הרשמה

בקרוב: Supreme Commander 2

אסטרטגיה זמן-אמת: האם יש סיבה לצאת מהצדפה לפני Starcraft 2?

המשחק החדש של יוצר Total Annihilation נמצא על קו הסיום. האם הוא יפצה על כשלונות Demigod ו-Space Siege, שני המשחקים האחרונים שלו?

והשנה שנת 2010, וירבו משחקי הפעולה וימלאו את הארץ, ומשחקי האסטרטגיה נסוגו למבצריהם בהרים, מעוז Company of Heroes, טירת Warhammer 40K ובונקר Command & Conquer. ויביטו שחקני האסטרטגיה אל הקונסולות הרועות בעמקים הפורים ובעיניהם שנאה יוקדת; ויפנו עיניהם אל השמיים ויראו סימן בענני הסופה, ו-Starcraft 2 שמו; ויקל לליבם, וישיבו עיניהם אל יחידותיהם ואל פיקודיהם, וילכו לשחק בינתיים Supreme Commander 2.

כריס טיילור, מייסד אולפן Gas Powered Games ומפתח אסטרטגיה ותיק, היה בוודאי חותם על נבואה כזאת. אחרי הכל, רק משיח שקר משוגע היה הולך ראש בראש עם המשך האסטרטגיה של בליזארד. תאריך יציאה באמצע מרץ נותן ל-Supreme Commander 2 כמה חודשים טובים להותיר את חותמו בשוק לפני שהשכינה חוזרת למקומה הראוי בעולם. לשואלים בעם - מה יש לכותר להציע על פני המשחק המקורי מ-2007 - יש לטיילור ול-Gas Powered תשובות.

Supreme Demigod

מטרה אחת של Supreme Commander 2 היא להיות יותר נגיש. מספר היחידות קוצץ, והן יצטרפו למשימות הקמפיין בהדרגה. למרות שיש פחות יחידות, התכנון הוא שיהיה להן יותר אופי - כל יחידה תעוצב בפירוט ובמראה יחודי יותר - ושימושיות גמישה לטווח ארוך: במקור, יחידות פשוטות הפכו מיותרות ברגע שפיתחת טכנולוגיות חדשות. ב-SC2, עצי שדרוג מסועפים יאפשרו לקדם את הטכנולוגיה של הצד שלך במגוון דרכים, וכל שדרוג שרלבנטי לסוג יחידה מסויים יותקן מאותו רגע והלאה ביחידות מסוג זה.

עצי השדרוג הם משהו ש-Gas Powered אימצו מהמשחק הקודם שלהם, Demigod. הוא לא היחיד: המראה של עולם Supreme Commander הפך מעט רך ואורגני יותר בהשפעתו של Demigod, שבשדרוג של המנוע הגרפי שלו משתמש ההמשך. הקרבות המאסיביים של מאות במאות יחידות על פני שדות קרב ענקיים נשמרו, אבל לפי עדויות, המנוע הגרפי החדש מטפל בהם בצורה מוצלחת וחלקה יותר, גם על מחשבים שלא שודרגו מאז צאת המשחק המקורי.

הסיפור האנושי

מטרה שניה היא יותר דגש על הסיפור. אולי גם בגלל הכישלון של Demigod, שהיה מכוון לחלוטין למולטיפלייר, הרבה מאמץ מושקע בחוויית הסינגל של Supreme. העלילה תתרחש על רקע המלחמה הנמשכת בין שלושת הצדדים - ממשלת כדור הארץ, האומה הקיברנטית והאילומינייט, המונעים על ידי פילוסופיה וטכנולוגיה חוצנית - אבל תתמקד בצד האנושי, במקום הפוליטי-אידיאולוגי של הקונפליקט.

הקמפיין עדיין יהיה מחולק לשלושה חלקים, אחד עבור כל צד, אבל יספר סיפור ליניארי, לא שלושה סיפורים מקבילים עם שלושה סופים שונים. כל אחד מהמיני-קמפיינים יתמקד בסיפורן של מספר דמויות מאותו צד ותהפוכותיהן, ואמור לגרום לנו להרגיש שאכפת לנו מגורלו של מישהו בכל מהומת האלוהים הזו. במרכז הקמפיין הראשון למשל, של כוחות כדור הארץ, נמצא איש צבא ותיק שהתחתן עם אזרחית האילומינייט ומתכוון לפרוש מהשירות ולהתמסר לגידול בנו כאשר המלחמה פורצת מחדש.

שליטי שדה הקרב האמיתיים

המטרה השלישית היא להפוך את ה-Experimentals, יחידות הענק של הסדרה, למרכזיים יותר, כדי שהקרבות יראו פחות כמו התנגשות בין גופי ענק שבנויים ממאות יחידות זהות, ויותר למשהו שנע סביב מכונות המלחמה הטיטאניות והיחודיות של כל צד. כדי שה-Experimentals יהיו רלבנטיים לקרבות החל מהרגעים הראשונים, נוספה למשחק האופציה להוציא אותם לקרב עוד לפני שבנייתם הסתיימה, ולהקריב יעילות ואמינות על מזבח הזמן. מאותה סיבה קיימת קטגוריה חדשה של יחידות במשחק, ה-Mini Experimentals, שנמצאים בין היחידות הרגילות לבין אחיהם הגדולים בכוחם ובמשאבים שצריך להשקיע בפיתוחם.

