הרשמה

Wii- סיכום השנה השניה

חלק ב' בסדרת הכתבות המיוחדות לסיכום שנתיים לקונסולת ה- Wii

Wii - סיכום השנה השנייה

בכתבה הסוקרת את קונסולת ה-Wii בשנתה הראשונה הצגתי את משחקיה הבולטים, אך נשאלת השאלה - האם Super Mario Galaxy ו-Super Smash Bros. Brawl היו המשחקים הטובים האחרונים לקונסולה? או שהוכח אחת ולתמיד שקונסולת ה-Wii היא, למעשה, שיגעון חולף? את התשובה נקבל בהתבוננות בשנה האחרונה.

השנה השנייה (2008)


שנת 2008 הביאה בכנפיה משחקים בולטים נוספים לקונסולה. רוב השנה, חברות צד ג' לא הצליחו ליצור תוכן ייחודי ואיכותי לקונסולה, ובספריית המשחקים של ה-Wii יכלנו למצוא בעיקר משחקי קז'ואל ומסיבות. לא רק זאת, אלא עונת החגים של סוף השנה היתה בין המאכזבות של נינטנדו בשנים האחרונות.

למרות הכל, הופיעו בשנה זו לא מעט משחקים איכותיים וראויים לבדיקה אשר יתוארו בחלק זה של הכתבה.
 

No More Heroes


(22 בינואר, 2008)
 
אם חשבתם שאין משחק אלים ורווי דם ל-Wii, חשבו שוב. במשחק זה של 'סודה 51' ('Grasshopper') השנוי במחלוקת, אתם מגלמים את טראוויס, רוצח שכיר בתחילת דרכו, אשר רוכש חרב אור מ-EBay ומתחיל לשחוט באמצעותה את דרכו לצמרת, כדי להיות הרוצח מספר אחד.

משחק זה נוטף אלימות, הומור שחור, רמיזות מיניות והמון המון סטייל. ואם זה לא מספיק, הוא מתאפיין במנוע קרבות שהוא אחד המספקים ביותר אי פעם במשחק טלוויזיה, שבו שלט הקונסולה, למעשה מייצג את החרב, והתנועות שלו מתורגמים למהלכי הסיום הקטלניים בהתאם לסימנים על המסך.

הוכרז, אגב, גם משחק המשך, והאוהדים לא יכלו לעצור את השמחה...
 
לביקורת המשחק באתר vgames, בקרו כאן.


ביקורת מצולמת ל-No More Heroes
 

Bully: Scholarship Edition

 
(3 במארס, 2008)
 
הכירו את התרומה היחידה בינתיים של חברת Rockstar Games (סדרת Grand Theft Auto) לקונסולת ה-Wii. אפשר לתמצת את מהות המשחק כ-"GTA בחצר בית הספר". המשחק התחיל את דרכו על קונסולת ה-Playtation 2, אך לפחות על פי המבקר בביקורת המצולמת הבאה, הוא עבר את מבחן הזמן ובהחלט היה חימום טוב ל-GTA4 (שטרם יצא אז). גרסת ה-Wii נהנית מהשליטה הייחודית של הקונסולה, ובעיקר בשימוש בפוינטר של ה-Wiimote, שלט הקונסולה. פשוט מכוונים לנקודה מדויקת במסך, ויורים.
 

ביקורת מצולמת ל-Bully: Scholarship Edition (משותפת עם גרסת ה-Xbox 360)
 

Super Smash Bros. Brawl


(9 במארס, 2008)

במרץ השנה חזר אלינו משחק המכות הקצבי והמופרע של נינטנדו. דמויות רבות ממשחקי נינטנדו ומחוצה להם קובצו במשחק הזה לקרבות משוגעים וממכרים במגוון של סביבות מקוריות. כאן לא תראו דם אלא ניסיון להתיש את היריב (ובדרך כלל היריבים) כך שייזרקו אל מחוץ לזירה באופן שיתקשה לחזור אליה.

למרות ההבדלים בין הדמויות, מערכת הקרבות מאוזנת מאוד, והפעם היא מגיעה עם מצב משחק עלילתי לשחקן יחיד ארוך ומושקע מאוד, מעין ערבוב של פלטפורמה ואקשן. כמו כן הוספה גם אפשרות לשחק נגד אנשים מהעולם בחיבור WiiFi.

