הרשמה

מיוחד: Wii- כך התחילה המהפכה

כיצד הצליחה הקונסולה הקטנה והנחותה-גרפית של נינטנדו לכבוש את השוק?

מיוחד: Wii - כך התחילה המהפכה (חלק א')

חלפו שנתיים מאז נובמבר 2006, אז הושקה קונסולת ה-Wii. מי זוכר היום את הלעג שהוטח בנינטנדו ובמעריציה על הבחירה בשם המוזר הזה, Wii, ובחוצפתה לצאת מהמרוץ הטכנולוגי אחר עוד ועוד גרפיקה, עוד ועוד כוח חישוב- ולפנות לכיוון חדש ומפתיע?

ההצלחה חסרת-התקדים של ה- Wii בשנתיים שחלפו מאז לא חסכה מנינטנדו ביקורת רבה מצד גיימרים שטוענים שהיא אינה עומדת בסטנדרטים של "קונסולת הדור הבא". רבים רואים ב- Wii קונסולה לילדים ול"כאלה שלא מבינים במשחקים", וטוענים שנינטנדו עזבה לאנחות את הגיימרים עבור "סיר הבשר" של הקהל הלא-גיימרי או הקז'ואלי. האם זה נכון? תלוי את מי שואלים, כמובן...

להלן החלק הראשון בכתבה גדולה ומקיפה על ה-Wii, בו אסכם את השנה הראשונה של הקונסולה. בכתבה הבאה אסקר את השנה השנייה, בחלק השלישי אתמקד בערוץ ההורדות שלה, בחלק הרביעי אעסוק במכירות הקונסולה ובתוספיה, ובחלק החמישי אעסוק בעתיד המבטיח והמרגש שלה. בכוונה, סדרת הכתבות הזו תשים דגש דווקא על המשחקים הטובים של ה- Wii שאינם משחקי מסיבה קז'ואליים, ושאותם כדאי לכם לבדוק.

קריאה מהנה. 

השנה הראשונה (2007)

השנה הראשונה של קונסולת ה-Wii הביאה איתה הר של משחקי קאז'ואל והמרות (פורטים) מקונסולות הדורות הקודמים, בעיקר מצד חברות שאינן נינטנדו (צד ג').

קונסולות בשנתן הראשונה נוטות לבעיות ולמבחר משחקים דל, אך קונסולת ה-Wii הגיעה בשנה הראשונה עם כמות מפתיעה של משחקי נינטנדו איכותיים להארדקור.

הערה: השניים הראשונים הושקו בסוף 2006, אך מסיבות מובנות, הוספתי אותם ליתר המשחקים אשר הושקו עד 2007.

The Legend of Zelda: Twilight Princess

(19 בנובמבר, 2006) 

המשחק הושק באותה תקופה גם עבור קונסולת ה-Gamecube של נינטנדו, מה שלא גורע במאומה מחשיבותו של משחק הזלדה המצוין הזה. מקדשים מרתקים, עיצוב חכם, אייטמים מרגשים, חידות מבריקות ומשחקיות איכותית שמילאה למתמידים כ-50-80 שעות- הם המאפיינים את המשחק הגדול הזה.

אפילו גולשי IGN דירגו אותו במקום 37 במצעד 100 המשחקים הכי טובים בכל הזמנים.

לביקורת המשחק באתר vgames, בקרו כאן.
 


ביקורת מצולמת ל-Legend of Zelda: Twilight Princess

Excite Truck

(19 בנובמבר, 2006)

משחק מירוצי משאיות ארקיידי, מהיר ומהנה, עם מסלולים שמשתנים בזמן אמת, יכולת לבצע להטוטים באוויר ומערכת נקודות כיפית שמספקים חווית מירוץ טהורה ואינטנסיבית. המטרה ב-ET היא לא לסיים במקום הראשון, אלא לאסוף מספר מסוים של כוכבים בכל מירוץ. את הכוכבים אוספים בכמה דרכים במהלך המירוץ: התנגשות ברכבים אחרים, החלקות בסיבובים, קפיצות גבוהות ברמפות ופעלולים מהסוג הזה. על ידי הטייה של השלט לצדדים, אתם למעשה שולטים במשאית שלכם אשר תפנה בהתאם.  

המשחק לא נהנה מקונצנזוס רחב, והדעות עליו נעות בין הביקורת של IGN אשר העניקה לו ציון של 8.0 ואף המליצה עליו כאחד משחקי ה-Wii שכדאי לקנות, לעומת הביקורת של Gametrailers.com, אשר העניקה לו ציון פושר לגמרי (ניתן לצפות בביקורת המצולמת למטה). בין הסיבות למחלוקת: השליטה החדשה והרגישה שלא כולם הסתדרו איתה, ומיעוט במצבי משחק.

עדיין, למרות הביקורות החלוקות, אם אתם חובבים של ז'אנר המירוצים, אתם צריכים לבדוק את המשחק הזה.


ביקורת מצולמת ל-Excite Truck

Super Paper Mario

(9 באפריל, 2007)

משחק ההמשך לסדרת Paper Mario הפופולארית (המשחק הקודם בסדרה דורג במקום ה-76 במצעד 100 המשחקים הכי טובים בכל הזמנים של IGN). הוא היה אמור לצאת במקור לקונסולת ה-Gamecube, אך נינטנדו החליטה לשפר ולהתאים את הפרוייקט לקונסולת ה-Wii. אפילו חיישני ה-Wiimote, שלט הקונסולה, נכנסו לתמונה כדי להצביע על הדמויות השונות במשחק כדי לקבל פרטים על אודותיהם, או בקפיצה על ראש אויב כשניעור של השלט מחזק אותה.

התוצאה היתה משחק פלטפורמה בשילוב אלמנטים של משחקי תפקידים, בעולם  דו-ממדי שניתן להחליף בכל רגע נתון לתלת ממדי וכך למצוא סודות שונים אשר נשארים חבויים בתמונה הדו ממדית. עיצוב שלבים מגוון, משחקיות ייחודית, דיאלוגים מבדרים וגרפיקה דו ממדית עליזה, כולם הופכים את Super Paper Mario למשחק ששווה לנסות..

לביקורת על המשחק באתר Vgames, בקרו כאן.


ביקורת מצולמת ל-Super Paper Mario

Scarface: The World is Yours

(12 ביוני, 2007)

משחק פעולה המבוסס על סרט המאפיה הקלאסי "פני צלקת" של בריאן דה פלמה. יכולות ההצבעה של ה-WiiMote הופכים אותו לתחרותי וכיפי- פשוט לכוון ולירות, ולראות את האקשן זורם באופן אינטואיטיבי. גם כאן, כמו במקרה Excite Truck, נדמה שהיו חילוקי דעות רבים: מערכת mygamer.com העניקה לו את הציון הכי גבוה (9.2), מערכת IGN חשבה שהוא ראוי להיכלל בין המשחקים שכדאי לקנות ל-Wii, אך אחרים התרשמו פחות. זה כבר תלוי בכל אחד מכם להחליט לאיזו קבוצה הוא שייך.


סרטון משחקיות ל-Scarface: The World is Yours

Resident Evil 4: Wii Edition 

(19 ביוני, 2007)

המרה נוספת ל-Wii שהושקה לראשונה עבור קונסולת ה-Gamecube, אך העובדה הזו לא מנעה מהמבקרים להרעיף את השבחים ולהכריז על RE4 ל-Wii כגרסה הטובה ביותר של המשחק (שנהנה גם מתואר משחק השנה בשעתו). מדובר במשחק אקשן-אימה שמצולם מאחורי הכתף של הדמות הראשית. יתרון גרסת ה-Wii הוא, איך לא, ביכולות השליטה של הקונסולה: פשוט הצביעו באמצעות השלט בצורה מדויקת לעבר איבר בגוף באויב, ולחצו על ההדק.

המשחק נהנה מדירוג 9 במצעד 100 המשחקים הכי טובים בכל הזמנים על פי קוראי IGN.

הת'רד הרשמי למשחק בפורום נינטנדו, כאן.


ביקורת מצולמת ל-Resident Evil 4

Metroid Prime 3: Corruption

(27 באוגוסט, 2007)

רבים שאלו אם משחקי פעולה בגוף ראשון בקונסולות יכולים להתחרות עם גרסאות המחשב. Metroid Prime 3 הוכיח שעם ה-Wii, דווקא כן. המשחק המרשים הזה של נינטנדו מנצל את היכולות הייחודיות של שלט הקונסולה החדשני ומאפשר שליטה קרובה ל-, ובמובנים מסוימים אף טובה יותר מ-, שליטת מקלדת-עכבר.

שילוב של FPS עם אלמנטים של הרפתקה, עיצוב אזורים חכם ושליטה אינטואיטיבית המאפשרת פעולות חדשות שבמשחקים אחרים לא נתקלנו בהם, כמו משיכת ידיות אשר מתבצעות באמצעות מחוות ידיים בלבד. גולשי IGN כבר דירגו אותו במקום 55 במצעד 100 המשחקים הטובים ביותר בכל הזמנים.

לביקורת המשחק באתר vgames, בקרו כאן.

