הרשמה

ביקורת: Prototype

עם כוח גדול מגיעה אחריות גדולה... לחתוך לשניים כל מה שזז

מפתחת: Radical Entertainment
מפיצה: Activision
תאריך יציאה: 9.6.2009
פלטפורמות: PC, PS3, X360

Prototype הוא אחד מהמשחקים הכי אלימים - וכתוצאה מכך גם הכי מהנים - ששיחקתי. הוציאו את הרוצח הפסיכופטי הפנימי שלכם לחופשי

בזמן האחרון, כל משחק שני טוען שהוא כולל עולם פתוח, ומאפשר לכם להסתובב בצורה חופשית בעולם גדול, חי ונושם. הרבה פעמים מדובר בסתם הבטחות, והעולם לא באמת גדול ופתוח- או שהוא אכן פתוח, אבל כל כך ריק ומשעמם שמהר מאוד אנחנו מצטערים על כל שקל שהשקענו בו.

Prototype הוא משחק עולם-פתוח אמיתי, כזה שמאפשר לכם להסתובב בכל העולם ולחקור אותו כאוות נפשיכם מהרגע הראשון. זהו משחק אקשן-מכות המבוסס על קומבואים ושליטה מדוייקת בכוחות -על, בזמן שאתם מסתובבים ברחבי עיר גדולה וקורעים לגזרים את כל מי שמעצבן אתכם שם.

מערכת הקרב מזכירה את זו שהוצגה בוולברין (ציון: 80), אך המשחק עצמו, יחד עם העולם העירוני הפתוח והניווט בו, מזכירים בצורה מחשידה מאוד את inFamous, הכותר החדש ועטור השבחים של סוני.

ל- Prototype יש את נקודות השיא שלו, בהן הוא מתבלט מעל לכל השאר, ורק חבל שבין אלה נמצאות גם נקודות שפל, ולא מעט מהן. זה מרגיש כאילו הכותר ננטש באמצע הפיתוח, או שאולי הוא נדחף לשוק לפני הזמן, כי בהחלט ניכרים בו סימנים של עיגול פינות ועבודה חצי גמורה.

הטוב
  • משחקיות סוחפת ומהנה
  • אנימציות מדהימות
  • סיפור מעולה
  • מעביר תחושת חופש ועליונות
  • משימות צדדיות מצחיקות
  • ארסנל עצום של מהלכי קרב ויכולות מיוחדות
  • קצב פריימים יציב, גם כאשר מה שהולך על המסך גובל באי-שפיות
הרע
  • מנוע גרפי מכוער
  • סביבת המשחק לא מגוונת
  • השליטה לפעמים לא עומדת בקצב
והאווירה
  • כל-כך כיף לקפץ בין גגות ולנחות ברחוב בבום גדול

Prototype, בקרוב בבתי הקולנוע

אולי אני קצת מגזים, אבל העלילה של Prototype בהחלט קנתה אותי. מדובר בעלילה מקורית שהיתה יכולה להופיע כתסריט לסרט הוליוודי עתיר-תקציב, סוחף ומלא בטוויסטים. וירוס אלים מתפרץ באי מנהטן בניו-יורק, וכל תושביו מתים ו/או הופכים למוטנטים. אלכס, גיבור המשחק, דווקא לא מת- אלא מקבל כוחות-על ויוצא לחפש אחר האחראי למצב כדי לחסל אותו.

אלכס יוצא למסע נקמה ברחבי העיר הפגועה, פוגש דמויות מעניינות, מגלה סודות מלוכלכים וכמובן רוצח את כולם. בזמן שהוא מתקדם בעלילה, גם העיר משתנה, כוחות הצבא שהוזעקו למקום מתחילים להשתמש ביותר ויותר כוח ולכופף יותר ויותר חוקים, והאקשן תופס ממדים מיתיים.

גיבורים יש רק באגדות

אחד הדברים הטובים ביותר בגיבור הראשי, חוץ מהעובדה שקוראים לו אלכס כמובן, הוא שהוא בכלל לא גיבור, אלא אנטי-גיבור מוחלט. הוא יכול לעשות בעיר כרצונו, והיא משמשת בתור מגרש המשחקים הפרטי שלו. אלכס הוא היצור החזק ביותר במשחק, ולכן נוצרת תחושה כי אף אחד לא יכול לעצור אתכם, מה שרק מגביר את תחושבת החופש.

לא תמצאו כאן את הבחירה ש- inFamous מציג בפני השחקנים: אין אפשרות לבחור בין נתיב של טוב ונתיב של רוע. יש רק נתיב של אגואיזם מוחלט. למשל, כדי למלא את מד הבריאות שלכם תצטרכו לספוג את החיים של אנשים אחרים, ומהלכי הקרב העקובים מדם שלכם הם ההפך מהרואים. ובתכל'ס, מי צריך נתיב של טוב בכלל? זה הרבה יותר כיף לשחק את הבחור שלא איכפת לו מאף אחד אחר חוץ מעצמו.

ככל שתתקדמו במשחק, תוכלו לפתוח מהלכים וכוחות הרבה יותר חזקים והרסניים. במיוחד מהלכי ה-Devastator שפשוט יהרגו את כולם ברדיוס של 100 מטר מכם. ברגע שתשדרגו את היכולות שלכם, הטיולים ברחבי העיר והאלימות עולים לדרגה חדשה לגמרי של כיף. המהירות וטווח הקפיצה שלכם ישודרגו לנוחות מקסימלית, הכוחות שלכם יאפשרו לכם לזרוק טנקים על מסוקים, והבריאות שלכם תאפשר לכם לספוג יותר נזק מאשר קירסטי אלי יכולה לספוג אוכל.

