הרשמה

בקרוב: Brink

משחק פעולה הארדקור שפונה לשחקנים מזדמנים. נשמע כמו סתירה ?

Brink-Who?

המתח גובר בעיר הקטנה שברומלי, בריטניה. למרות שכנראה אזרחי העיר לא באמת מודעים למה שקורה סביבם ולציפיה להודעה שאמורה לצאת משם.

Brink, אחד המשחקים השאפתניים של 2010, מתרחש בשנת 2025 במין ארכיפלג-עתידני המכונה התיבה, מה שנראה כמפלט האחרון של האנושות בעולם מוצף מים. זהו משחק פעולה מבוסס קבוצות, מטרות ועלילה ממבט ראשון, שמפותח כדי לפנות ל"נובים וגיימרים כאחד". ובכל זאת, הרחובות עדיין לא מלאים בקילשונים, מכוניות בוערות או ראשים ערופים
מחוץ למשרדי Splash Damage או Bethesda Software. אולי פנינו באמת מועדות לעולם חדש.

בבסיסו, Brink הוא משחק שיתוף פעולה המציג 2 קבוצות, האבטחה וההתנגדות, בקרב אחת מול השניה עם תפקידים שונים, משחקיות מטרות כמו Enemy-Territory ושיטת רמות הדומה לModern Warfare 2, כאשר לכולם מצטרף כל סוג של משחקי יריות מגוף ראשון מתמקדי יכולת כמו Quake. הבעיה בעניין הזה שאם ניתן לאדם ממוצע המשחק משחקי דפדפן או משחקי קאז'ואל למינהם לקרוא את המשפט הנ"ל, יש סיכוי טוב שהראש שלו יתפוצץ או שהוא ירדם.

גיימינג להמונים?

אבל Splash Damage מנסה להפוך את המשחק הזה לנגיש בכל מקרה, ואחת הדרכים להסביר על התליך הוא להשוות אותו למאמציה של Lionhead עם Fable 2 - משחק המציג חוויית RPG עם מנטליות של משחקיות בלתי נגמרת. כאשר לחברה מSD יש את הנסיון המר מהמשחקיות הקודרת והמורכבת של ET: Quake Wars על הקונסולות, ועם האכזבה היחסית של Team Fortress 2 על הXbox 360 על הראש, זה הגיוני לנסות ולחקות משחקים רציניים שהצליחו לפנות לקהל הרחב. לכן זאת גם לא הפתעה לגלות שאחת מהבחירות הגדולות של המפתחת לעבודה על המשחק היה ריצ'ארד האם, מי שתעסוקתו הקודמת הייתה בראש צוות הפיתוח על, ניחשתם נכון, Fable 2.

ולכן יש גם משהו מאוד מוכר באחד מהמוסכמות לנגישות שמציג Brink - מערכת הS.M.A.R.T, קיצור לSmooth Movement Across Random Terrain (ובתרגום: תנועה רציפה לאורך מישור אקראי). עם המערכת הזאת מופעלת, כל מה שתצטרכו לעשות הוא לכוון את עצמכם לכיוון אליו אתם רוצים לנוע, וללחוץ על כפתור הSMART. תוך רגע תזכו לראות אתכם מחליקים על רהיטים, מזנקים מעל פערים ומטפסים על סולמות כאילו אין מחר, ללא שום יכולת קואורדינציה מתקדמות.

אבל כאן יש הבדל בין זה לבין הלפעמים יתר-פישוט של Fable 2: "לא מדובר כאן בטייס אוטומטי," אומר הכותב הראשי אד שטרן עם אצבע  באוויר וגבה מקושתת כדי להדגיש את חשיבות דבריו. אם תצליחו לעשות את כל התנועות הללו בעצמכם ללא עזרת המערכת, יש סיכוי טוב שתצליחו לבצע אותם טוב יותר. "זה פשוט אומר שלא צריכים לבזבז זמן בלדאוג לסביבה בה אתם נמצאים - זה ממקד את המחשבה שלכם לשאלה של האם אני רוצה להגיע לשם או לשם?".

