הרשמה

E3: המשחקים של נינטנדו

לא אחד אלא שני משחקי מאריו חדשים, וגם מטרויד, ועוד...

E3: מסיבת העיתונאים של נינטנדו פנתה הפעם גם לקהל הגיימרים ולא רק לקז'ואל כמו בשנתיים האחרונות.

לפני דקות ספורות הסתיימה מסיבת העיתונאים של נינטנדו בתערוכת E3 2009, עם מספר לא קטן של חשיפות ומשחקים חדשים, גם לקז'ואל ובעיקר לגיימרים ולמעריצים הותיקים של החברה.

סופר מאריו לארבעה שחקנים

ראשון תפס את הבמה Super Mario חדש ל- Wii שנראה ממש כמו המשחק הקלאסי, אבל מותאם לארבעה שחקנים בו-זמנית שיכולים לשתף פעולה וגם להתחרות זה בזה בהשלמת השלבים, טיפול במפלצות, הגעה לאזורי בונוס נסתרים וכמובן איסוף מטבעות. המשחק שומר על הסגנון הדו-ממדי ונראה חביב, אבל ראינו דברים דומים ל- Xbox Live Arcade.

נינטנדו עומדת להשיק השנה גרסאות חדשות לשלטים המצליחים שלה. ה- Wii Fit Plus ישפר את משחק הכושר / אימון / דיאטה ויהפוך אותו לנגיש יותר, עם תוכניות אימונים מותאמות מראש לכל מיני צרכים (אפילו יוגה). ה- Wii Motion Plus הוא תוסף לשלט של ה- Wii שיאפשר לו לזהות תנועה בצורה מדויקת יותר, ויגיע עם משחק ספורט חדש שבו ענפים אקזוטיים כמו צניחה חופשית, חץ וקשת, תחרות קליעות לשלוש, זריקת פריסבי ועוד.

בנוסף, Square-Enix תשיק בקרוב משחק פיינל פנטזי בלעדי ל- Wii בשם Final Fantasy: Crystal Bearers, שעם כל הכבוד לא הרשים בחזית הגרפית ונראה יותר כמו משחק של הדור הקודם.

שורה של משחקי DS חדשים לגיימרים

מכשיר ה- DS הנייד של החברה זוכה להרבה אהבה מצד צרכנים וחברות משחקים כאחד, והוא עומד לקבל בתקופה הקרובה משחק Kingdom Hearts חדש, משחק זלדה חדש, וגם משחקים קז'ואלים לנשים כמו Women's Murder Club, מעין רומן מתח אינטראקטיבי למשרתות עם משחקיות של התאמת צבעים וחיפוש חפצים.

עוד מגיעים ל- DS שני משחקים חדשים ומסקרנים. הראשון הוא משחק חדש בסדרת ה- RPG היפנית האהובה Golden Sun, והשני הוא משחק של חברת יוביסופט שנקרא Cop: The Recruit ונראה דומה עד לרמת הפיקסל ל- GTA.

הדגם החדש של המכשיר, ה- DSi, זוכה להצלחה עצומה ויקבל משחקים ייחודיים לו שמאפשרים לשחקנים ליצור ולערוך שלבים במשחק ואז לחלוק אותם עם חברים. בין השאר, תוכלו ליצור בעצמכם משחקונים חדשים של 5 שניות בנוסח סדרת WarioWare, ותוכלו להעלות תמונות שצילמתם באמצעות ה- DSi ישירות לפייסבוק.

ההפתעה האמיתית: משחקי מאריו ומטרויד חדשים

ההפתעות האמיתיות הגיעו בסוף: הרפתקה חדשה בסדרה הראשית של מאריו בשם Mario Galaxy 2- זו הפעם הראשונה מאז שנות השמונים שמכשיר כלשהו של נינטנדו מקבל משחק מאריו שני. ומשחק חדש בסדרת הפעולה מטרויד, שהפעם מפותח על ידי החבר'ה המוכשרים של Team Ninja, יוצרי Ninja Gaiden ו- Dead or Alive.