המשחק דורג במקום 16 במצעד 100 המשחקים הטובים ביותר אי פעם על ידי קוראי IGN, מקום אחד בלבד לפני Super Smash Bros. Melee, קודמו בסדרה הפופולארית הזו. המשחק הזה ל-Wii כמו קודמיו מספק כמעט אינסוף דברים חדשים לגלות ושעות בלתי נגמרות של אקשן במצבי משחק מגוונים. גם לאחר כמה שנים תמצאו את עצמכם נהנים ממנו באותה המידה, כאילו רק עכשיו יצא.

לביקורת המשחק באתר vgames, בקרו כאן.


ביקורת מצולמת ל-Super Smash Bros. Brawl
 

Pro Evolution Soccer 2008


(18 במארס, 2008)

המורכבות והעומק של סדרת PES, בשילוב עם השלט החדשני של ה-Wii, יוצרים משחק כדורגל חדשני ומספק ברמה שמעולם לא הכרנו. השלט של ה-Wii עם המצביע (אינפרה אדום) של השלט, מאפשר לנהל מהלכים טקטיים תוך כדי המשחק שלא קיימים בגרסאות של הקונסולות האחרות.

דמיינו לעצמכם, למשל, רמת דיוק כזו שבה אתם קובעים את הנקודה המדויקת שעליה הכדור ינחת לאחר הבעיטה, ולא רק זאת, אלא גם תוכלו לשלוט בעוצמת הבעיטה – פשוט הצביעו עם השלט לנקודה הרצויה על המגרש ונערו את הנאנצ'וק (התוסף שמתחבר לשלט ה-Wii) בעצמה הרצויה. השליטה הייחודית אף מאפשרת לשלוט בחבר קבוצה אשר אינו אוחז בכדור, וכך לשלוח אותו לארוב לשחקני הקבוצה המתחרה, להעלות את קו ההגנה ועוד. פשוט ואינטואיטיבי.

אז תשכחו מ-FIFA, כי ככה משחקים כדורגל בדור הזה, והחדשות הכי טובות – מתוכנן גם משחק המשך שמבטיח לשפר אף יותר.

הדגמת השליטה ב-Pro Evolution Soccer 2008

Okami

(15 באפריל, 2007)

Okami יצא במקור ל-Playstation 2, ובעוד הוא גרף שבחים על העיצוב האומנותי, המשחקיות החדשנית, ואף נבחר על ידי מספר מערכות כמשחק השנה 2006, הוא נכשל במכירות. ההמרה שלו ל-Wii מתהדרת בשליטה זורמת יותר עם שיפורים נוספים כמו תמיכה במסך רחב וגרפיקה בהירה יותר.

מדובר במשחק הרפתקאות בעל גרפיקת Cel-Shading מרהיבה, וגרסת ה-Wii נהנית מהשליטה האינטואיטיבית של הקונסולה כדי לצייר על המסך ביתר קלות ציורים המפעילים כישופים שונים כדי לפתור חידות, לחסל אויבים ולהתקדם במשחק. נתקעתם ואינכם יודעים כיצד לחצות את הנהר הגועש? אין בעיה, טלו את המברשת, או יותר נכון, את שלט ה-Wii Mote שלכם, ופשוט ציירו על המסך גשר שבאמצעותו תחצו את הסערה.

בהתחשב בכך שמעטים שיחקו בגרסה המקורית, גרסת ה-Wii יכולה להיחשב משחק חדש שאף אחד מעולם לא שיחק, והיא בהחלט מומלצת מאוד. אתם מוזמנים לקרוא עליו עוד בקהילת נינטנדו.


ביקורת מצולמת ל-Okami

Mario Kart Wii


(27 באפריל, 2008)
 
עוד סדרה ממכרת ומטורפת של נינטנדו חזרה, וגם בה מככבות דמויות נינטנדו פופולאריות. משחק מירוץ קארטינג ואופנועים מלא אקשן, עם הרבה מכשולים, אייטמים לשימוש ומה לא. אמנם זה אינו משחק מהפכני בסדרה, אך נינטנדו שיפרה והוסיפה הרבה תוכן חדש, כגון האפשרות לחבר לשלט של הקונסולה את תוסף ההגה שהושק במקביל ולהנות מתחושה טובה יותר של נהיגה.

זהו גם משחק שמהווה ציון דרך ברמת המשחקיות און ליין של נינטנדו: אין לאגים (האטות מעיקות במשחקיות רשת), יש הרבה מצבי משחק וניתן אף להשתתף מדי שבוע בטורניר חדש ומרענן במסלולים ומשימות חדשים, נגד שאר השחקנים בעולם. התמכרות שאינה נגמרת.