 
 


ביקורת מצולמת ל-Metroid Prime 3: Corruption

Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure

(23 באוקטובר 2007)

משחק הרפתקאת Point & Click בו כדי להגיע מנקודה אחת לאחרת פשוט מקליקים על אותה נקודת יעד רצויה. המשחק מתאפיין בגרפיקת Cel-Shading קומיקסית ועמוס בחידות היגיון מבריקות אשר דורשות שימוש יצירתי, מקורי ומפתיע בשלטי הקונסולה הרגישים לתנועה:

מצאתם מטרייה ואתם שוברים את הראש כיצד לפתוח אותה על מנת לדאות לעבר הקרקע ולא להתרסק? לחצו על כפתור "2" על שלט ה-Wiimote אשר מקביל למיקומו של כפתור פתיחת כל מטרייה. מעוניינים להפוך סיר מעל עמוד יורק אש אשר להבותיו מונעות את המעבר שלכם? אין בעיה, החזיקו את השלט מולכם ופשוט הפכו אותו, ותחזו בסיר אשר על המסך מתהפך בהתאם. עכשיו, בצעו תנועת זריקה קדימה וראו כיצד הוא נזרק ונתלה הפוך על העמוד, מכסה את האש הצורבת. אפילו ניתן להשתמש ב-Wiimote כאפרכסת טלפון וכאן הרמקול המובנה בשלט נכנס לשימוש – פשוט הצמידו את השלט לאוזן כאפרכסת והאזינו לרמזים של אחת החידות.

כשיצא מבקרים רבים הכתירו אותו כאחד המשחקים הכי מרעננים וחדשניים שיצאו בשנים האחרונות, אך למרבה הצער זה לא סייע למכירות המשחק אשר היו פושרות.

הת'רד הרשמי למשחק בפורום נינטנדו, כאן.


ביקורת מצולמת ל-Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure

Guitar Hero 3: Legends of Rock

(28 באוקטובר, 2007)

משחק הנגינה המצליח כבש כבר המוני מעריצים שבורי אצבעות ברחבי העולם ועבר גם לקונסולת ה-Wii בהצלחה. החיסרון הבולט של הגרסה הזו הוא חוסר יכולת להוריד תוכן חדש דרך הרשת (אולם Guitar Hero: World Tour העתיד לצאת יתקן זאת), אך 70 קטעים לבחירה ומצב און-ליין יעסיקו אתכם זמן רב במשחק.

הת'רד הרשמי למשחקי Guitar Hero בפורום נינטנדו, כאן.

לחצו כאן לביקורת מצולמת ל-Guitar Hero 3: Legends of Rock.

 

2 Battalion Wars

(29 באוקטובר, 2008)

BW2 הוא שילוב של פעולה עם אסטרטגיה בזמן אמת: שלטו במקביל בצבא של חיילים, טנקים, מסוקים ומכונות מלחמה אחרות, והשיגו נצחון בביצועים הכי טובים שלכם כדי להשיג את הדרגה הכי טובה שתוכלו. מעטים מכירים ומעריכים את המשחק הזה, ולא בצדק- אם אתם בעלי הקונסולה הוא בהחלט שווה נסיון. מיציתם ונהנתם? אתם מוזמנים לנסות גם את המשחק המקוון הממכר.


ביקורת מצולמת ל-Battalion Wars 2

Fire Emblem: Radiant Dawn

(5 בנובמבר, 2007)

משחק טקטי מבוסס תורות מוצלח המכיל למעלה מ-50 שעות של משחק. בניגוד לרוב הדוגמאות, הוא אינו מנצל אף אחת מן התכונות הייחודיות של שלטי הקונסולה - הוא פשוט אינו זקוק להן בשביל להיות אחד מהמשחקים הטובים בז'אנר, וחלק מסדרה מנצחת (גרסת ה-GBA, לדוגמה, מדורגת במקום 44 במצעד 100 המשחקים הכי טובים בכל הזמנים, על פי גולשי IGN).


ביקורת מצולמת ל-Fire Emblem: Radiant Dawn

Super Mario Galaxy

(12 בנובמבר, 2007)

על SMG לא צריך לספר הרבה. המשחק נהנה מציונים מושלמים בלא מעט אתרים ונהנה כרגע ממקום שלישי בדירוג ממוצעי הציונים העולמי אי פעם. המשחק, בכיכובו של השרברב האהוב של נינטנדו, מריו, הוא משחק פלטפורמה משוגע בתלת מימד עם גרפיקה ומרשימה, עיצוב שלבים ועיצוב אמנותי מרהיבים והמון משחקי כוח משיכה יצירתיים אשר יסחררו אתכם ואת הדימיון שלכם. כל אלה הופכים את המשחק לאחד משחקי הפלטפורמה הטובים אי פעם, אם לא הטוב ביותר.

 גולשי IGN מסכימים ודירגו אותו במקום 21 במצעד 100 המשחקים הכי טובים בכל הזמנים.

לביקורת המשחק באתר vgames, בקרו כאן.


ביקורת מצולמת ל-Super Mario Galaxy

Medal of Honor Heroes 2

(13 בנובמבר, 2007)

משחק מלחמת העולם בז'אנר, איך לא, פעולה בגוף ראשון. המבקרים יגידו שמדובר בסך הכול בהמרה ושחזור זניח של משחק ה-PSP, אך המצדדים יטענו שלוּ רק בזכות השליטה החדשנית שמעניקים שלטי הקונסולה, הוא עדיין שווה את זה. כמו כן, הוא כולל מצב און ליין נדיר בהיקפו- עד 32 שחקנים במקביל, ללא האטות.


הדגמה של השליטה ב-Medal of Honor Heroes 2

Trauma Center: New Blood

(20 בנובמבר, 2007)

הכירו את החלק השני בסדרת משחקי הניתוחים המאתגרת של חברת Atlus עבור קונסולת ה-Wii. הממשק הפשוט והגרפיקה החמודה שבולטים בסדרה עוד מגרסאות ה-DS מסתירים את אחד המשחקים הכי מאתגרים ואינטנסיביים שתיתקלו בהם. בעזרת הנעת השלט עליכם לבצע פעולות ניתוח מדויקות כגון תפירת חתכים, איחוי עצמות, הסרת גידולים וכולי, כל זאת תוך כדי שאתם נאבקים בשעון ושומרים על הכרתו של המטופל.

המשחק מנצל את יכולות הזיהוי המרחבי של השלט עד תום: תוכלו לקרב את השלט לעבר המסך כדי ליצור חתך עמוק יותר, או להתרחק והחתך יהיה קטן בהתאם. המשחק כולל גם מצב שיתוף פעולה בין שני שחקנים ודיבוב מלא. בין הניתוחים, המשחק מלווה בעלילה דרמטית (סטייל "ER") המועברת על ידי דמויות מנגה רגשניות.

המשחק הראשון שיצא לקונסולה, אגב, נקרא Trauma Center: Second Opinion, והוא מומלץ מאוד גם כן.


טריילר ל-Trauma Center: New Blood

סוף חלק א'

במהלך השנה הראשונה להגעת ה- Wii לחנויות התברר שעם כל הביקורת וחוסר-הוודאות, הקונסולה היא הצלחה פנומנלית ששברה את כל ההערכות המוקדמות, ושנינטנדו נאבקת להדביק את הביקוש- למרות קפיצה בקצב הייצור, גם אחרי שנה עדיין היה קשה להשיג מכשיר Wii בארה"ב!

בחלק הבא של הכתבה אני אסקר את השנה השנייה של ה-Wii, שנת 2008, ונראה כיצד היא התמודדה עם מתחריה ועם הביקוש בשוק בהשוואה לשנתה הראשונה, ומה ניתן ללמוד מהמשחקים שיצאו לה במהלך השנה.

עוד בפורום נינטנדו:

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:11 07.12.2008 | JJS JJS

    אחלה כתבה! ואחלה רעיון לכתבות!
    מחכה להמשך!!

  2. 2

    12:23 07.12.2008 | נועם נועם (אורח)

    אין סיכום יותר יפה ל- Wii מאשר הכתבה הזו.
    מאוד נהנתי לקרוא אותה למרות שאינני כ"כ חובבת משחקי טלוויזייה.
    רונן, יישר כוח

  3. 3

    13:02 07.12.2008 | ניר ניר (אורח)

    אחלה כתבה, מצפה לחלק השני.
    אין ספק ש-RE4 , זלדה , מטרויד וגלקסי הם אלה שמחזיקים את הקונסולה , ורונן הוא זה שמחזיק את VGAMES כאתר איכותי עם כתבות מקוריות (שאינן סתם תרגום של כתבות כמו שעושים שאר הכתבים באתר).
    רונן משקיע , תמיד מוסיף תוכן ודעה אישית ,אם כי מעט פאנבוית לעיתים :-)

  4. 4

    14:53 07.12.2008 | houston wii have a problem houston wii have a problem (אורח)

    WII זו הקונסולה של הקהילה ההומו-לסבית בישראל

  5. 5

    14:55 07.12.2008 | Zomgnome Zomgnome

    לWII יש הצלחה חלולה.
    אלפים קנו אותה ומאוד לא מרוצים מימנה, ורובם, מי שכן, הם קהל הקאז'ואל.

