הרשמה

ביקורת: Metro 2033

משחק פעולה מלא אווירה אך מתסכל ולא ממש מהנה

      

מפתחת: 4A Games
מפיצה: THQ
תאריך יציאה: 16.03.2010
פלטפורמות: X360, PC

עם כל הסימפטיה למשחקים רעננים ולא שגרתיים שמגיעים מאוקראינה, Metro 2033 לא מספיק טוב ובעיקר לא מספיק מהנה

השילוב בין משחקי יריות מגוף ראשון עם עוד משהו, בעיקר משחקי תפקידים, הומצא לפני זמן מה והולך ותופס תאוצה בשנתיים האחרונות. ואני לא מדבר רק על STALKER או על Borderlands- היי, אפילו במולטי של MW2 ושל BC2 יש נקודות נסיון ועליה ברמות.

כחלק מהמגמה הזו, Metro 2033 מציע שילוב של אקשן, אימה, השרדות וכמובן- תפקידים (ואולי עוד משהו ששכחתי), אבל זה לא כל כך עובד.

במבט ראשון, יתכן שתחשבו שמדובר בחיקוי של סטאלקר- גם הוא משחק אוקראיני מלא באגים שמתרחש באיזור מלא מוטציות וסכנות לאחר בלגן גרעיני ומבוסס על ספר מדע-בדיוני מצליח.

אך בפועל, מדובר במשחק פעולה-אימה מסורתי עם דגש רב, רב מדי, על עלילה ליניארית, והבחירות שלו מבחינת חידושי משחקיות וגימיקים לא ממש מוצלחות. בעצם, מלבד אווירה אפלה כראוי המשחק יותר מתסכל מאשר מהנה- לא ממש כוס התה שלי.

הטוב
  • אווירה עשירה
  • תשומת לב אדירה לפרטים
  • מצ'פר אתכם על חקירת העולם
  • מודלי נשקים מעניינים
הרע
  • חלק מהאנימציות אינן מלוטשות
  • בינה מלאכותית בעייתית
  • בעיות טכניות קטנות שהורסות את אשליית העולם החי
והחשכה
  • לפעמים פשוט תתקלו במסך שחור...

 

 

דמיטרי גלוקובסקי

הסיפור של Metro 2033 לקוח מסדרת ספרים עטורת פרסים שנכתבה על ידי הסופר הרוסי (אלא מה?) דמיטרי גלוקובסקי, המתמחה בסיפורי אימה, מתח והשרדות. רובכם וודאי לא שמעתם עליו מעולם, אבל זה רק בגלל שאתם לא קוראים ספרים.

העלילה תספר לכם על עולם שנקרע לגזרים ועל נפילתה של הציוויליזציה האנושית לאחר מלחמה גרעינית, כי שום דבר לא צועק "אסון" יותר משואה אטומית. רמות גבוהות של קרינה הפכו את פני השטח של כוכב הלכת שלנו לבלתי מתאימים למחייה, וקבוצות קטנות של שורדים מפוזרות בעולם תת-קרקעי שנבנה בתחנות הרכבת התחתית במוסקבה. בין התחנות פזורות שממות רדיואקטיביות המאוכלסות במוטציות מכל הסוגים, יחד עם שודדים אנושיים. חברים לא תמצאו כאן.

אתם תכנסו לנעליו של ארטיום, שורד שבעבר התגורר במוסקבה וכעת חי במערכת המנהרות והתחנות של המטרו. התיישבות זו היא הראשונה שהותקפה על-ידי איום חדש ולא ידוע אותו אתם תכירו רק בשם "The Dark Ones", או "האפלים". אתם יוצאים להזהיר את שאר המושבות מפני האיום לפני שאלה יפגעו, כי כמובן שאין אף אחד אחר בעולם שיעשה את זה במקומכם.

Heavy Rain, עם אקדח

טוב, זה לא בדיוק Heavy Rain, אבל מיד תבינו מאיפה מגיעה ההשוואה. למרות שיש כאן קווי דמיון ל- Fallout 3 (בעלילה) ולסטאלקר (גם), למעשה המשחק היחיד שהזכיר לי את מטרו 2033 הוא Call of Cthulhu, הרפתקת פעולה-אימה מ- 2005 שהציעה סיפור עלילתי סינמטי סוחף מגוף ראשון, ואם להודות על האמת- עשתה את זה הרבה יותר טוב.

מטרו 2033 מסתמך בצורה כמעט מוחלטת על עלילה ואווירה משכנעות, וטוב שכך. אלו ההיבטים היחידים במשחק שבאמת עובדים בצורה מוצלחת. אבל חבר'ה, הגזמתם. אז קניתם זכויות יוצרים לספר, אבל זה לא אומר שצריך להפוך את כל המשחק לספר אחד גדול...

המשחק יתעקש לספר לכם את הסיפור שוב ושוב, בצורה ליניארית לחלוטין, באמצעות דיאלוגים שלא נגמרים או קטעי מעבר. הוא יעצור את האקשן פעמים רבות ולא יתן לכם באמת להנות מכל הקטע של ה"משחק". חבר'ה, אולי לא שמתם לב, אבל אתם משווקים כאן משחק יריות, תנו לי לירות במשהו כבר לעזאזל !

אני מקווה שכבר הבנתם את ההשוואה ל-Heavy Rain. אבל בשונה מההרפתקה הבלשית לפלייסטיישן 3, העלילה כאן לא תושפע מבחירותיכם, ובכללי, לא תשאיר לכם הרבה מקום להחלטות ולחשיבה. היא תעקוב אחרי קו עלילתי אחד בלבד מבלי לתת לכם לפזול לצדדים, בדיוק כמו אישה קנאית.

ילד, איפה ההורים שלך?

כאמור, אחד האספקטים הטובים במשחק הוא האווירה האפלה של עולם חרב וחסר אונים מול כוחות הטבע והקרינה. מיד לאחר שתתעוררו באחת מן ה"ערים" הפזורות בעולם המשחק, שהן לא יותר מתחנות רכבת קטנטנות, תעברו טוטוריאל קצר שיסביר לכם מי נגד מי, מה קרה כאן ומה התפקיד שלכם בכל זה.

כשתצאו ל"רחובות" התחנה תראו ילדים קטנים רצים ומשחקים ברוב תמימותם, אנשים עסוקים במטלות היום יום שלהם, לבושים סחבות, מחפשים מי שתייה נקיים ומחסה. תשימו לב גם לילד קטן שבוכה ליד אחד הבתים, בעוד שאביו מנסה להמציא תירוץ כלשהו לעובדה שאמא שלו עוד לא חזרה.

גם כשתצאו לפני השטח תגלו שלא חסר פירוט ותשומת הלב לפרטים המעצימים את האווירה לא נזנח. גני ילדים שרופים וחנויות ממתקים שהתמוטטו לא רק יעלו דמעה על פניכם, אלא גם יקפיצו לכם פלאשבקים מעברכם ויספרו לכם עוד חלק קטן מהסיפור, כאילו שזה באמת היה חסר עד עכשיו.

 

השעון הוא הכל

בזמן המשחק לא תראו הרבה תוספות על המסך. לא תמצאו כאן מד חיים, לא צג מצב תחמושת ולא גלאי קרינה מובנה בתוך העין. זה אמנם תורם לריאליזם ונותן לכם הרגשה כאילו שאתם רואים את העולם דרך עיניה של הדמות עצמה ולא דרך עינו של מפתח המשחק, אך מקשה מעט על המשחקיות.