 לביקורת המשחק באתר Vgames, בקרו כאן.


ביקורת מצולמת ל-Mario Kart Wii 

Boom Blox

(6 במאי, 2008)

 משחק פאזל ממכר של סטיבן שפילברג (כן, הבמאי) ו-Electronic Arts המזכיר מאוד את משחק מגדל הלבנים הפופולארי, Jenga. כוונו למסך באמצעות המצביע של השלט לנקודה מדויקת במגדל, הניפו את השלט לפנים בעוצמה הרצויה, וראו כיצד המגדל מתמוטט בתצוגה פיסיקלית נאה בהתאם לנקודה שאליה יריתם, לזווית הירייה ולעוצמתה. ישנן משימות רבות הדורשות שליטה מלאה ביסודות אלו- נקודה, זווית ועוצמה. המשחק מומלץ במיוחד אם אתם אוהבים משחקי מסיבה וחברה.

ביקורת מצולמת ל-Boom Blox

Wii Fit

(19 במאי, 2008)

למעשה, לא מדובר במשחק של ממש אלא בתוכנה שהגיעה בצמוד לאביזר ה-Balance Board, משטח רגיש שמסוגל לזהות את תנודות שיווי המשקל של המשתמש שעומד עליו. התוכנה מאפשרת פעילויות מגוונות- שכיבות שמיכה, כפיפות בטן, ואף תרגילי יוגה.

האם בכלל יש בתוכנה צורך כדי להתעמל, או שמא היא גימיק זול? לפי נינטנדו, המטרה בתוכנה היא בפיתוח התמדה, יותר מכל דבר אחר. 

לכתבה של המשחק באתר Vgames, כולל סיקור ההשקה של הכותר בארה"ב, הקליקו כאן.

ביקורת מצולמת ל-Wii Fit

De Blob

(22 בספטמבר, 2008)

בדיוק כשחשבנו שמריו גלקסי הוא משחק הפלטפורמה המושלם ל-Wii, הגיע משחק סטייליסטי זה. הוא מבוסס על משחק דמו שסטודנטים פיתחו למחשב, ומטרתכם היא לצבוע את העולם בצבעי הקשת ולבצע משימות שונות באווירה המגניבה- אפילו קצב מוזיקת הג'ז ישתנה בהתאם לפעולותיכם.


ביקורת מצולמת ל-de Blob

Wario Land: Shake It

(29 בספטמבר, 2008)

מתגעגעים למשחקיות דו ממדית וטובה? תמצאו זאת במשחק מרהיב זה אשר מציג גרפיקה מצוירת ביד ואנימציות מרשימות. כמובן, שלט הקונסולה אינו מופלה גם כן, כי כפי שנרמז בשמו של המשחק, תצטרכו לשקשק ולהניע אותו באופנים שונים כדי לגרום לווריו, גיבור המשחק, לבצע מהלכים שונים שיעזרו לו לפתור את החידות, למלא משימות ולהתקדם במשחק.

ביקורת מצולמת ל-!Wario Land: Shake It

Wii Music

(20 באוקטובר, 2008)

גם Wii Music, כמו Wii Fit, אינו משחק של ממש לקהל ההארדקור אלא יותר הדגמה של יכולות הקונסולה כצעצוע מוסיקלי. בכל זאת מצאתי לנכון להזכיר אותו בכתבה זו כפרויקט חשוב נוסף של נינטנדו אשר מטרתו להרחיב את השוק. כשיצא לשוק הוא קיבל ביקורות שליליות קשות שטענו שהוא גימיקי, חסר טעם, ונוטה לשעמם תוך זמן קצר.

האם נינטנדו הצליחה במטרתה לדבר אל לב הקאז'ואל עם Wii Music? מוקדם לדעת שכן המשחק הושק לפני זמן לא רב, אך ונותר רק לעקוב אחר מיקומו במצעדי המכירות לאורך זמן. 

לכתבה על המשחק באתר Vgames, הקליקו כאן.

Guitar Hero: World Tour

(26 באוקטובר, 2008)

Guitar Hero: World Tour ככל הנראה מתעלה על כל משחק Guitar Hero שיצא לפניו. גרסת ה-Wii מתאפיינת במצב בלעדי חדש הנקרא Mii Freestyle Mode, ובניגוד לקודמתה בסדרה תומכת ב-DLC (תוכן חדש להורדה למשחק).