    אני מקווה שתדבר גם על הפן הזה בחלק הבא כי זה חשוב להגיד שלמרות שהWII מוכרת הרבה, הרבה אנשים מאוכזבים מימנה, והיו הרבה דיווחים על אנשים שאפילו לא נוגעים בהם.

    לי עד כדי כך נמאס שהיא מעלה אבק ותופסת מקום ליד הPS שפשוט סגרתי אותה בארון, אני אכריח את עצמי לחזור אליה, ואני בהחלט אהנה עם משחקים כמו OKAMI (למרות שסיימתי אותו בPS-2), אבל לדעתי זה לא מספיק, אחרי שרואים מה גרפיקה של PS-3 או X360 יכולה לעשות בHD הWII פשוט מרגיש כמו מה שהוא באמת, OLD GEN, כי עם כול הכבוד לשליטה המהכפנית, באמת, אבל באמת, שלשחק בכול המשחקים הטובים האלו (MP3, ZELDA, וכדו') עם שלט, לא היה משנה כלום מהחוויה (האישית שלי לפחות, למרות שלאחרים גם כנראה), לדעתי חלק אפילו עדיפים (עם השלט) כי ההבדל באמת לא קריטי כזה או מיוחד. ובקשר למשחקים כמו WII SPORTS, נכון, זה באמת נחמד, ביומיים הראשונים למשל (משחקים בסגנון הזה), אבל באייטוי למשל, נהנתי יותר (כי ראיתי את עצמי, והזזתי את כול הגוף). סתם הדעה שלי, אבל אני חושב שיש פה נקודות מחשבה טובות.

  6. 6

    15:48 07.12.2008 | JinxTZ JinxTZ

    "כך אתחילה מהפכה" עלק......

  7. 7

    16:14 07.12.2008 | ל- 5 ל- 5 (אורח)

    בדיוק... באופן אישי אני מכיר ילד כבן קצת יותר מעשר שרכש את הקונסולה, התלהב ממנה כשבוע, וכעת הוא לא נוגע בה! זה בערך כמו האיי טוי לפליישטיסן 2: לפני כמה שנים רכשתי אותה, בהתחלה התלהבתי ואחרי שבוע היא כבר שכבה בארון... בקיצור, זיהוי התנועה של WII זה גימיק עלוב שממש לא מעניין אחרי ההתלהבות הראשונית. לדעתי ההצלחה של הקונסולה לא נובעת מהשטות הזו, אלא בגלל שהיא הקונסולה היחידה, שלה מפותחים משחקים מעניינים שפונים לקהל הקזואל, ובנוסף, זו הקונסולה הכי טובה למשחק של כמה שחקנים ביחד ללא שום ספק. אם אקס-בוקס וסוני היו מבינות את זה, WII לא הייתה זוכה לכל כך הרבה הצלחה.

  8. 8

    16:33 07.12.2008 | ~ערן ~ערן

    7, בלי זיהוי תנועה הווי בכלל לא היית מצליחה.
    זה לא שנמעס לך ממנה, רוב המשחקים משתמשים בה.. לא יודע מה אייטוי קשור.

  9. 9

    18:59 07.12.2008 | Niseg Niseg

    ההצלחה של הwii היא יותר בגלל שהיא משכה את הקהל שהקונסולות האחרות לא יכלו מה שהגדיל את שוק המשחקים לפחות פי 2 אם לא יותר.

    זה נכון שיש על הwii הרבה משחקים איכותיים אבל רובם הם צד א'.

    אם רוצים לאפיין את מה שהwii טובה באפשר לעשות את הרשימה הזאת:
    1. משחקים של נינטנדו (קטגוריה בפני עצמה)
    2. rail shooters
    3. משחקי ספורט/כושר
    4. משחקי קצב
    5. משחקי מסיבה.
    6. משחקים עם דירוג ESRB של T ומטה.

    בנתיים אין מספיק משחקי RPG או FPS כדי לקרוא לה קונסולת hardcore אבל כל גיימר שמכבד את עצמו צריך אחת כדי ללקט את הפנינים גם האקסלוסיבים של נינטנדו וגם המשחקים שלפעמים מצליחים לצד ג'.

  10. 10

    19:16 07.12.2008 | Jack Frost Jack Frost

    כמה דברים: אחלה כתבה הגיע הזמן שסוף סוף תופיע
    אבל scarface חרא משחק למה שמת אותו?
    הפתעת אותי לטובה ששמת את fire emblem ואני ממש שמח ששמת אותו
    וטראומה סנטר הוא עוד משחק מצויין של אטלוס!

  11. 11

    19:36 07.12.2008 | ~ערן ~ערן

    חשבתי ש-fire emblem לווי גרוע, אבל אולי כדאי לנסות אותו..
    50 שעות זה אורך מפתיע יחסית לאסטרטגיה בתורות.

  12. 12

    19:41 07.12.2008 | מישהו מישהו (אורח)

    נחמד מאוד... לפחות יש כותב שמשקיע על החלק שלו... כי בויגיימס אין כתבות מושקעות כל כך על הקונסולות האחרות וחבל, חבל מאוד, כי מה שיוצא זה שאנחנו פשוט קוראים דברים מתורגמים וביקורות שגם אם הן טובות הן בתדירות מאוד מאוד מאוד מאוד נמוכה בשביל אתר רציני עם צוות כתבים, אבל בלי להעליב, שני ילדים בני חמש עשרה עם קצת זמן פנוי כל יום היו יכולים להוציא יותר כתבות מושקעות ממה שאתם עושים.

  13. 13

    21:10 07.12.2008 | VortexTrickster VortexTrickster

    Wii זאת אוליי הקונסולה הכי טובה שנוצרה בשביל שחקני קז'ואל... נינטנדו ייצרו אותה בשביל casual וזאת הגאונות שלהם.. P=

    לדעתי גם PS3 זה 70% קז'ואל 30% הארדקור, אבל לא נכנס לזה כרגע.

  14. 14

    21:24 07.12.2008 | darkes darkes

    כתבה טובה, סף סוף נזכרתה להעלות אותה.....
    לכל אלו שמגיבים קודם לקרוא ואז להגיב, לא ישר לקפוץ ולצעוק:"ווי זה גרוע זה רק קאז'ואל!!! PS3 שולטטטטטטט!". קודם תקראו את הכתבה, לפי הכתבה יש הרבה משחקים טובים לווי שיקחו לכם לפחות שנה לסיים אותם (לסיים את כולם, במידה ואתם עובדים או שיש לכם לימודים ואתם לא משחקים כל יום ובמהלך כל היום....). אז ראיונ שבשנה הראשונה יצאו מספיק מעט משחקים יחסית אבל הם ארוכים ואייכותיים ומספיקים לזמן רב.

  15. 15

    22:16 07.12.2008 | TheHunter88 TheHunter88

    אלוהים איזה פאנן בוי עלוב... ברצינות מפרסמים דבר כזה?
    עלוב עלוב עלוב.

  16. 16

    22:18 07.12.2008 | Blueprint Blueprint

    כתבה יפה מאוד, אפילו שאני לא שותף בפורום אני בהחלט חושב שהוא חייב לך הרבה רונן.
    אין מה לעשות, אני כל היום שומע אנשים שמדברים על ווי, ואוי, כמה שצורם לי בתור גיימר לשמוע את כל הטעויות שהם עושים, אז, הווי אמנם פותח אנשים לתחום הזה, אבל הוא גם הורס לי את האזניים.

  17. 17

    22:52 07.12.2008 | רונן יצחק רונן יצחק

    היי, חברים.

    ל-5: דווקא מוזכרת בתחילת הכתבה הביקורת של הגיימרים כלפי ה-Wii וציינתי שהתשובה בעניין זה תלויה במי ששואלים. ב"ה שנה הבאה תהיה בסימן שיפור חד בתחומים האלה, ובחלק השלישי של הכתבה אני אעסוק בזה.

    ל-10: חסר לי אם לא היית נהנה, אני יודע שחיכית הרבה לפרסום החלק הראשון שלה :-)

    ובקשר ל-Scarface: זו כתבת סיכום, ומטבע הדברים יהיו בה משחקים טובים יותר וטובים פחות (גם אותי לא כל המשחקים בה מעניינים באותה המידה, אם בכלל). התלבטתי רבות בקשר למשחק הזה, אך לבסוף החלטתי להזכיר אותו בכתבה, תוך כדי שאני מספר על חילוקי הדעות לגביו (כמו גם לגבי Excite Truck). שכל אחד יחליט מה נכון עבורו.

    בכל אופן, תודה על המילים ושמח שנהניתם. נתראה בחלק השני של הכתבה שיסקור את השנה השנייה...

  18. 18

    23:09 07.12.2008 | Jack Frost Jack Frost

    ל17:scarface זה משחק שך 6.5 ולא נראה לי שמישהו באמת אהב את המשחק....

  19. 19

    23:47 07.12.2008 | רונן יצחק רונן יצחק

    לידור, IGN אהבה מאוד, ואפילו ציינה אותו כאחד המשחקים שכדאי לקנות לווי. וכך גם mygamer.com שנדמה שהתלהבה אף יותר.

