הרשמה

E3 מגיעה: האם אתם מוכנים?

האם אתם מוכנים לתערוכת המשחקים הגדולה בעולם ?

E3 כבר מעבר לפינה, וכמו כל שנה אנחנו מנסים לנחש מה יהיו ההכרזות וההפתעות הגדולות

בשבוע הבא זה מגיע: שלושת הימים המרגשים והעמוסים ביותר בשנה עבור תעשיית משחקי הווידאו. לאנשי קולנוע יש פסטיבל קאן, משוגעי הגה מצפים בקוצר רוח לתערוכת הרכב בפרנקפורט, גיקי הטכנולוגיה חולמים על CES - והגיימרים נוהרים ל-E3, תערוכת המשחקים החשובה בעולם, אשר תיערך השנה בלוס אנג'לס.

קשה להפריז בחשיבותה של E3 עבור תעשיית המשחקים- תעשיית הבידור הצומחת ביותר בעשור האחרון, אשר מגלגלת כבר היום מעל ל- 50 מיליארד דולרים בשנה. E3 היא המקום שבו שולפות חברות המשחקים את התותחים הכי כבדים שלהן, ומציגות לראווה את המוצרים והחידושים של השנה הקרובה- ואף מעבר לכך. כמו בכל שנה, צפויות חשיפות מרשימות והפתעות מכל הסוגים, וחובבי משחקים מכל העולם כבר מחככים את ידיהם בציפיה ומחליפים ביניהם שמועות ותחזיות לגבי מה שאנו הולכים לראות על הבמות ובביתנים של החברות הגדולות.

מיקרוסופט: תנסה להציג מתחרים ל- Wii ולאייפוד טאץ'?

השמועות העקשניות ביותר סובבות כדבורים עצבניות את מיקרוסופט, אשר ה- Xbox 360 שלה אמנם מובילה כרגע את הקרב מול הפלייסטיישן 3 של סוני, אבל מפסידה בגדול ל- Wii של נינטנדו בעלת השלט הייחודי שמזהה את התנועות שלנו במרחב. לפי השמועות, למיקרוסופט יש כבר תשובה מוכנה בשרוול, והיא מבוססת על פיתוח מקורי כחול-לבן.

כידוע, מיקרוסופט קנתה לפני זמן מה את הטכנולוגיה של חברת 3DV Systems הישראלית, אשר פיתחה מצלמה דיגיטלית תלת-ממדית שביכולתה לזהות תנועה ולאפשר לנו לשחק מבלי להחזיק שום שלט ביד, רק בעזרת תנועות ידיים. למעשה, המצלמה כל כך רגישה, שהיא אף יכולה לזהות תנועות כגון הרמת אצבע ונקישת באצבעות, ולתרגם אותן לפקודות במשחק. זוכרים את הסרט של שפילברג "דו"ח מיוחד" עם טום קרוז, שבו הוא משתמש בממשק מחשב באמצעות תנועות ידיים בלבד? מדובר במשהו כזה.

אם השמועות נכונות, מיקרוסופט הספיקה כבר לשלב את הטכנולוגיה הישראלית ב- Xbox 360, ובכוונתה לחשוף תוסף בדמות מצלמה דיגיטלית שתתחבר למכשיר ותאפשר לנו לשלוט במשחקים שונים באמצעות תנועות הידיים שלנו בלבד. בכך תנסה מיקרוסופט לתפוס לפחות חלק מהקהל הרחב של ה- Wii, אשר נהנה מהיכולת לשחק במשחקי ספורט כגון טניס מבלי צורך ללחוץ כמעט על כפתורים.

מלבד המצלמה של 3DV, שמועה שכבר הפכה במהלך השבוע החולף לעובדה היא שמיקרוסופט עומדת להציג מכשיר מולטימדיה נייד, עם מסך מגע ואפשרות לנגן מוסיקה וסרטים, שיהווה שדרוג של נגן ה- Zune שלה. למכשיר החדש, המכונה Zune HD, יהיה איזשהו קישור ל- Xbox Live, אבל בניגוד להנחות המוקדמות הוא לא יוכל להריץ משחקים- ולכן הוא בעצם לא מתחרה מול האייפון, ה- DS או ה- PSP, אלא לכל היותר מול האייפוד טאץ' (וגם זו קצת הגזמה). למכשיר החדש, אנחנו כבר יודעים, יהיה מסך מגע בטכנולוגיית OLED, יכולת להציג וידאו באיכות גבוהה ולהתחבר לרשת ב- WiFi.