אני אסביר את זה בשבילכם. אם אתם רוצים לבצע את הקפיצות הללו בעצמכם, כמוני - אתם יכולים. אני לא באמת משתמש בכפתור הSMART כל כך הרבה, כי אני יודע שאם אני אשתמש בספרינט, אוכל לבצע את הקפיצה הזאת מהר יותר.

שיטת הרואים-את-הגפיים שאומצה מMirror's Edge ומראה חלקי גוף בזמן תנועות, איננה אנימציה בנויה מראש - את כל הפעולות ניתן להפסיק באמצע ולסגל למה שקורה בזמן המשחק. אם לדוגמא אתם קופצים על קיר, תוכלו להתחיל לירות מיד כשיד ימין שלכם תעזוב את הקיר, ולטעון את הנשק כשיד שמאל תשתחרר ממגע עם הריצפה המבריקה אותה היא פגשה בדרך חזרה.

זו באמת מערכת מדהימה לראות בפעולה. עם מערכת הSMART תוכלו ללחוץ על כפתור הקסמים ואז להחליק מתחת למכשול אם תסתכלו למטה, או לקפוץ מאליו אם תסתכלו למעלה, אך תוכלו לעשות גם דברים מתוחכמים הרבה יותר - במקום להחליק מתחת ללייזר או לקפוץ מעל לגלאי מתכות בשדה תעופה רעוע, לדוגמא, תוכלו להחליק באלגנטיות בתוך מכונת הXRAY של גילוי התיקים. ולמרות שהאקרובטיקה העצמית היא עניין מרתק, כשיש לך 16 שחקנים שמקפצים, מחליקים ומתרוצצים במפה העניין הופך להרבה יותר מרשים.

עוד דרך בנסיון להפוך את המשחק לנגיש הוא על ידי שילוב של משחק יחיד, Co-Op ומשחק רשת לתוך חבילה אחת עם הדרגתיות(כמו MW2), כדי לוודא שחווית המשחק היא קבועה בין אם המשחק הוא מול אנשים או בוטים. בSplash Damage רוצים להמנע ממשחק רשת שיתורגם לתוך ראשם של השחקנים המתחילים כמקום בו אפשר להיות מועלב באופן קבוע
על ידי ילדים קטנים, ומתוך כך הם מנסים להילחם בתופעה בדרך מקורית. אם השחקנים האחרים לא נמצאים ברשימת החברים שלכם, לדוגמא, אתם לא תוכלו לתקשר איתם או הם איתכם אלמלא תאשרו זאת במפורש. עם זאת, מערכת Matchmaking מתוחכמת עם הכוונה מוגברת לרמת השחקן, אמורה לצמד גיימרים בעלי אותה יכולת יחדיו.

יורש ראוי?

צורת המשחק המאוד מרוכזת של Enemy-Territory בהחלט ראויה לקהל רחב יותר. ניתן לבחור אחד מ-4 שייוכים שונים שיעזרו לכם לעבור כל חלק בשלבים מבוססי המשימות:
חיילים מפוצצים דברים, מהנדסים מתקנים דברים ויכולים להטמין מוקשים או לבנות מכונות ירייה, חובשים מרפאים וסוכנים מתגנבים מאוחרי קווי האוייב כדי לענות אוייבים חסרי-ישע או "להשאיל" את זהותם. רוב המפות (אותם ניתן לשחק כמפה יחידה או רצף) מכילים את אחד מהצדדים בהתקפה ואת הצד השני בהגנה על משהו קרוב לליבם - ומתוך כך מתקבל שצד אחד משתמש ביכולת אישית ועבודת צוות כדי לפרוץ דרך מגוון רחב של צווארי-בקבוק, מחסומים ומכשולים, בזמן שהצד השני מנסה להרוג אותם לפני שהם יקבלו את ההזדמנות לעשות זאת.

לדוגמא, אתם יכולים לפוצץ דברים בשמחה כחייל בצד האבטחה, אבל אז להסתכל בגלגל המשימות המתעדכן במשחק ולגלות שתוכלו לקבל 200 נקודות אם תצליחו לענות חייל אוייב בכדי שייתן לכם מידע על קודי אבטחה. אז אתם בוחרים את המשימה, מחליפים את השיוך שלכם לסוכן בנקודת שליטה שתפסה הקבוצה, ואז מתגנבים בתנועות פנתר מאחורי קווי האוייב
במרדף אחר בריון של ההתנגדות שנורה, ובמצב כניעה קורה לעזרת החובש.