    שוב, זו לא כתבה על משחקים גדולים בלבד, זו כתבת סיכום והכנסתי גם משחקים פחות גדולים. טבעי שיהיה ויכוח לגבי המשחקים בה, וגם אני לא הייתי קונה את המשחק הנ"ל, ד"א.

  20. 20

    01:06 08.12.2008 | Death_119 Death_119 (אורח)

    משעשע לראות שהמצב של ה-WII כל כך עלוב שחצי מהמשחקים שלה לא עברו אפילו את רף ה-70% בממוצע הביקורות והחצי השני הם בכלל פורטים מלפני דור. פשוט עלוב. לא לחינם ה-WII שלי משמשת כמעצור דלת.

  21. 21

    07:48 08.12.2008 | ~ערן ~ערן

    וה-PS3 כמשקולת?

  22. 22

    07:57 08.12.2008 | ~ערן ~ערן

    20 -
    24 משחקי ווי עברו את רף ה-70%, לעומת 19 מה-פס3.
    לאקס בוקס יש מלא.

  23. 23

    10:12 08.12.2008 | ET2k ET2k

    אני רק רוצה להעיר שהמחיר של הWii ירד קצת לאחרונה, וכבר לא צריך לחפש יותר מדי כדי למצוא אותה באזור ה1600 שקלים. אם עושים חישוב של 18 אחוז מס כל מיני מיסים, זה כבר לא כזה הבדל גדול מ250 דולר.

  24. 24

    10:24 08.12.2008 | המתריס המתריס (אורח)

    ווי זה קונסולת GAY FUCKERS.

    עם גראפיקה של GAYBOY זה לילדים בני 8 ולאנשים שלא יודעים מה זה משחקי איכות..

  25. 25

    16:03 08.12.2008 | Mur'gul Mur'gul

    "מי זוכר היום את הלעג שהוטח בנינטנדו ובמעריציה על הבחירה בשם המוזר הזה"
    WTF? אף לעג לא הוטח במעריצי נינטנדו על הבחירה בשם המוזר הזה, כי מן הסתם הם לא אחראים לשם המוזר הזה (מה גם, שהוא שם הרבה יותר קליט מRevolution).

    אז למה כן לפעמים לועגים למעריצי נינטנדו? אני אחשוב על זה קצת... אולי בגלל שהם מנסים לייצר בדימיון העשיר והפורה שלהם תמונה מעוותת של המציאות כדי שיוכלו להשתתף בתחרות ה"למי יש יותר גדול".
    לדוגמא? ניסיון להעלות "כתבה" בשלושה חלקים שהחלק הראשון בה סוקר את השנה הראשונה של הWII, אבל מלבד היותו מלא בטעויות בתאריכים (זלדה, אוקאמי, BW2) שזה משהו שקורה לפעמים, הוא גם מלא בעיוותים מוזרים:

    - הסקירה מתיימרת לדבר על השנה הראשונה של הWII, אבל רואים בה גם משחקים מ-2006 (זלדה TP, עם טעות בתאריך), גם משחקים מ-2007 (Trauma Center New Blood - בהפרש של שנה ויום מזלדה) וגם משחקים מ-2008 (אוקאמי, שוב עם טעות בתאריך). לא כדאי היה להשאיר משהו לחלק השני של הכתבה?

    - אם כבר Okami, אז כשכותבים משפט כמו "ההמרה שלו ל-Wii, לעומת זאת נבחרה על ידי מספר מערכות כמשחק השנה 2006", זה די עתוב שמקשרים לשתי כתבות מערכת שבחרו את *גרסת הPS2* למשחק השנה (ועוד באחת מהן המשחק קיבל את הטייטל "game of the year for old consoles"). גרסת הWII יצאה רק ב-2008, לא? אז לבחור בגרסה הזו למשחק למשחק השנה של 2006? (ואולי זו פשוט ההוכחה הניצחת שמדובר בקונסולת דור קודם?)

    - ההכללה ברשימה של משחקים מומלצים לWII משחקים כמו Scarface, שסביר להניח שהכתב אפילו לא שיחק בו (אחרת כנראה לא היה ממליץ עליו). רק בגלל שמבקר מסוים נתן לו ציון של 9? מה עם האתרים היותר אני עוד יכול להבין הכללה של משחקים בינוניים אבל בלעדיים לWII (כמו Excite truck או Trauma Center), או פורטים מאוחרים של משחקי דור קודם שנחשבים לטובים (RE4 או אוקאמי), אבל איך מכניסים פה פורט של משחק שהיה גרוע גם על הPS2 הX360 והPC ונשאר גרוע גם על הWII? המצב עד כדי כך בקנטים שאין משחקים יותר טובים להמליץ עליהם!? אפילו העובדה שמדובר בפורט מהדור הקודם לא מצויינת בכתבה.

    הצעה שלי: להוסיף חלק נוסף לכתבה (אפשר גם במקום החלקים האחרים אם הרמה תמשיך ככה) שבה מסבירים המגיבים בכתבה ואנשים בכלל (ויש הרבה כאלו) בפירוט הזו למה נטשו את קונסולת הWII ושמו אותה בארון. זה יציג את הצד השני ובצורה מאוזנת יותר בפני מי שמתלבט לפני קניה של הקונסולה בלי לדעת אם היא מתאימה לו ואולי הולך להוציא כסף סתם.

  26. 26

    19:50 08.12.2008 | Harel Gur Harel Gur

    WIi
    חחחח

  27. 27

    20:21 08.12.2008 | כן יש לי מה להוסיף! כן יש לי מה להוסיף! (אורח)

    המשחקים הכי טובים?
    איזה הסופר סמאש ברול? אל תגיד לי שבחלק השני של הכתבה תשים עוד פעם מלא סרטונים של משחקים תכתוב עליהם כמה מילים ועל הויי תכתוב 2 אותיות...

  28. 28

    23:04 08.12.2008 | לכל הגיימרים המשועממים לכל הגיימרים המשועממים (אורח)

    תעזבו אותנו , אוהבי ה wii , בשקט ותלכו לבזבז את החיים שלכם מול הקונסולות המפוארות שלכם. אנחנו נמשיך לשחק ולהנות . ולכל המאוכזבים שמשתמשים בקונסולה כמעצור לדלת - יש לי רעיון גאוני , פשוט תמכרו אותה

  29. 29

    01:37 09.12.2008 | Death_119 Death_119 (אורח)

    ל-22, אם תסתכל שנייה מעבר לשטויות שהנפצת ותבדוק את אתר Gamerankings תגלה את הנתונים הבאים:

    פס3: 83 משחקים עם ציון מעל 80 כולל עשרה עם ציון מעל 90 ללא כל פורטים (אפשר לנסות להחשיב את SSF2 HD Remix, למרות שלמעשה הוא שונה לחלוטין מהמקור).

    360: 129 משחקים עם ציון מעל 80 כולל 16 משחקים עם ציון מעל 90, שוב ללא פורטים במשחקים הטובים ביותר (כנ"ל לגבי SSF2).

    וויי: 37 משחקים בלבד מעל ה-80 ומתוכם שישה משחקים בלבד מעל ה-90. התמונה העצובה ביותר מתגלה כאשר בחישוב פשוט מתברר כי שלושה מתוך ששת המשחקים הטובים ביותר ל-WII הם פורטים מהדור הקודם. כלומר - ל-WII יש למעשה רק שלושה משחקים טובים וחדשים שיצאו בשנתיים האחרונות.

    ל-WII יש פחות מחצי המשחקים הטובים הקיימים על הפס3 ופחות משליש מאילו הקיימים על ה-360. אם נוריד גם את משחקי המסיבה שמותאמים לאנשים מאוד מיוחדים נקבל אפילו תמונה של לא יותר מעשרה משחקים לערך שראויים לרכישה. פשוט עצוב.

    מעולם לא הציעה קונסולה כל כך מעט לקהל היעד שלה וצחקה עליהם בפרצוף (לפחות לא מאז הנפטון והvirtual boy).

  30. 30

    09:16 09.12.2008 | ~ערן ~ערן

    ^
    צודק הסתכלתי רק עם משחקים עם מעל 20 ביקורות (ברירת מחדל).

    והדעה שרק משחקים עם ציון מעל שמונים ראויים לקניה לא נכונה. תסתתכל על הדעה העצמית שלך.

  31. 31

    12:57 09.12.2008 | Niseg Niseg

    אם אתם קונים משחקים רק על סמך הדירוג שלהם מצבכם לא טוב.

    אני קונה משחקים שאני אוהב לשחק, משחקים שהחסרונות שלהם לא מפריעים לי ולרוב אני מסתמך על סרטוני gameplay שלהם.

    הדירוג של המשחקים לא אומר כלום . אני יכול לתת דוגמה מנסיון.רוב האתרים קטלו את הgameplay של samba de amigo wii כי הוא היה להם קשה בשלבים הקשים (גרועים). לא מזמן ראיתי סרטונים של אנשים שמוציאים במשחק perfect על superhard. גם אני מצליח להוציא מעל 95% ואפילי 99% בsuperhard בשירים מסוימים אבל אני לא כזה פדנט להוציא perfect . לפי דעתי רוב אתרי הreviews משוחדים ומי שלא משלם "שוחד" לא מקבל review טוב. אני נהנה אז מה אכפת לי איזה ציון המשחק . שיקטלו את המשחקים כמה שיותר ככה אני יכול לדעת אם החסרונות של המשחק מפריעים לי וחוץ מזה זה מוריד את המחירים.