עוד ממיקרוסופט: מלבד חבילת ההרחבה מעוררת הציפיות Halo 3 ODST (טוב, מעוררת ציפיות בקרב חובבי "היילו"), כנראה שייחשפו משחק או שניים חדשים של סטודיו Rare המוכשר, אך במקום ליצור משחקים בעצמה תסתמך הפעם מיקרוסופט על משחקים שנוצרו ל- Xbox 360 על ידי אחרים, כמו משחק התפקידים Mass Effect 2 של Bioware ומשחק הפעולה Splinter Cell: Conviction מ- Ubisoft. על פי רוב הסימנים, הפצצה האמיתית של מיקרוסופט תהיה Metal Gear Solid 4, אחד המשחקים הכי טובים שיצאו לפלייסטיישן 3, שיערוק מעבר לקווים ויוכרז בגרסה מורחבת ל- Xbox 360. ככה זה, מיקרוסופט עשתה לעצמה מנהג לגנוב לסוני לפחות מותג-על אחד בשנה, ו- MGS הוא בערך האחרון שנותר.

סוני: גרסאות חדשות לפלייסטיישן 3 ול-PSP?

מכמה מקורות נפרדים ולא רשמיים הגיעו תמונות של דגם חדש של הפלייסטיישן 3, אשר מכונה PS3 Slim ויהיה קל, קטן ודק יותר מהגרסה הנוכחית. מכיוון שסוני עשתה דבר דומה עם הפלייסטיישן 2, אף אחד לא ממש יופתע אם היא אכן תציג השנה דגם חדש, קומפקטי יותר- וגם זול יותר לייצור, מה שאולי אף יאפשר לה להוריד את מחיר המכשיר. מחירה של הפלייסטיישן 3, אשר עומד כיום על 400$ (לעומת 300$ לגרסה הסטנדרטית של ה- Xbox 360 ו- 250$ ל- Wii) נחשב לבעיה הכי גדולה שלה, וכל הגורמים בתעשיה מחכים כבר שסוני תוריד את המחיר, בעיקר לאור המשבר הכלכלי. אולי הפעם?

מלבד ה- PS3 Slim, יש כמעט הסכמה כללית שסוני עומדת להציג דגם חדש של ה- PSP, מכשיר המולטימדיה הנייד שלה, כפי שהיא עושה בערך פעם בשנתיים. ההבדל הוא שהפעם נראה כי הדגם החדש עומד להיות חדש באמת: קטן יותר, מתקפל, והחידוש הכי גדול- ללא צורך בדיסק משחק. את כל המשחקים תוכלו לקנות ולהוריד ישירות מהאינטרנט, בלי לצאת בכלל מהבית, והם יישמרו על זכרון פלאש פנימי של 8 או 16 גיגה.

היתרון הגדול בויתור על דיסק הוא שהמנוע שמסובב את הדיסק ב- PSP הנוכחי זולל בטריה וגם איטי מדי, שתי בעיות קשות מאוד עבור מכשיר נייד שאמור לעבוד בדרכים ולאפשר לכם לשחק בחמש הדקות הפנויות שיש לכם בתור לבנק. ברגע שמוותרים עליו, אפשר להאריך פי כמה את שעות המשחק, והמשחקים יתחילו לעבוד הרבה יותר מהר.