ברגע שהגעתם לשם, והדפתם את לחובשים של הקבוצה השניה כל קו אספקה לחייל המסכן ומנעתם מהם את האפשרות לטפל בו, אתם יכולים לשלוף מכיסכם מכשיר שבקלות ניתן להגדיר כ"אייפון-המוות" ולענותו עד שהוא יפלוט את המידע לגבי קוד הגישה לדלת הבסיס. הדמות שלכן אז תרים את שני אגודליה לאויר להצלחה. מאחר וסיימתם את המשימה בהצלחה, קיבלתם את ה200 נקודות כדי לעזור לכם לעלות ברמות ולהמשיך ולפתח את דמותכם בין המשחקים. בהמשך: יש צורך במהנדס כדי לתקן עגור שיעזור להרים את הרובוט שהקבוצה שלכם מובילה בתוך השלב. תוכלו למצוא עוד נקודת שינוי-שייכות ואתם מוכנים לתזוזה או שפשוט חזרו לאזור הקרב ותתחילו לרסס אנשים כדי לראות נקודות בסנגון Borderlands מרחפות מגופותיהם הקורסות. הבחירה נמצאת בידכם.

בנוסף, לBrink יש עוד כמה רעיונות יצירתיים להציע כדי להשאיר אתכם בעניין. דוגמא טובה לכך היא שילוב דברים מגניבים כמו לאפשר לשייכויות שונות לשמוע צלילים באופן שונה בשדה הקרב - כלומר חובשים הסתגלו לשמיעת זעקות עזרה מהפצועים, בזמן שהסוכנים ישמעו טוב יותר את צעדי היריב. המשחק מפותח בקצב די מסחרר, ויהיה מעניין מאוד לראות כיצד הוא יראה בפעם הבאה שהמומחים מSplash Damage וBethesda יחליטו להציג אותו.

נבחרת החלומות לפיתוח משחקים?

ומערכת היחסים הזאת בין המפתחות בהחלט חיונית, מאחר וריצ'ארד האם לא היה ההחתמה הבולטת היחידה שלהן לפרוייקט השאפתני. למעשה, הוא היה רק התחלתו של תהליך "ריאל מדריד": הם חטפו את המעצב הראשי של הנסיך הפרסי, את המפתח הראשי מheavenly Sword, את הבחור שעשה את קולות הנשקים לBlack, מעצב הדמויות שיצר את דמותו של שפרד וחבריו לMass Effect, מעצב השלבים הראשי של Killzone 2, הברנש שעשה את האנימציות של סם פישר בSplinter Cell הראשון, המפיק של Killzone 2 וLego Star Wars, ואחרונים חביבים, מעצב השלבים שאחראי לde_dust בCS ואחד נוסף שאחראי לcp_steel מTF2. נבחרת החלומות לפיתוח משחקים.

מעבר לזה, נדמה שהם אפילו עובדים טוב ביחד, כי Brink מרשים בערך מכל זווית שמסתכלים עליו. עוד נקודה חשובה לציון תיהיה העובדה שזה כנראה המשחק הראשון שקהילה מעורבת כמעט באופן ישיר בפיתוחו. ריצ'ארד האם, משתתף באופן פעיל בפורום של Crossfire.nu ומקבל פידבקים, הצעות ואפילו עונה על שאלות של חברי הקהילה. אולי באמת אחרי הרבה מאוד זמן, יצא משחק מבוסס לגיימרים ראוי שמסתמך יותר על יכולת אישית וקבוצתית כמו ET, משלב בחוכמה מערכת Matchmaking עם שרתים יעודיים להקלה על שחקנים חדשים (נקודת למידה לIW..) ומעבר לכל, מפתחת שמקשיבה ואפילו משנה ומשלבת חלק מהאלמנטים המוצעים על ידי הקהילה.

האם באמת הגענו סופסוף לארץ המובטחת אחרי אכזבת MW2 וכנראה גם BFBC2? אולי.

Brink אמור לצאת באביב 2010 למחשב האישי, לסוני 3 ולxbox360. גם אם החלום של משחק רשת הנגיש להמונים לא יתפוס, אני בטוח שהתוצר הסופי יהיה משחק רשת שלכל חלקי הקהילה יהיה משהו להגיד עליו.