שינוי צורה זה לנקבות

בתיאורה, המשחק מציב בפניכם בחירה חופשית בנוגע להשלמת המשימות ודרך הפעולה שלכם. תוכלו לנקוט בהתגנבות שקטה הכוללת שינוי צורה והסתננות, לבין התנגשות חזיתית הכוללת גפיים מפוזרות והרבה דם. אפילו יותר מדי דם.

אני אישית לא מסוגל להבין למה שנרצה להסתנן לבסיס צבאי כשיש לנו את הכח להחריב אותו עד יסוד. אפשר להגיע בקפיצה מגובה, לגרום לגל הדף בנחיתה, לשלוח זרוע תמנונית לכיוון המסוק הקרוב, באמצע הקפיצה אליו לשנות את הידיים \ נשק שלכם לפטישי ענק, לרסק את המסוק, לנחות עם המרפק על טנק ואז להוציא מתקפת Devastator עצומה שתשמיד את כל מי שנשאר עומד. נכון שזה נשמע הרבה יותר כיף מהסתננות?

מערכת הקרבות של Prototype מבוססת על קומבואים ועל שרשור הכוחות המוטנטיים שלכם. למשל, יהיה לכם הרבה יותר קשה לנצח בקרב בשימוש רק בכוח אחד בלבד, כי כוחות מסויימים אפקטיביים יותר נגד סוגים שונים של אוייבים. לכן, ניתן להחליף כוחות כהרף עין ובצורה מגניבה על ידי לחיצה על הכפתור השמאלי בגיימפאד, כאשר הסטיק האנלוגי הימני משמש לבחירת הכוח בו אתם מעוניינים.

יש רק בעיה אחת שמצאתי במערכת הקרבות והיא ההשענות שלה על היכולת שלכם 'לספוג' לתוככם אוייבים כדי למלא את מד החיים. רק שלפעמים לא יהיה את מי לספוג, ואוייבים בודדים יוכלו לזרוק עליכם קומבואים מטורפים שיורידו לכם מחצית ממד החיים, מה שיגרום לכיתוב Mission Failed להופיע.

גלישה... על אנשים?!

בין משימות הסיפור הראשי תוכלו להסתובב בחופשיות בעיר, לזרוע הרס וחורבן, לבצע גלישת רוח על עוברי אורח וכדומה. אתם יודעים, דברים שמוטנטים מטורפים עושים בזמנם הפנוי.

את 31 המשימות הראשיות במשחק תוכלו לסיים בתוך עשרים שעות בערך. מעבר לאלה ישנן משימות צדדיות, שיקנו לכם עוד נקודות נסיון. המשימות הצדדיות מהנות, מגוונות ולרוב גם מצחיקות. תוכלו להתייצב לצד מוטנטים אחרים שנלחמים מול כוחות הצבא במעין משחקון קבוצה נגד קבוצה, להרוג כמה שיותר עוברי אורח תמימים בזמן קצוב, ואפילו לזרוק אנשים למטרה.

חבל שמעבר לאלה אין הרבה מה לעשות בעולם המשחק. אמנם, יש 200 גביעים שתוכלו למצוא ואנשים שיש להם מידע על עברכם או מידע אחר על הווירוס, ואם תספגו אותם תראו פלאש-בק סינמטי קצר. אך מעבר לכך, העיר משעממת וחדגונית ובכלל לא כיף לחקור אותה.

שידרוגים מוטנטיים

המשחק יציע לכם לשפר את דמותכם במגוון דרכים, החל ממהירות הריצה וכלה ביכולת לקרוא לתקיפה אווירית ולהאשים חיילים אחרים בהיותם מוטנטים.

השידרוגים נחלקים לתת-קטגוריות, כגון "כישורי לחימה" ו-"מהלכי קרב". תוכלו לשפר את הכוח הפיזי כדי להרים עצמים גדולים יותר ולזרוק אותם למרחק רב יותר, מה שעוזר להוריד מסוקים טורדניים. תוכלו לשדרג את המהירות ומרחק הקפיצה כדי להמלט בקלות רבה יותר, או את מהלכי הקרב כדי לנצח בקרבות מהר יותר.

הקומבואים של Prototype מעולים, ושרשור מהלכי הקרב יחד עם החלפת כוחות תוך כדי תנועה עובד בצורה חלקה. הדבר היחיד שלא אהבתי הוא שבכדי לבצע חלק מהשילובים תצטרכו לגדל אגודל נוסף על יד ימין. תנסו ללחוץ על X ו-B ביחד. באמת, קחו את השלט עכשיו ותנסו.

עיר אפורה מלאה בערפל

כאן אנחנו מגיעים לתלונה הגדולה ביותר על המשחק- המראה שלו. Prototype הוא לא משחק יפה. הוא אפילו לא משחק סביר פלוס. האמת, הוא בקושי נכנס תחת ההגדרה של סביר. רוב הטקסטורות שלו ברזלוציה נמוכה, טווח הראייה קצר והאופק מלא בערפל. כל הבניינים נראים אותו דבר, יש המון קפיצות של טקסטורות והאפקטים הם כל כך שנת 2001.

האנימציות המעולות של המשחק מפצות על כך רבות. תוכלו לקפוץ על גגוץ, לרוץ על קירות, לזרוק מכוניות, לשנות צורה ולזרוע חורבן- הכל מונפש בצורה מושלמת וללא שום גליצ'ים. נראה כאילו שני משחקים שונים הודבקו כאן יחד, מכיוון שעבודות ההנפשה היא פשוט בליגה אחרת משאר הגרפיקה.