ביקורת מצולמת ל-Guitar Hero: World Tour, כל הגרסאות

Animal Crossing: City Folk

(3 בנובמבר, 2008)

המשחק שיצא לראשונה עבור קונסולת הנינטנדו 64 הגיע גם לקונסולת ה-Wii. משחק סימולציה חסר מטרה לכאורה, מלבד לנהל חיים חברתיים ולראות את העולם מתפתח סביבכם, גם כשהקונסולה כבויה. ראו איך גם לאחר שנים של משחק, העולם נותר דינמי וממשיך להפתיע בסיטואציות חדשות. חזות המשחק פשוטה וילדותית מאוד, אך יש לשחק בו לאורך זמן כדי להעריך אותו ולהתמכר אליו (בפורום נינטנדו, כבר מכורים).

המשחק ל-Wii מתהדר במיקרופון ייעודי אשר מאפשר לאנשים מכל העולם להיפגש און ליין ולתקשר זה עם זה דרכו, תוך כדי שמשתפים פעולה במשחק בדרכים שונות.


ביקורת מצולמת ל-Animal Crossing: City Folk

Call of Duty: World at War

(11 בנובמבר, 2008)

משחק FPS נוסף בסדרת מלחמת העולם, ואמנם הוא לא הצטיין מבחינת השליטה כפי ש-Medal of Honor Heroes 2 הצטיין, אך הוא בהחלט נחשב אחד הטובים שבהם באופן כללי: המשחק מצטיין בסינמטיות, גיוון ואינטנסיביות.

המשחק קיים גם בקונסולות האחרות, ה-Xbox 360 וה-PS3, ובעוד שלא ניתן להתחרות בגרפיקה של הגרסאות האלה, עדיין נדמה שהמפתחת התאמצה להפיק בכל זאת משחק FPS מרשים ל-Wii.

ביקורת מצולמת ל-Call of Duty: World at War

Tales of Symphonia: Dawn of the New World

(11 בנובמבר, 2008)

המשחק הקודם עבור קונסולת ה-Gamecube הגיע למקום 75 בדירוג 100 המשחקים הכי טובים בכל הזמנים לדעת קוראי IGN, אך המשחק השני בסדרת התפקידים הפופולארית הזו של חברת Namco Bandai התקבל בצורה פושרת אצל המבקרים.

ביקורת מצולמת ל-Tales of Symphonia: Dawn of the New World 

Skate It

(17 בנובמבר, 2008)

גם קונסולת ה-Wii נהנית מגרסה ל-Skate, משחק הסקייטבורד המצליח. בגרסת ה-Wii, איך לא, ניתן לנצל את החיישנים המיוחדים של שלט הקונסולה או את ה-Balance Board, משטח שיווי המשקל של נינטנדו, על מנת לשלוט בסקייטבורד באופן חדשני תוך כדי שאתם מבצעים פעלולים שונים באמצעותו, כמו מקצוענים אמתיים.


סרטון הדגמה של Skate it

Shaun White Snowboarding: Road Trip

(17 בנובמבר, 2008)

מעולם לא שיחקתם במשחק סנובורדינג באופן כזה: עמדו על ה-Balance Board, הטו את גופכם לצדדים וראו כיצד הדמות שלכם שעל הגלשן מגיבה בהתאם וגולשת במדרונות השלגיים שבמשחק בהתאם לתנועות הגוף שלכם. המשחק יצא גם ל-Xbox 360 ול-Playstation 3.

בפורום נינטנדו כמה חבר'ה ניסו את המשחק עם ה-Balance Board ומספרים שהוא חוויה מטורפת והתגשמות חלום לכל מי שאי פעם גדל על משחקי גלישה במכונות ארקייד.

ביקורת מצולמת ל-Shaun White Snowboarding: Road Trip 

Mushroom Men: The Spore Wars

(2 בדצמבר, 2008)

קונסולת ה-Wii מסתמנת כמכשיר המוביל למשחקי פלטפורמה, וגם המשחק הזה אינו חורג מהכלל: כאן תגלמו פטרייה עם כוחות מיוחדים ונשקים אשר אתם יוצרים בעצמכם מהאשפה שתלקטו בדרך. המשחק מתאפיין במערכת מטרונום מתקדמת אשר קובעת את קצב המוזיקה של המשחק בהתאם לפעולותיכם.