ה- PSP החדש, שככל הנראה קוראים לו PSP Go!, צפוי להיות זהה לדגמים הנוכחיים בכל שאר התכונות העיקריות: גודל מסך, עוצמת חישוב, וכולי. עבור סוני, מדובר בנסיון להתניע מחדש את ה- PSP, אחרי שהיא נכוותה באופן קשה מהפיראטיות העצומה סביבו. לדברי בכירים בחברה, יותר מ- 90% ממכשירי ה- PSP בשוק פרוצים, ולכן קשה מאוד לעשות כסף ממשחקים חדשים. כנראה שסוני מתכוונת לכלול ב- PSP Go! שיטה חדשה ומתוחכמת נגד פיראטיות, ובכל מקרה, העלויות של הפצה דיגיטלית ישירות דרך האינטרנט נמוכות בהרבה מהפצה של דיסקים בחנויות.

בחזית המשחקים, סוני נהנתה בשנה האחרונה משורה של משחקים משובחים במיוחד, שעזרו לפלייסטיישן 3 להמכר למרות מחירה הגבוה. גם השנה תנסה סוני להציג את המשחקים הכי טובים ומלהיבים בשוק, שהבולטים ביניהם יהיו Uncharted 2, הרפתקת פעולה בסגנון אינדיאנה ג'ונס, משחק המרוצים הפוטו-ריאליסטי Gran Turismo 5, וכמובן God of War 3, ההמשך למשחק האקשן הכי מצליח לפלייסטיישן 2 בסוף חייה. כמו כן יוצג המשחק החדש של Team ICO, הצוות המוכשר שיצר את ICO ואת Shadow of the Colossus הייחודיים ומלאי-האווירה, ו- MAG- משחק פעולה אונליין ל- 256 שחקנים בו-זמנית.

אילו משחקים יבלטו? רשימה חלקית ביותר...

כמדי שנה, אתרי המשחקים מכינים רשימות ארוכות של "המשחקים הכי מבטיחים" ו"הציפיות הכי גבוהות" לפני התערוכה, ותמיד מתברר שהם צדקו- אבל רק חלקית. חלק מהמשחקים פשוט לא מוצגים, חלק לא מלהיבים ותמיד יש גם כאלו שמפתיעים בגדול. ובכל זאת, שווה לנסות:

(הערה: זו רשימה סופר-חלקית, והאמת היא שהיא מתבססת על העדפות אישיות שלי יותר מכל דבר אחר. אתם מוזמנים להוסיף בתגובות את שמות המשחקים שאתם מחכים להם. אנחנו נעדכן את הכתבה בהתאם, ובמהלך E3 נשים לב במיוחד לידיעות על המשחקים שאתם תזכירו)

Modern Warfare 2: משחק הפעולה המלחמתי שנולד מסדרת Call of Duty צפוי להיות אחד משלושת המשחקים הכי נמכרים השנה. הוא לא יפרוץ את גבולות הז'אנר, אבל הוא יכלול כל כך הרבה אקשן שיספיק לכם לחודשים ארוכים.

Bioshock 2: משחק פעולה/תפקידים בוגר ואפל שמתרחש בעיר דמיונית מתחת לאוקיינוס בנוסח כתבי "איין ראנד", למי שמחפש גם עלילה רצינית ואווירה ייחודית ולא רק אקשן מהיר עטוף בגרפיקה מפוצצת- אם כי גם את זה תמצאו כאן, והרבה.

Mass Effect 2: המשך עלילותיו של קומנדר שפרד, החייל העשוי ללא-חת אשר משמש כשגריר המין האנושי, המצטרף החדש ביותר למועצת הגלקסיה הנמצאת תחת איום קיומי. משחק תפקידים בעתיד הרחוק המוקדש באהבה לכל חובבי המד"ב באשר הם, ומבוצע במיומנות רבה על ידי חברת Bioware.

God of War III: האס האמיתי של סוני והמותג הכי גדול שלה שעדיין לא הגיע לפלייסטיישן 3. אנו נמשיך לגלם את קרייטוס במסע הנקמה שלו מול אלי האולימפוס, במשחק פעולה ברוטאלי במיוחד ומהנה ללא קץ.

Splinter Cell: Conviction: לחשושים טוענים שמשחק ההתגנבות החדש יציג שינויים מאוד משמעותיים בסדרה, ושחברת Ubisoft הולכת לחשוף כמה הפתעות מרהיבות. נחכה ונראה.