בגרסת הביזאר, נשיא נינטנדו איוואטה עלה לבמה ופטפט על שאיפתו ליצור משחקים שיתאימו לכולם, ללא הבדל רמה או נסיון. לשם כך מפתחת נינטנדו סנסור של ביו-פידבק שיוכל למדוד את לחץ הדם והדופק ולראות אם המשחק קשה לכם מדי (ואתם לחוצים) או קל מדי (ואתם רגועים מדי). מדובר בפיתוח עתידי שכעת בודקים בחברה.

השורה התחתונה: טוב יותר ממיקרוסופט

לסיכום: שני משחקי מאריו חדשים, משחק מטרויד חדש, שורה של משחקי DS חדשים ובלי פיקמין 3. או מיאמוטו (איפה הוא באמת?). בסך הכל, לא רע, והייתי אומר שאפילו טוב יותר מהמסיבה של מיקרוסופט.

יאללה, המסיבה של סוני מתחילה בעוד 20 דקות.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:38 02.06.2009 | יונתן טפרברג יונתן טפרברג

    מעניין מה יהיו התגובות עכשיו, כשמי שכתב את הכתבה הוא יובל בירב, ולא רונן יצחק.
    אני אומר שהן לא ישתנו, אבל תמיד אפשר לקוות.
    בכל מקרה, אני אישית לא בטוח אם זה באמת יותר טוב מ-XBOX. למרות שמיקרוסופט הכריזו על הרבה יותר משחקים, רבים מהם יוצאים גם לקונסולות אחרות...

  2. 2

    20:45 02.06.2009 | ייייי ייייי (אורח)

    מה xbox היה הרבה יותר טוב מה אתה משווה שני מריו למטאל ולילד הזה עם המצלמה...

  3. 3

    20:47 02.06.2009 | XD XD (אורח)

    אוי ואבוי
    איזה עלוב

  4. 4

    20:53 02.06.2009 | םO םO (אורח)

    מה אתה משווה...
    של מיקרוסופט היה הרבה יותר טוב
    MW2 ספלינטר סל HALO ODST MGS5
    נאטאל.....
    זה היה יותר טוב משרברב איטלקי כפול 2
    !

  5. 5

    21:01 02.06.2009 | ביצה ביצה

    יובל באמת השוואה גרועה.
    של מיקרוסופט יותר מעניין מעוד משחק מריו- שכבר נמאסס!
    יצא מהתחת... כמה אפשר?

  6. 6

    21:33 02.06.2009 | יונתן טפרברג יונתן טפרברג

    להזכירכם - משחקי נינטנדו הם בלעדיים - רוב המשחקים שציינתם של תערוכת MS הם לא אקסקלוסיביים.
    נקודה למחשבה.

  7. 7

    21:53 02.06.2009 | PI PI (אורח)

    מסיבת העיתונאים של נינטנדו הייתה די מאכזבת, המסיבה של מיקרוסופט הייתה טובה הרבה יותר.

  8. 8

    22:20 02.06.2009 | hrsisute hrsisute (אורח)

    חחחח איזה קטלני השורה התחתונה! רק משפט ידידי הקטן
    נאטאל בלהבלהבלה זהו

  9. 9

    23:28 02.06.2009 | hayamai hayamai

    במיקרו$ופט חוץ מנאטל וODST שום דבר אחר לא היה אקסקלוסיבי. בנינטנדו הכל היה אקסקלוסיבי! כל הכבוד רג'ינייטור! (המבין יבין)

  10. 10

    23:56 02.06.2009 | רונן יצחק רונן יצחק

    הו! תודה לאל שלא אני כתבתי את הכתבה (ובדקתי פעמיים כדי להיות בטוח, רציתי לדעת אם אני יוצא חי מ-E3 הזו).

    ויוני (1): אם אני הייתי כותב את הכתבה, הייתי משמיט את הפסקה האחרונה, כי ידוע לי שהקהל של ויגיימס הוא קהל מאוד רגיש :-)

    'מריו גלקסי 2' הוא המשכו של המשחק עם הממוצע הכי מרשים בדורות האחרונים (ביחד עם GTA4). אז איך הכרזה על ההמשך, לא תהיה כהטלת פצצה? בפרט שבניגוד למסיבה של מייקרוסופט, כאן נינטנדו הצליחה לשמור סוד כל כך משמעותי.

    המסיבה של סוני גם הייתה מרשימה, למרות שאת הרוב המוחלט ידענו, אבל תצוגת המשחקים יותר הרשימה.