טריילר ל-Mushroom Men: The Spore Wars

Rock Band 2

(22 בדצמבר)

המשחק השני בסדרת תיקן כל בעיה אשר הייתה קיימת במשחק הקודם בסדרה ואף הוסיף פיצ'רים חדשים וטובים. מלבד פחות פירוט גרפי ביחס לקונסולות ה-HD, הגרסה הזו היא זהה לזו של הפלייסטיישן 3 וה- Xbox 360.

משחק המוזיקה הזה מתאפיין ב-80 רצועות מוזיקה ממבחר גדול של סוגים ותקופות. כמו כן, אם חרשתם על כל הרצועות, ואוזניכם עייפות, תוכלו להוריד רצועות נוספות, ואף להריץ אותן ישירות מכרטיס ה-SD שלכם. ואם כל זה עדיין לא מספיק, מצב האון-ליין יחזיק את ה"גיטרה" שלכם הרבה זמן בין זרועותיכם.

סוף חלק ב'

השנה השניה של ה- Wii חיזקה את מעמדה ואת מכירותיה והפכה אותה לקונסולה המובילה בהפרש גדול בדור הנוכחי - לפחות מבחינת מכירות.

בחלק הבא של הכתבה אנחנו נתייחס להשפעה הכלכלית של ה- Wii ולמשחקים הבולטים להורדה לקונסולה דרך ערוץ ה- Wiiware.

החלק הראשון: כך החלה המהפכה

עוד בפורום נינטנדו:

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:35 29.12.2008 | ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ (אורח)

    כתבה חופרת

  2. 2

    17:41 29.12.2008 | arbi arbi

    עוד הפעם שיחקתה אותה!

  3. 3

    17:51 29.12.2008 | ~ערן ~ערן

    כתבה טובה!
    אני מצפה לחלק השלישי.

  4. 4

    17:52 29.12.2008 | IceTea IceTea

    תותח אחי, תודה!

  5. 5

    18:07 29.12.2008 | DarkKnight DarkKnight

    אני קראתי את הכתבה הקודמת ואני לא מאמין איך אתה מעיז להכין כתבה שנייה אחרי שגאלמר קטל את הראשונה (והראה איך שינית חלק מהמידע בשביל להאיר אור חיובי יותר על הווי
    דוגמא: "- אם כבר Okami, אז כשכותבים משפט כמו "ההמרה שלו ל-Wii, לעומת זאת נבחרה על ידי מספר מערכות כמשחק השנה 2006", זה די עתוב שמקשרים לשתי כתבות מערכת שבחרו את *גרסת הPS2* למשחק השנה (ועוד באחת מהן המשחק קיבל את הטייטל "game of the year for old consoles"). גרסת הWII יצאה רק ב-2008, לא? אז לבחור בגרסה הזו למשחק למשחק השנה של 2006? (ואולי זו פשוט ההוכחה הניצחת שמדובר בקונסולת דור קודם?)")
    ופרצה מריבת פאנבויים ארוכה
    אתה כל כך מאוהב בנינטנדו שאתה חייב להוכיח שפיסת השיט הזאת שווה משהו שאתה מתעלם ממה שקורה וממשיך עם עוד כתבה?
    במיוחד שהראו גם שהווי לא שווה הרבה
    "וויי: 37 משחקים בלבד מעל ה-80 ומתוכם שישה משחקים בלבד מעל ה-90. התמונה העצובה ביותר מתגלה כאשר בחישוב פשוט מתברר כי שלושה מתוך ששת המשחקים הטובים ביותר ל-WII הם פורטים מהדור הקודם. כלומר - ל-WII יש למעשה רק שלושה משחקים טובים וחדשים שיצאו בשנתיים האחרונות."
    חוץ מזה בוא נודה בזה לווי יש גרפיקה של הדור הקודם ושלט הרבה פחות מלהיב ממה שהם אמרו שהוא (בהשוואה לזה של הפלייסטישון במשחק כמו למשל הבנלי סורד עם משחקוני חץ וקשת המהנים שיש שמה השלט נראה כמו צעצוע פלסטיק זול שהגיע משוק) אז גרפיקה אין רענון כל שהוא אין ומשחקים טובים כמעט ואין... האנשים היחידים שאשכרה יכולים לראות בזה השקעה טובה הם או פאנבויים כבדים של נינטנדו או אנשים שמנותקים לגמרי מעולם הגיימינג חוץ מזה שה-PS3 יותר מתאים למשפחה כי יש לו גם המון משחקי קאז'ואל נחמדים וכמובן את LBP שהוא אחד הכי טובים שאני מכיר וגם יש לקונסולה בונוסים נחמדים למשפחה

    נ.ב. אם מישהו יאמר שאני פאנבוי של סוני אני ממש ממש לא כי אני בכל זאת מעדיף אקס בוקס כי יש שמה משחקים שאני יותר מתחבר אליהם

  6. 6

    18:13 29.12.2008 | ~ערן ~ערן

    ברגע שאמרת שה-PS3 יותר מתאים למשפחה הבנתי כמה התגובה שלך שווה.