Assassin's Creed 2: במשחק הראשון גילמנו מתנקש מכת החשישין בארץ-ישראל של המאה ה- 12, שיכל להתגנב, לטפס על קירות וגגות, לברוח משומרים ולחקור את הארץ לאורכה ולרוחבה. המשחק השני הוא הפרויקט הכי גדול של Ubisoft השנה, והוא צפוי לתקן את כל הבעיות של המשחק המקורי שמנעו ממנו להפוך ליצירת מופת של ממש.

Zelda Wii: האם נינטנדו תשלח סוף סוף קצת אהבה למעריצים השרופים שלה, ותציג את המשחק החדש בסדרת ההרפתקאות הכי אהובה והכי מוערכת בכל הזמנים? אל תסתכלו עלי, אני לא נביא.

ו... מותגים חדשים שלא שמענו עליהם עד היום? משחקים שעד כה נחבאו מאחורי הקלעים? הפתעות מלהיבות ממשחקים שחשבנו שאנחנו כבר מכירים? הכל אפשרי, וגם יקרה. ככה זה תמיד ב- E3.

הכתבה נכתבה על ידי ופורסמה לפני שבוע במדור דיגיטלי של כלכליסט. עדכנתי את הקטע על ה- Zune HD, מסיבות ברורות.

לקריאה נוספת: הניחושים של "גיימר" לקראת E3

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:40 28.05.2009 | ezezer ezezer

    תודה על המידע
    אך אני מחכה
    לModern Warfare 2

  2. 2

    17:40 28.05.2009 | hrsisute hrsisute (אורח)

    מקווה למשו טוב בנוגע לאקסבוקס

  3. 3

    17:42 28.05.2009 | Gsmart Gsmart

    יפה יפה אולי פעם אני יטוס לשם :P

  4. 4

    17:46 28.05.2009 | אני לא מאמין אני לא מאמין (אורח)

    חלמתי על היום שאני אשכרה ייעשה תנועות וזה ייתרגם אותם לתנועות במשחק
    ובמיוחד באגרוף!
    וואי וואי אני לא מאמין!

  5. 5

    17:46 28.05.2009 | sharonmx sharonmx

    מחכה לModern Warfare 2 וAssassin's Creed 2

  6. 6

    17:46 28.05.2009 | אלעד אלעד (אורח)

    מחכה בעיקר ל- Modern Warfare 2
    Mass Effect 2 [הראשון היה אחד הטובים ששיחקתי באקס בוקס]
    Splinter Cell Convision
    וכמובן גם Forza 3 שיהיה בלעדי שגם אותו הם הולכים לחשוף

  7. 7

    17:48 28.05.2009 | Nimiauredhel Nimiauredhel

    אם היית מציץ בפורום נינטנדו היית רואה שאין שום ציפיה לזלדה חדש לווי כי יוצא השנה אחד ל-DS..
    בכל אופן הייתי שם במקומו את

  8. 8

    17:49 28.05.2009 | צח צח (אורח)

    E3 של 2004 הייתה טובה

  9. 9

    18:06 28.05.2009 | kapcheR kapcheR

    תודה!
    מחכה כמובןןןן ל-modern warfare 2 !!
    :D

  10. 10

    18:10 28.05.2009 | יונתן טפרברג יונתן טפרברג

    מעניין אם ידברו שם גם על BG

  11. 11

    18:23 28.05.2009 | Avi-King Avi-King

    מחכה ל COD 6 :)

  12. 12

    18:23 28.05.2009 | Avi-King Avi-King

    מחכה ל COD 6 :) שיצא

  13. 13

    18:29 28.05.2009 | TheRealFakeDude TheRealFakeDude

    אחד הדברים שאני בוודאות יודע ושאני אישית מצפה לו זה שיציגו שלב אחד מתוך המשחק RATCHET AND CLANK FUTURE A CRACK IN TIME ויציגו גם גאדג'ט חדש מתוך המשחק שזה לא הכריזו אבל אני יודע שזה יהיה נעליים שעוזרות לך לרחף
    אני אישית מעריץ גדול של הסדרה R

