הרשמה

ביקורת: ריצ'ר עונה 2 - מה לעזאזל קרה פה?

העונה הראשונה של ריצ'ר הייתה מרעננת ומהנה, האם העונה שנייה עומדת באותם הסטנדרטים?

תאריך השקה: 18/01/2024

או שאתה מתחיל כסדרה טובה, או שאתה ממשיך לעוד פרקים ורואה את עצמך הופך להפך הגמור

גישה מוקדמת לסדרה ניתנה לנו ע"י אמזון, תודה רבה!

לפני כחודש שיתפנו כאן ביקורת קצרה על שלושת הפרקים הראשונים של העונה השנייה של "ריצ'ר", סדרת האקשן האהובה מבית היוצר של אמזון שמשודרת בשירות Amazon Prime Video. באותה נקודת זמן הצבענו על הבעיות והפוטנציאל הטמון בהמשך העונה ונותרה השאלה, האם המשך העונה הוא טופ או פלופ?

אמזון פריים הוא שירות סטרימינג שאני מאוד אוהב, יש בו כמה מהתכנים היותר טובים ומהנים כמו "הבנים, "בלתי מנוצח", "דור ה-V", "כישור הזמן" ובאמזון גם הוכיחו שהם יודעים לייצר או לרכוש תכני איכות הנוגעים לריגול ופשע כמו "ג'ק ראיין או "פטריוט" שהיא סדרה לא מוכרת ואנדרייטד בטירוף (2 עונות מומלצות מאוד). העונה הראשונה של "ריצ'ר" בהחלט הייתה כזאת עם גיבור כריזמטי ובלתי מנוצח, הומור, אקשן ובעיקר מודעות עצמית. העונה השנייה לצערי הרב, וזאת הפעם ראשונה שאני כותב ביקורת בעלת קווים כה שליליים, היא לא פחות ממזעזעת, וספק רב אם היא שווה את הזמן שלכם. חשוב לי לציין זאת כבר בהתחלה אז למעוניינים בסיבות הצטרפו אליי להרפתקאה ולשאלה איך הורסים עונת המשך של סדרה כל כך מוצלחת?

"עונה 2, מה תרצי להיות כשתהיי גדולה?"

הסיבה המרכזית לכך שהעונה השנייה של "ריצ'ר" כה כושלת (ובאמת חשבתי על זה הרבה) היא בעיקר חוסר מודעות עצמית ופלאשבקים, הרבה יותר מדי פלאשבקים. כמו שציינו בביקורת המקדימה, בניגוד לעונה הקודמת בה ריצ'ר הגיע לעיירה מנומנמת וכל הדמויות היו חדשות לו ולנו, הקסם שלה היה הזרות והשוני של ריצ'ר ביחס לסביבה מה שייצר דיאלוגים וסיטואציות מצחיקות, פיצוח פרשיות מעניין סך הכל ואחלה אקשן. בעונה השנייה קו העלילה נוגע לצוות החקירה של ריצ'ר מתקופתו בצבא מה שהוביל את הכותבים לנסות ולרקום את כל סיפורי הרקע של כל הדמויות שהוא אי פעם פגש באותה העת. לא מדדתי אבל התחושה היא שלפחות 30% מהעונה היא קטעי פלאשבק, כולל בפרקי הסיום. הפלאשבקים נוגעים גם כמעט לכל דמות ודמות בצוות ולעזאזל יש משהו כמו 10 דמויות בצוות הזה, אם בהתחלה עוד יכולתי להיות סלחני אז אחרי 15 דקות פלאשבק בפרק 7 זה כבר הפך למייאש. אם קו העלילה המקורי לא מספיק מעניין או סוחף אז לדחוף קטעי פלאשבק כל שלוש סצנות זה לא משהו שישפר את הסדרה.

הנגזרת של זה הוא חוסר מודעות עצמית. מצד אחד הסדרה רוצה להיות אפלה ומציגה קטעי הרג ברוטליים של דמויות אליהן היא מצפה שניקשר, היא מציגה את הקושי של ריצ'ר להתמודד עם האובדן של חבריו וזה יכול להיות מורבידי ואפל, מצד שני דמויות כמו הנבל המרכזי זורקות בדיחות לא קשורות, חברי הצוות לא באמת מצחיקים ותאמינו לי שהם מנסים, לא פעם שאלתי את עצמי אם משפט מסויים אמור להיות בדיחה. היא מבססת את פתרון התעלומות על רציונליות ונותנת משפט מחץ כמו "בחקירה אסור לקחת הנחות" אבל לצוות כמעט ואין ראיות פיזיות וכל מה שהוא עושה זה לבסס את המשך החקירה על הנחות. כשהסדרה נקלעת למבוי סתום אז פתאום מישהו שאמור להיות רשע משתף פעולה וממלא את כל החורים בחקירה והוא בעצם אמא תרזה שרק נקלעה לסיטואציה.