  7. 7

    18:32 29.12.2008 | Death_119 Death_119

    הנה חזר התילדה מכתבה הקודמת. תגיד לי מר תילדה, גם אתה הספקת לרכוש את סימולטור השתן החדש שיצא ל-WII (אני ממש לא צוחק). או אולי את סימולטור קופסאות הנעליים שצפוי לצאת בקרוב (tap)? מהר, תעשה הזמנה מוקדמת.

    ושוב אנחנו מקבלים כתבה שמלאה במשחקים שיצאו בדור הקודם, משחקי שזכו לממוצעי ביקורות של 60-70 ומשחקים שיצאו במקביל לכל הפלטפורמות וקיבלו את הגרסה הגרועה מכל על ה-WII. אין ספק, עוד שנה מוצלחת.

  8. 8

    18:38 29.12.2008 | DarkKnight DarkKnight

    וכך החלה מלחמת הפאנבויים P=
    לכן לדעתי PS3 מציע דברים שיתאימו לכל המשפחה
    יש בה בקרת הורים ומספיק משחקים לילדים ומשחקי קז'ואל (LBP, באז, גיטר הירו...)
    חוץ מזה אפשר להקרין בה סרטים לשמוע מוזיקה ולראות תמונות ולקנות סרטים חדשים דרך החנות הדיגיטלית בסוני
    אני לא בדקתי עד הסוף מה יש בקונסולה אבל שיחקתי בשלושת הקונסולות אצל חברים שלי ולדעתי ווי זה איכס פלייסטישון זה מתאים לקהל יעד אחד ואקס בוקס לאחר
    ואגב אם תעלה את קטע הציונים שוב אז כמו שאמרו קודם יש הסתברות והיה את ההוא שאמר "אני אוהב לאכול המבורגר עם לחם רטוב זה לא אומר שאתה תמליץ את זה למישהו" (לא מצאתי את התגובה עצמה אז זה לא ציטוט מדויק)

  9. 9

    18:55 29.12.2008 | ~ערן ~ערן

    נראה לי שאני אמרתי את זה..

    לדעתי הווי מתאים יותר לכל המשפחה וזהו.
    להתווכח על זה זה כבר לטחון מים.

  10. 10

    19:05 29.12.2008 | Ravid Ravid

    מה יש לסכם?

    זה סתם גוש לבן עם שלט שלא עובד, וצריך לקנות לו תוספות כדי שיעשה את מה שהוא היה אמור לעשות מלכתחילה..

  11. 11

    19:09 29.12.2008 | daniel926 daniel926

    אחלה כתבה מאוד מושקעת[=

    נ.ב. ל-5 אתה חופר =_=

  12. 12

    19:14 29.12.2008 | DarkKnight DarkKnight

    אז לדעתי ה-PS3 מתאימה יותר לכל המשפחה ונתנתי סיבות גם למה נראה לי ואתה אמרת לי "ברגע שאמרת שה-PS3 יותר מתאים למשפחה הבנתי כמה התגובה שלך שווה."
    אז קודם כל אתה שללת את הדעה שלי אחרי שאמרת קודם שלכל אחד יש דעה שונה כשרצית לשכנע אנשים שציון נמוך לא אומר שהמשחק חרא
    וחוץ מזה אם קראת את התגובה השנייה שלי הייתה רואה שאני גם נתנתי סיבות למה לדעתי היא מתאימה לכל המשפחה
    אתה לא נתנת סיבות או כלום רק אמרת שאי אפשר להתווכח איתך
    אני לא אומר שהווי לא מתאימה לכל המשפחה אני פשוט אומר שה-PS3 מתאימה הרבה יותר וזה שלווי יוצא הרבה משחקי קזואל מפגרים לא הופך אותה לקונסולה המשפחתית

  13. 13

    20:17 29.12.2008 | ~ערן ~ערן

    גם יוצאים הרבה משחקי קזואל יפים.
    מצטער ששללתי את מה שאמרת פשוט כל הדעה שלך היית רק כמה הווי גרוע ושאין בו אפילו משהו אחד טוב ונראה לי שאפילו פאנבויים כמו מוות _119 היה מסכים שהווי זה עם יותר "סימולציות קופסא" כמו שהוא אומר לכל המשפחה.