  11. 11

    00:51 03.06.2009 | מאוכזב מאוכזב (אורח)

    נינטנדו = Fail.
    יובל, אני לא מבין למה לא התרשמת ממסיבת העיתונאים של מיקרוסופט, אבל להגיד שנינטנדו הצליחו יותר מהם?
    נינטנדו עם משחק המריו ה-88 שלה, משחק המטרויד ה-36 שלה ושאר המשחקים שעובדו לגירסאות רופפות לקונסולה שלה מהגירסאות הקונסולות הגדולות התמחרות של הדור הנוכחי, היא חברה בעלת קונסולה גרועה, עם גרפיקה, טכנולוגיה ואיכות משחקים מסוף שנות ה-90, ואלה עוד משחקיה הטובים. הדבר היחיד שהחזיק אותה עם הראש מעל המים הוא שליטת התנועה בתלת-מימד, שהספיקה גם היא להירמס תחת מיקרוסופט וסוני ביומיים האחרונים יחד עם כל דבר שהקונסולה אי פעם הציעה. אפילו מחירה שפעם עוד הצדיק את קנייתה היום יקר יותר משל שתי הגירסאות הסטדרטיות של האקסבוס 360. גם הקונסולה הניידת של נינטנדו, עם משחקי הבקושי 16-ביט שלה, לא מציעה יותר מחווית קזואל שטחית, טיפשית ומשעממת - גם לקהל הקזואל, בדומה לאחותה הגדולה, ה-Wii. משחקי ה-Wii כמעט אינם נמכרים אף שיש מהם פי כמה וכמה ממשחקי שתי הקונסולות המתחרות גם יחד, וזאת בגלל איכותם הירודה. היא הוכתרה, ועדיין שומרת על מעמדה כקונסולה הננטשת ביותר על ידי קוניה בין כל קונסולות הדור הנוכחי, וזאת כי לקוחותיה מבינים את הטעות שבקנייתה קצת מאוחר מדי.
    לצערי, אף שראיתי שזה יגיע כבר מההתחלה, נינטנדו עושה את דרכה לתחתית תהום כישלונות תעשיית המשחקים כהיום מהר מאשר אי פעם. מה נינטנדו מציעה לי כלקוח? כלום. לא מחיר טוב, לא גרפיקה טובה, לא שירותים טובים וכמובן שלא משחקים טובים - על פי סטטיסטיקות יותר מ-80% ממשחקיה בעלי ציון מתחת 55, או בעברית - נכשל. מה נינטנדו מציעה ללקוחות הקאזואל? חוץ מאפק אופנתי על קונסולה נטושה וכושלת - כלום. אז אני שואל אותך, יובל, האם נינטנדו "ניצחה" את מיקרוסופט בסיבוב זה? התשובה היא לא, כי גם להקה גרועה בהופעה מדהימה היא לא יותר מלהקה גרועה. נינטנדו, בלי קשר למסיבת העיתונאים, פשוט נכשלת בכל החזיתות.
    רונן, אל תיקח את זה קשה, אבל Mario Galaxi הוא רק דובדפן קטן בערמת חרא ענקית, והוא ממש לא מספיק כדי להציל את מעמדה ומצבה של נינטנדו.

  12. 12

    02:03 03.06.2009 | רונן יצחק רונן יצחק

    חלילה שאקח קשה, לי נדמה שאתה לקחת יותר מדי ללב :-)

    מסיבה אדירה, די לבכות. שני משחקי מריו ומטרויד? זה בדיוק פונה לקהל ההארדקור של נינטנדו, ואולי ה-DS לא רלוונטית לך, אבל למי שכן, נינטנדו הפתיעה והרביצה הופעה גם בשטח הזה.

    שני מריויים ומטרויד ל-Wii זה הרבה יותר מכפי שנינטנדו יכולה לתת לנו (ושני משחקי מריו גדולים בקונסולה אחת של נינטנדו? זה חדש, אז אומרים שנינטנדו "נטשה את ההארדקור" (מי ש-FAIL זה אתם שממשיכים לזבל את השכל - והשתמשתי בשפה עדינה).

    המשך E3 מעניין לכולם, כי כולן היו מצוינות.