בעוד שהמשחק שואף להיות כמה שיותר מציאותי, הוא שם לעצמו רגליים בדרך. למשל, ברגע שתצאו לאוויר ה"נקי" תצטרכו לשים מסכת חמצן על הפנים, ולבדוק כל כמה דקות את השעון שיופיע באורח פלא על היד שלכם וימדוד כמה חמצן נשאר לכם. אם זה לא מספיק, המסכה גם תתמלא אדים. יופי, עכשיו אני מרגיש ממש כמו במציאות.

גם המפה שלכם היא חפץ פיזי ותצטרכו להוציא אותה פיזית בכל פעם שתרצו לבדוק מה מיקומכם, יחד עם מצת קטן המעוצב בצורת קליע ומספק את התאורה, ובו לעולם לא יאזול הגז. בנוסף, השעון שהיה על היד שלכם פתאום יעלם. אם אתם כבר הולכם על קטע סופר-מציאות- לפחות תלכו עליו עד הסוף.

פנס רדיואקטיבי

אור וצל תופסים נתח גדול מהמשחקיות ואתם תתבססו עליהם לא פעם במסעותיכם. כל מקור אור יכול לעזור לכם לשרוד, כי ככה לפחות תוכלו לראות מה כל הזמן מנסה להרוג אתכם.

מעבר לשאריות פנסי חשמל (מעניין איך הם עובדים ללא תחנות כח, הא?) תמצאו גם הרבה חתיכות של סלעים רדיואקטיביים זוהרים. בגלל שארטיום שלנו גאון מלידה, הוא קושר את אחד הסלעים האלה לראשו ומשתמש בו בתור פנס ראש. אני במקומו לא הייתי קושר גוש קרינה למוח שלי.

עוד דבר שתגלו במסעותיכם הוא שלהיות בשקט בחושך לא תמיד עובד. גם אם אתם מוסתרים מכף רגל ועד ראש ומורידים את הסלע הרדיאואקטיבי מהמצח, לפעמים האוייבים פשוט יזהו אתכם בחשיכה מוחלטת בלי שום סיבה נראית לעין.

עובדה זו לא הופכת אותם לחכמים או אינטליגנטים במיוחד. הבינה המלאכותית של המשחק תעשה שטויות, כמו לשלח אוייבים היישר לתוך קו האש שלכם ולגרום לחבריכם לברוח ולהסתתר בזמן שאתם נשחטים על ידי עכברוש ענק.

אפשר את האקדח שלך לרגע?

קבור עמוק בתוך הסיפור העלילתי, הדיאלוגים הארוכים וחקירת השטח תמצאו לו משחק יריות. רעוע למדי, אם יורשה לי להוסיף. כנראה בגלל זה הוא מסתתר שם.

בסופו של דבר, לאחר שיטוטים מרובים, יתקפו אתכם שודדים, מוטציות ומשהו ירוק ומוזר שהזכיר לי חילזון. תוכלו להתגונן בעזרת מבחר כלי נשק, המחולקים לנשקים שיוצרו לפני המלחמה, וכאלה שאולתרו אחריה- ואלו יבואו בדרך כלל עם כח אש חלש יותר ודיוק נחות.

כלי הנשק לפני המלחמה הם רובי סער סטנדרטיים, אך ההמצאות המוזרות של שרידי האנושות דווקא מעניינות, במיוחד אקח החץ-וקשת.

בערך באותו זמן תגלו שלא כל המיקרו-ערים האנושיות מאוכלסות בחברים שלכם, וישנם קונפליקטים רבים בין השורדים. במקביל תגלו שהתחמושת שלכם יכולה לשמש אתכם גם בתור מטבע סחר, דבר שלא מוסבר במיוחד בתחילת המשחק. אם הייתי יודע שהכסף שלי עף, פשוטו כמשמעו, דרך הקנה- הייתי חוסך קצת. תוכלו כמובן לאסוף ציוד מגופות שתמצאו או תיצרו בדרך או בכל מיני מקומות מחבוא.

למרבה הצער, גם קטעי האקשן מתוסרטים עד מאוד ומכריחים אתכם לעקוב אחר סט פעולות קבוע מראש. המפגשים האלה נותנים לכם הרגשה של משחק חתול ועכבר, בהם תצודו מפלצות שיטתיות או תמנעו מלהיות ניצודים. מערכת כיוון בעייתית ולא מגיבה מקשה גם על משימה זו, יחד עם אנימציות מוזרות שלא ייתנו לכם להבין אם אתם פוגעים בכלל.

 

השורה התחתונה

Metro 2033 עושה עבודה נפלאה ביצירת האווירה ומקבל נקודות גם על המאמץ להיות מציאותי, אך הוא פשוט לא עומד בכך. הוא לא משתווה לרמה ולסטנדרטים שנקבעו לפניו על ידי משחקי יריות מודרניים אחרים, לא במשחקיות, לא במערכת הירי, לא בגרפיקה ובמיוחד לא בבינה המלאכותית.

המשחק התקבל בקרב אתרי משחקים בעולם בגישה חיובית למדי, ויש לקוות שהוא יזכה להצלחה, כך שההמשך שלו יהיה טוב ומהנה יותר, בדומה למה שקרה עם Stalker. יתכן שהוא ימשוך אחריו גם מספיק אוהדים הארדקור כדי שיפתחו לו מודים שיתקנו את הדרוש תיקון.

בסך הכל, אנחנו צריכים עוד כמה משחקים כאלו שלא עובדים בדיוק לפי הנוסחאות הלעוסות. לפחות הוא מציג את הרוסים בתור החבר'ה הטובים, בשונה מכל משחק אמריקאי שנמצא בשוק...

משחקיות - למרות כשהיא ישנה, היא לא טובה במיוחד
גרפיקה - למרות השימוש בטכנולוגיית ה-DX11 החדשה, המשחק לא מרשים ויזואלית
סאונד ופסקול - חלק מהקולות מתערבבים אחד בשני, קולות ירי משוכפלים ודיאלוגים משעממים
טכני - פקעת באגים וחלקי קוד לא גמורים. לפחות הוא לא מתרסק בזמן משחק כמו סטאלקר
אורך חיים - המפתחים מבטיחים כשלושים שעות, אבל אני בטוח שתפסיקו לשחק לפני זה
 - מולטיפליין - אין

ציון סופי: 62

מה חושבים אתרים אחרים?

GameSpot - ציון 8.0
Eurogamer - ציון 8
1UP- ציון C+ (בערך 70)
IGN - ציון 6.9

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:27 31.03.2010 | אחלה גרפיקה אחלה גרפיקה (אורח)

    אבל עדיין סקס יותר טוב.חחח סתם באמת משחק לא משהו

  2. 2

    17:30 31.03.2010 | tbh tbh (אורח)

    המשחק טוב, אבל לא מתאים לכל אחד,
    על איזה מחשב נעשתה הביקורת?

  3. 3

    17:38 31.03.2010 | Evil Fury Evil Fury

    ניראה מעניין.

  4. 4

    17:39 31.03.2010 | מוזר מוזר (אורח)

    אתה לא יודע אם אתה קונה או מוריד את המשחקים שאתה מסקר אותם
    אבל לפעמים יש לך יציאות מוזרות..
    "פקעת באגים וחלקי קוד לא גמורים. לפחות הוא לא מתרסק בזמן משחק כמו סטוקר"
    שחקתי בסטוקר, בShadow of chernobyl, בClear Sky ועכשיו אני בדיוק מסיים את Call Of Pripyat..
    עברתי את כול המשחק חלק.. בלי קראש אחד..
    וזה סתם דוגמא..
    אתה צריך לבדוק איך העניין עובד במחשבים אחרים לפני שאתה פוסל את הביצועיים הטכניים של המשחק..
    וגם בקשר לגראפיקה..
    אני אישית עוד לא שחקתי במשחק.. אבל ממה שאני יכול להיתרשם.. בפורומים מתווכחים כרגע איזו גראפיקה טובה יותר.. של קרייסיס או של מטרו... ואתה מביא לזה 8?..
    למרות שלא שחקתי במשחק זה נשמע ממש מוזר..
    טוב אני לא אבוא אלייך בטענות בקשר לגראפיקה..
    אחרי שאני אשחק בעצמי אני אהיה יותר חכם..