  14. 14

    20:24 29.12.2008 | DarkKnight DarkKnight

    קרא לי פאנבוי אבל לדעתי הווי היא לא מה שמחשיבים אותה
    לדעתי זאת קונסולה שלא השקיעו בה הרבה ומאחורי כל המילים הגדולות כמו "קונסולה מהפכנית" ו"ידידותית לכל המשפחה" היא קונסולת הדור הקודם עם תוספות קלות
    ולא אמרתי שלא פשוט יש המון המון משחקים משעממים וגרועים וגם שטויות (משחק של גינס?! WTF) יש בה דברים טובים אבל הם מוסתרים מאחורי דברים רעים וקשה לי להשוות אותה מול האקס בוקס וה-PS3 שמציגים הרבה יותר ממנה (יותר משחקים טובים, גרפיקה יותר טובה, גיימפלי יותר טוב)

  15. 15

    20:34 29.12.2008 | ~ערן ~ערן

    טוב לדעתי יש לה גיימפליי יותר טוב..
    ד"א לא שופטים קונסולה לפי כמות הזבל שיש לה, גם ל-PS2 היה טונות זבל אבל היא הקונסולה הכי מצליחה בעולם וגם לקונסולה הכי מצליחה בדור הזה יש 90% משחקי זבל.

  16. 16

    20:45 29.12.2008 | DarkKnight DarkKnight

    יודע מה גם אם יש לה גיימפלי יותר טוב בו נודה שזה לא מה שהם הבטיחו ורק לאחרונה הם פתאום נזכרו בהבטחה אבל הם דורשים ממך יותר כסף כדי שהם יקיימו את זה
    לעומת זאת ל-PS3 יש תזוזה אחת לאחת אם תזיז את החץ ימינה הוא יזוז ימינה
    וה-PS2 הצליחה כל כך כי משחקי הזבל לא כיסו את המשחקים הטובים אלא עמדו והיו מספיק משחקים טובים שזה לא היה כל כך אכפת כמה גרועים היו היא גם השיגה הרבה שחקנים בגלל שהיא התאימה לכולם שחקני קאז'ואל, משחקי תפקידים, FPS ושאר הג'אנרים (אולי חוץ מהאסטרטגיה)
    לווי כמו שההוא שנתנתי ת'ציטוט שלו אמר יש 3 משחקים מקוריים עם ציון מעל 90 וזה לדעתי לא מספיק כדי שהמשחקים הטובים לא יהיו מכוסים מאחורי זבל

  17. 17

    20:54 29.12.2008 | ~ערן ~ערן

    אז תראה לי איפה נינטנדו הבטיחו דבר כזה.
    הם לא ניזכרו פתאום פשוט בתקופה שהווי יצא זה היה עולה יקר.

  18. 18

    21:12 29.12.2008 | DarkKnight DarkKnight


    רק מהקטע עם המטוס אפשר לראות שהם ניסו להלהיב אותנו עם שליטה מהפכנית (שלא לדבר על הקטע עם הקטאנה)
    אבל אתה צודק הם לא רצו להשקיע כסף בהבטחות שלהם ליצור הייפ זה הרבה יותר חשוב

  19. 19

    21:20 29.12.2008 | ~ערן ~ערן

    זה משחקים אמיתיים.. מה אתה רוצה?

  20. 20

    21:27 29.12.2008 | DarkKnight DarkKnight

    כן אבל זה לא ממש ככה הם ערכו את זה שזה יראה כאילו הם אשכרה שולטים בזה
    כמו הקטע עם הגולף שהאישה כיוונה את הווימוט וניסת לתת מכה מדויקת אני משוכנע שכמו הבאולינג בווי ספורט היא קודם הייתה צריכה ללחוץ בזמן הנכון ורק אחר כך היא הזיזה את הווימוט... זה לא ממש שליטה עדינה הם פשוט הוסיפו את החבטה כדי שזה יראה שהיא שולטת בשלט אינטראקטיבי

  21. 21

    21:31 29.12.2008 | ~ערן ~ערן

    הגולף זה באמת לפי החבטה שלך..
    גם בבאולינג זה לפי עוצמת ההנפה.