  13. 13

    03:26 03.06.2009 | סימור גלאס סימור גלאס

    יובל איפה קראת שהדיאס יקבל משחק פיינל פנטזי חדש? אני לא מוצא את הידיעה הזאת בשום מקום... אתה בטוח שלא בילבלת עם הכותר של הwii ? אני שונא להיות קטנוני, אבל העדכונים שלכם בנוגע לJRPG הם לא מדויקים וזה יוצר בילבול.

  14. 14

    03:46 03.06.2009 | מאוכזב מאוכזב (אורח)

    נראה לי שלא הבנת את הכוונה שלי בקשר למשחקים החדשים שנינטנדו הכריזו. רשמתי את זה בהתחלה, אבל הייתי צריך לכתוב את החלק הראשון של ההודעה מחדש כי העמוד התרענן, ושכחתי להוסיף את זה שוב.
    בכל מקרה, התכוונתי שנינטנדו ממחזרים את מותגיהם בצורה שכבר עברה ממזמן את קו ההפרזה, במיוחד עם כל משחקי מריו, זלדה, מטרויד ודומיהם. זה נחמד מאוד שהשרברב המסופם הפך פופולרי, אבל להוציא עשרות, ואם לא מאות משחקים הכוללים אותו זאת הגזמה מטורפת! אף פעם לא הבנתי את מעריצי נינטנדו, ואת העובדה שהם (כנראה) מעודדים את המיחזור הבוטה הזה, אבל לדעתי כל חברה מצליחה צריכה לשים את עצמה תחת זכוכית מגדלת ולבחון כל פעולה שהיא מבצעת וכיוון שהיא לוקחת בצורה המחמירה ביותר. כפי שזה נראה עכשיו, נינטנדו אומרים "אחלה, זה מוכר, בואו נוציא עוד כמה משחקי מריו.", ולדעתי זה עלבון למקצועיות שלה כמפיצת ויוצרת משחקים. חברה שלא יכולה לחדש ולהוציא מותגים חדשים שמחליפים את מותגיה המצליחים ובכל מצליחים להתעלות על הצלחותיהם. יש מושג מאוד נפוץ כרגע בעולם המשחקים וקוראים לו innovation(= חידוש, נשמע חלש מדי בעברית), ונינטנדו פשוט לא יודעת ליישם אותו במשחקיה. בשלוש-ארבע שנים האחרונות תעשיית המשחקים וגיימרים בעיקר רואים במושג "חידוש" כמעט דבר קדוש, ואף משחק חדש לא מצליח לבסס את עצמו כמותג AAA בלי כמות מכובדת ממנו. קחו לדוגמה את המותגים הבאים: LittleBigPlanet, Portal World of Goo, Braid וכו'. אלה מותגים שהצליחו מאוד אפילו שהיו בהם המון בעיות, כגון אורך או בעיות טכניות, אבל הם הצליחו רק כי הם מחדשים ו/או משנים את הדרך בה משחקים משוחקים, וזה בלבד מה שנתן להם את ציון ה-90 , על אף חסרונותיהם. נינטנדו פשוט לא עושים את זה בדרך הנכונה: צריך להוציא מותג, לראות שהוא מצליח, להמשיך איתו תקופה מסוימת, ואז להפסיק. כמו שאומרים "לפרוש בשיא", ונינטנדו פשוט לא מיישמת את זה. אני לא אומר שנינטנדו לא מחדשים, הם דווקא יוצרים מוצרים ומותגים מחדשים, כגון Wii Fit ובכללי השלט המהפכני(לתקופת יציאתו), אבל מה שהם עושים וימשיכו לעשות עם מוצריהם המצליחים זה להמשיך לייצר אותם ולחדש אותם עד שימאס לאנשים והם יפסיקו לקנות אותם לגמרי. זאת חשיבה מטומטמת מאוד מצד נינטנדו, שחושבת שזאת הדרך הטובה ביותר להרוויח יותר, וזאת גם הסיבה שלאנשים נמאס ממנה.
    תראה, אני יכול לכתוב על דברים כאלה עמודים שלמים, אבל אני לא רוצה להגזים, נראה לי שהעברתי את המסר הכללי: מיחזור מוגזם של מותגי משחקים = !BAD, לחדש ולנסות לשנות = !GOOD.

  15. 15

    07:31 03.06.2009 | nimce nimce

    11 אתה פשוט צודק!!