עוד תלונה שיש לי היא שאי אפשר לגרום נזק למבנים. אם כבר אנחנו נמצאים בעולם פתוח עם הכוח להרוס כל דבר, למה לא לתת לנו להרוס מבנים? או לפחות לגרום להם נזק? במשחק כזה, אם אני זורק טנק על קיר של בניין, אני מצפה לפחות לראות את הצבע מתקלף.

מהצד החיובי, קצב הפריימים של המשחק יציב כסלע. גם כשתקפצו במהירות עצומה על גגות, וגם כאשר יהיו על המסך מאה דמויות שונות לצד פיצוצים, שריפות ותוהו ובוהו כללי שלא ניתן לתאר במילים- המשחק לא יאט ויאפשר לכם תגובה מהירה בכל מצב.

סרטונים, סרטונים!

Prototype מלא בסרטוני מעבר, חלק מרונדרים מראש וחלקם בזמן אמת. הם מעבירים את העלילה בצורה טובה- במיוחד הסרטונים המוצגים כמעין קומיקס אפל. הם קצרים, תמציתיים ולא מעיקים. מספרים לכם בדיוק מה קרה ומה צריך לקרות, בלי סיפורי רקע על הילדות של כל אחת מהדמויות.

עבודת הסאונד במשחק דווקא לוקה בחסר. הדיבוב חובבני מאוד, האפקטים לא עקביים ובגרסת המחשב יש המון בעיות עם סאונד שמופיע לפני התמונה, חלש מדי או נעלם כליל.

מוזיקה לא תשמעו במשחק, אז היא לא יכולה להציל את המצב. חשוב לומר ש- Prototype הוא לא משחק שאתם מצפים בו לדיבוב ברמה של קולנוע, אז לא כך נורא שהוא צולע, אבל אפשר היה להתאמץ עוד קצת.

השורה התחתונה

Prototype הוא אחד המשחקים היחידים בזמן האחרון שגרמו לי להגיד "פאקינג שיט ג'יזס, איך לעזאזל זה קרה?!"

זה משחק מהיר, מהנה, זורם ומציג אנימציות מדהימות. הוא אולי לא נראה טוב במיוחד, לא ישמיע לנו סימפוניות ולא יכסה את המינוס בבנק. מה שהוא כן יעשה הוא לספק לנו כמה שעות טובות של טבח באזרחים תמימים והשלכת טנקים על מסוקים, וזה תמיד כיף. מעבר לעובדה שהוא מכיל טריילר חדש לוולפנשטיין החדש, כמובן.

משחקיות – אלימה ומשביעה
גרפיקה –  טקסטורות מרוחות, מודלים פשוטים, ורק האנימציה מצילה את המצב
סאונד ופסקול – עבודת סאונד חובבנית
טכני – שומר על קצב פריימים יציב גם בזמן כאוס
אורך חיים – כעשרים שעות משחק לעלילה הראשית, פלוס כעשרים משימות צדדיות
ללא ציון מולטיפלייר – אין

ציון סופי: 82

מה חושבים מבקרים אחרים?

IGN - ציון 7.5
Gamespot - ציון 8.5
Eurogamer - ציון 7
גיימר (עברית) - ציון 86

- ביקורת גולש ל- Prototype (ציוןף 9.4)
- עוד ביקורת גולש, בתגובה לקודמת (ציון: 84)
- דיון: Prototype או inFamous?

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:50 30.06.2009 | לורץ 2 הראשון לורץ 2 הראשון

    עשרים שעות?
    או שאתה ממש לא טוב במשחק או שהשעון שלך מקולקל...

    חוץ מזה ביקורת טובה וציון טוב (אני הבאת 84)

  2. 2

    15:54 30.06.2009 | CRYSIS 2 CRYSIS 2

    חרא משחק!

  3. 3

    15:59 30.06.2009 | ™DinAmit ™DinAmit

    אני ההיתי נותן ל 85 אחלה של משחק ממש כיף לשרוף שעות איתו חבל על הגראפיקה עוד עם הסאונד אני יכול לחיות. >

  4. 4

    16:00 30.06.2009 | Blue&Black Blue&Black

    בדיוק אתמול קיבלתי את המשחק לPS3...
    משחק ממש מהנה והגראפיקה ממש סבירה באיכות בלו ריי ומשחק מומלץ...

  5. 5

    16:01 30.06.2009 | Xaldin Xaldin

    ביקורת טובה.
    אם כי אני לא מסכים עם הציון, הייתי נותן לגרפיקה 7.

  6. 6

    16:02 30.06.2009 | DannyTylis DannyTylis

    אחלה ביקורת :)
    הייתי נותן למשחק 90 :)

  7. 7

    16:22 30.06.2009 | Tepik Tepik

    מה נהינו מפונקים? הגרפיקה ממש לא על הפנים, ובהתחשב בעובדה שביקורת על הגרפיקה אמורה להגיע רק כשזו מונעת מאיתנו להיכנס למשחק, אני חושב שאתה תסכים איתי שכאן זה ממש לא העניין.
    הגרפיקה הממוצעת לא מנעה ממני להינות מהמשחק, ואפילו הבטיחה את הנאתי בכך שניטרלה כל סיכוי שהעומס המשוגע (שהוא גם כל הכיף במשחק) יפגום בזרימה בכך שיגרום להאטת פריימים וכדומה.

    הטענה העיקרית שלי היא הלינאריות... גיוון יחיד שניתן לסטות בו מהעלילה הוא משחקוני הצד שהם חסרי טעם לחלוטין.
    סה"כ אחלה ביקורת אחי, אני סתם לא מסכים איתך (:

  8. 8

    16:28 30.06.2009 | .oN .oN

    הגראפיקה היא בדיוק כמו של ספיידרמן 2.
    אחד לאחד.
    וכמו שהמבקר אמר ואני מסכים איתו, מה שמציל את המשחק הם האנימציות.