  14. 14

    18:37 28.05.2009 | HTA4EVER HTA4EVER

    תוסיף לרשימה של המשחקים הבולטים את UNCHARTED 2,MAG וQUANTOM THEORY

  15. 15

    18:48 28.05.2009 | -=BulleT=- -=BulleT=-

    אני מחכה ל GOW3

  16. 16

    18:56 28.05.2009 | [SparcO] [SparcO]

    call of duty modern warfare 2

  17. 17

    19:11 28.05.2009 | TheRealFakeDude TheRealFakeDude

    בנוסף על מה שכתבתי בתגובה 13
    ב FULL MOON SHOW האחרון של INSOMNIAC ראיינו מישהו מחברת SUCKER PUNCH המפתחים של INFAMOUS ו SLY COOPER והוא דיבר על ההבדלים בין המשחקים והוא אמר (אני לא יודע אם בכוונה הוא נפלט לו) שהם מתרגשים לעבוד שוב על המשחק SLY COOPER מה שאומר כמעט במאה אחוז למרות שלא הכריזו על זה שיהיה SLY COOPER 4
    אני לא יודע אם יכריזו על זה ב E3 אבל זה גם חשוב ורציתי להגיד את זה

  18. 18

    19:22 28.05.2009 | יואב יואב (אורח)

    MASS EFFECT 2 MODERN WARFARE 2 ASSASSINS CREED 2 BIOSHOCK 2

    מחכה לכל אלה

    אני בטוח שב2011 זה יהיה MASS EFFECT 3 MODERN WARFARE 3 ASSASSINS CREED 3 BIOSHOCK 3

  19. 19

    19:39 28.05.2009 | zivbu9 zivbu9

    אני מחכה מאוד ל-Assassin's Creed 2

  20. 20

    19:41 28.05.2009 | NitrousSoup NitrousSoup

    Assassins Creed 2 מעניין אותי הכי הרבה.. בעיקר בגלל שאני חושב שהם יוסיפו אפשרות של לעביר סצנות... מה שיאפשר לי לחרוש על המשחק בלי הפסקה...

  21. 21

    19:57 28.05.2009 | רונן יצחק רונן יצחק

    למיקי (7): יש פה ושם שעוד תולים תקוות, אבל אני שולל זאת לחלוטין, ומסיבות אחרות לסיבה שציינת: על פי כל הרמזים השונים, זלדה ל-Wii לא בשלב פיתוח מספיק מתקדם כדי שנינטנדו תסכים לחשוף.

    יובל, יכולת במקום הפסקה הזו להתייחס ל'פיקמין 3', הוא כמעט בוודאות יוכרז שם.

    בכל אופן, זו השנה הראשונה שבה שתי תצוגות רלוונטיות לי, וזה של נינטנדו וסוני. אני בהחלט מתרגש.

  22. 22

    21:36 28.05.2009 | OblivionJustice OblivionJustice

    YOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    ASSASIN CREED 2 איזה כיף!!!!@$!#$R@#%

  23. 23

    22:27 28.05.2009 | זאוס השני זאוס השני

    אמן מטאל גיר חדש D:

  24. 24

    22:45 28.05.2009 | JinxTZ JinxTZ

    Halo 3 ODST

    אגב תיקון טעות...בAC לא משחקים מתנקש צלבני אלה מתנקש ערבי (לא מוסלמי!) מכת מתנקשים מיומנת שפעלה בא"י בתקופת הצלבנים...
    יובל תשנה את הניסוח שלי אבל זה שהוא "מתנקש צלבני" פשוט עוקץ לי את העין...

  25. 25

    22:50 28.05.2009 | kobiboy18MUFC kobiboy18MUFC

    אותי מעניין - ביושוק 2, ההמשך של אססין והמשחק הבא של CoD..