    בקיצור אם אתם לא אוהבים את המשחקים של הwii אל תקנו אחת ואם יש לכם כבר אחת תמכרו אותה. אם תקנו קונסולה רק על סמך פופולאריות אתם תסבלו . תבחרו קונסולה לפי המשחקים שאתם אוהבים אחרת אתם פשוט תסבלו.

  32. 32

    14:05 09.12.2008 | Mur'gul Mur'gul

    ואני חשבתי שהדירוג של המשחקים אומר הרבה מאד... במיוחד בקונסולה שלא מאפשרת לך להוריד דמואים של המשחקים שאתה מתלבט אם לקנות.

    אני לא זוכר הרבה משחקים של 90 שממש סבלתי בהם, ואני לא זוכר הרבה משחקים של 60 שממש נהנתי מהם. אם יש אנשים שאצלם המצב הפוך והם מוצאים את עצמם נהנים הרבה יותר ממשחקים של 60 ומטה - אז שיעשו את השיקולים שלהם.

  33. 33

    15:03 09.12.2008 | ~ערן ~ערן

    אני זוכר מספיק משחקים של 90 שהציון לא מגיע להם, ומספיק משחקים של 70 שאהבתי ושיחקתי בהם מספיק, אבל מה לעשות שהסוקרים לא אהבו אותם.

  34. 34

    16:04 09.12.2008 | Mur'gul Mur'gul

    זה לא מה ששאלתי.

  35. 35

    20:08 09.12.2008 | bling bling (אורח)

    גולמר צודק,ב 95% מהמקרים הביקורות מדויקות וכן משקפות אם תאהב את המשחק או לא.

    זאת אומרת אם יש משחק מז'אנר שאתה אוהב שקיבל 90 אז גם אם בסופו של דבר לא תסכים עם הממוצע על המילימטר (וגם פה אין הרבה דוגמאות כאלו,לרוב הממוצעים מוצדקים,על חלק כמו GTA4 אפשר להתווכח אבל זה לא רלוונטי) אתה עדיין תאהב את המשחק ואין סיכוי ש"תסבול" ממנו.
    רוב הסיכויים שזה משחק טוב שפשוט המבקרים קצת הגזימו לגביו,אבל אף פעם לא יהיה דבר כזה שמשחק של 60 מקופח עד כדי כך שהיה אמור לקבל 90.ב 99% מהמקרים ציונים של 60-70 מצביעים על משחקים באיכות נמוכה עד נמוכה מאוד,וכאלו יש יותר מדי על הWII.

  36. 36

    23:13 09.12.2008 | Mur'gul Mur'gul

    bling, אני חושב שהבעיה היא לא ביותר מידי המשחקים שמקבלים 60-70 על הWII - כי כאלו יש על כל קונסולה. הבעיה היא בפחות מידי משחקים שמקבלים 80-90. אבל זה כבר דיון אחר אני מניח...

  37. 37

    00:45 10.12.2008 | bling bling (אורח)

    אתה צודק,זה משהו שאחרי שקראתי את הבלוג ראתי ששחכתי להוסיף,משפט המפתח בכל העניין הזה.

    הרי גם לPS2 היו המון זבלונים וכל מני שטיות שיצאו אליו בתר הקונסולה המובילה והבלתי מעורערת,ההבדל היה שהPS2 גם קיבלה את כל משחקי המולטי פלטפורם ועוד כפיתוח ראשי שרק אחרי זה עברו לבוקס המון אקסלוסיבים זבלונים ומשחקי מסיבה סטייל WII אבל כשאתה מקבל כל כך הרבה כותרים איכותיים לא ממש משנה לך כל השאר,הקונסולה נהנתה מכל העולמות.

  38. 38

    00:46 10.12.2008 | bling bling (אורח)

    *אחרי שקראתי את התגובה כמובן

    סליחה,אלו השעות אני מנחש

  39. 39

    11:32 10.12.2008 | Death_119 Death_119 (אורח)

    ל-30:
    גם אם תעלה ל-20 ביקורות למשחק לפס3 יש 69 משחקים עם ציון מעל 80 ול-וויי 21 משחקים. אפילו לא שליש מהכמות של הפס3.

    מסקנה ראשונה לפני שנמשיך: אתה שקרן. אמרת שלפס3 יש 19 משחקים עם ממוצע מעל 70 כמדומני? ול-וויי 20.

    נמשיך:

    עצם העובדה שאתם קופצים ואומרים שביקורות הן לא מדוייקות, כאשר מבחינה סטטיסטית זה המדד הטוב ביותר שקיים בתעשייה (50 אנשים ממקומות שונים בעולם מסקרים משחקים ולוקחים כל ביקורת כשווה) אומרת שאתה:
    א. תמהוני שלא מאמין בהסתברות, במקרה זה לא הייתי ממליץ לך ללמוד שום מקצועי ריאלי באוניברסיטה, כי יש פשוט בכל אחד לפחות קורס אחד של הסתברות.
    ב. חייזר שמעולם לא התייחס לדבר מחוץ לסביבה שלו וחושב שרק מה שהוא ממציא לעצמו בראש נחשב.

    בסופו של יום שיקלול ביקורות הן ממד מצויין והמדד הזה (שמלמש יפה מאוד על הדברים במציאות למעשה) מלמד שה-WII היא קונסולה מזעזעת כשהמצב נוגע למשחקים. יש פשוט כמה אנשים כמוך שעשו את הרכישה הלא נכונה ולא יודעים כיצד לצאת מהסיפור. אז תתעורר.
    אל תתבייש להודות שה-WII היא רכישה גרועה. גם אני עשיתי את אותה רכישה והבנתי את המצב מהר מאוד. כמוני וכמוך יש עוד מיליונים. מספיק לגלוש בפורום בעולם ולראות את הבכי של השחקנים על השנה האחרונה שלא זכתה אפילו למשחק אחד איכותי למעט סמאש מאז מרץ.

  40. 40

    12:49 10.12.2008 | ~ערן ~ערן

    -_-
    בנאדם לא יכול להביע דעה אישית בלי שהוא ייצא חייזר?
    ומה אתה ישר תוקף אותי וקורא לי שקרן? לא ראיתי את האפשרות הזאת. סליחה שאני לא רובוט.
    וכן, יש משחקים שקיבלו ציון גבוהה מ"50 אנשים ממקומות שונים בעולם" אבל לא אהבתי, אבל אתה בן אדם ולא חייזר כמוני אז אתה בטח תאהב אותם.

    הדעה שאם הציון הממוצע של המשחק הוא מעל 90 אז כל בנאדם יאהב אותו פשוט מגוחכת.
    ולא אני לא חושב שהווי זאת רכישה גרוע. לי, חייזר שלא אוהב רק משחקים עם ציון ממוצע גבוה, יש מה לשחק שם.
    וכן, אני מודה שרוב מי שאני מכיר בכלל היה מעדיף קונסולה אחרת.
    ואם אתה ממש רוצה אני יכול לכתוב מספיק משחקים שקיבלו מעל 90 ולא אהבתי.

    כדאי שתבין שלא לכולם יש אותה דעה בעולם, ושמי שלא חושב כמוך הוא לא חייזר או מישהו שממש גרוע בהסתברות.

  41. 41

    12:53 10.12.2008 | Death_119 Death_119 (אורח)

    אז אני חושב שירדנו לשורש הנקודה. אתה פשוט אוהב משחקים עם ממוצע 60. אוקיי, זה מסביר את ההתלהבות שלך ממשחקים כמו או excite trucks scar face, פשוט הסטנדרטים שלך מאוד נמוכים. ברכותיי, אתה מושלם לוויי.

  42. 42

    13:03 10.12.2008 | ~ערן ~ערן

    אתה עושה את עצמך כזה בכוונה?
    ממתי התלבתי ממשחקי מירוצים או פני צלקת שאין לי מושג מה זה?
    למה אם יש משחקים עם ממוצע 90 שאני לא אוהב זה אומר שאני אוהב ממוצע 60?

    אתה בכלל מתחמק.
    אם הגעת למצב שאתה משחק רק בכל משחק שקיבל 90 ולא במה שאתה אוהב אז..
    כדאי שתפתח דעה משלך.
    אתה אומר שאין משחק שקיבל מתחת ל-90 או 80 שאהבת?