  9. 9

    16:31 30.06.2009 | pkakr pkakr

    חיכיתי למשחק מ2008 ואהבתי אבל הסוף קצת מעפן:
    הבוס יוצא משום מקום ובאמצע החיים"לא קשור"
    תכלס אבל לא התאכזבתי
    צריך לשפר את גראפיקה!
    והמשחק די חוזר על עצמו

  10. 10

    16:34 30.06.2009 | מישהו מישהו (אורח)

    אני הייתי נותן למשחק ציון קצת יותר גבוה יותר, מאוד אהבתי אותו. :)
    אגב, לי יש את גרסת המחשב, ולא נתקלתי בשום בעיות עם הסאונד - הכל רץ אצלי חלק, ללא תקיעות והסאונד היה מסונכרן לגמרי.

  11. 11

    16:37 30.06.2009 | Typix Typix

    ציטוט בנוגע לסרט:

    "אולי אני קצת מגזים, אבל העלילה של Prototype בהחלט קנתה אותי. מדובר בעלילה מקורית שהיתה יכולה להופיע כתסריט לסרט הוליוודי עתיר-תקציב, סוחף ומלא בטוויסטים. וירוס אלים מתפרץ באי מנהטן בניו-יורק, וכל תושביו מתים ו/או הופכים למוטנטים. אלכס, גיבור המשחק, דווקא לא מת- אלא מקבל כוחות-על ויוצא לחפש אחר האחראי למצב כדי לחסל אותו."

    מזכיר את הסרט "אני אגדה" עם וויל סמיט.

  12. 12

    17:06 30.06.2009 | אלכס גרבוב אלכס גרבוב (אורח)

    ל-1
    ... או שאני לא משחק על EASY כמו ילדות בנות 12

  13. 13

    17:11 30.06.2009 | angus angus (אורח)

    11-באני האגדה וויל סמית לא מקבל כוחות על הוא פשוט מחוסן מהמחלה והוא מחפש תרופה למחלה.

    דרך אגב ביקורת מצוינת

  14. 14

    17:12 30.06.2009 | elronx elronx

    משחק נחמד לא יותר... אני נותן לו 75
    ולא אצל כל אחד זה שומר על קצב פריימים יציב...(לגבי פס3 ובוקס360 אין לי מושג)
    והעורך חיים הוא הרבה פחות מעשרים שעות אולי עשר (לא כולל משימות צדדיות)
    וחוץ מזה המשחק נותן יותר מדי הרגשה של "אני בלתי מנוצח"
    ובמשחקיות נורא קשה ולוקח זמן לשלוט בכל הכוחות והמקשים
    חוץ מזה המשחק לא נותן ממש הרגשה של אימה אני לא יודע אם היוצרים רצו לעשות אותו מפחיד אבל אחרי הכל אלא זומבים...
    ובמשחק הם כמו פינים של באולינג...

  15. 15

    17:23 30.06.2009 | לוגאן לוגאן (אורח)

    הגעתי לפסקה השנייה והתאכזבתי.
    משחק שכולו רוע מוחלט?!
    לגמרי רוע ועוד רוע וקצת אגואיזם?!
    מבוסס על גוד אוף וור לגמרי

  16. 16

    17:36 30.06.2009 | לא חשוב לא חשוב (אורח)

    משחק גרוע ברמות

  17. 17

    17:52 30.06.2009 | זיו זיו (אורח)

    גרוע גרוע... משחק עלוב, גרפיקה מסריחה, מזכיר משחקים של פלייסטיישן 2, גיימפליי אולי איכשהוא סבבה... אבל המשחק הזה מעפן, לא מהנה, אולי ילדים קטנים יהנו מלהרים מכונית ולזרוק על אנשים ולטפס על בתים וכל זה בעיר שאמורה להיות ענקית אבל מסתבר שפה היא מטר על מטר... כל העיר הזאת זאת אפילו לא שכונה מ-GTA IV... אבל למי אכפת אם העיר קטנה זה לא מה שעושה את המשחק גרוע, המשימות משעממות ולא מעניינות.

  18. 18

    18:04 30.06.2009 | Pilat Pilat

    ל-12
    גם על קשה, זה לוקח פחות, נדמה לי. אולי כי כבר עברתי קודם על בינוני.

  19. 19

    18:08 30.06.2009 | aLpH@ DoG aLpH@ DoG (אורח)

    טעיתם, הציון המדויק לפי הנתונים הוא 7.4

  20. 20

    18:14 30.06.2009 | Dodge1 Dodge1

    מוזר מאוד שדיברת על הגרפיקה ה"גרועה" של המשחק(דבר שאולי נכון אבל לא עד כדי כך) אך לא אמרת מילה על האינטיליגנציה המלאכותית העלובה של האויבים/סתם אנשים ברחוב.

  21. 21

    18:23 30.06.2009 | dynamiC- dynamiC-

    משחק ממש מעולה נהניתי מכל שנייה ששיחקתי בו.. אני מצפה לראות גם PROTOYPE 2 :)

  22. 22

    18:30 30.06.2009 | intenGer intenGer

    ביקורת מצויינת

  23. 23

    18:55 30.06.2009 | X X (אורח)

    למה גרפיקה לא טובה???? אה כנראה אתה פאן בוי של GTA IV שזה לא ירוץ על המחשב חלק טוב הבנתי אותך.....