  22. 22

    21:50 29.12.2008 | צריך צדק במדינה צריך צדק במדינה (אורח)

    אוקי יש לי שני דברים להגיד:
    1 darkknight סתום תפה!!!
    2 למה לא הוסיפו לרשימה את cod: world at war? למה לא הוספתם אותו במקום איזה זבל יפני

  23. 23

    23:00 29.12.2008 | רונן יצחק רונן יצחק

    ל-22: צודק. הוספתי את COD: World at War בעקבות הערתך.

    'על הדרך', הסרתי את Monster Lab.

    רונן.

  24. 24

    09:45 30.12.2008 | _matan_ _matan_

    וואי, איזו הגזמה! בסך הכל כתבה שמסכמת מה יצא לווי השנה, למה צריך להפוך כל דבר למריבה?

    טוב, אם כבר מריבה, אז אני רק אגיד שיצא לי בימים אחרונים לעבור על הסיכומים של השנה ב-IGN ו-gamespot. בסה"כ נראה שהיתה שנה חלשה מאוד, לכל הקונסולות (וגם לווי) אבל פשוט פרט ל-MGS4, אף אחד מהמשחקים שיצאו השנה ל-X360 או ל-PS3 לא הלהיבו אותי. בכל מקרה, למה לעשות מזה כזה סיפור? אם אתם לא אוהבים את מה שאתם רואים על הווי, אל תקנו אותו ואל תקראו כתבות עליו.

    חזרה לווי. סה"כ באמת היתה שנה גרועה, ואני שמח שקניתי ווי רק השנה ככה שיכולתי לשחק בכל המשחקים שיצאו שנה שעברה. מהמשחקים שיצאו השנה שיחקתי ב-NMH (סיגנון מגניב מאוד, אבל פשוט הז'אנר לא לטעמי), Bully (אהבתי מאוד, ולדעתי השליטה על הווי מושלמת), SSBB (לא אהבתי, אבל אני פשוט לא אוהב משחקי מכות), ווי-פיט (דוקא התלהבתי מאוד, למרות שלדעתי היו צריכים לתת לתרגילי הכושר עטיפה קצת יותר משחקית. בכל מקרה, בינתיים אני מתאמן בעזרתו כל יום כבר בערך חודשיים). אחלה כתבה, רונן!

  25. 25

    10:54 30.12.2008 | _matan_ _matan_

    ל-7, "סימולטור השתן" שאתה מדבר עליו היה סתם מתיחת 1 באפריל. "סימולטור קופסת הנעליים" (let's tap) דוקא לא מצליח לדמות קופסת נעליים (אותה אתה צריך לספק בעצמך) אבל הוא כן נראה כמו משחק מקורי וכיף, ואני אישית מצפה לו מאוד.

    בכלל, שכחתי להגיד בתגובה הקודמת, שאני משוכנע שהשנה הקרובה הולכת להיות אדירה עבור הווי, עם כמות גדולה של משחקים שאני מצפה להם מאוד כמו Let's Tap, King's Story, Deadly Creatures, Another Code R ועוד.

  26. 26

    15:17 30.12.2008 | בנג'ו קאזוי בנג'ו קאזוי (אורח)

    בקיצור אנו חוזים במו עינינו באיבוד הקסם של הווי, הורדת רמת המשחקים וההפיכה הבלתי נמנעת למכונת קז'ואל מפלצתית שממלאת את הכיס של שיגארו בעזרת מיליוני ילדים בני 10.

  27. 27

    16:56 30.12.2008 | vogE vogE

    אני רוצה לראות כתבה כזאת גם על הPS3 והXBOX360 :)

  28. 28

    17:26 30.12.2008 | Shayze Shayze

    האמת? גם אני אשמח לראות כתבות כאלה לקונסולות האחרות, ואם כבר מדברים, הייתי רוצה לראות כתבה כזו ל-PC לפי ז'אנרים.
    אבל בשביל זה אתם, גולשים יקרים, תצטרכו להרים את הכפפה.
    ^_^

  29. 29

    14:22 01.01.2009 | Zombit Zombit

    הווי היא לא קונסולה כמו שמשחקי טלפון סלולארי הם לא קונסולה אבל הם נמכרים יותר טוב מהווי כך שאי אפשר להשוות את הווי לקונסולות האמיתיות של הדור הזה ומי שעושה זאת הוא דביל מושלם.

  30. 30

    08:29 14.02.2009 | מה איכפת לכם?? מה איכפת לכם?? (אורח)

    לי יהיה WII וזה ממש ממש שווה!!
    וגם כיףף לאלה!!!!
     

  31. 31

       | פורסם ע"י