הרשמה

הנתונים של ה-PS5 Pro פחות או יותר אושרו, יכיל פתרון AI Upscaling ייעודי ומעבד חזק יותר

ההדלפה אושרה על ידי כמה מקורות שונים - אז בואו נעבור על מה המכשיר החדש של סוני יכיל

הטכנולוגיה שסוני קוראת לה PSSR תאפשר למכשיר החדש לעשות Upscale מ-FHD (או 1080p) ל-4K יותר בקלות ותשפר את יכולות ה-Ray Tracing של המכשיר פי 2 לפחות

טוב, למדנו מטעויות העבר ולא דיווחנו על כל נושא ה-PS5 Pro שדלף לפני שהוא קיבל אימות על ידי מספר מקורות. עכשיו, אחרי שמספר אאוטלטים (ובראשם Digital Foundry הנהדרים) אישרו את הנושא, אנחנו יכולים לדווח שכן, PS5 Pro נמצא בדרכו אלינו (למרות שאנו לא יודעים אם זה יהיה השם הסופי שלו). במסמך שסוני פרסמו למפתחים ואאוטלטים נבחרים (עיתונאים ויוצרי תוכן בעולם החומרה), סוני פירטה את היכולות של ריענון אמצע החיים של ה-PS5 שלה. הקונסולה החדשה תכיל מספר לא קטן של שדרוגים ותוספות כשכאן נמנה את המעניינים יותר.

עוד ב-Vgames:

הנתונים היבשים הם שהמכשיר החדש יכיל מעבד דומה מבחינת מהירות, אבל יהיו בו שני שינויים עיקריים: הראשון הוא שהוא שיהיה שילוב בין מעבד RDNA 3 ו-RDNA 4, עוד על הפיצ'רים שזה ייתן בהמשך. הדבר השני הוא שהמעבד יכיל אופציה ל-Overclocking לבוסט של כ-10 אחוזים במהירות של ה-CPU של המכשיר. שני השיפורים הגדולים ביותר, לפי דעתי, קשורים לזיכרון של המכשיר ולטכנולוגיה חדשה שהוא יגיע איתה. הזיכרון של המכשיר יהיה מהיר יותר, מהירות של 576GB/s, כ-28 אחוזים מהיר יותר מה-PS5. בנוסף, לפי Digital Foundry, למפתחים יהיה יותר זיכרון ייעודי לעבוד איתו: 13.7GB אל מול ה-12GB שהיו זמינים מתוך ה-16 שנמצאים ב-PS5. זה נתון מאוד מעודד שכן מפתחים יוכלו לשמור יותר מידע בזיכרון ולהעביר אותו מהר יותר, מה שיכול לעזור בכל הנושא של טעינת טקסטורות במשחקים.

הדבר השני קשור לטכנולוגיית AI Upscale ייעודית שהמכשיר ישתמש בה: הטכנולוגיה שסוני קוראת לה PSSR תאפשר למכשיר החדש לעשות Upscale מ-FHD (או 1080p) ל-4K יותר בקלות. לפי סוני, הטכנולוגיה מאפשרת הגדלה מדויקת יותר של הרזולוציה מ-FSR 2 (ואולי אפילו FSR 3), לאיכות תמונה טובה יותר וביצועים גבוהים יותר כתוצאה מכך. ה-Latency שה-PSSR יוסיף יהיה מאוד דומה לזה של FSR, כ-2 מילישניות, שזה נתון מאוד טוב אם זה באמת ייתן תצוגה טובה יותר וקרובה יותר ל-DLSS הנהדר של Nvidia או XeSS המעולה של אינטל.

כל הפיצ'רים השונים אמורים לעזור גם לכל הנושא של Ray Tracing כשסוני מצפה שהביצועים של הפיצ'ר במשחקים שלה יהיו גבוהים פי 2 או 3 מפעם (במקומות מסוימים אפילו פי 4). מהסרטון של Digital Foundry אנחנו למדים שסוני מאוד קשובה למפתחים בהקשרי תאימות לאחור: משחקים שכבר יצאו ל-PS5 יוכלו לתמוך בפיצ'רים של המכשיר החדש, גם אם הם פותחו על SDK (קיצור של Software development kit, ערכת פיתוח) ישן יותר. מה שזה אומר הוא שמפתחים יוכלו לעדכן את המשחקים שלהם כדי שיתמכו ב-PS5 Pro או איזה שם שסוני לא תבחר לתת לו.

אוקיי, אלה המון נתונים אבל חשוב לזכור שהקונסולה שצפויה להגיע בסוף השנה הזו עוד לא הוכרזה רשמית. מה אתם חושבים על מה שהודלף? חושבים על שדרוג? שתפו אותנו!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י