  5. 5

    17:43 31.03.2010 | yrA yrA (אורח)

    על מחשב שתומך ב-DX11?
    מספיק עוצמתי כדי לראות את הגראפיקה,שלצערינו..לא ממש טובה בסטנדרטים של היום.

  6. 6

    17:49 31.03.2010 | לא ידוע לא ידוע (אורח)

    משחק אדיר, אווירתי ומעולה.

    סאונד מרשים, גרפיקה כבדה אומנם ועל הגדרות מקסימליות
    הוא נראה מעלף.

    ביקרות הכי גרועה שקראתי.

  7. 7

    17:50 31.03.2010 | DareDevil DareDevil

    יושב לי פה על המדף עותק מקורי, כשהוא יצא לדרך כבר הספקתי לשחק בגירסא הפרוצה שלו והתאכזבתי קשות. עכשיו אני מחפש קונה לעותק שקניתי כי אני ממש לא רוצה לצרף אותו לרשימת המשחקים שלי בסטים. אני גם לא אטרח לסיים אותו, ממש עינוי.

    ממש, אבל ממש לא כמו סידרת סטאלקר, יש מעט מאוד דימיון אחרי שכבר מתחילים לשחק. לפי הטריילרים היה נראה כאילו המשחקים דומים מאוד, אבל לא זה המצב.

    לגבי הגרפיקה.. 10 עגול.. אין ספק בכלל, משחק מהמם.
    המשחקיות על הפרצוף והאויבים טמבלים ברמות שלא יצא לי לראות כבר הרבה זמן.

    ועכשיו נקרא את הביקורת.

  8. 8

    17:55 31.03.2010 | אולמרט אולמרט (אורח)

    אלוהים מי נתן לך לעבוד ככתב משחקי מחשב.
    תתפטר. יחד עם יובל בירב.

  9. 9

    17:56 31.03.2010 | סתם דרישות גבוהות סתם דרישות גבוהות (אורח)

    לא נורא ידעתי שזה סתם משחק של רוסים מעפנים חחחחח

  10. 10

    17:59 31.03.2010 | מפגרים! מפגרים! (אורח)

    זה "סטאלקר" לא סטוקר. תפסיקו כבר להגיד סטוקר, כאילו עם מבטא אנגלי. חשבתי שאתר משחקים אמור לדעת את זה.

  11. 11

    18:06 31.03.2010 | חח חח (אורח)

    מחזק את 8 ו10

  12. 12

    18:08 31.03.2010 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 10:
    צודק, סתם טעות. תוקן.

  13. 13

    18:12 31.03.2010 | ההוא ההוא (אורח)

    ביקורת כזאת עלובה לא ראיתי בחיים שלי. אתה לא רוצה עלילה? לך תשחק במשהו אחר! למה אתה חושב שכולם כמוך? למה אתה מחפש את הדברים הקטנים האלה גם?? "מצת ובו לעולם לא יאזול הגז"
    אז מה??? ומה הקטע שלך עם המסכה לא הבנתי? וגם תראה מה אתה כותב, כי ראיתי הרבה שגיאות פה. 4 בטכני - לא פירטת על מה. עלובES איך אתם מפרסמים את החרא הזה?

  14. 14

    18:14 31.03.2010 |  (אורח)

    LOL

  15. 15

    18:16 31.03.2010 | yechiam yechiam

    וואו באמת משחק גרוע, נתקע, חופר וחוזר על עצמו ומשעמם רצח!!
    שיחקתי בו בXBOX איזה שעה וחצי ונרדמתי.. איזה משחק גרוע!

  16. 16

    18:19 31.03.2010 | Shmati Shmati

    מה אתם מתלוננים? תגידו תודה שהם כתבו את הביקורת, אם אתם לא רוצים לקרוא אתם מוזמנים לצאת מהאתר ולפתוח אתר משלכם שכנראה תסגרו או תפסיקו לעדכן אותו אחרי כמה שבועות.

    אחלה סיקור, אבל 62 טיפה מוגזם...

  17. 17

    18:21 31.03.2010 | Gai Gai (אורח)

    המשחק נראה טוב, התחלתי לשחק ומהר התייאשתי.
    לסיכום - משחק מעצבן שחבל על הזמן, בחיי...

  18. 18

    18:21 31.03.2010 | Aldor Aldor

    אני הייתי קורא לגרפיקה גרועה ולא "לא מרשימה" באמת עם כל הדרישות הגבוהות והרעש שעשו סביב התלת מימד במשחק וזה הגרפיקה מאכזבת ברמות!!
    וקרעת אותי "שארטיום שלנו גאון מלידה, הוא קושר את אחד הסלעים האלה לראשו ומשתמש בו בתור פנס ראש. אני במקומו לא הייתי קושר גוש קרינה למוח שלי."
    דרך אגב תתקן שם לארטיום.

  19. 19

    18:23 31.03.2010 | Friendly Enemy Friendly Enemy

    חחח המשחק באמת לא מתאים לכולם,יהיו אנשים שלא יוכלו לעמוד בלחץ ובאימה ופשוט יפרשו ממנו..
    וגם עוד משהו שאני פשוט לא הבנתי זה למה המפלצות עומדות ולוקח להם כמה שניות עד שהם תוקפות?זה כל כך מטומטם...

  20. 20

    18:25 31.03.2010 | DareDevil DareDevil

    13:

    לא ברור לי על איזה "חרא" אתה מדבר, זה הציון שמגיע למשחק.

    4:

    אם אף משחק בסידרת סטאלקר לא קרס לך כנראה שהמחשב שלך הוא תופעת טבע לא מוסברת, כי אתה כרגע רישמית האדם היחיד בתבל שאומר דבר כזה. אני חובב גדול של הסידרה ואני יכול להעיד שאלו מהמשחקים הכי פחות יציבים שיצא לי לשחק בהם.

    עם כמה פאטצ'ים העניין מתסדר, אבל עד שמגיע הפאטצ' שכבר מסדר את כל מה שנותר לסדר בדר"כ כבר מסיימים את המשחק יחד עם כל הבאגים והקריסות.

  21. 21

    18:31 31.03.2010 | olmert olmert

    30 שעות?
    סיימתי אותו בשבע
    ו62?!?!!?
    מה אתם דפוקים
    זה הHL של הרוסים
    סיפור אדיר!
    גרפיקה מצוינת!
    לא נתקלתי בשום באגים

  22. 22

    18:31 31.03.2010 | מקס מקס (אורח)

    דווקא לי יצא לשחק הן בפרוץ בו כמעט והתייאשתי, אך מכיוון שקיבלתי עותק מקורי ונתתי לו צ'אנס הדעה שלי השתנתה. שום בעיות (חוץ מהAI) והעם מערכת מספיק חזקה המשחק הזה מקבל הרבה יותר משישים. שמונים הייתי מביא לו, והביקורת לא משהו.

  23. 23

    18:39 31.03.2010 | יאיר יאיר (אורח)

    לגבי האורך חיים צדקת הגעתי ל chaptar 4 והפסקתי

  24. 24

    18:41 31.03.2010 | BlacKp0inT BlacKp0inT (אורח)

    איזה משחק מטומטם,
    עם כאלה דרישות ציפיתי להרבה יותר אבל המשחק פשוט מעפן.