  26. 26

    00:01 29.05.2009 | ?!?!! ?!?!! (אורח)

    prototype יוצא בדיוק שבוע אחרי פתיחת E3.
    אני מופתע במיוחד שאף אחד לא מתייחס למשחק המדהים הזה שהולך להיות משחק הsingle-player הכי טוב שיצא עד היום.
    red faction guerrilla יוצא באותו יום של התערוכה אז כנראה שהוא לא יוזכר שמה.
    אני כבר לא מסוגל להתאפק עד שיצאו המשחקים האלה.

  27. 27

    00:10 29.05.2009 | Ariadne Ariadne

    26 prototype יוצא קרוב מידי לתערוכה.
    אין להם מה לחשוף יותר מידי.
    בE3 חושפים בעיקר מחשקים חדשים בלי הרבה מידע עליהם. חשיפה במקום כזה מתוקשר תביא להגברת הייפ באופן רציני.

  28. 28

    01:11 29.05.2009 | kobiboy18MUFC kobiboy18MUFC

    מעניין אם KONAMI תחשפוך את PES 2010 ...

  29. 29

    04:10 29.05.2009 | Alien Alien (אורח)

    Diablo 3, StarCraft 2 !!! והמשחק החדש של הMMO שהם עובדים עליו !!!!

  30. 30

    06:36 29.05.2009 | T.O.B T.O.B

    ל18 הלוואי

  31. 31

    09:10 29.05.2009 | evya evya

    לדעתי יהיה מידע חדש סרטון קצר על Ratchet and clank crak in time
    אבל אני ממש מקווה שיהיו דברים על MAG,

  32. 32

    09:26 29.05.2009 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 29:
    אני לא חושב שזה יקרה. בשנים האחרונות, בליזארד חושפת דברים בעיקר בכנסים שלה עצמה ולא במקומות אחרים. בליזקון זה רק עוד חודשיים וחצי.

  33. 33

    09:58 29.05.2009 | danik107 danik107

    E3 HERE WE COME

  34. 34

    12:19 29.05.2009 | אני אני (אורח)

    מחכה ל MW 2 AC 2 ו- SCC

  35. 35

    13:09 29.05.2009 | pkakr pkakr

    הייתי מת לשחק ב GOW עברתי את 1,2 לPS2 עד שהוא נדפק לי (וקניתי xbox360) מאוד מחכה ל 2 Modern Warfare ול splinter cell ועוד לכמה שלא הוזכרו פה כמו prototype וFight night round 4!!!

  36. 36

    13:12 29.05.2009 | איתי אלפיה איתי אלפיה (אורח)

    אני מחכה במיוחד ל-
    half-life 2 episode three

  37. 37

    18:56 29.05.2009 | BABA BABA (אורח)

    מחכה להרכזה של CRYSIS 2

  38. 38

    19:48 29.05.2009 | tomz25 tomz25

    יובל,טעית,הMGS החדש כנראה יהיה על raiden וbig boss לפי הרמזים של קוג'ימה ויהיה בלעדי לPS3,סוני בחיים לא תוותר על מותג כמו MGS,במיוחד כשהיא יודעת שMGS 4 היה הצלחה אדירה.

  39. 39

    11:52 30.05.2009 | ~God-of-War~ ~God-of-War~

    מחכה לPSP החדש ולGod of War 3!!!

  40. 40

    14:38 30.05.2009 | TheRealFakeDude TheRealFakeDude

    36 אני בטוח שיש הרבה הרבה מאוד אנשים שמחכים לזה
    כולל אותי
    אבל זה לא קשור ל E3

  41. 41

    08:45 31.05.2009 | ab23 ab23

    איזה טוב שזה חזר...

  42. 42

    20:55 31.05.2009 | zivbu9 zivbu9

    נראה לי שהמשחק החדש של cod יהיה המשחק הנמכר ביותר כשהוא יצא

  43. 43

    23:49 31.05.2009 | lior19940 lior19940

    הלוואי עוד פרטים על GOW 3 !!!

  44. 44

    00:45 01.06.2009 | עמית עמית (אורח)

    שאלה לא קשורה ליובל:תהיה חשיפה של המשחק החדש של הביטלס? (גיימפלי,מולטי,songlist)?

  45. 45

       | פורסם ע"י