  43. 43

    13:11 10.12.2008 | Death_119 Death_119 (אורח)

    אני מסתכל פה על 100 משחקי קונסולות שיושבים לי על המדף. מתוכם אני מצליח לזהות רק 2 שקיבלו ציונים טובים ושלא אהבתי. Riddick ו-The Darkness (הם גם מאותה מפתחת). האחד בעיקר בגלל בעיות טכניות והשני כי הוא לא הסגנון שלי (אני לא אוהב התגנבות ב-FPS שלים). אתה מבין, גם אם תכליל את שני אילו ככישלון עדיין מדובר על שניים מתוך 100. פשוט כלום. תראה עד כמה ביקורות הן מדד מדהים. הטעות היחסית פה שואפת ל-0.
    עדיין אתה לא מצליח לענות למשווה הפשוטה: ל-WII אין משחקים טובים ביחס לקונסולות האחרות ואתה רכשת WII. מסקנה: או שאתה שחקן מזדמן (אפשרות גבוה) או שאתה חסר טעם. אני אשאיר לך את הבחירה.

  44. 44

    13:24 10.12.2008 | ~ערן ~ערן

    לווי אין משחקי טובים ביחס לקונסולות האחרות.
    אוקי, אבל השאלה האמיתי היא "כמה משחקים יש שהקונה יאהב".
    ולא, לא לפי הטעם של הביקרות, אלה לפי טעמו.

    לי יש טעם גרוע? לדעתי לך יש טעם גרוע.
    אין דבר כזה טעם גרוע. כל אחד והטעם שלו.

    אני לא חושב שצריך להגיע למצב שיורדים על מי שאין לו את הטעם שלך, או שמחליטים שהיחס בין מה שאתה אוהב ולמה שהביקורות אוהבות זה מה שקובע שהטעות אפסית.

  45. 45

    15:44 10.12.2008 | bling bling (אורח)

    זה נחמד שהכל בעצם עניין של טעם ושיש אנשים גם שהVIRTUAL BOYזאת הקונסולה הכי טובה בכל הזמנים.

    הבעיה היא שזה לא רלוונטי למציאות שבה לרוב האנשים עדיין יש מדד דומה לגבי מהו איכות.

    לפי השיטה שלך אפשר לפטור כל דבר:
    אני מעדיף לאכול לחם יבש טבול במים על גבי המבורגר.
    עכשיו מה תמליץ למי שרעב?
    זה נראה לך הגיוני שאני בכלל אתווכח עם מישהו שיגיד לי שאין לי טעם?(כמו שאתה מתווכח עם מישהו שאומר לך משהו דומה על אהבתך למשחקים שמקבלים 60)
    אם מישהו בא ומחפש לקנות קונסולה,והמישהו הזה אוהב משחקים ולוקח אותם יותר ברצינות מאשר סימולטור פיפי,אז אין ספק שאם תמליץ לו על הWII רוב הסיכויים שהוא ממש יתאכזב,לעומת שני הקונסולות האחרות.
    וזאת השורה התחתונה וזה מה שקובע,הדיעה שלך לא ממש מעניינת כשיש רוב של 95 אחוז לתגובות הנגדיות,והרוב הזה מתבטא בעיקר,בביקורות שאותם אתם פוטרים ושוללים בחוסר רלוונטיות.

  46. 46

    20:43 10.12.2008 | ~ערן ~ערן

    אני לא אמליץ לפי הדעה שלי, אלה לפי מה שאני יודע שהוא אוהב.
    וההגיון הוא שהתווכחתי על כך שהוא חושב שהטעם שלו קובע ושלי יש טעם של חייזרים.
    אם היית קורא את מה שכתבתי למעלה, הייתי מבין שלא הייתי ממליץ על מה שאתה חושב.

  47. 47

    07:34 11.12.2008 | bling bling (אורח)

    ומה שהוא אוהב,אם אתה ממליץ לו על הWII,זה שני משחקי נינטנדו נורמלים בשנה וים משחקי קז'ואל,משחקי מסיבות,פורטים מדור קודם ופורטים גרועים של דור הבא.

    אז כמו שהוא אמר,מי שאוהב את זה בסדר,אולי לא צריך לקרוא לו חייזר אבל אפשר להגיד שיש לו טעם "ייחודי"

  48. 48

    10:39 11.12.2008 | ~ערן ~ערן

    אני לא מת על FPS או פעולה, מה לעשות.
    יש לי מחשב מספיק טוב לדברים כאלה (ובלי להתחיל וויכוח על כך שה-PC מת).
    וזה רוב מה שיש לפס3 להציע. FPSים. הז'אנר האלוהי שאם מישהו לא אוהב אותו זה בגלל הטעם ה"ייחודי" שלו.
    וזה שקרא לי חייזר ממש פאנבוי של פס3. מספיק להסתכל על התגובות שלו כדי לדעת.

  49. 49

    14:08 11.12.2008 | Mur'gul Mur'gul

    אז בוא ונשאל את זה ככה: איזה משחקים אתה כן אוהב?

  50. 50

    18:48 11.12.2008 | ~ערן ~ערן

    פאזל, הרפתקאות, פלטפורמה, RPG ואסטרטגיה בתורות או בזמן אמת.

  51. 51

    08:41 12.12.2008 | bling bling (אורח)

    ואני מבין שאת כל זה יש כמובן בשפע על הWII..

    חוץ מזאק וויקי ומאריו איזה עוד משחק יש שעומד בקרטריונים (וכן,הוא צריך להיות משחק טוב ע"פ הביקורות,מה לעשות שהדיעה שלך לא מעניינת אותנו)

    דרך אגב,בפס3 יש לך את ראטצ'ט,אנצ'רטד,ליטל ביג פלאנט,ואלקיר כרוניקלס,הנסיך הפרסי,פולאאוט 3
    ואלו סתם שלפתי מהראש

    אה כן,לא הכל אקסלוסיבי,אבל מצחיק שאתה מזכיר את זה שיש לך מחשב שיכול להפעיל את המשחקים הנ"ל ומתייחס לזה כאילו זה מובן מאליו ולכולם יש.חביבי לי אין מחשב,רק PS3 והיא מספיקה מבחינת משחקים.

    השטות הזאת של בעלי WII כאילו היא באה בנלווית למחשב היא פשוט מגוחכת.לי כמעט אף פעם לא היה מחשב חזק,רק קונסולה,וזה הספיק לי.
    אתה אומר בעצם שהWII לבדה לא מספיקה ואני צריך להוציא עוד כסף על מחשב חזק כדי להנות ממשחקים,עכשיו,למה שאני אעשה את זה שאפשר לקנות 360/PS3 לבד ולא רק לחסוך אלא אפילו לקבל עוד אקסלוסיבים?
    בקיצור אם גיימר רוצה לקנות קונסולה/מחשב חדש,WII זאת האופציה האחרונה.

  52. 52

    09:14 12.12.2008 | _matan_ _matan_

    אחלה כתבה רונן!

    מחכה בקוצר רוח לכתבות הבאות בסדרה.

    מהמשחקים שהוצגו בינתיים שיחקתי ב-Zelda וב-Zack

  53. 53

    09:42 12.12.2008 | ~ערן ~ערן

    לא אמרתי שהיא נלוות למחשב. העדפתי לקנות מחשב חדש, כי יש יותר משחקים שיוצאים למחשב שרציתי לשחק בהם (Guild Wars, סייקונאטס, רד אלרט 3 שאני מעדיף לשלוט בו עם עכבר).
    ווי קניתי כי היו הרבה משחקים שרציתי לשחק בהם ויצאו רק אליו (גלקסי, TP, פייר אמבלם, ברוול וכו').
    המשחקים היחידים שרציתי ולא יכלתי לשחק בהם הם LBP ופייבל 2 שכנראה ייצא למחשב מתישהו.
    ואם אתה מתעקש שהכל "נלווה" למשהו, אז זה נלווה ל-DS, שפשוט יש לו הכל מכל הסוגים, ועדיין לא ניצלתי את הגלריה שלו מספיק.
    לסיכום - מספיק לי מה שיש, אני לא צריך לקנות עוד קונסולה, תודה ותהנה עם מה שיש לך במקום לספר לאחרים כמה הם צריכים פס3.

  54. 54

    11:30 12.12.2008 | bling bling (אורח)

    זלדה משחק שיש גם בגיימקיוב,פייר אמבלם משחק של 79 ממוצע (זה לא נורא,אבל זה בטוח לא משחק שמנפנפים בו כשמדברים על רשימת משחקים שבגללם קנית את הקונסולה)

    גלקסי באמת טוב לחובבי הז'אנר(הדי גוסס הזה) אבל הוא בודד

    ברוול זה משחק מכת,אומנם משחק טוב,אבל אתה ציינת שבפס3 אין סגנון שאתה אוהב והכל FPS ופעולה,אז אם אתה אוהב משחקי מכות יש לך:
    soul calibur,tekken6,virtua fighter 4,street fighter 4
    בקיצור משאירה אבק בקטגוריה הזאת.