  25. 25

    18:51 31.03.2010 | 4. 4. (אורח)

    ל-20..
    שחקתי בכולם..
    הורדתי את זה מEpidemz.net ומTL..
    כול שלושת המשחקים עבדו חלק ולא קרסו פעם אחת..
    לא יודע מה הבעיה שלכם עם המשחק..
    אצלי הוא רץ חלץ..
    אולי תבדקו את מקורות ההורדה שלכם :\

  26. 26

    18:59 31.03.2010 | רפאל רפאל (אורח)

    הביקורת הכי גרועה שקראתי.

    שיחקתי על גרפיקה בינונית והכל נראה מדהים.

    שעון שנעלם,מה אתה מבלבל תמוח,השחקן מרים את היד ומסתכל כמה זמן נשאר למסכת הגאז,ואם לא שמת לב שאתה שם מסכה הוא מודד זמן עם השעון והמחוגים זזים כמו שצריך,וכשהוא מוריד את היד אפשר לראות אותו למטה פועל כמו שעון אז בקטע הזה פשוט ביבלת תשכל.

    ומה זה לעזאזל פנס רדיואקטיבי,אתה בכלל שיחקת במשחק,זה פנס רגיל שאתה יכול לכבות ולהדליק ולטעון ידנית כדי שהחושך לא יפריע,שום אבן רדיואקטיבית.

    Vgames תעסיקו מסקרים חדשים ומהר.

  27. 27

    19:09 31.03.2010 | DareDevil DareDevil

    25:

    מקורות ההורדה שלנו ? י'פיראט חוצפן..
    מדובר על עותקים שנקנו כחוק דרך סטים.

    אתה מקרה של אחד למיליון, וגם זה לא בטוח.

  28. 28

    19:19 31.03.2010 | 07U 07U (אורח)

    29 צודק

  29. 29

    19:21 31.03.2010 | M M (אורח)

    מטרו משחק אחד הטובים, תלוי אם יש לכם מחשב חזק שיכול להריץ את המשחק על הגרפיקה החזקה ביותר, חרא של ביקורת(אל תעלבXD).
    סיימתי את מטרו היום והוא משחק מצוין, נכון שיש הרבה קטעים
    מתוסרטים אבל העלילה והגרפיקה מכסים את זה.
    קניתי את המשחק ואצלי הוא עבד חלק על הגדרת HIGH.
    יש אוירת פחד במשחק, יש נשקים מגניבים אבל מבחר קטן של נשקים
    בערך 15 נשקים במשחק.
    המשחק יותר בנוי כמו סרט/ספר(מבוסס על ספר רוסי).
    האויבים של השחקן חלקם מטומטמים ולחלקם יש אינטילגנציה גבוהה
    כמו שני נאצים שתופסים אותך בשבי ומנהלים דיאולוג מה לעשות
    איתך.
    לסיכום משחק מצוין בלי באגים(אצלי אולי מגלל שיש לי עותק
    מקורי).
    המשחק מתאים יותר לחובבי משחקי אימה ויריות בסגנון פולאוט 3.

  30. 30

    19:27 31.03.2010 | M M (אורח)

    מה פתאום ארטיום מחזיק על ראשו גוש ראדיואקטיבי.
    שיחקתי במשחק ולארטיום יש פשוט פנס על הראש שלו.
    ולפי סיום המשחק כנראה יהיה משחק המשך.

  31. 31

    19:40 31.03.2010 | Evil Fury Evil Fury

    21 יש לך טעות זה אוקראינים~~~!!!

  32. 32

    20:03 31.03.2010 |  (אורח)

    מבקר אידיוט.

  33. 33

    20:36 31.03.2010 | almogcv almogcv

    סליחה שאני אומר... אבל זאת ביקורת גרועה.
    כמעט שום דבר שאמרת אינו נכון.

    הגרפיקה מצויינת, אולי המחשב שלך פשוט לא מספיק טוב בשביל להריץ את המשחק (ובכלל למה הגרפיקה צריכה לשנות משהו).

    "אקדח החץ-וקשת". זה לא חץ וקשת, זה רק חץ ולחץ אוויר.

    "השעון שיופיע באורח פלא על היד שלכם". השעון תמיד נמצא על היד, פשוט לא רואים את כולו, רק את הקצה שלו.

    "מעבר לשאריות פנסי חשמל (מעניין איך הם עובדים ללא תחנות כח, הא?)". גנרטור, במשימה אחת צריך אפילו להרוס אחד...

    " הוא קושר את אחד הסלעים האלה לראשו ומשתמש בו בתור פנס ראש". מתי זה קרה ? הדבר היחידי שיש לו זה פנס וראיית לילה.

    "התחמושת שלכם יכולה לשמש אתכם גם בתור מטבע סחר, דבר שלא מוסבר במיוחד בתחילת המשחק". על ההתחלה של המשחק אומרים את זה בהודעה שצצה על המסך.

    לדעתי זה משחק מצויין, אולי יש כמה באגים קטנים אבל זהו...
    הציון שלו צריך להיות בין 80-92.

  34. 34

    20:41 31.03.2010 | חחח 25 חחח 25 (אורח)

    הנה אדיוט שחושב שהאתר הכי גדול בישראל מוריד משחקים.
    בטח הכתבה הראשונה שאתה קורא פה.

    באמת, המצב שלנו מדרדר.

    ויש לך שגיאות פה ושם
    "למעשה המשחק היחיד שהזכיר לי את מטרןו 2033"

  35. 35

    20:47 31.03.2010 | מה לעזאזאל? מה לעזאזאל? (אורח)

    למה רשמת אורך חיים 6?????? הרי למשחק יש שלושים שעות. אז מה אם נפסיק באמצע את זה תיתן לנו להחליט. אם המשחק ארוך אתה אמור לרשום שם 9 או 10 ואם המשחק קצר תרשום 6 אבל המשחק הוא פאקינג ארוך ודבר טוב ולא דבר רק אז תשנה את זה מהר או שאני עכשיו עוזב את האתר הזה!!!!

  36. 36

    20:48 31.03.2010 | ל-4 ל-4 (אורח)

    תגיד לי, מאיפה אתה מצליח להשיג את כל המשחקים האלה?!
    אני חיפשתי בכל חנות אפשרית ולא מצאתי אף משחק של סטוקר חוץ מ- shadow of charnobyl

  37. 37

    20:49 31.03.2010 | Crank132 Crank132

    33 צודק
    מי שעשה את הביקורת הבן המפגר ביותר
    זה אחד המשחקים הטובים

  38. 38

    21:13 31.03.2010 | /// /// (אורח)

    אני דווקא מסכים עם הכותב, המשחק יצא דיי רעוע, ותאמת, יש קטעים שהם כ"כ לא חשובים וכ"כ מפריעים, שהיה אפשר פשוט להוריד אותם... פשוט מאוד...
    דרך אגב, אחלה כתבה, מושקע מאוד!

  39. 39

    21:53 31.03.2010 | עומר עומר (אורח)

    מתי אנשים יבינו שהמשחק הזה הוא לא FPS סטנדרטי.
    הוא יותר משחק בשביל העלילה והריאליזם ופחות "היי הנה עוד רע, בוא נחורר אותו בשביל הכיף!!!". המשחק בנוי על סדרת ספרים. הוא לא משחק שמיועד למיינסטרים ולא לחובבי משחקי תפקידים.המשחק בא להביא נקודת ראות חדשה על משחקי פעולה-אימה-תפקידים שהגרעין שלהם זה עלילה כובשת וריאליזם.
    הגרפיקה שלו היא השנייה הכי טובה שראיתי(וראיתי הרבה)
    למשחק לא היה אפילו באג או קריסה אחת אצלי(והוא פרוץ).
    הוא די מכביד על המחשב(אפילו על המחשב שלי שהוא מפלצת ב10 אלף ש"ח.
    משחק מעולה למי שרוצה חוויה שונה מכל משחקי הפעולה עד עכשיו.