    הייתי נותן לזה לפחות 85 הגזמת אם הביקורת :\

  24. 24

    18:58 30.06.2009 | Negreanu Negreanu

    משחק מצוין !!!!
    כול כך אהבתי אותו
    התבאסתי לאללה שסיימתי אותו חח

  25. 25

    19:03 30.06.2009 | Omega Omega

    82 קצת מוגזם למשחק עם אוטומציה מטופשת שמפריעה למשחקיות חופשית לגמרי.

  26. 26

    19:14 30.06.2009 | ... ... (אורח)

    15-מבוסס על גוד אוף וור לגמריי? מה?

    וזה באמת משהו כמו 20 שעות למשחק, אתה צריך למדוד.

    ו- אאאארגגגגג... אני הכי שונא את הסטרייק פאקאג', כמה מסוקים ספייר יש להם? כמה? אני מחסל סטרייק טים אחת, מזמינים עוד אחת. ואני בקושי מספיק לתקוף מישהו וכבר מזמינים עלי מסוקים, ואני פשוט לא יכול לעצור את הבנאדם שמזמין כי זה לוקח לו שתי שניות לעשות את זה בזמן שאני עסוק בלהרוס את המסוקים הרגילים שיורים עלי מכל כיוון... יש הרגשה של עוצמה, אבל לא מוגזמת, באמת שלא. אם היא הייתה מוגזמת לא הייתי צריך להתחיל מהצ'קפוינט האחרון כל כך הרבה פעמים במהלך המשחק...

  27. 27

    19:34 30.06.2009 | ShoXeRr ShoXeRr

    משחק יפה אבל בתכלס האיכות הרגה אותי כל כך מכוערת שזה חבל על הזמן..

  28. 28

    19:59 30.06.2009 | The Ripper The Ripper

    מה שאתם לא מבינים זה שגרפיקה יותר טובה הייתה הורסת לגמרי את חווית המשחק כי בכל פריים במשחק קורים כל כך הרבה דברים שקשה לי לדמיין אותו רץ כל כך טוב עם גרפיקה טובה.

  29. 29

    20:18 30.06.2009 | אני אני (אורח)

    אם כבר אתם מכניסים לינקים לאתרים אחרים ומבקרי משחקים אחרים, אז אולי תכניסו לינקים גם של מבקר המשחקים הכי טוב בעולם?
    בבקשה, יאצי על PROTOTYPE:
    http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/789-Prototype
    (זה יותר כמו השוואה בין PROTOTYPE ל INFAMOUS, אבל שיהיה...)
    וסתם בשביל הכיף, יאצי על INFAMOUS:
    http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/767-inFamous

  30. 30

    21:23 30.06.2009 | קרירין קרירין

    המשחק חוזר על עצמו לא הייתי נותן לו מעל 7
    והוא גם די קצר -בטח לא 20 שעות לראשית יותר קרוב ל12

  31. 31

    21:29 30.06.2009 | slor slor

    יש לי יום הולדת :-)

  32. 32

    23:26 30.06.2009 | Eliyahu_ Eliyahu_

    מישחק חזק ! הבוס האחרון קשה אחושרמוטה ! אבל עברתי אותו מישחק טוב ממליץ

  33. 33

    23:26 30.06.2009 | moof moof

    משחק מצויין
    קחו את התלונות על הגראפיקה שכל כך הרסו לכם אותו ודחפו אותן לתחת. הלוואי שכל הזבל שיצא בשנים האחרונות היה מרגיש ככה עם חצי מהגראפיקה של PROTOTYPE...
    בחיי לפעמים אפשר לחשוב שכל הגיימרים היום הם ילדים בני 12 שלא ראו שום דבר חוץ מקרייסיס הבינוני וGTAIV הנורא.

  34. 34

    23:28 30.06.2009 | לורץ 2 הראשון לורץ 2 הראשון

    12 - אתה מנסה לריב?
    שיחקתי אותו על נורמל, ואפשר לחשוב כמה פעמים כבר מפסידים במשחק הזה...
    אני בטוח שגם על הארד לא מפסידים יותר מ10 פעמים בכל המשחק ככה שכל התירוצים שלך על רמת הקושי לא תופסים, אז פשוט תודה שאתה גרוע במקום להסתתר מאחורי "רמות הקושי הקשות" שכנראה באמת קשות לך מדי.

  35. 35

    00:55 01.07.2009 | יאללה יאללה (אורח)

    34 - או שהוא פשוט נהנה מהמשחק ולקח את הזמן שלו במקום לרוץ על סטרואידים ולסיים הכל כמה שיותר מהר...
    וגם אם הוא לא הכי טוב במשחק הזה, מה אכפת לך בכלל? אז לקח לו 20 שעות לסיים משהו שאתה סיימת בשש דקות או משהו כזה, מה זה משנה? הנה, בשבילך: "לורץ הגבר, אין אף אחד יותר טוב ממנו במשחק, הוא המלך הבלתי מעורער של PROTOTYPE לחוד וFPS בכללי, יחי המלך לורץ, אנחנו מעריצים אותך, וכולי וכולי..." :) הנה, עכשיו אולי תניחו את הנושא בצד? או שתפגשו עם סרגל ותראו למי יש הכי ארוך גם? :D

  36. 36

    01:13 01.07.2009 | DareDevil DareDevil

    אפשר להוציא מהמשחק הזה גם 30 שעות. לא חייבים לרוץ ולסיים את המשחק תוך 8 שעות.

  37. 37

    01:54 01.07.2009 | unreal weapon unreal weapon

    העלילה של המשחק זה הצד החלש,זה סתם בנאדם שיש לו כוחות שרוצה למצוא מי עשה לו את זה,זאת עלילה שתמיד רציתי לעשות עליה סרט כשהייתי קטן,אבל כבר ממזמן הבנתי שזה נדוש ומעאפן,הקטע החזק במשחק זה המשחקיות.