    ואמרת שקנית את הWII בגלל "הרבה משחקים" וכל מה שמצאת זה פורט מדור קודם,משחק מכות,משחק עם ממוצע 79 וגלקסי טוב אחד.
    איפה כל המשחקים?ואם אתה מתכוון להביא עד משחקים של 60-70 אל תטרח.
    יש לך מזל שיש לך מחשב,כי אז אולי היית מרגיש את היובש הנורא שקיים על הWII.ואני לא חושב שכולם צריכים רק PS3,אני רק חושב שמי שלא קז'ואל לא צריך WII ועם ההנחה הזאת,הביקורות מסכימות איתי (מה ששללת ובגלל זה בעצם התחיל כל הדיון הזה)

  55. 55

    15:20 12.12.2008 | ~ערן ~ערן

    כל הדיון הזה התחיל כשאמרתי למוות_119 שהוא צדק ולא ראיתי את האפשרות הזאת, ואז פתאום הוא התחיל לתקוף.
    אני לא כזה חובב של משחקי מכות, שיחקתי בכל הטקנים חוץ מהראשון ו-6, וכולם נראים לי אותו דבר רק קצת משופרים.
    (ואי אפשר להתווכח עם זה)
    לעומת זאת ברוול זה פרויקט ענק שעבדו עליו שנים ודחסו אליו כל כך הרבה. כל דמות שונה ומיוחדת וזה פשוט כיף להלחם עם הדמויות שאת המכיר כל השנים האלה.
    אתה לא יכול להשוות את ברוול לסול קליבור או טקן 6, אין מישהו שיגיד שהוא פחות טוב (ושיחק בשניהם).
    פייר אמבלם זאת סידרה מעולה ואיכותית, זה המשחק היחיד בסידרה שקיבל ציונים כאלה בגלל שהוא קשה מדי והגרפיקה לא שופרה ממשחק הקיוב. שני הדברים האלה לא יגרמו לי לא לשחק בסידרה שאני אוהב, ולא אכפת לי שהממוצע שלו זה 79 (או 60-70 כמו שאתה אומר) כי אני אוהב את הסידרה. גרפיקה של קיוב לא תגרום לי לא לשחק כי גם היום אני יכול לפתוח את המשחק לאדוונס ולהנות ממנו ומהספרייטים המצויינים שלו.
    תקלוט כבר שאני לא שם על ציונים, יש סדרות שאני אוהב והציונים שלהם רק יורדים כמו גילד וורס שמהראשון לרביעי הציון רק ירד או אייס אטורני וזה לא אומר שהפסקתי לשחק בהם או שכבר לא כיף לי לשחק בהם. אל תהיה שפוט של גיימראנקינג.
    יש לי מזל שיש לי מחשב? בו נאמר שבווי יש לי יותר מה לשחק..

  56. 56

    15:56 12.12.2008 | Death_119 Death_119 (אורח)

    מר תילדה (הסימן) המסקנה היחידה היא שאין לך טעם במשחקים ושאתה אוהב לשחק סימולציות לפיפי בוויי. שאר האנשים באתר ובכללי אוהבים משחקים איכותיים. ואת זה לא תמצא בוויי.

  57. 57

    16:51 12.12.2008 | ~ערן ~ערן

    חח מר תילדה..
    השם שלי נעלם בגלל באג בויגיימס.
    מה זה סימולציות לפיפי?
    איך קובעים שמשחק איכותי? לפי הציון?
    לדעתי משחק איכותי זה משחק שהוא פשוט מושקע ונעשה טוב, מה שאומר ש:
    1. המשחק מושקע וכיפי, שווה לשחק בו אם אוהבים את הז'אנר והוא מקבל ציונים נאים (כמו חטאים של אימפריה סולרית)
    2. המשחק, כמה שיהיה מושקע וענק, לא כיפי אבל מקבל ציונים טובים (כמו אובליביון)
    3. המשחק מושקע, כיפי, אבל לא רואים את זה בציונים (כמו הרווסט מון, פיניקס רייט)
    4. המשחק לא מושקע, לא כפי, וראים את זה בציונים (כמו סימולציות פיפי למינהם. אני לא מכיר שמות אבל נראה שאתה מתמצא)
    (כמובן שהדוגמאות הם לפי הדעה שלי.)
    אני אוהב את 1 ו-3.
    כמו שהבנתי אתה אוהב את 1 ו-2, כי ציונים זה לפני הכל.
    מסקנה: יש לך טעם גרוע.

  58. 58

    21:46 12.12.2008 | Kazura Kazura

    אחלה של כתבה רונן.

  59. 59

    10:04 13.12.2008 | bling bling (אורח)

    רשמתי תגובה אך VGAMES החליט לרפרש ולמחוק הכל (מה יהיה עם זה כבר)

    בשורה התחתונה:

    הקביעה שלך למשחק כיפי ומושקע היא סובייקטיבית לחלוטין ולא מעניינת את הזרבובית

    שים לב לבלוג הזה:

    http://ogelive.wordpress.com/2008/12/07/

    הוא למשל חושב שALONE IN THE DARK 4 הוא כיפי ומושקע.אז עכשיו המשחק לא זבלון ששווה 60? היית מעז להמליץ עליו לגיימר שמבין כמו שאתה עושה עם ה WII?

    להגיד על אובלביון שהוא מושקע אבל לא כיפי,זאת שוב,הנחה סובייקטיבית שלך,מי שאוהב את ז'אנר ה RPG ממבט ראשון ומתחבר לכל העניין הזה-זה משחק חובה בשבילו ומומלץ מאוד.(אני למשל לא מתחבר לזה,אך יש לי חבר שמת על המשחק הזה)
    טיפשי מצדך לשים אותו בדוגמא שלך,שנכונה לך,אך לא לרוב.אם אתה רוצה לדבר על עצמך והטעם שלך,תפטור אותנו מזה,אתה לא באמת מעניין אותנו.

    נכון,משחקי מכות לא באמת התפתחו עם השנים,וכן ברול הוא באמת לא משחק מכות רגיל,אבל מצחיק שאתה שולל את הג'אנר הזה משום שלא השתנה הרבה אך ברול מבחינתך הוא קנייה חובה.
    תגיד לי,מה כל כך השתנה בברול מהN64-->גיימקיוב-->WII?
    הcore של הגיימפליי נשאר אותו דבר והוא עשה אבולוציה דומה לשאר משחקי המכות (וזאת לא אשמתו,זה באמת ג'אנר די מוגבל)
    ובניגוד לשאר משחקי המכות שהן אותה גברת בשינוי אדרת,סמאש לWII אפילו את האדרת לא שינה-נראה זהה למשחק הקיוב.
    מה שכן הוא משחק מכות כיפי ומלוטש(בדיוק כמו טקן,וירטואה פייטר וכו',וכן יש הרבה שיגידו שהוא פחות טוב-כל המעריצים השרופים של משחקי המכות,בכל זאת הוא פחות עמוק עדיין מטקן וירטואה והשאר),אבל אם את כל הטקנים ושאר המשחקים מחקת כי הם אותו הדבר,אז למה לא פה?

    ואין בעיה מבחינתי שתוסיף את ברול לרשימת האהובים שלך אבל תשלול את שאר משחקי המכות של שאר הקונסולות.
    אבל גם עם ברול הWII היא קונסולה עלובה עם 3 משחקי AAA וים זבלונים,פורטים של דור קודם ומשחקי מסיבה ואתה יכול להתווכח עם זה כמה שאתה רוצה-העובדות והביקורות לצידנו.
    עכשיו יכול להיות שאתה בסדר עם המצב הזה,ועל כן,מוות 119 דייק פחות או יותר באבחנה,גם אם באופן קיצוני מדי לדעתך-הטעם שלך אכן מוזר ושונה מדעת הרוב שאוהב משחקים. יש וויכוח?

  60. 60

    15:33 13.12.2008 | ~ערן ~ערן

    מה השתנה בין טקן 3 לטקן 5?
    לא הרבה. בסך הכל הכל אותו דבר, הוסיפו כמה דמויות ונוסף המצב עלילה שבוא מסבירים את העלילה המאוד עמוקה שגרמה לג'ין לגדל קרניים.
    מה השתנה בין סמאש הראשון לברוול? חוץ מהרעיון הכללי הכל.
    תאמין לי שטקן לא עמוק כמו ברוול. מספיק להסתכל על כל הטכניקות כדי להבין, טקן מבוסס על זכירה של שילובי כפתורים אינסופיים.
    אני סומך עליך ששיחקת בשניהם לפני ששפטת.
    הטעם שלי לא מעניין כי הטעם שלך ושל מוות_119 הוא הדעה של הרוב? (כלומר מה שגיימראנקינג חושב)
    הטעם שלכם לא מעניים אותי, ואם תשים לב בערך כל ההודעות של מוות_119 הם וויכוחים על גבי וויכוחים שקשורים לכך שלא לכולם יש את הדעה שלו. אני ממליץ לך לקרוא, זה מצחיק לראות אותו נכנס עם הראש בקיר פעם אחר פעם בזמן שהוא שופט משחקים שלא שיחק בהם ומתבכיין שקנה ווי.

    אני מניח שבגיל 20 זה כבר יעבור לו.

  61. 61

    12:07 14.12.2008 | bling bling (אורח)

    אתה צודק,באמת לא השתנה כל כך הרבה,הוסיפו עוד דמויות,האנימציות השתפרו,הגראפיקה,עוד מהלכים לדמויות.