  40. 40

    21:59 31.03.2010 | DareDevil DareDevil

    36:

    חנות ששמה Steam, שווה לבקר שם.

  41. 41

    22:31 31.03.2010 | Logih Logih (אורח)

    אני כרגע שיחקתי 5 שעות במטרו 2033 רצוף
    משחק מפחיד וכיף נוראא !!!! = ]
    אבל קצת מתיש לשחק כל כך הרבה .....

    אני שמעתי שהמשחק בערך 7.5-10 שעות משחק השיא של הסטודיו שיצר את המשחק עשה את זה ב7.5 שעות
    אבל לכו תדעו = [

  42. 42

    22:37 31.03.2010 | DUDEZ!!! DUDEZ!!! (אורח)

    screw this game!!!
    SPLINTER CELL FTW!!!!

    c

  43. 43

    22:53 31.03.2010 | עדיף סטולקר עדיף סטולקר (אורח)

    לא מביחנת גרפיקה אבל מבחינת משחקיות...

    מטרו מתהדר בגרפיקה נהדרת על גבי מנוע לא הכי יציב בעולם, עם רמת פירוט גבוהה במיוחד ודגש על דברים קטנים שחסרים בכל כך הרבה משחקים, שאומנם מכבידים אבל מצליחים להכניס את השחקן לתוך עולם המשחק בצורה מצוינת. מעבר לזה - המשחקיות מעצבנת ויש המון באגים... אני אישית לא נהנתי ממנו יותר מדי ולא טרחתי לסיים אותו

    בתחרות של קרייסיס - מטרו, קרייסיס לוקח פשוט כי יש לו מנוע יעיל בטירוף, מבחינת תאורה מטרו לוקח בלי להתאמץ

  44. 44

    23:09 31.03.2010 | SmoReS+ SmoReS+

    אחד המשחקים , ואולי הדעה שלך כזאתי, אבל אני מאמין ש 99.99

    משאר אוכלוסיית העולם חושבת אחרת.

  45. 45

    23:24 31.03.2010 | חד-עין חד-עין (אורח)

    44 ומה הדעה שלך? שהוא אחד מהמשחקים?

  46. 46

    23:37 31.03.2010 | מישהו מישהו (אורח)

    "גרפיקה - למרות השימוש בטכנולוגיית ה-DX11 החדשה, המשחק לא מרשים ויזואלית"

    אתה רציני ? הגראפיקה מדהימה במשחק הזה !

  47. 47

    23:49 31.03.2010 | M M (אורח)

    אם תשימו לב THQ לא יצרו את המשחק אלה החברה 4A הרוסית.
    THQ רק לוקחת את הקרדיט לעצמה מכוון שהחברה 4A היא חברה קטנה, בתחילת דרכה. THQ נצלנית!!!!

  48. 48

    00:24 01.04.2010 | אורי אורי (אורח)

    המגיבים פה כ"כ עלובים.. לא יכולים לקבל ביקורות? זאת דעה של בנאדם אל תהיו טיפשים!

    לגבי המשחק- שיחקתי בו גם באקסבוקס וגם במחשב.. המשחק טוב... אמנם לא מדהים אבל הוא די מספק את הסחורה... הגרפיקה לדעתי יפה, אבל הוא קשה ואין לכם הרבה כדורים רוב המשחק... וה- AI לא משהו... אבל משחק סבבה !

  49. 49

    00:49 01.04.2010 | doctordod doctordod

    לדעתי זה צריך להשתנות מביקורת לדעה, המון אנשים פה אוהבים את המשחק והיית צריך להתייחס לזה ולומר שזו לא סוג המשחקים שאתה אוהב.
    אני באופן אישי אוהב משחקים לינאריים ואוהב שמובילים אותי דרך המשחק בצורה שכזו, כנראה שהספרים הרסו לי את המוח, אני לא חושב ש"בחירת השחקן תוביל לסופים שונים" צריך להיות הסטנדרט בתעשייה.

    בסך הכל הביקורת די טובה ואני אסיר תודה לכל ביקורת שהאתר מפרסם פה, זה לא מובן מעליו בכלל.

  50. 50

    00:54 01.04.2010 | זה שמופתע זה שמופתע (אורח)

    רגעעעעעע. המשחק לא מרשים ויזואלית?!
    תראו, אישית, חוץ מהמוטנטים, אני חושב שהמשחק הזה נראה מדהים כמעט מכל בחינה. אולי זו דעתי כי שיחקתי על ההגדרות הכי גבוהות, אבל מהניסיוני האישי - הוא שם את CryEngine 2 בכיס הקטן.
    נכון שזה לא מושלם, ונכון שחלק מהדברים פשוט מרגישים מפוספסים, אבל זה כך רק משום שתקציב הפיתוח של המשחק היה דל (אם לא ידעת, אלכס).

  51. 51

    01:19 01.04.2010 | סתם אחד סתם אחד (אורח)

    ביקורת, מעצם הוויתה דורשת הבעת דעה, כך שזכותו המלאה של הכותב לתת למשחק ציון גרוע אם הוא לא נהנה ממנו, גם אם זה בגלל שלו, בניגוד אליך דברים כמו "מצית שהגז בה לא נגמר לעולם", מציקים.

  52. 52

    02:05 01.04.2010 | kitbeng kitbeng (אורח)

    ביקורת מעניינת אני חייב להגיד.. אני מסכים אם רוב מה שאלכס כתב. הגרפיקה עשתה לי צמרמורת, קשה לי לראות משחק עם גרפיקה שאפילו אם היא מושקעת היא פשוט גרועה. גם האויבים פשוט מפגרים, אחרי כמה שעות של משחק יוצא שאני מפחיד את המפלצת.

  53. 53

    02:53 01.04.2010 | almogcv almogcv

    ל-51, בטח שמותר לו להביע אצ דעתו אבל הוא צריך לומר דברים נכונים...
    ויותר מחצי ממה שהוא אמר לא נכון!

  54. 54

    03:00 01.04.2010 | אלעד אלעד (אורח)

    אאוץ' ביקורת קשה- אני לא שיחקתי במשחק אז אני לא יכול ממש לומר מה דעתי עליה אבל אם כל מה שרשום פה נכון אז אני גם לא אשחק

  55. 55

    03:40 01.04.2010 | source144 source144

    מבקר אידיוט זה אחלה משחק ואתה מפגר.

    השעון זה טיימר ומה לא מציאותי בו, האדים תמיד יהיו שזה נשאר הרבה זמן (ונושמים).
    אני חייב לומר הAI לא משהו אבל המשחק עם גראפיקה מרשימה ביותר ופשוט אדיר אז תסתום את הפה שלך כי אין הרה משחק כמו זה.
    וזה כן משחק מושקע מאוד עם הרבה באגים בAI ובאנימציה של מפלצות.

  56. 56

    03:49 01.04.2010 | ... ... (אורח)

    ל34...
    יש אנשים שמעדיף לבזבז כספים על בגדים ויציאות
    אם אתה מעדיף לבזבז כסף על משחקים ולשבת לבד לשחק בהם זו כבר בעיה שלךךך

  57. 57

    04:13 01.04.2010 | אלי אלי (אורח)

    ל56
    אם הוא אוהב משחקים למה שהוא לא יקנה לו זה תחביב דביל!