כל התמונות בכתבה, על פי ריצ'ארד האם, נלקחו מהגייםפליי הישיר של המשחק ללא שום תוספת או תיקון.

תרד הQ&A על המשחק בפורום של crossfire
מבוסס על מאמר של וויל פורטר מיורוגיימר.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:41 11.02.2010 | HypeRNiR HypeRNiR

    ראשון D=

  2. 2

    16:44 11.02.2010 | Jiddu Jiddu

    נראה ממש נחמד...

  3. 3

    17:02 11.02.2010 | Evil Fury Evil Fury

    נראה מעולה נחשוב על קניה

  4. 4

    17:12 11.02.2010 | דודידו דודידו (אורח)

    זה אחד המשחקים להם ניתן לקרוא אומנות.

  5. 5

    17:23 11.02.2010 | Nojaw Nojaw (אורח)

    כמה טעויות כתיב בכתבה אחת, בושה וחרפה, תעשו לעצמכם הגאה...

    לדוגמא כותבים "מטפסים" לא "מתפסים" וכותבים "אני אסביר" לא "אני יסביר"

  6. 6

    17:30 11.02.2010 | שושי שושי (אורח)

    קונספט גאוני, עיצוב נהדר ואולי נראה סוף סוף משהו שמצליח לחדש את הג'אנר הלעוס של הFPS

  7. 7

    17:33 11.02.2010 | GGTRG GGTRG (אורח)

    זה נראה כאילו יש ממש קצת נשקים
    אבל המשחק נראה מעולה וכיפי
    הגרפיקה מדהימה הרשים אותי הצל שממש מתאים למה שאתה עושה וגם כשאתה נצמד לקירות אז הנשק עולה למעלה
    אבל הסאונד לא קשור כולכך זה נשמע כמו סאנוד של משחק מצויר יותר כמו BFH או TF2
    גם המפה אני לא מת עליה היא צפופה כזאות(לפי מה שרואים בסרטונים)
    גם steel מפה חרא בTF2
    ולא הבנתי השרתים יעבדו כמו בMW2?

  8. 8

    17:40 11.02.2010 | מישהו מישהו (אורח)

    וואי כבר ממזמן המידע הזה פורסם /: נראה אחלה משחק

  9. 9

    17:42 11.02.2010 | מישהו מישהו (אורח)

    אהה ו-5 תגיד תודה שמישהו בכלל עושה לך את הכתבות האלה קודם ואז תכעס על הדברים הקטנים... בושה וחרפה שלא אומרים תודה לאנשים שכותבים את זה.

  10. 10

    17:42 11.02.2010 | oridion oridion

    נראה מצוין, ומעניין. ומוקדם להגיד אם BC2 יאכזב.

  11. 11

    17:44 11.02.2010 | Amos Zchoot Amos Zchoot

    מס' 5, אתה בוודאי מתכוון ל "הגהה" שכן "הגאה" ,נשמע יותר כמו האופי שלך.

  12. 12

    17:44 11.02.2010 | ליובל ליובל (אורח)

    יש מצב שתעשה מחקר על משק ששמו bloodline champions ממש כדאי לקרוא עליו ולבדוק אותו הוא חלום אמיתי של כל גיימר תחרותי באמת :X זה ה-משחק לפי דעתי

  13. 13

    17:46 11.02.2010 | איפה יובל בירב??? איפה יובל בירב??? (אורח)

    "אני יסביר"?? לך תלמד לשון! אחי בן ה-12 כבר יודע להגות "אני אסביר" Vgames תתביישו לכם. נותנים לכל אחד פה לכתוב כתבות.

  14. 14

    17:53 11.02.2010 | -Avihay-A- -Avihay-A-

    משחק זה ניראה ממש מושקע מחכה

  15. 15

    17:59 11.02.2010 | plissje plissje

    חח תמיד אהבתי את האנשים האלה שמחפשים את הפינות הקטנות :)

    ולא השרתים לא יעבדו כמו בMW2. הם לקחו את זה לכיוון הנכון של העניין, שילוב של שרתים ייעודיים עם מערכת MATCHMAKING שתעזור לשחקנים הפחות מנוסים או כאלה שרק רוצים למצוא משחק מהיר ומיידי להזרק לתוך העניינים.