  38. 38

    08:14 01.07.2009 | לורץ 2 הראשון לורץ 2 הראשון

    35 - אני לא מנסה להראות שאני יותר טוב או משהו, באמת שזה לא משנה לי.
    פשוט מצאתי "פגם" בביקורת ואמרתי את זה.
    זה כמו שהרבה כאן אומרים שיש לו גראפיקה יותר טובה ממה שמצוין, מה הם מנסים להגיד? שיש להם עניים טובות יותר?

    ו36 - 30 שעות זה הגזמה, אבל כן אפשר להוציא יותר מה10 שעות מכל המשחק אם עושים את כל המשימות צד ומחפשים כל סמטה בעיר, אבל הוא כתב בפירוש שזה רק בקמפיין הראשי, כלומר השלמת המשימות הראשיות וזהו, ואני לא מכיר דרך להוסיף לקמפיןן יותר מ20 שעות ממה שהוא בלי פשוט להשאיר את המחשב דלוק...

  39. 39

    08:23 01.07.2009 | asd asd (אורח)

    אני לא מבין המשחק אומנם קצר אבל ממש כיף וכל המשימות הצדדייות
    צריך לקבל 90

  40. 40

    09:31 01.07.2009 | nikifricky nikifricky

    ביקורת טובה ,היה מאוד מעניין לקרוא .
    וגם פירטתה הכול כמו שצריך - ישר ולעיניין עם קצת הומור בצד .

    יפה ,תמשיך כך (:

  41. 41

    10:52 01.07.2009 | רוצה ביס מיקי רוצה ביס מיקי (אורח)

    משחקיות מעולה אבל גרפיקה שלא תואמת את הסטנדרטים של המשחק. בנוסף באמת שהמשחק קצר ואין מולטיפלייר. חבל ...עם עוד קצת השקעה זה משחק של 90.

  42. 42

    11:52 01.07.2009 | lio543 lio543 (אורח)

    לורץ, תבין, מישחקי וידאו נועדו בכדי להנות מהם, לא לעשות תחרות מיגומר יותר מהר...
    נישמע דווקא כמו משחק אחלה בישבילי.

  43. 43

    12:12 01.07.2009 | מסטול מסטול (אורח)

    תגידו שאני משוגע אבל תמיד חשבתי שאם רק בסרטונים יש חצי שעה אפילו שהם לא יותר מדי ארוכים גוד אוף אור יכול להיות אחלה סרט מוסיפים מישהו לא יוצלח ויש עלילה נכון שזה בעיקר אקשן מסחרר אבל ככה זה גם אולבורין החדש והכבנה זה 1 שיותר טוב מהשני גם בעלילה וגם המשחק

  44. 44

    13:00 01.07.2009 | Danny15 Danny15

    משחק לילדים.
    מתי יצאו משחקים קצת יותר רציניים

  45. 45

    13:21 01.07.2009 | asafs17 asafs17 (אורח)

    אלכס מרסר בדרך ל-DC , חברת DC שאחראית על גיבורי קומיקס כמו
    באטמן, סופרמן, וונדרוומן ושאר ליגת הצדק הכריזה שהיא לוקחת
    את אלכס מרסר תחת חסותה, היא תשחרר באוקטובר עותקים של הקומיקס הרשמי שמבוסס על PROTOTYPE, אלכס מרסר גם יקח חלק במשחק של DC שייצא ברבע השלישי של 2010 (DC UNIVERESE ONLINE) ולאחר מכן
    אולי גם יהיה סרט על PROTOTYPE יכול להיות סוס D:

  46. 46

    13:32 01.07.2009 | the who the who (אורח)

    דווקא אנשים אמרו שהמשחק OVERRATED ואני לא הסכמתי אתם. אבל עכשיו אני כן מסכים . המשחק הזה באמת OVERRATED גרפיקה לא בשמיים אבל בסדר אני אישית לא זונת גרפיקה אז היה בסדר . סאונד ומוזיקה חמודים מאוד אהבתי . מה שכן הציק לי זה שקודם כל השליטה לא נוחה ברמות בין לאומיות . דבר שני זה שהמשחק חוזר על עצמו בצורה מטורפת לחלוטין . אפילו ב ASSISNS CREED המשחקיות היתה יותר מגונת. בקיצור אחרי שעתיים שלול במשחק לאחר שתבינו שאין לו מה להציע חוץ מלחתוך אנשים לשתיים ולהשתולל המשחק יהפוך למשעמם ...
    BTW ציון גורר ציון אם אתר גיימספוט נתנו לו ציון גבוה ואז עוד אתר . סביר להניח שכל שאר הציונין יהיו זהיים . מתי כבר נקבל ביקורת על משחק על פי חוות דעת מקצועית של עורך גיימיג ? :(

  47. 47

    13:41 01.07.2009 | ™DinAmit ™DinAmit

    מי שאמר שזה מזכיר את "אני האגדה" צריך לראות את קלוברפילד מי שראה בטח שם לב שאנחנו המפלצת שמה. D:

  48. 48

    14:02 01.07.2009 | solid snake123 solid snake123

    למה רק 82 אני הייתי נותן לו 90

  49. 49

    18:13 01.07.2009 | silent hill silent hill (אורח)

    {מצטער ההודעה לא נשלחה כולה בגלל שהשתמשתי בקיצור מקלדת מסויים}אני יודע שהתגובה היא מ"ס 49{הגדול!} אבל אני אעריך את זה עם מישהוא יענה לי בכל זאת.- אני משחק במשחק ויש את הקטע הזה עם האנשים שנותנים לך מידע ל-"memory web" {כן בקיצור זיכרון [בפלאש באק מגניב :} ] ולפעמים . . . טוב אני לא יודע כניראה המישחק שונא אותי או משהוא הם נימצאים ממש ב-"red zone" {האזור שנגוע}[ממש ממש ליד הכוורת-מספיק רק במקומות שבהם כוחות צבע יורים באנשים זומבים.{הם אנשים אחרי הכל! אלקס צריך לדעת} והם . . . א . . מתים על המקום! עם אני לא בא וגורר אותם מגורלם האכזר הישר אל חיקי החם וה. . מלא זרועות K? אני רק רוצה לדעת עם כאשר מישהוא מהם מת זה אומר שאני לא אקבל את הזיכרון יותר :\ מישהוא תודה.