הכל זה בצוות

הסדרה גם נופלת עם הדמויות. נתחיל מהנבל המרכזי הלוא הוא רוברט פטריק (Robert Patrick), הידוע כ-T-1000 מ"שליחות קטלנית 2", מה כבר יכול להשתבש? אז וואלה הכל. הוא מצד אחד אכזר ומצד שני לא מאיים, לקראת סוף העונה אחרי שהוא כבר הרג וחיסל ובגד במדינה ומכר נשק ומה לא פתאום הוא מגלה אמפתיה ומציע לריצ'ר נקודת יציאה. מה שכן יש איתו בדיחת רפרנס אחת בתחילת העונה שהיא מצויינת אבל שם זה נגמר. הסדרה נופלת לקלישאות עם כל הדמויות, ראיתם אותן כבר במאה סרטים או סדרות אחרות. למשל, הרווק שהתמסד והוא בעל משפחה, השוטר המושחת ששונא שקוראים לו מושחת, האישה העצמאית והמודרנית שמנצחת הכל, חיילים אמריקאים יושבים סביב מדורה עם גיטרה אחרי שהלכו מכות בבר. כאילו מישהו הכניס ל-ChatGPT בקשה של "כתוב לי סדרה על חייל סורר אמריקאי וצוותו שמנסה למנוע אסון לאומי כנגד כל הסיכויים". כל הדמויות שבצוות של ריצ'ר גם מדברות כמוהו, הכל בקיטלוג ובמשפטים קצרים ולכאורה תכליתיים וחסרי נשמה, הן בעצם שיכפול של ריצ'ר באופן החשיבה והדיבור רק בקטע "נטפליקסי" כזה. ריצ'ר בתור אישה אפרו-אמריקאית, ריצ'ר בתור רווק שהתמסד, ריצ'ר בתור היספני, רק על הריצ'ר בעל המשיכה לאותו המגדר הם פספסו.

וואו כמה הייט אני מוציא על הסדרה הזאת, אבל באמת שהיא הצליחה להרגיז אותי. אז מה כן עובד בה? נתחיל מזה שהיא קצרה, 8 פרקים של 45 דקות אז אם כבר נשאבתם ותרגישו מחוייבים לסיים מה שהתחלתם הדרך יחסית קצרה. במידה ותתעלמו מחורים בעלילה אז האקשן בה יכול להיות מהנה והוא אחלה של 'פיו-פיו' בהרבה קטעי קרב, באופן כללי יש קרבות בכל פרק וזה תואם את הציפיות של הצופים מהסדרה, סך הכל זה עובד סבבה.

השורה התחתונה

העונה השנייה של "ריצ'ר" נכנסת לרשימה ארוכה של סדרות עם עונת פריצה טובה ובריאה ועונה שנייה שנופלת ברמתה רק שלעניות דעתי היא פשוט מתרסקת עם חוסר האחידות שלה וההחלטה של מי היא רוצה להיות. העונה השלישית כבר הוכרזה ע"י אמזון ואני מקווה שהרפרנסים לדמויות מהעונה הראשונה יפגשו אותנו בעונה הבאה. אם קיויתם למצוא המלצת צפייה אז לצערי לא תמצאו כזאת, לפחות לא ממני, אבל כן אמליץ על העונה הראשונה כתוכן אסקפיסטי ומהנה ופשוט תמתינו לעונה הבאה כשתגיע.

כל פרקי העונה השנייה של "ריצ'ר" זמינים עכשיו לצפייה בשירות הסטרימינג Amazon Prime Video.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

3.5
מתוך 10

הטוב

  • אקשן ברמה גבוהה מאוד

הרע

  • אינספור נפילות לקלישאות
  • דמויות לא מקוריות ולא מעניינות

ופגז מן העבר:

  • עוד פלאשבק אחד ואבדנו
טל דותן - כתב תוכן

טל דותן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי על: Beat Saber - Linkin Park

המשחק שהגדיר לי את הילדות: תיקו יציב בין Counter Strike 1.6 ו-Red Alert 2: Yuri's Revenge

כשאני לא משחק אני: עובד על המיזם שלי Divo.

מסר לעולם: תעשו טוב.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י