  58. 58

    08:49 01.04.2010 | CARE CARE (אורח)

    56 עוף מפה חסר חיים!

  59. 59

    09:40 01.04.2010 | איתי איתי (אורח)

    שיחקתי במשחק הזה, לפי דעתי הוא משחק טוב, הגרפיקה מעולה.

    אני מסכים עם העובדה שלכל כותב מותר להביע את דעתו,
    אבל "שארטיום שלנו גאון מלידה, הוא קושר את אחד הסלעים האלה לראשו ומשתמש בו בתור פנס ראש"- זה פשוט לא נכון.

    מספר דברים נוספים שאמרת גם הם לא נכונים(לחלק מהאויבים יש ראיית לילה, אם הם רואים אותך זה לא באג), תמיד רואים את השעון (לפעמים מלמטה ולפעמים מלמעלה) הוא ל "מופיע".

    יש רושם שאתה לא השקעת ולא חקרת מספיק כשכתבת את הביקורת, מותר לך להביע איזה דעה שאת רוצה, רק שהיא תהיה מדויקת.

  60. 60

    11:26 01.04.2010 | טמבלים טמבלים (אורח)

    **************
    אחד המשחקים הגדולים שיצאו השנה!!!! משחק ענק! אווירה, גרפיקה, משחקיות, עלילה, אפקטים.. מה אין?! יש לך שמה מציאות לא נורמלית, אתה מרגיש כאילו אתה שם!!! אתה שותה שם, מעשן, קונה בחנויות נודד בין עיר לעיר ומדבר עם אנשים.. זה כמו HL אז איך לעזעזל 62?!?!!?

  61. 61

    11:46 01.04.2010 | ברווז חכם יותר מאדם שעושה ביקורת ברווז חכם יותר מאדם שעושה ביקורת (אורח)

    בקשר למשחק, אני חושב שמי שנותן ביקורת, כמו אתם, IGN
    אנשים מפגרים שלא מבינים כלום במשחקים, אתם נותנים למשחקים ציונים לא מתאימים, ואתם ביכלל לא מבינים כלום במשחקים
    נראה לי שאתם לא צריכים לכתוב ביקורת או לקחת משום ביקורת
    כי אין לכם הבנה, איזה משחק טוב ואיזה לא,
    למשחק הזה יש איכות יותר טובה מהMW 2 , למרות הציון המזוייף של MW 2 שיש לו על ''איכות הכי גבוהה'', בדקתי איך זה נראה בDX 11
    הייתי המום ממה שראיתי, המשחק ממש יפה ונראה מציאותי, ומשחק נותן חוויה טובה, תחושה אמיתית, זה משחק ממש מושקע
    שלא הייתי אפילו אומר שזה משחק לא טוב, אני לא מבין את ההקשר בין ציונים לבאגים, למשחק BF BC 2 יש יותר באגים מכולם, יש להם ציון סביר, איך זה שבאגים קשורים לציון או למשחק, יש באגים ומתקנים, זה לא נצחי, הציון זה נצחי, עדיף שתשיגו כותב יותר מקצועי ולא מפגר.

  62. 62

    11:49 01.04.2010 | אלכס אלכס (אורח)

    אלכס אל תכתוב ביקורות על משחקים , תשיגו מישהו יותר מקצועי בבקשה
    עדיף לנו, אנו לא צריכים אנשים שלא מבינים כלום.

  63. 63

    12:03 01.04.2010 | MUZIMUZI MUZIMUZI

    משחק חביב ונחמד לא כזה טוב אבל מגיע לו לפחות 68 הייתי, נותן לו 7

  64. 64

    16:30 01.04.2010 | yony.z yony.z

    http://www.howjsay.com/index.php?word=stalker

  65. 65

    17:39 01.04.2010 | adartzt12 adartzt12 (אורח)

    אצלי המשחקים יציבים חוץ מהאחרון שיש לי מידי פעם תקיעות.
    אבל השתיים הראשונים עובדים לי חלק בלי תקיעות

  66. 66

    18:24 01.04.2010 | Artyom Artyom (אורח)

    מעציב לראות ביקורת כזאת, מישהו ירצה לשחק ואתה תוריד לו את הציפיות..
    הסאונד מדהים, אני סיימתי את המשחק ולא היה לי קראש אחד, אני משחק על VH והגרפיקה פשוט מדהימה.
    העלילה שלו מאוד מאוד יפה וכנראה שלא הבנת אותה, אם כי היא כתובה על ספר ולכן מן הסתם יהיה לה בסיס.
    המשחקיות הריאליסטית רק מוסיפה למשחק ומשדרגת אותו, כנ"ל המסכות גז והפנסים, דבר שאתה לא תתקל בו בשום משחק כיום.
    מה שאני מסכים איתך, הAI של האויבים ממש ברצפה.
    רובי האוויר גם מוסיפים מאוד, ואני לא יודע מה איתך אבל השעון תמיד נמצא על היד פשוט לא רואים את כולו.
    ח"ח על הסיקור.

  67. 67

    20:41 01.04.2010 | BlacKp0inT BlacKp0inT (אורח)

    חחחחח.... לכל מי שאמר שהמשחק טוב אז הוא אידיוט פשוט מאוד.
    אני הצלחתי להפעיל אותו על הכי גבוה ולא הרשמתי בכלל במיוחד שיש דרישות כאלה חזקות. האוייבים סתומים ברמות, סאונד לא משהו ומשחקיות פשוט מעפנה. עוד לא עברתי את השלב הראשון והשתעממתי רצח ויצאתי מהמשחק.

  68. 68

    20:51 01.04.2010 | devil_hunter devil_hunter (אורח)

    זה המשחק הכי אדיר שיש (כימעט)מי שכתב את הביקורת לא יודע על מה הוא מדבר הגרפיקה משוגעת מישחקיות ממש טובה! המשחק מציאותי אני מבין במחשבים ובגרפיקה בכל השטויות האלה אתה נותן למשחק ציון 62!? אם היו שואלים אתי המשחק כיפי מטורף יפה הגרפיקה בין ה10 הטובות בעולם אני ההיתי נותן למשחק ציון 99.9 כי היה משהו  קטן מעצבן.

  69. 69

    21:58 01.04.2010 | tal_sarid tal_sarid

    ביקורת על הפנים! ממש לא מסכים!
    משחק חבל על הזמן וכל האלמנטים המציאותיים שמקשים על השחקן מוסיפים לו את כל חוויית האימה וזה רק מוסיף.
    בנוסף העלילה ממש ממש מושכת ובמיוחד הסוף... מרהיב!

  70. 70

    22:08 01.04.2010 | tal_sarid tal_sarid

    אה כן שחכתי לציין... מה 8 בגרפיקה ?!
    הגרפיקה כמעט משתוות לכרייסיס. כנראה ששיחקת על מחשב שלא מסוגל לסחוב את הגרפיקה המקסימלית. לגרפיקה באמת מגיע 10 - עוצרת נשימה והמשחק הכי ויזואלי שיכול להיות!