  50. 50

    18:16 01.07.2009 | silent hill silent hill (אורח)

    אני יודע שהתגובה היא מ"ס 49{הגדול!} אבל אני אעריך את זה עם מישהוא יענה לי בכל זאת.- אני משחק במשחק ויש את הקטע הזה עם האנשים שנותנים לך מידע ל-"memory web" {כן בקיצור זיכרון [בפלאש באק מגניב :} ] ולפעמים . . . טוב אני לא יודע כניראה המישחק שונא אותי או משהוא הם נימצאים ממש ב-"red zone" {האזור שנגוע}[ממש ממש ליד הכוורת-מספיק רק במקומות שבהם כוחות צבע יורים באנשים זומבים.{הם אנשים אחרי הכל! אלקס צריך לדעת =

  51. 51

    18:16 01.07.2009 | silent hill silent hill (אורח)

    אה ודבר אחרון נה להיתאלם מתגובה 50 {אני לא יודע למה התגובה השנייה והמתוקנת הופיע ב 49 :\

  52. 52

    21:00 01.07.2009 | אחד ששיחק אחד ששיחק (אורח)

    לדעתי אתה לא צודק בגרוש אולי בקצת,
    לדעתי זה ממש אחד המשחקים של השנה ותמיד יש בו אקשן והגרפיקה שלו ממש טובה פשוט אתה צריך כרטיס מסך ומחשב טוב כדי לראות את זה בטח יש לך איזה מחשב ווינדוס 98 מקרטעאז בקושי הרצת את המשח ...חחח
    אני ממליץ לכול אוהבי האקשן ורקבות כאלו של מכות וזה שיוריד או יקנה את המשחק מה שאפשר....

  53. 53

    01:43 02.07.2009 | DAN DAN (אורח)

    אני סיימתי את המשחק לפני כמה ימים(הבוס האחרון די קל לעומת האחד שהיה לפניו) משחק שווווווווה, אישית חולה יותר על לעוף עם הליקופטר ואז לקפוץ ממנו ולעשות DEVISTATOR של קוצי אדמה.
    לדעתי מה שבאמת רע במשחק הוא לא הגרפיקה אלא זמן החיים של המשחק, שהו ממש קצר, ועם עלילה שבאיזה שהוא שלב משתנה לצד הפוך ודברים לא קשורים

  54. 54

    14:54 02.07.2009 | david221 david221 (אורח)

    משחק שווה אני ממליץ לשחק שחקתי והיה מהנה^^
    אני ההיתי נותן לו 85

  55. 55

    14:04 03.07.2009 | natanet natanet

    המשחק רץ סבבה ו אתה מביא לו 8 על תכני??

  56. 56

    11:40 04.07.2009 | DDRRE DDRRE

    הגרפיקה לא רעה בכלל, מצטער על החוצפה, אבל תלמד קצת על מנועים גרפיים ומה מרכיב משחק מבחינת "גרפיקה"... הטקסטורות חדות דווקא והמודלים בסדר גמור. הבעיה היחידה מעבר לתנועות שפתיים היא שאין שום אפקט שמוחל על התמונה ברוב המשחק (אלא רק כשאתה הולך למות)... (Post-Processing), כמו Bloom, או HDR וכן הלאה, שגורמים לתמונה להיראות "מתה". אבל אם אתה תכל'ס שופט את הגרפיקה של המשחק, היא מצויינת. תנסה למשל לשחק UT3 עם Post-Processing על Muted, ובטח עם יכולת ההערכה שלך לגרפיקה תתן למשחק 4.

  57. 57

    20:24 04.07.2009 | מסכים אם 56 מסכים אם 56 (אורח)

    הגרפיקה אכן טובה לא משהו מיוחד אך היא כלל לא רעה ו6 זה לא בישבילה

  58. 58

    11:34 05.07.2009 | סתם אחד סתם אחד (אורח)

    לכל אלו שאמרו שהמשחק דומה לgow3. וולברין, infamous, וכולי,צודק בכלליות, כולם (חוץ מאולי infamous) אלימים ומלאי דם ובעלי מערכות קרב דומות, אבל אין מה להגיד, מי שכתב את הביקורת צודק, המשחק דומה להחריד לinfamous בן אדם בעל כוחות, יחיד במינו, שהוא גם האיש החזק ביותר בעיר, רעיון ככלי זהה לשתי המשחקים.

  59. 59

    01:32 08.07.2009 | danik107 danik107

    אחרי שמסיימים את הסיפור כבר המשחק לא מעניין
    רק עם אתם עצבנייםם ואתם רוצים להוציא עצבים (עובד מניסיון אישי)
    הדיבוב לא הכי מוצלח בעולם אבל העיקר שיש בום טראח ודם בכמויות!!!!