  16. 16

    07:53 03.06.2009 | neromacler neromacler

    golden sun חדש? יאי!

  17. 17

    08:39 03.06.2009 | רונן יצחק רונן יצחק

    ל-14: זה מה שהאוהדים רוצים, זה מה שהם מקבלים. אתה בכלל אוהד? בלי להעליב, דעתך לא רלוונטית.

    כשמשחק יגיע לרמת עיצוב וגיימפליי כמו שיש למריו גלקסי, או לכל אחד מהסדרות הגדולות שלה, אז נוכל להטיף לנינטנדו, או לאוהדיה שכל כך אוהבים את הזיכיונות האלה כל כך הרבה שנים.

    כרגע זה בדיוק מה שאנחנו רוצים, וזלדה חדש גם כן מגיע. אז תתכונן נפשית :-)

  18. 18

    09:37 03.06.2009 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 13:
    סימור, יתכן שטעיתי. עקבתי אחרי הדברים בזמן אמת והם חלפו על זה ככה במהירות, אבל זה היה במסגרת הדיבור על ה- DS אז אוטומטית חשבתי שמדובר במשחק ל- DS. אני אבדוק שוב עכשיו.

  19. 19

    09:42 03.06.2009 | יובל בירב יובל בירב

    אתה, כמובן, צודק. טעות שלי.

  20. 20

    11:54 03.06.2009 | סימור גלאס סימור גלאס

    אין בעיה פשוט התחלתי כבר להתלהב ולחפש :-)

  21. 21

    15:49 03.06.2009 | darkes darkes

    אני לא מבין מה כל התלונות של האנשים פה, לרובם אין את הקונסולה והם לא ניסו לשחק בה מעולם אז שלא יעבירו אליה ביקורת, חוץ מזה אין להם סיבה להיות מאוכזבים או לכעוס על נינטנדו בגלל שאין להם את הקונסולה הזו בכלל.
    אני חושב ששני משחקי מריו ושני משחקי מטרויד בקונסולה אחת זה ממש טוב.

  22. 22

    20:18 03.06.2009 | DarkKnight DarkKnight

    עקף את של מיקרוסופט?!
    הם הציגו מכשיר שלוקח את מה שנינטנדו עשת ועוקף אותו בהליכה
    (בדיוק כמו מה שקרה עם האווטר)

  23. 23

    15:46 04.06.2009 | SawnBoy SawnBoy

    אני בעל WII
    ותגובתי על ה E3
    עלובבבבבבבב ביותררררררררררררררר
    מה זה המשחקים האלה מה אנחנו ילדים בני 3 ?!?!?!?!
    WTFFFFFF ?????
    חשבתי סוף סוף הם יוציאו משחקים נורמלים (שרק עם אני לא טועה 1/3 מהספריית משחקים של נינטנדו הם לא ילדותיים)
    תראו כיף לי בקונסולה הזאת מאודדד
    ולמה כיף לי ? כי אני לא משחק במאריו מאריו גלאקסי וכל המשחקים האלה שאתה מרגיל כמו ילד בן 3 אני משחק במשחקים אמיתיים ב WII
    כמו SCARFACE MORTAL KOMBAT COD5 WWE BULLY
    ועוד מלא בסגנון

  24. 24

    17:38 04.06.2009 | Niseg Niseg

    זה די פשוט למה נינטנדו לא אכזבה כלכך הפעם :
    1. זלדה חדש
    2. זלדה חדש.
    3. זלדה חדש.
    4. המשך לSMG שנחשב לאחד המשחקים הטובים אי פעם
    5. metroid חדש שנחשב לshooter של נינטנדו כמו של360 יש את HALO ולPS3 אין משהו בולט מדי

    ועכשיו מה MS נתנו לנו את אותם דברים - לפחות הם הביאו HALO חדש אבל אין להם בכלל דרך להתחרות עם הfrenchises של נינטנדו .
    אמרתי כבר שהכריזו על זלדה חדש? זה מה שהמעריצים של נינטנדו רוצים. הם יכולו לבוא ל5 דקות ולהגיד "בשנה הבאה אנחנו נראה לכם את הזלדה החדש לwii " וללכת הביתה והמעריצים היו מרוצים...

  25. 25

       | פורסם ע"י