  71. 71

    12:57 02.04.2010 | fish fish (אורח)

    משחק מעפן
    ממש לא נהנתי ממנו

  72. 72

    16:20 02.04.2010 | 67 67 (אורח)

    אתה נותן ביקורת בשלב ראשון, מצחיק
    יא נוב, במה אתה משחק? CSS?
    תמשיך לשחק שם, וואי הרגתי 60 אתמול אני PRO
    אני אוהב את האיכות של CSS היא הכי מגניבה, אני משחק עם סניפר זה מזה כייף, תמשיך לשחק במשחקים מפגרים כמו שאתה אוהב, חסר מוח

  73. 73

    22:41 02.04.2010 | WAREZ-MAN WAREZ-MAN (אורח)

    שלום - היה יותר קל לקרוא את התגובות מאשר את להבין את הביקורת

    בתור אחד שהוריד את המשחק וסיים אותו -אז ככה:

    1) משחק חמוד - למי שאוהב את ג'אנר האימה FPS

    2) המשחק נגמר דיי מהר (אם היו עושים תחרות מי גומר את המשחק הכי מהר כמו שהיה ב HL2 - היה אפשר פשוט לרוץ הרבה ולדלג על הרבה דברים)

    3) ה AI באמת דפוק - האנשים יכולים לעמוד מולך ולא לעשות כלום

    4) הגארפיקה סבבה - לא משהו חדשני - ה"סרטונים" במשחק היו כיפיים דווקא

    5) באגים : היו לי איזה 4-5 פעמים באגים של מסך שחור \ משהו דפוק - אחרי טעינה מחדש זה התסדר

    6) הסוף של המשחק קצת היה חסר משהו... ציפיתי לסוף יותר מגניב

    7)חשוב לציין שההמשחק משלב איזון בין להרוג מפלצות לבד\קבוצה להרוג אנשים לבד\קבוצה שזה היה מאוד מעניין.

    ציון שלי : 8

  74. 74

    01:04 03.04.2010 | עומר עומר (אורח)

    יש לי רעיון טוב!
    כל אחד פה יפרסם בתגובות את הביקרות שלו כולל ציון
    ככה נתעלם מהביקורת המטומטמת למעלה(דווקא אלכס עושה ביקורות טובות)ואז באמת נבין את המשחק!.

  75. 75

    02:15 03.04.2010 | omerbu omerbu

    עובד על ביקורת מלאה בכל המרץ
    תפורסם השבוע ביקורת אמיתית להורדה.

  76. 76

    09:55 04.04.2010 | devil_hunter devil_hunter (אורח)

    מיספר 70:הגרפיקה של metro 2033 הרבה יותר טובה משל crysis.

  77. 77

    18:46 05.04.2010 | -Avihay-A- -Avihay-A-


    אני לא מאמין ציון סופי:62 ?
    משחק עם גרפיקה! אחלה משחק

  78. 78

    18:15 10.04.2010 | שם:מר מה זה א'כפיתך! שם:מר מה זה א'כפיתך! (אורח)

    זה משחק חזק אני לא שיחקתי בוא אבל רואים שהמישחק אדיר גרפיקה הכי טוה שיש (כמעט) אי אפשר לחשוב שהמשחק הזה גרוע מי שחושב שהו גרוע יש לי הודה ys

  79. 79

    11:07 04.05.2010 | היהודי הנצחי היהודי הנצחי (אורח)

    לדעתי משחק ענק, נהניתי מכל רגע ומספר באגים היה מצומצם.
    מומלץ!
    רץ חלק על מחשב קואד GTX260
    הציון שלי הוא 8.5
    אני גיימר וותיק בן 30

  80. 80

    14:38 05.05.2010 | המחליף של דולפי ( Dolphy ) המחליף של דולפי ( Dolphy ) (אורח)

    חבורת אידיוטים רפי שכל!
    מה הבעיה לומר סטוקר? מה אתם? ילדים בגן?
    I STALKED A MAN - THERE FOR' I AM A STALKER.
    הבנתם?
    אם לא, אתם מוזמנים לסדנת האנגלית שלי, היא נקראת בי"ס יסודי!

  81. 81

    16:52 05.05.2010 | dolphy dolphy (אורח)

    אבל בביה"ס שלי לומדים גם עברית

  82. 82

    17:21 05.05.2010 | Artyom Artyom (אורח)

    Belive me , i have been there.
    משחק מצויין. אינטליגנציה מלאכותית אולי לא מושלמת,אבל לא מביישת משחקים חדשים.גרפיקה ברמה גבוהה מאוד,משלבת פרטים מגדול ועד קטן,וסתם כאלה שלא הייתה מצפה שיהיהו. משחקיות מצויינת,סאונד סביר ביותר - והכי חשוב מפחיד לאדם המשחק בחדר חשוך ומצפה לחווית אימה.
    ממליץ..

  83. 83

    15:57 20.05.2010 | היהודי הנצחי היהודי הנצחי (אורח)

    למספר 80
    אתה חושב שאתה כזה חכם אבל אתה מזה לא.
    המשחק STALKER הוא משחק רוסי שנקרא סטלקר ולא סטוקר.
    בביקורת על המשחק כתבתי כבר מה המקור(ספר של אחים סטרוגצקי-פיקניק בצידי הדרך)
    בקיצור, המחליף של דולפי, שחרר אותנו מהטמטום שלך!!!!

  84. 84

    14:00 29.06.2010 | בוגי בן בוגי בן (אורח)

    זאת כתבה אנטי מראש! רק בגלל האווירה והסיפור מגיע למחשק הזה להתחיל (להתחיל!!!) מציון 90.. גרפיקה לא טובה מספיק? אתה נורמלי? גם בלי DX11 זה נראה יותר טוב מכל סדרת משחקים שאי פעם הייתה לי על המחשב, בלי באגים בלי תקיעות ובלי קריסות. קרייסיס וקול אוף דיוטי רצים כמו זקנות על המחשב שלי והמשחק הזה טס כמו מיג רוסי! אתה סתם לא בדקת את המשחק לעומק.. אם היית גיטריסט היית מבין. רק גיטריסטים יודעים להעריך באמת, כי אנחנו העם היחיד שיכול להוציא מהציוד שלו דברים מופלאים גם אחרי 30 שנה.

  85. 85

    19:59 29.06.2010 | אלי אלי (אורח)

    היום סיימתי תמשחק ואנני יכול להגיד לך שהוא בן הטובים שסיימתי אז מה אתה מדבר?

  86. 86

    13:28 06.07.2010 | devil_hunter or מר מה זהאכפת לך devil_hunter or מר מה זהאכפת לך (אורח)

    אתה עושה צחוק נכון?! אתה לא תזהה משחק טוב גם אם הוא יתן לך כדור למוח! כול הקטע זה משחק ראליסטי גרפיקה 80?!!!! העלילה מדהימה אפקטים מיוחדים במינם ומה הבעיה בזה שיש אי סוף גז במצת הא?! הא?! כיאלו אתה רוצה שיגמר במישחקים אחרים היה נגמר הגז הא לא חשיבתי אתה סתם ממורמר כול משחק אתה עושה לא כתבה מעפנה

  87. 87

    11:32 10.07.2010 | zidan256 zidan256 (אורח)

    אני מוריד עכשיו וזה נראה משחק מאוד מושקע, אני רוצה לגוון קצת. עכשיו אני בקטע של משחקי אימה . סיימתי לא מזמן SINGULARITY וזה ניראה דומה לו.

  88. 88

    16:37 31.08.2010 | תומר תומר (אורח)

    אני בהתחלה של המשחק עכשוי חבר המליץ המשחק דיי טוב
    אבל יהיו הרבה פעמים שתרצו פשוט להפסיק לשעה שעתתיים כי אתם לא מצליחים לנצח
    וגם אתם צריכים להבין הכול מהתחלה נתקעתי בשלב בלי נשק ותחמושת
    כי לא הבנתי את הרעיון עם הכדורים והייתי צריך להתחיל מחדש כדי שזה יעבוד
    ודבר אחרון זה לא משחק שתרצו לשחק בו עוד פעם פעם אחת תספיק כי פעם שנייה מעצבנת

  89. 89

    14:25 11.12.2010 | 'ג 'ג (אורח)

    משחק הסינגלפלייר הכי טוב ששיחקתי בחיי (ושיחקתי לא מעט). אל תקשיבו לאידיוט שמתחזה לרוסי הזה. גם הספר הראשון היה מעולה.
    משחק של 100 לעלילה ולגראפיקה, ו-90 למשחקית. שום באגים ושום נעליים.
    אני סיימתי ואחי יומיים רציתי לשחק עוד פעם! פשוט משחק מרתק

  90. 90

    14:28 11.12.2010 | !ר !ר (אורח)

    METROֱ!