  60. 60

    06:46 08.07.2009 | סתם סתם (אורח)

    מה הבעיה בסאונד? שיחקתי במחשב ולא שמעתי שום בעיה עם הסאונד. וחוץ מזה יש מוזיקה P:
    הוא גם לא דיבר על האפשרות להשלים משימות שונות עם טנק או מסוק או סתם ברגל ועל האפשרות להשתמש בנשקים (למרות שזה לא כזה כיף)
    בקיצור מגיע לו קצת יותר לדעתי.
    הדיבוב באמת מעצבן

  61. 61

    17:13 12.07.2009 | gardmans gardmans

    אני רוצה לקנות לps3 סיפרו לי שבמחשב פחות טוב

  62. 62

    09:39 14.07.2009 | CuzMe CuzMe (אורח)

    קודם כל המשחק מצויין יש לי אותו אני בבוס האחרון והוא די קשה והוא יותר חזק מALEX אז יש מישהוא יותר חזק מALEX אבל סך הכל משחק סוס

  63. 63

    11:57 17.07.2009 | TheHunter TheHunter (אורח)

    משחק אחד השווים אקשן מטורף נהנתי מאוד :)

    ואני לא מבין מה אתם יורדים על הגרפיקה?? זאת הגרפיקה שצריכה להיות במשחק כזה כדי שלא יהיו באגים ושהכול ירוץ חלק.
    הייתי נותן לגרפיקה 7

    וטכני 8?
    המשחק רץ בצורה מושלמת לא נתקע לי אפילו פעם אחת גם שהיה גם בקטעים עם הכי הרבה חיילים מסוקים טנקים אנשים..
    הוא צריך לקבל 10 בטכני הוא רץ מושלם..

    סך הכל אחלה ביקורת נהנתי לקרוא

  64. 64

    20:21 22.07.2009 | Wormi_ Wormi_

    חיכיתי למשחק מ- 2008 שיחקתי ונהנתי מכול שניה באמת אחד המשקחים הטובים

  65. 65

    20:40 22.07.2009 | adar adar (אורח)

    משחק לא טוב לא נהנתי בו ביכלל חוץ מלהרוס כל דבר לא עשיתי כלום במשחק

  66. 66

    00:38 26.07.2009 | iair95 iair95

    49-51 למה אתה חופר? סתם לדעתי אתה צריך להתקין מהתחלה כי זה באג לא קרה לי דבר כזה ואחלה משחק ויש סיבה למה הגראפיקה מכוערת

  67. 67

    22:26 27.07.2009 | 67 67 (אורח)

    הגזמתה עם הציון המשחק הזה פנטסטי! מה אתה מתבכיין על הגרפיקה זאת גרפיקה טובה למשחק כזה כיף לשחק בגרפיקה כזאת עאלק 6 הגזמתה לגמרי!!
    משחק פצצה! טכני הוא מושלם הוא הריץ לי את המשחק חלק כל הזמן כמעט בלי טעינות.
    כנראה המחשב שלך כל כך מעפן שהמשחק נתקע לך והגרפיקה נראית לך מרוחה וגרועה.. אי אפשר לבקש גרפיקה יותר טובה ושיעבוד כל כך חלק ככה זה המשחק
    חוץ מדיבוב זוועתי המשחק הזה מושלם לדעתי ונתתה ואתה דפוק אם נתתה כזה ציון למשחק כזה

  68. 68

    15:44 03.08.2009 | dean dean (אורח)

    זה המשחק הכי טוב ששיחקתי בחיים שלי

  69. 69

    15:46 03.08.2009 | lior lior (אורח)

    זה משחק הכי טוב ששיחקתי כל מי שאומר שהוא גרוע לא יודע מהחייםשלו

  70. 70

    15:49 03.08.2009 | dean dean (אורח)

    זה המשחק הכי טוב ששיחקתי בחיים שלי מי שחושב שזה משחק מעפן הוא אידיוט מוחלטטטטטטטט וכול האלה שחושבים שזה משחק טוה הם חכמים

  71. 71

    15:50 03.08.2009 | lior lior (אורח)

    צודק

  72. 72

    20:08 16.12.2009 | דוד דוד (אורח)

    משחק השנה!!!!

  73. 73

    19:44 25.01.2010 | אנונימוס אנונימוס (אורח)

    למי שמכיר או לא,המשחק לקוח ברובו מ-spiderman-web of shadows',הם העתיקו הרבה מהמשחק הזה אבל בכללי משחק אחלה

  74. 74

    01:27 25.04.2010 | liron24 liron24

    איך עוברים את המשימה עם המסוק??????????
    אני תקוע במשימה הזאת משהו יכול עזור?????????

  75. 75

    23:29 18.07.2010 | משהו משהו (אורח)

    חחח זה משחק סבבה וגרפיקה פסדר עד טובה-נראת טוב כשמתרגלים

    ומשהו שמדבר פה GTA אני שיחקתי GTA IV ועברתי אותו זה משחק כיף
    אבל לפרוטוטייפ הוא לא משתווה פרוטוטייפ הרבה יותר כייפי ממשהו

    ובמשחק הזה זה יותר פאן מגראפיקהAC2 יותר טוב מכולם!!!חח

  76. 76

    23:04 14.12.2010 | גיימר2 גיימר2 (אורח)

    אהבתי ת'משחק אבל מה ששנאתי זה את הגראפיקה. הביניינים נראו כמ קופסאות. אבל לא נורא, משחק מגניב! מחכה לשני!

  77. 77

    18:32 09.08.2011 | לא יודע לא יודע (אורח)

    prototype זה משחק קטלני הגרפיקה אחלה פי 100 יותר מ- INFAMOUS אתה פאקינג יכול לחתוך אנשים לשתיים כול מי שאומר שזה משחק מאפן מפגר

  78. 78

       | פורסם ע"י