    אבולוציה רגילה שיש לכל משחק בז'אנר הזה-שלא נותן מקום לתמרון.
    וכן גם סמאש בCORE גיימפליי שלו עשה את אותה אבולוציה,אל תגיד לי שזה שיש מיני גיימס יותר מושקעים בברול זה מעיד על שינוי

    אתה יכול לסמוך עלי ששיחקתי בשניהם (למרות שלא שיחקתי בברול אלא בקודמים) אבל ממש אי אפשר לסמוך עליך אם אתה טען שטקן זה לזכור שילובי כפתורים אינסופיים.
    ההבנה שלך ממש לוקה בחסר,טקן זה משחק מכות עמוק וכל הקומבאוים שאתה תשנן לא שווים כלום נגד שחקן שיודע לשחק את המשחק.
    וכן,טקן נחשב פי מליון יותר עמוק מסמאש,אל תעשה מעצמך צחוק,זה משחק שמשחקים בכל טורניר שני בעוד שסמאש מקסימום מתפקד כאתנחתא קומית לשחק עם חברים או טורנירים קלילים במפגשי קונסולות,זה לא אומר שטקן יותר טוב,שניהם סדרות משחקים מצוינות שעושות טוב מאוד את מה שהן מנסות לעשות.

    הטעם שלך לא מעניין כי הוא לא איכותי,הטעם שלנו מעניין כי הוא איכותי,הוא לא חייב להיות אחד לאחד עם גיימראנקינס-אני למשל יכול להגיד שהתאכזבתי מGTA,אבל גם אם אני לא מסכים הביקורות זה בכל זאת משחק שנושק ל90.מקסימום אם אתה רוצה לשחוט אותו אז ל 80 ,אבל זה משחק סופר איכותי מבחינת ההפקה והאיכויות שלו.
    משחקים איכותיים הם איכותיים,יכול להיות שמישהו יחשוב שמשחק מסויים יותר איכותי מהממוצע שלו,יכול להיות פחות אבל השורה התחתונה היא-תעלה ותרד על הגג:משחקים שמקבלים ציונים טובים מבחינת ביקורות הם איכותיים,משחקים של 60 הם מאוד לא וזה שאתה קובע שכן לא מעניין אותנו ואת רוב הגיימרים שמחפשים משחק טוב.

  62. 62

    14:33 14.12.2008 | ~ערן ~ערן

    אז הוסיפו לברוול הרבה יותר משהוסיפו לטקן.
    בו נחכה לציונים של טקן 6 ונראה מי יותר "איכותי" (לפי המדד שלך=גיימראנקינג).
    אתה אומר שלא שיחקת באף משחק שלא קיבל ציונים טובים אבל אהבת אותו והיית נותן לו 9 לפחות?

  63. 63

    15:19 14.12.2008 | bling bling (אורח)

    אני לא אומר שטקן 6 יהיה איכותי.את תעוות את דברי.יפה שאתה אומר הוסיפו אבל ללא פירוט (משה שחוזר אצלך בהודעות כמו "אני אוהב הרבה משחקים בWII" אבל כשמבקשים פירוט?..יוק)

    זה שאתה אומר דברים כעובדה לא עושה את זה נכון.

    בקשר לשאלתך:אם זה ז'אנר שאני מתחבר אליו והמשחק קיבל 9 אז כן,זה משחק איכותי ורוב הסיכויים שאני יאהב אותו ברמה מסויימת-יכול להיות יותר מהמבקרים כמו UNCHARTED יכול להיות פחות כמו GTA4.
    אני בטוח לא יתווכח עם מישהו שאומר שהא אוהב את אחד משני המשחקים הללו,הם בהחלט איכותיים.

  64. 64

    15:28 15.12.2008 | ~ערן ~ערן

    ביקורות מצוינות תקפות לגביך רק אם אתה אוהב את הז'אנר,
    ואם יש ז'נאר או סידרה שאתה אוהב אבל אין לה ציונים גבוהים זה לא יוזיז לך.
    (כמובן שיש יוצאי דופן)
    האמת שיש הרבה משחקים שהייתי מביא להם 9 ובמציאות הם קיבלו הרבה פחות.
    אתה רוצה להגיד שלך זה לא קרה?

    אתה רוצה רשימה של מה שאני רוצה לשחק?
    כדי שתעבור עליהם אחד אחד בגיימראנקינג ותגיד שהם לא "איכותיים"?

  65. 65

    12:17 16.12.2008 | bling bling (אורח)

    מה זאת אומרת לא יזיז? אני אהבתי את ALONE IN THE DARK ומת על סגנון האימה,סיימתי את כל סדרת רזידנט (חוץ מורוניקה) ונראה שALONE תפור עלי.
    עובדה שאחרי שראיתי ביקורות לא קניתי את המשחק כי מדובר במגה פלופ,לאחר שהורדתי את הדמו ראיתי שאכן,זה פשוט משחק לא איכותי-מערכת קרב עלובה,אנימציות מגושמות.הכל הרגיש כל כך זול והממוצע משקף את זה-מדובר במשחק לא איכותי.

    לא קרה שקיבלו הרבה פחות,קרה שקיבלו פחות,אבל לא הרבה.מבחינת ממוצע אני לא זוכר טעויות רבות,אבל אם אתה מתייחס לביקורות פרטניות,זה כבר קורה הרבה.
    למשל מטאל גיר הראשון קיבל בגיימספוט 80-פשילו בענק והיה צריך לקבל הרבה יותר.למזלנו שאר האתרים נתנו מאיות ככה שהכל התאזן בסופו של דבר.ככה שהממוצע לא טועה הרבה אם בכלל,וגם אם טועה,זה אף פעם לא ברמה של משחק זבלון עם ממוצע של 90 ומשחק מעולה עם ממוצע 60.

  66. 66

    17:05 16.12.2008 | ~ערן ~ערן

    לא 60 שזה כבר באמת נמוך, אני מתכוון למשחקים טובים שקיבלו 70-82.
    יש גם משחקים שקיבלו יותר מדי (לדעתי), כמו מריו קארט DS שהוא המשחק עם הממוצע הכי גבוה ל-DS (י92 נראה לי) אבל אין לי מושג למה הוא קיבל ציונים כאלה.
    כנראה התלהבו ממנו בזמנו כי היה אונליין פעם ראשונה.

  67. 67

    08:24 17.12.2008 | bling bling (אורח)

    למה 60 זה כבר נמוך? למה אתה מקשיב לביקורות?

    בדרך כלל,גם 70 זה מעיד על משחק מאכזב אבל הוא יכול להיות שחיק,80 זה אחלה,אולי לא המשחק שהכי תאהב אבל הוא נותן תמורה,ויכול להיות גם מצב של 82 והתחברת למשחק ואתה חושב שמגיע לו 90,זה עוד יחסית לגיטימי כי גם הביקורות מסכימות איתך שבבסיסו זה משחק טוב ופה באמת זה עניין של הטעם שלך שאהבת יותר,אבל פה זה לא חייזרי בוא נגיד ככה.
    בכל מקרה הכתבה עוד מעט נעלמת ואנחנו יכולים להמשיך פה לנצח.

  68. 68

    08:56 17.12.2008 | ~ערן ~ערן

    60 זה נמוך כי אפילו מבקרים שמנמנים לא יכולים לטעות כל כך.
    יש משחקים בין 70 ל-82 שאני חושב שמגיע להם 90, וממש לא 70 שזה מעליב את המשחק.

  69. 69

    09:29 17.12.2008 | bling bling (אורח)

    מ70 ל90? מאוד נדיר,תן דוגמאות לאילו משחקים לדעתך קיבלו 70 למרות שמגיע להם 90.

    אתה ממש מעייף עם כל המשפטים הנחרצים שלך שאף פעם לא באים בליווי דוגמאות,נראה שאתה ממשיך רק בשביל לתת את המילה האחרונה.אז הנה בשבילך:
    אחרי ההודעה הסתומה שבטח תתן פה,אני אביא לך את הכבוד שהיא תהיה ההודעה הסתומה האחרונה בדיון המתיש הזה.

  70. 70

    13:15 17.12.2008 | ~ערן ~ערן

    70-82
    Brain Age 2
    Hotel Dusk: Room 215
    Phoenix Wright: Ace Attorney Justice for All
    Harvest Moon
    Final Fantasy I

  71. 71

    16:00 17.12.2008 | ~ערן ~ערן

    70-82 שמגיע להם יותר
    Brain Age 2
    Hotel Dusk: Room 215
    Phoenix Wright: Ace Attorney Justice for All
    Harvest Moon
    Final Fantasy I

  72. 72

    16:00 17.12.2008 | ~ערן ~ערן

    Soul Bubbles
    Kirby

  73. 73

    16:01 17.12.2008 | ~ערן ~ערן

    ^
    התגובה שלי נחצת..

  74. 74

    04:57 18.12.2008 | רונן יצחק רונן יצחק

    מתן (52), ערן (58), ולראשונים שלא הספקתי להודות להם: תודה, השקעתי רבות, אז שמח שנהניתם :-)

    ואכן ישנם משחקים אשר ראויים לציונים גבוהים יותר, כפי שרבים אחרים לא היו ראויים לציונים המאוד גבוהים שקיבלו. תשאלו את מבקרי GTA4.

  75. 75

    04:59 18.12.2008 | רונן יצחק רונן יצחק

    התכוונתי לבן (58).

  76. 76

       | פורסם ע"י