  91. 91

    19:14 26.01.2011 | ע ע (אורח)

    סקירה גרועה.....מתחילת הסקירה המשחק לא לטעמך זה כמו לתת לחובב אקשן משחק פזל

    הגרפיקה מעולה וכל העולם מצויין לפרטי פרטים תנסה על מחשב אחר.
    אכן המשחקיות לינארית אך האווירה והעלילה מצויינות ומשאירות אותך במתח לאורך כל המשחק כולל קטעי האקשן המובנים שיש כמה קטעים אדירים.....
    קיימת בעיה בהתגנבות זה כן.
    המשחק לא מנסה להציג ריאליזם זה סגנון ארקייד יש כמה פיצ'רים נחמדים עם המסכה והשעון וסיומת המשחק תלוי בפעולות שעשית
    מומלץ בחום !

  92. 92

    10:11 12.02.2011 | lolerk53 lolerk53

    "הוא לא משתווה לרמה ולסטנדרטים שנקבעו לפניו על ידי משחקי יריות מודרניים אחרים, לא במשחקיות, לא במערכת הירי, לא בגרפיקה ובמיוחד לא בבינה המלאכותית."

    גרפיקה?
    זה הדבר האחרון שאני יגיד שהוא לא טוב בו.
    זה המשחק הכי יפה מבחינה גרפית שקיים בתעשייה!
    יותר מCRYSIS!
    החלק הזה צריך לקבל 10.
    יודע מה?
    11.
    -_-

  93. 93

    00:07 27.02.2011 | שלושת המגיבים הכי חכמים פה הם שלושת המגיבים הכי חכמים פה הם (אורח)

    26,33, 39

  94. 94

    00:15 27.02.2011 | חח עוד מישו חח עוד מישו (אורח)

    אמרת שהמשחק הולך על דרך אחת וישירה והשחקן לא יכול להשפיע על העלילה בעצמו או משו כזה (אם הבנתי נכון)
    כי אם זה מה שהתכוונת, שים לב שגם בקול אוף דיוטי לא ותראה שהוא נחשב משחק רב המכר ביותר שיצא עד כה

  95. 95

    00:30 27.02.2011 | אממ.. אורח? אממ.. אורח? (אורח)

    שמעו אין טעם להיתנפל על הכתב פה.. באמת שלא.
    אחריי כל הכתבות שקראתי, הסירטונים שראיתי, התמונות שראיתי
    הבנתי שזה לא סתם משחק.
    כמה שאני ישמע כמו איזה וונה בי פילוסוף, אבל המשחק הזה בא להראות איך היה ניראה העולם עליו דיבר הספר.. ואני מאמין ששמו דגש על רמת הפירוט והגרפיקה גם מהסיבה הזאת (וגם מהסיבה שהשחקנים מאוד יאהבו את זה) והמשחקיות שהיא גם אקשן וגם *קצת* (אני מדגיש, דיי אימה) אימה, היא כדי להראות לשחקן איך היה לחיות בעולם חסר תקווה, כשאתה לבד, או עם שותפים, נגד אויבים שלא יחשבו פעמיים אם לירות בך או לא, מפלצות שיעשו הכל כדי למצוא אותה על השיפוד שלהם, וכל קטעי הסיפור והאנימציה, (אנימציה זתומרת כמו סצאנות מ קול אוף דיוטי) הם כדי שזה יראה כסיפור דרך עיניו של מישו בעולם הזה... ארטיום. ולכן המשחק שם דגש גם שהכל יהיה מציאותי:
    לכן המשחק החסיר בפרטים על מצב השחקן, שיהיו במשו שיראה חלק מה "סרט"- השעון. הראליסטיות של חוסר תחמושת, שימור חמצן, השגת מחסה וחשיבות התאורה, הם כדי להדגיש כמה יכול ליהיות נורא לחיות בעולם שנהרס ממלחמות גרעיניות.
    יש לי עוד המון מה להגיד, אבל בקיצור, לכן המשחק לא מתאים לכל אחד, בין אם זה מחפש אקשן מטורף כמו ב Bulletstrom או למחפש תפקידים והשגת נשק ויכולות כמו world of worktraf
    (אם רשמתי נכון) אני מציע, שישחקו בו כל אלה שאוהבים לראות סיפור ארוך ומושקע דרך עניים של מישו.

  96. 96

    20:46 10.03.2011 | דניאל דניאל (אורח)

    מי כתב את הביקורת הזאת ??עם איזה כרטיס מסך שיחקת אותו ? זה משחק אחד הטובים שראיתי- הגרפיקה נראית כמו אמיתית והאפקטים גם. העלילה מרתקת והסאונד מדהים.אני סיימתי אותו כבר 4 פעמים ואני כבר בפעם ה-5. זה אחד המשחקי FPS הכי טובים שיש ואני מחכה כבר בקוצר רוח ל METRO 2034.
    עם בקורת כזאת שנתתה בטח הרצתה אותו עם WINDOWS 95.

  97. 97

    15:37 04.05.2011 | אדקר אדקר (אורח)

    משחק טוב
    וויגמס סתם פוסלים משחקים
    וSTALKER משחק יציב מאוד ולא קורס ביכלל
    אבל פה ושם יש באגים קטנים שזה לא מפריע

  98. 98

    11:57 08.06.2011 | יש פו מפגרים!!! יש פו מפגרים!!! (אורח)

    בטח מי שכתב את זה סתם שונא רוסים ורשם ביקורת כזאת. אני מסכים עים אלה שאמרו "מישחק מצוין ברמות על". פשוט צריך מחשב סוס וגירסא מקורית (רוסית) של המישחק !!!. ואלה שכותבים ""שעה וחצי על האקסבוקס ונירדמתי"" בטח סתם ערס לך שחק פיפא אים לא אהבתה. וגם על S.T.A.L.K.E.R אני עברתי את כולם ובשלישי אין ביכלל לגים על המחשב שלי

  99. 99

    20:48 20.06.2011 | רוסי גאה! רוסי גאה! (אורח)

    אני נותן לביקורת הזאת 0.0 כי המשחק מדהים!
    הוא לא קרס לי אפילו פעם אחת, הגראפיקה סוסה,
    הפסקול מעולה ויש מספיק אקשן!
    אני לא יודע איזה מחשב מחורבן יש למי שרשם אתזה
    כי ברור שיש לו מחשב\ קונסולה חרא ברמות פיזדוניות
    וכי ישלו חרא טעם במשחקים

  100. 100

    12:09 03.10.2012 | מה זה כ'פת'ך מה זה כ'פת'ך (אורח)

    משחק משהוא בין הגרועים אבל לפחות הרוסים יוצאים פה טוב.
    טוב לא כל הרוסים רק חלק מהם חהחהחהחה ויוה לרוסים

  101. 101

    12:11 03.10.2012 | וודקה וודקה (אורח)

    הרוסים יצאו אחד הטובים וזה מדהים המשחקיות שלא לדבר על הגרפיק האדירה
    כל רגע פשוט כיף

  102. 102

    12:11 03.10.2012 | רוסים בדם רוסים בדם (אורח)

    הוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים והוא רוסי והיא רוסים כולם רוסים

  103. 103

       | פורסם ע"י