוה שהגעתי אליו בזמן הבדיקות שלי). שאר האלמנטים של המחשב הזה מאוד טובים גם כן: התמיכה ב-WiFi 6 היא מבורכת וכיום כבר פחות נדירה (הייתי מאוד מופתע אם המחשב הזה היה מגיע עם תמיכה רק ב-WiFi 5). 

הסוללה של המחשב ממשיכה את הטרנד הקצת יותר חיובי של מחשבי הגיימינג הניידים של התקופה האחרונה עם זמן סוללה סביר לגמרי בשימוש רגיל. אני הגעתי לכמעט 6 שעות של שימוש במחשב מבלי להטעין את המחשב שוב בשימוש בכרום ובגלישה באינטרנט. בסך הכל, יש לנו כאן מחשב עם ביצועים טובים ב-1080p, אחלה זמן סוללה בסך הכל ואיכות בנייה סבירה, אבל עם אחלה מקלדת ו-Trackpad. לרוב אני עוצר כאן את הביקורות שלי, אבל יש לנו עוד משהו אחד שרציתי לדבר עליו.

Frame Gen-V

זאת בתכל'ס הסיבה האמיתית שבגינה בכלל רציתי כל-כך לסקר את המחשב הזה של לנובו. מאז שלנובו הכריזה על DLSS 3 עבור כרטיסי ה-40XX שלה, היה רק פיצ'ר אחד שבאמת עניין אותי: DLSS Frame Generation. זוהי הטכנולוגיה שמאפשרת לאלגוריתם של Nvidia לא רק להשלים את הפיקסלים החסרים כדי לרנדר את התמונה ברזולוציה מסוימת, אלא גם להשלים את הפריימים החסרים לפי התמונה שאמורה להיות כדי לספק חווייה חלקה יותר ב-FPS גבוה יותר. זוהי ממש לא טכנולוגיה מושלמת, אבל בניגוד למה ש-AMD עשתה עם FSR3, כאן מדובר בהצלחה גדולה יותר.

משחקים כמו Ratchet and Clank: Rift Apart, The Witcher 3: Wild Hunt נהנים מהטכנולוגיה הזו שמאפשרת לנו לשחק עם מעבד גרפי שהוא על הנייר חלש יותר בקצב רענון גבוה יותר וככזה שמתאים למסך. במשחקים כמו Hogwarts Legacy שידועים כמשחקים קשוחים להרצה, המצב משתפר אפילו יותר עם ביצועים שגורמים למשחק להרגיש חלק וזורם. עכשיו תראו, יש בעיות עם Frame Generation, בעיקר בהקשרי זמן תגובה במשחקים שיורדים מ-60 פריימים לשנייה בזמן משחק ברזולוציות גבוהות באופן רגיל. אבל באופן כללי, הטכנולוגיה הזו והשיפורים שהיא תקבל לאורך השנים יגרמו למחשבים כמו ה-LOQ להיות אופציה מעולה גם לגיימרים כבדים יותר שלא רוצים לשבור את קופת החיסכון שלהם בשביל מחשב גיימינג נייד.

השורה התחתונה

זהו אולי מחשב קצת פחות חזק ממה שאני רגיל לסקר כאן באתר, אבל הרעיון המרכזי מאחורי הסיקור שלו (וגם למה רציתי לסקר אותו כל-כך, קשור הרבה יותר לעלייה של טכנולוגיית ה-Frame Generation של Nvidia ואיך שהיא יכולה להשפיע על מחשבים שכאלה. הביצועים היו מאוד טובים על מגוון רחב של משחקים וביחס למחיר הלא גבוה במיוחד ללפטופ לגיימינג, מדובר ביופי של יחס של מחיר מול ביצועים. יש מקום למחשבים החייתיים של מותג ה-Legion, אבל בואו נגיד שבמקרה של מחשבים כמו ה-LOQ שיכולים גם להתחיל במחיר של 4500 ש"ח עם RTX 4050 - כן ירבו.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • ביצועים מעולים ביחס למחיר שלו
  • אחלה זמן סוללה, מקלדת ו-Trackpad
  • פתרון קירור טוב ושקט
  • DLSS3 Frame Gen יהיה Game Changer
  • מחיר סביר לחלוטין

הרע

  • איכות הבנייה ממוצעת למדי
  • המסך לא מרשים במיוחד
  • משקל של 2.5 קילו אולי ירתיע אנשים

והבא בתור

  • כן, אני בעיקרון מחכה לסקר את ה-Legion Go.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י