המשחק תומך בסך הכל ב-27 יחידות ענק, 9 לכל צד. בין המעניינות יותר ניתן למצוא יחידה שמייצרת בבטנה יחידות קטנות יותר ואז יורה אותן בתותח ארוך טווח לפינות רחוקות של שדה הקרב; דינוזאור קיברנטי חמוש בסוללות טילים; וצלחת מעופפת בגודל עיר קטנה שמשמידה את כל מה שמתחתיה בסגנון היום השלישי.

Supreme Commander התקבל בציונים מרשימים לפני שלוש שנים; נראה שהדבר העיקרי שהיה חסר לו כדי לעלות לדרגת קלאסיקה הוא יותר אופי. מבחינת משחקיות, נראה ש-Supreme Commander 2 בונה על תשתית מוצקה - האם המאמצים לקרב אותו ללב השחקנים בעזרת אופי ויזואלי פחות קר ומכני ועלילה אישית יותר יצלחו? תשובות החל מה-16 במרץ על המחשב וה-Xbox 360.

- האתר הרשמי של המשחק

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:38 03.02.2010 | סתם מעפן סתם מעפן (אורח)

    napoleon total war rules

  2. 2

    21:43 03.02.2010 | דוד דוד (אורח)

    נראה משחק מעולה, אני מקווה שהם שיפרו את הדברים המעצבנים שהיו במשחק הראשון.
    בכל אופן לדעתי המשחק יהיה מצויין!

  3. 3

    23:19 03.02.2010 | Gsmart Gsmart

    אאאאאא אני כל הזמן בבוז הזה שהם גנבו את הרעיון מ Total Annihilation והם היוצרים המקוריים... אופלן DOG Total Annihilation היה אחד ממשחקי האסטרטגיה הטובים ביותר שיצאו חבל שסופרמי קומנדר הרס אותו כל כך ....

  4. 4

    06:37 04.02.2010 | omfg omfg (אורח)

    Wow so many games are coming out at March, how will I find time to download them all and finish them? So hard to get people fired because I don't buy games like a moron :(
    רביעי!!!

  5. 5

    07:24 04.02.2010 | lal lal (אורח)

    Number 4, you say you don't buy games like a moron, but then you go ahead and write "I'm fourth", to be honest that's A LOT more moronic :)

  6. 6

    14:04 04.02.2010 | Blackmore Blackmore

    "המטרה השלישית היא להפוך את ה-Experimentals, יחידות הענק של הסדרה, למרכזיים יותר, כדי שהקרבות יראו פחות כמו התנגשות בין גופי ענק שבנויים ממאות יחידות זהות, ויותר למשהו שנע סביב מכונות המלחמה הטיטאניות והיחודיות של כל צד."

    נשמע כמו שינוי חרא לילדים קטנים שלא יכולים להתמודד עם ניהול כמות גדול של כוחות ומעדיפים לראות רובוטים גדולים ומגניבים

    כל הכיף בSUPREME COMMANDER היה הצבאות הענקיים

  7. 7

    15:08 04.02.2010 | 2 2 (אורח)

    "שמע כמו שינוי חרא לילדים קטנים שלא יכולים להתמודד עם ניהול כמות גדול של כוחות ומעדיפים לראות רובוטים גדולים ומגניבים"
    נשמע כמו אלטיסט מתנשא.

  8. 8

    17:29 04.02.2010 | blackbeard blackbeard (אורח)

    השנה חוץ מnapoleon total war כל משחקי האסטרטגיה נראים כמו אכזה מוחלטת.
    אני בטוח שהוא יאכזב כמו הראשון.

  9. 9

    17:45 04.02.2010 | danik107 danik107

    טוב.....עוד משחק להוסיף לרשימה של ההורדות לעתיד....

  10. 10

    19:02 06.02.2010 | avki avki

    אני מקווה שהם עוד מתכוונים ברצינות לשחרר את המשחק עם גרפיקה יותר ראויה ומתקדמת מהנוכחית (מהתמונות), כי גרפיקה כזאת לא עומדת בסטנדרטים של לפני חמש שנים.

  11. 11

    17:19 07.02.2010 | Tomilion Tomilion

    נכון אני מקווה שהגרפיקה תהייה יותר טובה אבל בכך זאת גרפיקה זה לא הכל....
    אני מקווה שהגיימפליי (game play) יהיה יותר מהיר כי משחק של 3 שעות רצוף יכול לעצבן.... לחכות 50 דקות כדי לבנות משהו :S
    חראאא D:

  12. 12

       | פורסם ע"י