    אני באמת מציע לכל מי שהתעניין במשחק ללכת ולקרוא את הQ

  16. 16

    18:40 11.02.2010 | Tw‡sTeD Tw‡sTeD

    נראה חיה.

  17. 17

    20:27 11.02.2010 | IceTea IceTea

    נראה ממש טוב.
    אבל זה מאוד דומה ל Kill Zone 2

  18. 18

    20:33 11.02.2010 | mch mch

    כל האנשים המתלוננים על הטעויות בכתבה, תעשו לעצכם טובה ופשוט אל תקראו את הכתבה =]
    ואני מבטיח לכם שאם PLISS היה כותב את הכתבה באנגלית, לא הייתה טעות אחת.
    מה לעשות שאולי הוא לא היה מרוכז או משהו אחר, כולם טועים - אף אחד לא מושלם!
    ------
    לגבי הכתבה, עבודה טובה!
    סיקור מעולה של המשחק עם תמונות וסרטונים.
    מצפה לראות אם המשחק יצליח בסצינת משחקי ה MP התחרותיים- זה יכול להיות מעניין=]

  19. 19

    20:43 11.02.2010 | אדיסקונט אדיסקונט (אורח)

    נראה משחק סוס, אחלה כתבה קוסטה ח"ח :P

  20. 20

    20:45 11.02.2010 | crowbar crowbar (אורח)

    לא הבנתי כלום

  21. 21

    21:09 11.02.2010 | KIRBY KIRBY

    אווואו זה ניראה אחד המישחקים הטרילר לא כול כך

  22. 22

    23:21 11.02.2010 | עידן עידן (אורח)

    נראה משחק ממש טוב :) נחכה לביקורות ונראה אם שווה קנייה P:

  23. 23

    06:21 12.02.2010 | ??? ??? (אורח)

    אדיק

  24. 24

    15:17 12.02.2010 | [blackStar [blackStar

    נראה משחק טובבבבב אחרי הכתבה הזאת אני יודע הרבה יותר דברים, תודה!
    ויאללה עם כל הילדים שאלה שמתחילים לבקר פה את הכותב, אז יש לו כמה טעויות אז מה? כל בן אדם טועה לפעמים

  25. 25

    21:56 12.02.2010 | פושע פושע (אורח)

    כן רק שבכל אתרי האינטרנט האחרים שמופיעים בהם כתבות, דבר כזה לא קורה. אתם לא רואים מה אתם מפרסמים? אין עריכה לכתבה? מוזרים.

  26. 26

    13:51 13.02.2010 | Xaldin Xaldin

    המשחק הזה כבר תפס את תשומת ליבי בכתבה על משחקי הFPS של השנה שפירסמתם, והוא נראה טוב מתמיד אחרי שקראתי את הכתבה הזו.
    ח"ח.

  27. 27

    18:56 20.02.2010 | FrAgOn FrAgOn

    אולי נראה שחקני ET ישנים יחזרו למשחק :[]

  28. 28

    21:01 25.03.2010 | חסוי חסוי (אורח)

    על מה מדובר כאן רצית משחק שדומה לcross fire

  29. 29

    07:00 19.05.2010 | חיים חיים (אורח)

    המישחק הזה ברשת? ומאיפה אפשר לקנו תאותו והאם כבר ניתן למכירה?

  30. 30

    22:48 26.08.2010 | מאור מאור (אורח)

    אמרתם שב2010 הוא יוצא ועכשיו כבר עוד מעט 2011 דחיתם אותו בשנה אז אוטוטו הוא עומד לצאת
    והמשחק הזה אני חושב המשחק הכי טוב שיצא בכל הזמנים האיכות של הרובים הFPS הפארקור ומכל צד שמסתכלים על זה מתמכרים למשחק רק מהסרטונים שהוא יוצא לאור ביום הראשון אני קונה אותו:D

  31. 31

    19:20 09.05.2011 | roiflint roiflint

    mw2 ממש לא היה אכזבה הוא היה אחד המשחקים הטובים כשהוא יצא

  32. 32

       | פורסם ע"י